Divi lielākie mazumtirgotāji Maxima un Rimi pērn auguši attiecīgi par 10,1 % un 5,3 %
Izaugsme vērojama arī šogad, liecina abu uzņēmumu vadības paustais. Tiesa, publiskotie dati ir provizoriski un, kā norāda Rimi Latvia vadība, uzņēmuma kopējo apgrozījumu veido veikalu un loģistikas centra apgrozījums un tas tiks publicēts augustā līdz ar auditoru atzinuma saņemšanu un gada pārskata iesniegšanu.
Rimi Latvia 2012. gadu pabeidzis ar 574 milj. eiro apgrozījumu, neskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN), un tas ir par 5,3 % vairāk, nekā gadu iepriekš. Savukārt Maxima Latvia 2012.gadā apgrozījusi ap 627 milj. eiro, neskaitot PVN un tas ir par 10,1 % vairāk, nekā 2011. gadā. Tādējādi var secināt, ka, visticamāk, Maxima ir apsteigusi Rimi pēc neto apgrozījuma. Jāatgādina, ka līdzīga situācija bija pērn, kad pēc provizoriskajiem datiem Maxima jau bija apsteigusi Rimi lielāko mazumtirgotāju TOP, taču pēc auditētajiem datiem noskaidrojās, ka Rimi ir par četriem miljoniem Ls lielāks apgrozījums, nekā Maximai.
Rimi Latvia valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais skaidro, ka ICA mājas lapā publicētais paziņojums atspoguļo Rimi un Supernetto veikalu apgrozījumu, nevis Rimi Latvia darbības rezultātus. Taču kopumā varot teikt, ka arī šī gada pirmajā pusē Rimi Latvia veikalu apgrozījums ir palielinājies, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn. Sava loma apgrozījuma pieaugumā esot gan inflācijai, gan Rimi veikalu tīkla paplašināšanai un jaunu veikalu atvēršanai.
«Taču tikpat nozīmīgi ir mērķtiecīgi uzņēmuma attīstības plāni un investīcijas to īstenošanā. Esam aktīvi strādājuši gan pie Rimi veikalu tīkla attīstības, gan sortimenta paplašināšanas – ir atvērti vairāki jauni veikali Rīgā, Daugavpilī, Salaspilī, kā arī paplašinātas tirdzniecības telpas daudzos veikalos Rīgā, Ventspilī, Tukumā, Talsos. Arī Supernetto veikalos veikti uzlabojumi interjerā, kā arī ir mainīts preču izvietojums,» informē Valdis Turlais.
Pagājušā gada rezultātus Maxima Latvija vadītājs Gintars Jasinsks vērtē pozitīvi, uzsverot, ka līdzīgi kā gadu iepriekš kompānijas apgrozījuma pieauguma lielāko daļu nodrošināja Maxima veikalu tīkla paplašināšanās. Tikmēr jauna iezīme bijusi rekonstrukcija un sortimenta paplašināšana, kas veikts 39 Maxima X veikalos. To, ka rezultāts bijis veiksmīgs, liecinot pieaugušie pārdošanas rādītāji.