Phillip Morris Latvia mātes kompānija Philip Morris International (PMI) jau astoto gadu pēc kārtas ir atzīta par labāko globālo TOP darba devēju.
Šogad PMI, kas globāli nodarbina vairāk nekā 79 tūkstošus darbinieku, bija viens no tikai 17 darba devējiem visā pasaulē, kas par izcilu personāla politiku un praksi saņēma šādu novērtējumu.
Starptautiskā līmenī darba devējus katru gadu izvērtē un sertificē neatkarīgi auditori no Nīderlandē bāzētā TOP darba devēju institūta (Top Employers Institute). Sertifikācijas procesā tiek vērtēta uzņēmumu cilvēkresursu stratēģija un ikdienas prakse, kā arī organizācijas ieguldījums labākas darba vides veidošanā. TOP darba devēju institūts ik gadus vērtē un sertificē darba devējus, pamatojoties uz labākajām un jaunākajām cilvēkresursu pārvaldības praksēm. Institūta pētījumi un izvērtējums padziļināti aptver tādus aspektus kā pārvaldības un cilvēkresursu stratēģija, darba vide, talantu un spēju attīstības iespējas, karjeras un izaugsmes iespējas, dažādība, vienlīdzība un iekļaujoša pieeja, darbinieku labbūtība un citus. Kopumā pētījums aptver aptuveni 350 dažāda apjoma procesus un procedūras. Katru gadu īpaša uzmanība tiek pievērsta arī tam, kā darba devēji ņem vērā un ievieš jaunākās cilvēkresursu pārvaldības prakses.
“Mēs pastāvīgi sekojam jaunākajām tendencēm un pētījumiem cilvēkresursu jomā, ieklausāmies savos darbinieku viedokļos, uzlabojam viņu darba un attīstības apstākļus, arvien vairāk rūpējamies par savu darbinieku fizisko un emocionālo veselību un vienlīdzīgām iespējām. Mūsu mērķis ir, lai katrs mūsu darbinieks justos droši, sadzirdēts un spējīgs attīstīties un augt, un TOP darba devēja institūta vērtējums ir mūsu centienu apliecinājums,” norāda Philip Morris Baltic cilvēku un kultūras nodaļas vadītāja Sandra Daukšienė.
Viņa akcentē, ka darbiniekam ir jābūt galvenajai uzņēmuma vērtībai un darba devējam ir pastāvīgi jāseko līdzi tam, kā darbinieks jūtas uzņēmumā. Tāpēc Philip Morris pastāvīgi ievieš dažādus jauninājumus, kas veicina darbinieku labbūtību un labklājību.
“Mēs esam paplašinājuši savu “Laimīgo vecāku” programmu, kuras mērķis ir palīdzēt vecākiem pēc iespējas vienkāršāk apvienot darbu un bērnu audzināšanu, elastīgāk plānojot darba grafiku, tāpat jaunajiem vecākiem finansiāli kompensējam starpību starp bērnu kopšanas sociālajiem pabalstiem un darba algu. Esam saglabājuši hibrīdā darba pieeju arī pēc pandēmijas beigām, kad daži darba devēji sāka pakāpeniski atteikties no iespējas strādāt attālināti. Mēs ļaujam darbiniekiem pašiem izvēlēties savu darba grafiku – līdz pat 60% darba laika nedēļā viņi var strādāt attālināti. Mēs novērojam, ka darbinieki augstu vērtē šīs pieejas sniegto elastību, norāda S.Daukšiene.
S. Daukšiene arī uzsver, ka mūsdienīgu un atbildīgu darba devēju pienākums ir aktīvi novērst darbinieku izdegšanu. “Apzinoties, ka darbinieku emocionālā veselība ir ne mazāk svarīga, ka finansiālā stabilitāte, uzņēmums īstenojis papildu pasākumus emocionālās veselības jomā. Rezultātā pagājušajā gadā papildus jau esošajiem emocionālās veselības stiprināšanas līdzekļiem nodrošinājām visiem vadītājiem un darbiniekiem speciālas apmācības, kurās apguvām ne tikai to, kā izvairīties no izdegšanas un pašiem tikt galā ar stresu, bet arī kā pamanīt mūsu kolēģu izdegšanas simptomi,” stāsta S.Daukšiene.
Karjeras izaugsmes veicināšanai, ļoti būtisks aspekts ir uzņēmuma īstenotā personāla politika un atbalsts. Philip Morris darbiniekiem tiek dota iespēja veidot savu karjeru kompānijas uzņēmumos visā pasaulē – ir vairāki pozitīvi piemēri, kur darbinieki no Baltijas valstīm ir izveidojuši starptautiskas karjeras un šodien ieņem ļoti augstus un atbildīgus amatus centrālajā PMI pārstāvniecībā.
“Attīstības iespējas ne tikai veicina darbinieku lojalitāti, bet arī palīdz mums veiksmīgi veicināt Philip Morris International ambiciozo vīziju radīt pasauli bez cigarešu dūmiem. Rezultātā 2023. gadā uzsākām vēl vienu attīstības programmu - "Mentoringa spēks". Mūsu mērķis ir nodrošināt, lai vadītāji, kuri strādā ilgāk, dalītos savā pieredzē ar mazāk pieredzējušiem darbiniekiem, kuri vēlas iegūt zināšanas,” akcentē S.Daukšiene.
TOP darba devēju institūts ir dibināts pirms vairāk nekā 30 gadiem, un šo gadu laikā ir kļuvis par starptautisku autoritāti cilvēku resursu pārvaldības prakses sertifikācijas jomā. Institūts ir sertificējis vairāk nekā 2 300 darba devēju organizācijas 121, valstī piecos kontinentos. Institūta sertificētie darba devēji pozitīvi ietekmē vairāk nekā 12 miljonu darbinieku dzīvi visā pasaulē.