Tirdzniecība un pakalpojumi

Philip Morris International ieņem pirmo vietu Forbes neto nulles emisiju līderu sarakstā

Db.lv,13.06.2024

Jaunākais izdevums

Philip Morris International jau otro gadu pēc kārtas ierindojas starp desmit nozīmīgākajiem ASV biržā kotētajiem uzņēmumiem, kas ieņem līderpozīcijas siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanā. Starptautiskā biznesa medija Forbes ikgadējā neto nulles līderu sarakstā tiek izcelti tie 100 uzņēmumi, kas visaktīvāk iesaistās CO2 emisiju mazināšanā, novēršot vai kompensējot radīto piesārņojumu.

Reitinga veidošanā Forbes izmanto pētījumu kompāniju Sustainalytics un Morningstar datus, kas mēra uzņēmumu iesaisti siltumnīcgāzu emisiju mazināšanā. Veidojot neto nulles sarakstu, uzņēmumi tiek aplūkoti gan plašākā nozares, gan atrašanās vietas kontekstā, rēķinoties ar to, ka, piemēram, naftas un gāzes ražotājiem ir ļoti atšķirīgi izaicinājumi nekā, piemēram, bankām vai viesnīcu ķēdēm. Cita starpā tiek vērtētās arī uzņēmuma iniciatīvas sadarbības partneru, izplatītāju un klientu CO2 emisiju mazināšanā.

Philip Morris International bija viens no pirmajiem ārvalstu investoriem Baltijas valstīs pēc neatkarības atgūšanas, un šo vairāk nekā trīsdesmit gadu laikā uzņēmums reģionā ir īstenojis vairākus pasākumus, kuru mērķis ir samazināt CO2 emisijas, ietekmi uz vidi un elektroenerģijas patēriņu.

Piemēram, Philip Morris Lietuva rūpnīcā Klaipēdā enerģijas un siltuma ražošanu nodrošina biomasas katls, savukārt tabakas apstrādes procesā iegūtais siltums tiek atkārtoti izmantots karstā ūdens sildīšanai. Mākslīgais intelekts rūpnīcā regulē dzesēšanas un mitrināšanas sistēmas. Visā rūpnīcā tiek izmantots enerģijas taupīšanas apgaismojums, tostarp apgaismojuma regulēšanai daudzviet ir uzstādīti arī kustību sensori.

“Uzņēmuma mērķis ir darboties pēc iespējas ilgtspējīgāk. Esam vienlaikus gan tabakas nozares līderi bezdūmu produktu izstrādē, gan arī cenšamies būt līderi CO2 emisiju samazināšanā. Aktivitātes Baltijas reģionā veicina arī kopējos Philip Morris International panākumus Forbes neto nulles emisiju reitingā. Rūpnīca Klaipēdā pirms pieciem gadiem kļuva par pirmo no visām Philip Morris International rūpnīcām, kas panāca CO2 neitralitāti un varēja dalīties pieredzē ar visu uzņēmuma starptautisko komandu. Pirmā vieta Forbes reitingā mūsu reģiona komandai dod vēl lielāku motivāciju uzņēmuma kopējā mērķa sasniegšanā līdz 2040. gadam panākt nulles siltumnīcgāzu emisijas visā mūsu darbības ķēdē”, stāsta Philip Morris Baltic izpilddirektors Mindaugs Dacys.

2019. gadā Klaipēdas rūpnīca kļuva par pirmo Philip Morris International rūpnīcu pasaulē, kas saņēmusi CO2 neitralitātes sertifikātu. Tas apliecina, ka rūpnīca būtiski ir samazinājusi siltumnīcefekta gāzu emisijas un atlikušo CO2 daļu kompensē, investējot gaisa piesārņojuma samazināšanai pasaulē. Periodā no 2020. līdz 2023. gadam rūpnīcā radīto emisiju apjoms tika samazināts vēl par 93,5 % un arī šobrīd rūpnīcā tiek pieliktas visas pūles, lai siltumnīcefekta gāzu emisijas samazinātu vēl vairāk.

Klaipēdas rūpnīca šogad apliecināja, ka tā ir arī līdere ūdens saglabāšanas jomā – ražotne kļuva par vienīgo rūpnīcu Baltijas valstīs, kurai ir piešķirts starptautiskais Alliance for Water Stewardship sertifikāts. Tas apliecina, ka rūpnīca ne tikai veicina ūdens resursu saglabāšanu, bet arī mudina citus aktīvi iesaistīties ūdens saglabāšanā, veicinot reģiona ūdens baseina izpēti kopā ar vietējiem zinātniekiem un organizējot vides sakopšanas akcijas.

Philip Morris International šobrīd koncentrējas uz pastarpināti radīto CO2 emisiju mazināšanu. Tās ir tā dēvētās trešā tvēruma emisijas, kas rodas uzņēmuma piegādes ķēdēs un produktu izmantošanas procesā. Uzņēmums ir izvirzījis mērķi līdz 2040. gadam samazināt siltumnīcgāzu emisijas līdz nullei visā tās darbības ciklā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Philip Morris International atzīts par 2024. gada labāko globālo darba devēju

Db.lv,23.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Phillip Morris Latvia mātes kompānija Philip Morris International (PMI) jau astoto gadu pēc kārtas ir atzīta par labāko globālo TOP darba devēju.

