Latvijai kā darījumu tūrisma jeb MICE nozares galamērķim ir daudzsološa nākotne, otrdien Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) «Latvijas Tūrisma forumā 2017» sacīja LIAA Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava.
Atskatoties uz LIAA paveikto 2017.gadā, viņa norādīja, ka šogad rīkotās darījumu tūrisma publicitātes aktivitātes, tostarp sadarbībā ar Rīgas tūrisma attīstības biroju (RTAB) rīkotais Eiropas darījumu tūrisma forums, liecina, ka Latvijai kā darījumu tūrisma galamērķim ir spoža nākotne, uz ko norāda dažādu darījumu tūrisma pasākumu organizatoru pozitīvās atsauksmes par Latviju. «Lai arī nevaram uzņemt lielās konferences un pasākumus, varam sevi labi parādīt arī mazākā mērogā,» sacīja Šīrava.
Viņa uzsvēra, ka Latvijai kā jebkāda veida tūrisma galamērķim ir ļoti daudz dažādu aspektu, kas padara to saistošu ārvalstu tūristiem. Piemēram, atskatoties uz šogad īstenotajiem publicitātes pasākumiem, kas ietvēra arī dažādu valstu mediju vizīšu rīkošanu Latvijā, ārvalstu žurnālisti uzsvēra Latvijas dabas un gastronomiskā piedāvājuma pievilcību. LIAA Tūrisma departamenta direktore sacīja, ka minētie ir vieni no būtiskākajiem aspektiem, kas Latvijas tūrisma piedāvājumā tiek uzsvērti.
Ņemot vērā minēto, Šīrava norādīja, ka LIAA šogad īstenoja daudzus citus publicitātes pasākumus, lai padarītu Latviju par tūristiem saistošu galamērķi. Piemēram, šogad sadarbībā ar RTAB rīkota Rīgas-Gaujas reģionam un titulam «Eiropas gastronomijas reģions 2017» gastronomisko pasākumu sērija «Latvian Senses», kā arī īstenoti publicitātes pasākumi Spānijā un Somijā, lai popularizētu Latvijas gastronomisko piedāvājumu.
Šīrava atgādināja, ka šogad LIAA īstenoja arī sadarbību ar Ziemeļvalstu blogeriem, tostarp tiem, kam ir video blogi, tādējādi radot saistošus Latvijas tūrisma piedāvājuma mārketinga materiālus. Tāpat tika veidota kampaņa «Atklāj Latviju no jauna!», lai radītu iedzīvotājos vēlmi atklāt jaunus Latvijas tūrisma objektus, un kampaņa «#instatrip», kuras laikā fotogrāfi iemūžināja tūrisma piedāvājumu Kurzemes un Latgales reģionos, radot pievilcīgu saturu internetā.
Būtisks uzsvars šogad bijis arī uz Latvijas tūrisma piedāvājuma popularizēšanu Āzijas tirgū, īpaši Ķīnā. LIAA Tūrisma departamenta direktore norādīja, arī Ķīnas tirgus apguvē īstenotas dažādas mārketinga aktivitātes, lai veicinātu Latvijas atpazīstamību. Viens no īstenoto publicitātes pasākumu rezultātiem ir televīzijas raidījums, kurā izpētītas Ķīnas un Latvijas kultūras atšķirības, kā arī izcelti iemesli tūristiem apmeklēt abas valstis.
Šīrava sacīja, ka 2018.gadā LIAA plāno turpināt pievērst uzmanību Ķīnas tirgum, kā arī popularizēt vietējo tūrismu un darījumu tūrismu. Viņa uzsvēra, ka nākamgad viens no galvenajiem mārketinga stūrakmeņiem būs Latvijas simtgade, kurai par godu paredzētas dažādas publicitātes aktivitātes.
Vienlaikus viņa apliecināja, ka nākamgad plānots turpināt darbu pie izaicinājumiem, ko rada digitalizācija un mileniāļu paaudze, īstenojot arvien vairāk mārketinga aktivitātes digitālajā vidē. Tāpat paredzēts risināt no sadarbības ekonomikas izrietošos jautājumus. Šīrava skaidroja, ka jāmēģina meklēt risinājumus, kā nodrošināt to, lai sadarbības ekonomikai raksturīgie pakalpojumi nekaitētu esošā tūrisma biznesa konkurencei.
LIAA Tūrisma departamenta direktore norādīja, ka LIAA plāno turpināt izmantot arī «Magnetic Latvia» zīmolu turpmākajās mārketinga aktivitātēs, lai varētu veiksmīgi veidot Latvijas tūrisma tēlu un īstenotu vienotu komunikāciju. Piemēram, ar «Magnetic Latvia» zīmolu paredzēts Starptautiskajā lidostā «Rīga» izveidot stendu, kurā tūristiem būs iespēja iepazīties ar Latvijas sasniegumiem, uzņēmumiem un tūrisma informāciju, kas palīdzēs veiksmīgāk prezentēt valsti. Tāpat «Magnetic Latvia» plānots izmantot dažādos starptautiskos pasākumos, lai nestu Latvijas vārdu pasaulē.
Kā ziņots, RISEBA Arhitektūras un mediju centrā «H2O6» otrdien notiek LIAA rīkotais «Latvijas tūrisma forums 2017», kas šogad veltīts tūrisma piedāvājuma mārketinga rīkiem un aktivitātēm.