Lietuvas kompānija Deeper ir viena no desmit straujāk augošajām tehnoloģiju kompānijām Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā, liecina Deloitte veidotais pārskats Technology Fast 500 Europe, Middle East & Africa
Deeper ierindojas šī saraksta 8. vietā un kompānijas izaugsme četru gadu laikā bijusi 7048%. Savukārt Centrāleiropas straujāk augošo tehnoloģiju kompāniju sarakstā Lietuvas uzņēmums ieņem 2. vietu.
Deeper līdzdibinātājs Aurelijs Ļubins (Aurelijus Liubinas) lepojas, ka pirmo reizi kāda kompānija no Baltijas ir iekļuvusi šajā sarakstā. «Ir lieliski saņemt atzinību no globālām autoritātēm kā Deloitte un zināt, ka mūsu centieni kļūt par globāli nozīmīgu patērētāju elektronikas kompāniju kļūst par realitāti,» viņš teic.
DB jau rakstīja, ka Lietuvā ražotās makšķerēšanas viedierīces Deeper lieto vairāk nekā 50 valstīs. Ideja par viedo ierīci makšķerniekiem, kas ļautu redzēt zem ūdens, pirms pieciem gadiem radās A. Ļubinam un Rolandam Sereikam (Rolandas Sereika). Viņi ar draugiem pirms vairākiem gadiem bija makšķerēšanas ceļojumā Baltijas jūrā. Viņiem bija laivas ar dārgu hidrolokatoru, taču puiši to nemācēja lietot, kā rezultātā nedēļas laikā noķēra vien dažas zivis un piedevām vairākkārt apmaldījās jūrā. Atgriežoties viņiem radās ideja par ierīci, kas varētu palīdzēt makšķerniekiem nenonākt šādās situācijās. Komandai bija vajadzīgi aptuveni divi gadi, lai attīstītu produktu. Līdz šim ieguldīto investīciju apjomu R. Sereika neatklāj, bet tas sasniedz «sešas nulles».
Makšķerēšanas industrijā hidrolokoatoru tehnoloģija nav nekas jauns, to izmanto jau gadiem ilgi. Tomēr lielākā daļa makšķernieku makšķerē no krasta un tikai aptuveni 20% var atļauties laivu, kas ir visai dārgs prieks. «Mēs vēlējāmies fokusēties uz makšķernieku grupu, kuri makšķerē no krasta. Mēs izstrādājām viņiem ierīci, kas strādā ar viedtālruni, ko var izmantot no krasta, kas ir pārnēsājama un sūta informāciju uz viedtālruni pa bezvadu internetu vai Bluetooth tehnoloģiju,» teic R. Sereika.
Produkts ir ražots Lietuvā, bet eksports veido vairāk nekā 95% no pārdošanas apjoma. Katru gadu uzņēmums dubulto savus pārdošanas rādītājus. 2014. gadā uzņēmuma apgrozījums bija 1,4 miljoni eiro, 2015. gadā 3,6 eiro, 2016. gadā 6,9 eiro, bet šogad plānots apgrozīt desmit miljonus eiro.
LASI ARĪ:
Uzņēmējs: Mēs vairs savu uzņēmumu nesaucam par startup
Pieredzes stāsts: cik naudas un laika nepieciešams jauna produkta izstrādei?