Šogad PMI, kas globāli nodarbina vairāk nekā 79 tūkstošus darbinieku, bija viens no tikai 17 darba devējiem visā pasaulē, kas par izcilu personāla politiku un praksi saņēma šādu novērtējumu.

Starptautiskā līmenī darba devējus katru gadu izvērtē un sertificē neatkarīgi auditori no Nīderlandē bāzētā TOP darba devēju institūta (Top Employers Institute). Sertifikācijas procesā tiek vērtēta uzņēmumu cilvēkresursu stratēģija un ikdienas prakse, kā arī organizācijas ieguldījums labākas darba vides veidošanā. TOP darba devēju institūts ik gadus vērtē un sertificē darba devējus, pamatojoties uz labākajām un jaunākajām cilvēkresursu pārvaldības praksēm. Institūta pētījumi un izvērtējums padziļināti aptver tādus aspektus kā pārvaldības un cilvēkresursu stratēģija, darba vide, talantu un spēju attīstības iespējas, karjeras un izaugsmes iespējas, dažādība, vienlīdzība un iekļaujoša pieeja, darbinieku labbūtība un citus. Kopumā pētījums aptver aptuveni 350 dažāda apjoma procesus un procedūras. Katru gadu īpaša uzmanība tiek pievērsta arī tam, kā darba devēji ņem vērā un ievieš jaunākās cilvēkresursu pārvaldības prakses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Uzņēmēji iegulda atkritumu pārstrādē

Armanda Vilciņa,15.11.2024

Uzņēmumu pienākums ir darīt visu iespējamo, lai pēc iespējas mazinātu viņu radīto atkritumu ietekmi uz apkārtējo vidi, norāda Madara Apsalone, SIA Philip Morris Latvia ārējo attiecību vadītāja.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotāji labprātāk izvēlas iegādāties preces un pakalpojumus no uzņēmējiem, kas pauž videi draudzīgus uzskatus un domā par ilgtspēju, liecina Brand Capital dati.

Tuvākajā nākotnē ieguvēji būs tie uzņēmumi, kuri ilgtspējas stratēģijas izvirzījuši kā vienu no pīlāriem savā darbībā, uzskata Kaspars Zakulis, SIA Latvijas Zaļais punkts direktors. Pētījuma Brand Capital ietvaros veiktā aptauja liecina, ka 54% respondentu izvēlas zīmolus, kas iestājas par tīru vidi, atzīmē K.Zakulis, piebilstot, ka ilgtspējas, kā arī atkritumu šķirošanas un pārstrādes tēmas sabiedrībā kļūst arvien aktuālākas. To pierāda arī uzņēmumu centieni - liela daļa komersantu aktīvi investē līdzekļus videi draudzīgāku risinājumu ieviešanā.

Ambiciozi mērķi

Uzņēmumu pienākums ir darīt visu iespējamo, lai pēc iespējas mazinātu viņu radīto atkritumu ietekmi uz apkārtējo vidi, norāda Madara Apsalone, SIA Philip Morris Latvia ārējo attiecību vadītāja. “Mēs uz ilgtspēju raugāmies kā uz iespēju augt, ieviest inovācijas un radīt ilgtermiņa vērtības. Pirms desmit gadiem Philip Morris International (PMI) paziņoja par ambīciju pārveidot savu biznesu, izvirzot tabakas biznesam šķietami neiespējamu misiju – radīt nākotni bez cigarešu dūmiem. Lai to sasniegtu, pievērsāmies zinātniskiem pētījumiem un uz to bāzes izstrādājām bezdūmu produktus. Tajā pašā laikā mēs cenšamies, lai mūsu produkti būtu mazāk kaitīgi ne tikai veselībai, bet arī dabai. Ilgtspējīga pieeja ir pamatā visam mūsu produktu ražošanas ciklam – no tabakas lapu izaudzēšanas līdz pat elektronisko tabakas karsēšanas ierīču atpakaļ pieņemšanai un pārstrādei. Tāpat mēs turpinām dekarbonizēt mūsu tiešo ražošanas darbību, un jau 13 mūsu rūpnīcas ir sertificētas kā oglekļa neitrālas,” stāsta M.Apsalone, uzsverot, ka Philip Morris Latvia sniedz korporatīvo ieguldījumu un atbalstu, izmantojot gan dažādas sabiedriskās iniciatīvas, gan sociālās programmas, kuru mērķis ir uzlabot apkārtējās vides situāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tabakas lieluzņēmums "Philip Morris International" otrdien paziņoja, ka plāno slēgt abas ražotnes Vācijā, ņemot vērā cigarešu pieprasījuma samazināšanos Eiropā.

"Pēdējos gados cigarešu pieprasījums Eiropā ir būtiski samazinājies. Sagaidāms, ka šī tendence turpmākajos gados turpināsies," norādīja uzņēmums.

Kompānija skaidro, ka liela daļa smēķētāju pārgājuši uz e-cigarešu vai karsējāmo tabakas izstrādājumu lietošanu.

"Philip Morris" rūpnīcās Berlīnē un Drēzdenē nodarbina 372 cilvēkus, un tās paredzēts slēgt nākamgad.

Šāds paziņojums izplatīts laikā, kad Vācijas rūpnieciskās ražošanas nozare saskaras ar ilgstošas lejupslīdes periodu, ņemot vērā augstas enerģijas izmaksas, vāju pieprasījumu iekšzemē un ārvalstīs, kā arī aizvien sīvāku ārējo konkurenci.

Komentāri

Pievienot komentāru