Zīmols kļūst par jaunās ekonomiskās realitātes centrālo elementu, ko veido divas galvenās sastāvdaļas – emocionālā mijiedarbība uzņēmuma un patērētāja starpā, kā arī racionālā –uzņēmuma un tā partneru starpā.
Slēptā puse
Daudzi ražotāji visas cerības liek tikai uz aisberga virsotni – uz zīmola filozofisko, jēgpilno piepildījumu un ārējo tēlu. Taču pašas būtības pamatā ir ražotāja atbildība partneru priekšā: atbildība par produkta kvalitāti, sakārtota distribūcijas shēma, servisa kvalitāte, attīstības perspektivitāte un dinamiskums, tieksme pilnveidoties un daudzi citi komponenti, kurus ražotājs bieži palaiž garām, bet kam ir būtiska ietekme uz kopējo performanci.
Darbu ar partneri padarīt patiesi “abpusēji izdevīgu” palīdz saprotami un paredzami sadarbības nosacījumi, ko rada ražotājs. Nepietiek pievilināt partnerus ar pievilcīgiem bonusiem, atlaidēm vai iepirkuma cenām. Nepieciešams, lai jebkuros ekonomiskajos apstākļos spēles noteikumi un savstarpējās attīstības perspektīvas paliktu nemainīgas.
Canyon accessories ir vadošais aksesuāru zīmols patērētājelektronikas tirgum. Piedāvājot komplekso pakalpojumu portfeli, ieskaitot zīmola menedžmentu, mārketinga un reklāmas atbalstu, loģistiku un risinājumus veikaliem un gala patērētājiem, kompānija plāno tuvākajos gados palielināt savu tirgus daļu.
Canyon zīmols tiecas partneriem sniegt nevis preču klāstu, bet gatavu to vajadzību risinājumu, kuras partneris varbūt vēl nav pat gatavs formulēt. Lai to panāktu, tika izveidota zīmola komanda, kas spēj uztvert un akumulēt dažādas tendences un piemeklēt produktu portfeli, kas nepieciešams ilgtermiņa sadarbības stratēģijas īstenošanai.
''Canyon accessories kā spēcīgs tirgus spēlētājs B zīmolu vidū ir interesants ar savu produktu kopumu. Mēs to aplūkojam par vienotu ekosistēmu partnerim. Tā ir jauna biznesa realitāte, tāpēc Eiropas tirgos esam izveduši visu produkcijas spektru: no mobilajiem un PC aksesuāriem līdz geiminga devaisiem un nēsājamām ierīcēm, lai Canyon zīmolu pozicionētu tieši kā ekosistēmisku piegādātāju. Canyon partneri vienmēr var paļauties uz ieteikumiem par sortimentu un biznesa attīstības jautājumiem,'' - norāda Business Development Director Canyon accessories Dmitrijs Romaņenko.
Sataustīt patērētāja nervu
Ceturtā tehnoloģiskā revolūcija, kas notiek šobrīd, veido jauna līmeņa ekonomiku – tā saukto iespaidu ekonomiku, kā dēļ viss mārketinga pasākumu komplekss ir patērētāja uzvedības modelēšana ar emocionālu vēstījumu un pareizi izvēlēta konteksta palīdzību.
Patērētāju iesaistīšana zīmola dzīvē iespējama ar noteiktiem nosacījumiem: ja ir emocionālais dziļums, iedarbība, kas skar auditorijas slēptās problēmas.
''Īstam zīmolam ir emocionāls pamats, tas nes sevī enerģijas lādiņu, skarot patērētāja trigerus. Šī enerģija, jeb zīmola radītāja subjektīvā pieredze zināmā mērā ir valoda, kurā zīmols runā ar savu mērķauditoriju un kura nav pieejama mūsu apziņai un racionālajai domāšanai, bet tiek pārraidīta ar zīmola vizuālajā saskarnē un vēstījumos kodētu zīmju un metaforu sistēmas palīdzību,'' - komentē Marketing Director Canyon accessories Elena Tokar.
Cilvēka rīcības īpašību, galveno faktoru, kas kritiski ietekmē pirkuma lēmuma pieņemšanu, izpētes rezultātā izdarīts secinājums, ka cilvēka rīcība ir sarežģīts algoritms, daudzu parametru kopums, piemēram, tādu kā fiziskās īpatnības, sociālā vide un personiskā pieredze.
Ne tik sen zīmoli tiecās pēc tā, lai piespiestu patērētājus vēlēties būt par kaut ko. Šobrīd zīmoli koncentrējas uz to, lai uzsvērtu katra individualitāti un iedvesmotu. Patērētāji jau izvēlas nevis statusa simbolus, bet vispirms – funkcionālus produktus saskaņā ar jaunākajām tehnoloģiskajām tendencēm, kā arī pievērš uzmanību deeper meaning – vērtībām, kuras zīmols pārraida caur saviem produktiem.
Piemēram, Canyon zīmols motivē savus patērētājus būt pašam, neatkarīgi no ķermeņa formām, ādas krāsas vai dzimumpiederības, un mainīt šo pasauli uz labo pusi – viņu daiļrade, viņu vēsture, viņu eko atbildība, tolerance, cilvēcība, vēlme palīdzēt un dalīties, viņu saprātīgs patēriņš – tas ir ļoti vērtīgs ieguldījums šajā pasaulē.
Atzinums
Riteileriem spēcīgi ražotāju zīmoli ir ārkārtīgi svarīgi: savu krājumu augstāku apgrozījumu tie panāk, pateicoties mārketinga darbībai. Savukārt, pateicoties ražotājiem, kas par prioritāti izvirza ilgtermiņa savstarpējās attiecības ar saviem patērētājiem, daudzi riteileri un izplatītāji ir sapratuši, ka viņu nākamie panākumi lielā mērā ir savstarpēji atkarīgi: zīmols tiek aplūkots kā peļņas gūšanas iespēja.
Jaunās ekonomiskās realitātes tendences mudina zīmolus pielietot jaunas pieejas un stratēģijas. Izaicinājumi, ko uzņemas bizness, ietver arī risku, ka zīmols neatbilst steikholderu gaidām: gan partneriem, gan patērētājiem. Taču, par laimi, mēs zinām atbildes uz visiem jautājumiem – pietiek tikai rūpīgāk ielūkoties citu valstu un zīmolu pieredzē un to pareizi adaptēt.