Lietuvas degvielas uzpildes staciju tīkls “BRO” plāno uzsākt darbu Latvijas tirgū, vēloties pasargāt savu zīmolu, lai klientiem nerastos asociācijas ar citu zīmolu, kam jau ir reputācijas problēmas Lietuvas tirgū.
“BRO” Lietuvā ir vērsies tiesā par pārkāpumiem attiecībā uz uzņēmuma preču zīmes izmantošanu, pieprasot kaitējuma atlīdzību 1,6 miljonu eiro apmērā. Tā ir lielākā kompensācija, kas jebkad pieprasīta šāda veida lietās Lietuvas tiesās.
Degvielas uzpildes staciju tīkls “Stateta” Lietuvā strādā kopš 1999. gada. 2018. gada jūnijā tas iesniedza pieteikumu reģistrēt preču zīmi “BRO”. Šobrīd šī preču zīme tiek izmantota 174 degvielas uzpildes stacijās Lietuvā. Katrai ir savs īpašnieks, bet visas ietilpst “BRO” degvielas uzpildes staciju tīklā un nodrošina ne vien degvielas uzpildes, bet arī citus pakalpojumus, piemēram, auto mazgāšanu un mazumtirdzniecību.
Lietuvas automazgāšanas pakalpojumu uzņēmums "PRO BRO Group", kas Latvijā ir izveidojis vairākas tuneļveida automazgātuves, 2019. gada aprīlī iesniedza pieteikumu reģistrēt preču zīmi “PRO BRO”. Tas noticis gandrīz gadu pēc tam, kad “Sateta” iesniedza pieteikumu reģistrēt preču zīmi “BRO”.
Saistībā ar šo pieteikumu uzņēmums “Stateta” ir vērsies Lietuvas Patentu birojā, prasot preču zīmes “PRO BRO” atzīšanu par spēkā neesošu.
“PRO BRO Group” turpina izmantot šo preču zīmi, nodarot kaitējumu uzņēmumam “Stateta”. Tāpēc uzņēmums ir bijis spiests vērsties tiesā, tostarp lūdzot piedzīt zaudējumus no “PRO BRO Group”.
Uzņēmuma “Stateta” ģenerāldirektors un “BRO” zīmola idejas autors Karolis Stasiukinas (Karolis Stasiukynas) norāda: “Tā kā mūsu klienti ceļo pa visu Eiropu, esam paplašinājuši savas kartes iespējas ārpus Lietuvas robežām. Mums ir arī attīstības plāni kaimiņvalstīs.”
Uzņēmums “Stateta” arī sadarbojas ar Vācijas koncernu „DKV Mobility“, izveidojot vienotu “BRO/DKV” degvielas uzpildes staciju tīklu. „DKV Mobility“ darbojas vairāk kā 50 valstīs un savieno vienā tīklā lielāko skaitu degvielas uzpildes staciju visā Eiropā.
Prasībā, ar ko uzņēmums “Stateta” ir vērsies Lietuvas tiesā, norādīts uz “BRO” un “PRO BRO” zīmolu līdzību. Tā kā abi uzņēmumi piedāvā līdzīgus pakalpojumus, klienti var tikt maldināti. Pierādījumos, kas iesniegti tiesā, cita starpā ir norādīts uz vairākiem šādiem gadījumiem, kas liecina, ka klienti jau ir tikuši maldināti. Piemēram, pie “Stateta” uzņēmuma informācijas mājaslapā “Rekvizitai.lt”, kas ir lielākais Lietuvas uzņēmumu katalogs, kur pieejami arī to finanšu dati, klienti ir uzrakstījuši atsauksmes, ka viņu automašīnas ir tikušas bojātas tuneļveida automazgātuvēs. Klienti ir maldināti, ka automazgātavu pakalpojumus piedāvā “PRO BRO Group” nevis “BRO” degvielas staciju tīkla uzņēmumi. “Vairākās lapās internetā, kur tiek apkopotas klientu atsauksmes par uzņēmumu pakalpojumiem, pie “BRO” zīmola ir norādīts, ka auto mazgāšanas laikā ir bojātas automašīnas vai norādīti citi tuneļveida automazgātuvju pakalpojuma trūkumi. Taču “BRO” zīmola uzņēmumi šādus pakalpojumus nepiedāvā. Tāpēc ir skaidrs, ka sūdzības attiecas uz “PRO BRO” nodrošinātajiem pakalpojumiem, jo tieši šī zīmola uzņēmumi nodrošina tuneļveida automazgātuvju pakalpojumus,” uzsver K. Stasiukinas.
Lietuvas tiesā iesniegtajos dokumentos ir norādīts, ka “PRO BRO” grupas uzņēmumi ir nodarījuši kaitējumu uzņēmumam “Stateta” 1,6 miljonu eiro apmērā. Lietuvas vēsturē tā ir viena no lielākajām summām, kas jebkad ir prasīta strīdos par preču zīmju izmantošanu.
Lietuvas tiesā arī ir prasījums uzņēmumam “PRO BRO Group” mainīt nosaukumu, lai tas nebūtu līdzīgs “Stateta” iepriekš reģistrētajai preču zīmei “BRO”.”