Uzņēmuma stratēģija paredz, ka FSRU būs nepieciešams līdz 2040.gadam un varbūt pat ilgāk," viņš teica Lietuvas sabiedriskā radiostacijai LRT.
Pēc Šilenska teiktā, šādi kuģi tiek būvēti tā, lai kalpotu līdz pat 50 gadiem. Dienvidkorejā būvētais kuģis "Independence" darbojas kopš 2015. gada.
"Lietuvas LNG likums paredz, ka tas mums būs nepieciešams līdz 2044.gadam, bet lēmumi [par kuģa kalpošanas laiku] tiks pieņemti, reaģējot uz notiekošo enerģētikas transformāciju un tirgus pieprasījuma izmaiņām ne tikai Lietuvā," teica "KN Energies" vadītājs.
"Polija, ar kuru Lietuvai ir starpsavienojums, joprojām ražo elektroenerģiju galvenokārt no oglēm, un, protams, redzams ogļu izmantošanas samazinājums, taču ogles saglabāsies kā daļa no tās energoresursu bilances līdz 2050.gadam," viņš norādīja.
Pēc tam, kad Lietuva 2022.gada aprīlī pārtrauca jebkādu Krievijas gāzes importu, izņemot tranzītu uz Kēnigsbergas (Karaļauču) eksklāvu, Klaipēdas sašķidrinātās dabasgāzes terminālis kļuva par valsts galveno gāzes piegādes avotu.
Kad "KN Energies" pārņems "Independence" īpašumtiesības, kuģis tiks reģistrēts Lietuvas Jūras kuģu reģistrā un no decembra tam būs Lietuvas karogs.
"Independence" atgriezās Klaipēdas jūras ostā maija beigās pēc aptuveni mēnesi ilgas apkopes sausajā dokā Dānijā. Kuģim ik pēc desmit gadiem tiek veikta pārbaude sausajā dokā.