Lietuvas Satiksmes ministrija pasūtījusi pētījumu, kas ļautu izvērtēt, vai valstij atmaksātos izveidot vēl vienu lidostu, raksta biznesa ziņu izdevums Verslo žinios.
«Nesaku, ka Lietuvai ir vajadzīga jauna lidosta - var būt tā, ka mēs vienkārši attīstīsim esošo lidostu darbību, bet nebūtu prātīgi nodarboties ar attīstību, neizvērtējot jaunas lidostas izveides iespējas,» laikraksta organizētajā Loģistikas un transporta forumā 2017 šonedēļ sacījis satiksmes ministrs Roks Masjulis, norādot, ka pētījuma atzinumi gaidāmi tuvākā pusgada laikā.
Pēc viņa teiktā, ja pašreizējie Viļņas lidostas izaugsmes tempi saglabātos vēl dažus gadus, tā varētu kļūt par lielāko lidostu Baltijas valstīs.
«Pašlaik Lietuvas lidostām trūkst tiešo biznesa reisu uz Minheni vai Londonu. Diemžēl valsts, kam nav savas nacionālās lidsabiedrības, nevar stimulēt aviokompānijas, lai tās atklāj jaunus maršrutus, jo to neļauj Eiropas Savienības (ES) prasības,» sacījis Masjulis.
Ministrs solījis meklēt iespējas mainīt ES attieksmi pret konkrēto situāciju.
Tikmēr triju Lietuvas lidostu - Viļņas, Kauņas un Palangas - operatorkompānijas Lietuvos oro uostai ģenerāldirektors Ģedimins Almants atzinis, ka Viļņas lidostas pasažieru termināļa esošais potenciāls - 3,5 miljoni pasažieru gadā - jau tikpat kā izsmelts, jo apkalpoto pasažieru skaits jau tuvojas četriem miljoniem.
«Tas nenozīmē, ka 4 000 001. pasažieris nekur neaizlidos. Taču procedūras paildzinās, rindas pie kontroles pagarinās, lidsabiedrībām trūkst vietas,» viņš klāstījis konferencē Efektīva valsts īpašuma pārvalde.
Kā izteicies Almants, Viļņas lidostai ir divas attīstības iespējas - vai nu izmantot esošo, 1950.gadā būvēto ēku, kas atzīta par kultūras mantojumu, vai arī būvēt pilnīgi jaunu termināli. «Bet tam vajadzīga politiskā griba. (..) Tas jāliek valsts transporta attīstības stratēģijas centrā,» viņš uzsvēris.