Starptautiskā lidosta «Rīga» ir izsludināju konkursu «Par pasažieru pārvadājumu pakalpojumu un satiksmes organizēšanas stratēģijas izstrādi VAS «Starptautiskā lidosta «Rīga»» teritorijā un tās īstenošanu». No pretendentu puses interese par šo konkursu jau ir izrādīta, biznesa informācijas portālam db.lv atklāja Rīgas lidostas komunikācijas projektu vadītājs Edgars Vilcāns.
Šobrīd lidostas «Rīga» teritorijā tiek sniegti dažāda veida pasažieru pārvadājumu pakalpojumi, tai skaitā - starppilsētu un tālsatiksmes autobusu, mikroautobusu, pilsētas satiksmes autobusu un taksometru pakalpojumi. «Konkursa uzvarētājam būs jāizstrādā stratēģija par kopējo pasažieru pakalpojumu organizēšanu lidostas teritorijā, ietverot arī taksometru pakalpojumu pieejamību lidostas klientiem,» apstiprina E. Vilcāns.
Taksometru pakalpojumu sniegšanas kārtība lidostas teritorijā vienmēr pievērsusi nedalītu uzmanību. Ir bijuši dažādi risinājumi, kā nodrošināt šo pakalpojumu. Administratīvā apgabaltiesa lēmusi, ka lidostai šī pakalpojuma sniedzējiem jāpiemēro vienādi nosacījumi. Pagājušā gada otrajā pusē atcelta taksometru caurlaižu sistēma starptautiskās lidostas «Rīga» teritorijā un demontēta automātiskā barjera.
Komersanti DB iepriekš norādīja, ka jaunā kārtība nav ērta un patīkama ne pasažieriem, ne pašiem pakalpojumu sniedzējiem. Pieaugušas arī pasažieru sūdzības par pakalpojumu kvalitāti un atsevišķos gadījumos arī par neadekvāti augstajām brauciena izmaksām.
E. Vilcāns skaidro, ka lēmums izsludināt konkursu, kura rezultātā tiks izstrādāta un īstenota pasažieru pakalpojumu organizēšanas stratēģija pieņemts, lai veicinātu lidostas pamatpakalpojuma – regulāras pasažieru gaisa satiksmes nodrošināšanas – pieejamību un nākotnē kāpinātu pārvadāto pasažieru apjomu, kā arī uzlabotu pašreiz sniegto pakalpojumu kvalitāti un lidostas infrastruktūru izmantotu vēl efektīvāk.
«Ņemot vērā, ka aizvien vairāk cilvēku izmanto lidostas infrastruktūru, šobrīd ir svarīgi pārskatīt tās izmantošanas noteikumus ne tikai no efektivitātes, bet arī drošības aspekta. Izstrādājot jauno stratēģiju, konkursa uzvarētājam būs jāņem vērā gan saimnieciskais un finansiālais aspekts, jāparedz visiem normatīvajiem aktiem atbilstošu visaugstāko drošības prasību izpilde un ievērošana, gan arī pakalpojumu kvalitātes kritēriji,» viņš skaidro.
Dokumenti dalībai atklātā konkursā «Par pasažieru pārvadājumu pakalpojumu un satiksmes organizēšanas stratēģijas izstrādi VAS «Starptautiskā lidosta «Rīga»» ir jāiesniedz līdz 2018. gada 19. janvārim. E. Vilcāns atzīmē, ka konkursa uzvarētājam jaunā stratēģija jāizstrādā un jāievieš sešu mēnešu laikā no konkursa rezultātu paziņošanas brīža. «Stratēģijas izstrādes un īstenošanas izmaksas uzņemsies konkursa uzvarētājs,» viņš piebilst.
Starptautiskā lidosta «Rīga» ir lielākais starptautiskās aviācijas uzņēmums Baltijā un reģiona galvenais gaisa satiksmes centrs. Lidosta «Rīga» ir Latvijas Republikas valsts akciju sabiedrība.
LASI ARĪ: