Pirms 15 gadiem dibinātais uzņēmums Toolmarketing izaudzis par vienu no lielākajiem un ietekmīgākajiem augstas kvalitātes rokas darbarīku un individuālā aizsargaprīkojuma vairumtirgotājiem Baltijas reģionā, pateicoties sadarbības partneru klientu pastāvīgajai uzticībai. Uzņēmums, kopš šī gada sākuma turpinot darbību izmantojot Werkado zīmolu, ir apņēmies saglabāt pirmatklājēja un līdera pozīciju savā darbības jomā.
Vai labs produkts spēj pats sevi pārdot?
Uzņēmuma dibinātājs un vadītājs Martins Koorts darbojas darbarīku nozarē jau kopš 1996. gada. “Laika gaitā esmu iepazinis daudzus dažādus zīmolus. Diemžēl pārāk bieži ir nācies saskarties ar standartiem neatbilstošu produkciju un, tādejādi, radusies vēlme un vajadzība labot situāciju. Mēs jau gadiem ilgi esam peldējuši pret straumi, taču tagad varu ar prieku pavēstīt, ka patērētāju informētība pēdejo 15 gadu laikā ir ievērojami uzlabojusies,” viņš stāsta. "Mūsu produktiem ir viens kopsaucējs – ilgtspēja. Augstas klases darbarīki pirmajā brīdī varbūt šķiet dārgi, taču to īstā vērtība lietotājam atklājas darbā gaitā ar attiecīgo produktu. Ja darbarīks lietotājam ir ergonomisks, kalpo ilgi un palīdz paveikt darbu bez pūlēm, tad parasti cena neizraisa liekus jautājumus. Tomēr mūsu komandai ir krietni jāpacenšas, lai pierunātu klientu spert pirmo soli produkta izmēģināšanā.”
Koorts atzīst, ka diemžēl ir bijuši, tagad ir un vienmēr būs uzņēmumi, kas pārdod lētus un zemaskvalitātes produktus. “Lēta cena bieži ir pārdošanas arguments, taču, ja darbarīks nekalpos labi, lietotājs būs sarūgtināts. Varētu domāt, ka patērētāju saprātīgās domāšanas dēļ šādi produkti nesaglabāsies mazumtirdzniecības veikalu asortimentā, taču diemžēl reālajā dzīvē ir citādi. Werkado nostāja ir tāda, ka ražotājam, vairumtirgotājam un mazumtirgotājam ir atbildība un pienākums filtrēt produktus. Ir nepieciešams mazināt līdz mazumtirdzniecībai nonākošo neskaidrību, t.i., nenostādīt mazāk pieredzējušu mazumtirdzniecības klientu tādā situācijā, kad tas nezinot var iegādāties zemas kvalitātes produktu, glīta iepakojuma vai izdevīgas cenas pievilināts. Mēs uztveram šo problēmu plašākā nozīmē: “viegla peļņa” ar zemas kvalitātes produktiem tiek gūta tieši uz dabas rēķina un netieši uz mūsu visu rēķina. Mēs esam tīši atturējušies no šāda ceļa, piedāvājot darbarīkus un individuālo aizsargaprīkojumu ar pārbaudītu izcelsmi, bieži to kvalitāti ir pārbaudījusi arī mūsu komanda.”
Latvijas pārdošanas vadītājs Aivars Leitāns piebilst: “Kad es pirms 11 gadiem iesaistījos Werkado komandā un sāku popularizēt kvalitatīvus produktus, jutos kā "aizsteidzies laikam priekšā". Tagad situācija ir daudz labāka, un lietotāji Latvijā iemācījušies pienācīgi novērtēt uzticamus darbarīkus. Ar individuālas pieejas palīdzību esam izveidojuši ilgstošu sadarbību ar daudziem klientiem.”
Mūsu misija ir būt tendenču noteicējam un veicināt ilgtspēju
Werkado juridiskais nosaukums 15 gadus bija Toolmarketing, lai gan tas nemaz nebija iecerēts pastāvēt kā atsevišķam zīmolam. Līdz ar mūsu uzņēmuma pārstāvēto zīmolu skaita strauju pieaugumu, sasniedzot 30, radās nepieciešamība pēc nosaukuma, ar ko apkopot visus piedāvātos produktus un pakalpojumus. “Mums bija arī skaidrāk jāizsaka sava nostāja, mūsu komandas un klientu mērķi. Līdz pat šim laikam mums nebija pašiem sava zīmola, un mēs nenodarbojāmies ar pašreklāmu, tāpēc guvām mazāku ievērību no ārpasaules, nekā bijām pelnījuši,“ skaidro Koorts, paužot pārliecību, ka Werkado zīmols palīdzēs uzņēmumam ceļā uz nākamo mērķi – 20 miljonu eiro apgrozījumu.
Ikdienas darbībās un lēmumos uzņēmuma komanda vadās pēc 4 pamatvērtībām: Darbinieki, Ilgtspēja, Inovācijas un Uzticība. Werkado klientiem, kas galvenokārt ir dīleri un darbarīku lietotāji ar vairumtirdzniecības vajadzībām, piemēram, industrijas, ir aktuālas tāds pašas vērtības. Werkado klients ir uzņēmējs, kas prot aprēķināt katra produkta lietošanas kopējās izmaksas (TCO= total cost of ownership = īpašuma kopējās izmaksas), nevadoties tikai pēc preces vienības cenas. Tas rūpējas par saviem darbiniekiem, cenšoties apgādāt tos ar ergonomiskiem un efektīviem darbarīkiem, un komfortablu un nealerģisku aizsargaprīkojumu. Tas arī saprot, ka piespiešana lietot zemas kvalitātes aizsargaprīkojumu izraisa pretestību, un, nelietojot to, paaugstinās darba negadījumu risks.
“Mēs piedāvājam klientiem inovācijas un jaunus risinājumus, ko tie līdz šim vēl nebija paguvuši pieprasīt, veicinot pārdomātu lēmumu pieņemšanu. Mēs vēlamies, lai, izvēloties kādu darbarīku e-veikalā vai būvmateriālu veikalā, klients galvenokārt nedomātu par cenu, bet gan par attiecīgā produkta īpašībām un arī par draudzīgumu videi. Darba aprīkojuma ilgtspēju nevar novērtēt tikai pēc tā ražošanas vai transportēšanas izraisītajiem oglekļa izmešiem. Jāvērtē arī tā pareiza un efektīva lietošana, kalpošanas ilgums un pienācīga likvidēšana.”
“Saskaņā ar mūsu ilgtspējas centieniem mēs piedāvājam profilaktisko uzturēšanu elektroinstrumentiem, veicam to remontu, ja iespējams, šādi paildzinot instrumenta kalpošanas laiku. Mums ir rezerves daļu krājumi un profesionāli tehniķi,” skaidro Koorts.
Uzņēmuma pluss – komandai patīk strādāt savā darbības jomā
Werkado tika dibināts 2008. gadā kā vairumtirdzniecības uzņēmums, kas apkalpo Baltijas valstu tirgus. Uzņēmumam ir biroji Igaunijā, Latvijā un Lietuvā, un katrā valstī strādā spēcīgi un pieredzējuši vietējie pārdošanas pārstāvji. Pēdējos gados komandas izmērs ir ievērojami pieaudzis, lepojoties arī ar daudziem darbiniekiem ar ilggadēju pieredzi.
Koorts uzsver, ka komanda ir uzņēmuma svarīgākais pluss, līdz ar augstākās klases produktiem. “Visi mūsu darbinieki ir darbarīku pasaules entuziasti, kas ar prieku sadarbojas ar līdzīgiem entuziastiem. Mums ir svarīga neatkarība un brīvību piešķirošs vadības stils. Mēs kopīgi apgūstam zināšanas, eksperimentējam un gūstam pieredzi, taču vienlaikus neviens netiek pamests viens lēmumu pieņemšanai. Mūsdienās ir svarīgi nodrošināt darbiniekiem pietiekamu elastību attiecībā uz darba laiku un vietu, vienlaikus pietiekami bieži sapulcējot komandu kopīgiem pasākumiem ar mērķi uzturēt labas attiecības dažādu biroju starpā un komandas garu.”
Apzinīgs klients – kāds tas ir?
Pēc Koorta domām, sadarbības partneru atrašanā sava nozīme ir gan veiksmei, gan eksperimentam. “Man ir ļoti svarīgi, lai neviens pārāk nesaslavētu sevi un spētu izpildīt un īstenot visus savus solījumus. Tas attiecas uz mums, uz mūsu sadarbības partneriem un arī uz klientiem, un komandu. Mēs esam dinamiska un ambicioza organizācija, un ne vienmēr ir viegli tikt mums līdzi. Mēs esam aktīvi un gribam soļot priekšgalā, nevis vilkties astē,” viņš uzsver.
Werkado ir kvalitātes zīmols, kas pašlaik apvieno 30 zīmolus, būdams vienīgais pārstāvis daudziem no šiem zīmoliem, ar 20 000 produktiem un 3 tirgiem, apgādājot apmēram 350 Igaunijas, Latvijas un Lietuvas dīlerus, ražošanas uzņēmumus un e-veikalus celtniecības, rūpniecības, dārzkopības, garāžu un mehānikas nozarēs. Priekšroka tiek piešķirta Eiropas ražotājiem.
Koorts uzsver, ka ikvienam darbam ir savs darbarīks, un, piemēram, bezvadu trieciena skrūvgriezim ir vajadzīgs citāds skrūves uzgalis nekā bezvadu urbim. “Daudzi lietotāji varbūt to nezina, un varbūt arī mūsu klienti ne vienmēr zina. Tāpēc mēs rīkojam apmācības un konsultācijas gan komandas ietvaros, gan ar dīleriem. Ir svarīgi, lai īstais darbarīks nonāk pie īstā darba darītāja. Un neviena produktu saime nenonāk mūsu pārdošanā nejaušības pēc – visi ir apdomāti lēmumi.”
Līdztekus 15 gadu pieredzei ar rokas darbarīkiem un 9 gadu pieredzei individuālā aizsargaprīkojuma pārdošanā, pēdējā laikā Werkado produktu piedāvājums papildināts ar elektriskajiem darbarīkiem. Paplašināts pakalpojumu piedāvājums, galvenokārt vadoties pēc klientu vajadzību uztveres, un mēs arī aktīvi sadarbojamies ar klientiem, lai rezultātā nodrošinātu tādu pakalpojumu, kas risina to biznesa vajadzības. Prasīgi klienti motivē uzņēmuma komandu pastāvīgiem centieniem un uzlabojumiem.
Werkado nodrošina darbarīku dīleriem produktu portfolio pārvaldību un izstrādi, ekspozīciju monitoringu un iekārtošanu, protams, arī apmācību par produktiem. Līdztekus 24 stundu piegādei, dropship pakalpojumiem, XML datu apmaiņai un ērtai pasūtījumu platformai biznesa klientiem, Werkado palīdz izdomāt un atbalstīt mārketingu, lai produkti veikalā tiktu vislabāk prezentēti un informācija par jauniem produktiem nonāktu pie klientiem. No 2016. gada Werkado piedāvā arī visaptverošu pārdošanas risinājumu (automātiskas noliktavas pakalpojumu "Industrial Vending") rūpniecības un ražošanas uzņēmumiem.
Vairāk informācijas iespējams uzzināt https://werkado.eu/lv/