Lēmums Rīgas lidostas terminālī ļaut iebraukt jebkuram taksometru pakalpojumu sniedzējam grauj Rīgas tēlu un rada haosu nozarē kopumā, uzskata taksometru izsaukšanas platformas Taxify pārstāvis Latvijā Juris Krūmiņš.
«Potenciālās negatīvās situācijas uzskatam par pārāk lielu risku. Šī iemesla dēļ Taxify iekšējā politika paredz, ka sistēmā esošajiem vadītājiem ir aizliegts iebraukt lidostas maksas terminālī un tur gaidīt pasažierus un potenciālos klientus. Pasažieru uzņemšana notiek tikai lidostas augšējā stāvā un tikai gadījumā, ja klients ir izsaucis taksometru, izmantojot aplikāciju. Taxify interesēs noteikti nav vadītāju pastāvīga darbība lidostas terminālī, jo tā nav mūsu prioritāte. Šobrīd manāmi pietrūkst vienotu kvalitātes standartu, kas kontrolētu taksometru darbību lidostas teritorijā, un tas grauj nozares reputāciju kopumā. Ilgtermiņā mēs noteikti atbalstītu risinājumu, kas sakārtotu šo vidi,» komentē J.Krūmiņš.
J.Krūmiņš uzsver, ka atļauja ikvienam taksometram iebraukt lidostā sniedz iespēju negodīgiem pārvadātājiem veikt manipulācijas ar skaitītājiem un piekopt citas krāpnieciskas darbības, ar ko visbiežāk saskaras tieši ārzemju viesi, kuri ierodas Rīgā un meklē iespējas ātrāk un ērtāk nokļūt līdz pilsētas centram. Tāpat esošā situācija apgrūtina pasažieru ikdienu, jo, tā kā par iebraukšanu lidostas terminālī ir jāmaksā, vadītājiem nav izdevīgi īsie braucieni un līdz ar to klienti bieži vien tiek sūtīti pie nākamā vadītāja, kas būtu gatavs viņus uzņemt. Arī netīras automašīnas un nelaipni vadītāji nav nekāds retums, norāda J.Krūmiņš.
Db.lv jau iepriekš vēstīja, ka taksometru pakalpojumu sniegšanas kārtība lidostas teritorijā vienmēr pievērsusi nedalītu uzmanību. Ir bijuši dažādi risinājumi, kā nodrošināt šo pakalpojumu. Administratīvā apgabaltiesa lēmusi, ka lidostai šī pakalpojuma sniedzējiem jāpiemēro vienādi nosacījumi. Pagājušā gada otrajā pusē atcelta taksometru caurlaižu sistēma starptautiskās lidostas «Rīga» teritorijā un demontēta automātiskā barjera.
Komersanti DB iepriekš norādīja, ka jaunā kārtība nav ērta un patīkama ne pasažieriem, ne pašiem pakalpojumu sniedzējiem. Pieaugušas arī pasažieru sūdzības par pakalpojumu kvalitāti un atsevišķos gadījumos arī par neadekvāti augstajām brauciena izmaksām.
LASI VĒL:
Taksometru pakalpojumu sniedzēji var cerēt uz jaunu kārtību lidostā