Viena no lielākajām veļas ražotājām Latvijā a/s Lauma Lingerie pērn labi nopelnījusi un par ceturtdaļu audzējusi noietu
Tekstilnozares sestā lielākā uzņēmuma neto apgrozījums 2013. gadā bijis 7,2 milj. Ls (10,24 milj. eiro), kas ir par 25,6% vairāk nekā 2012. gadā. Apgrozījuma pieaugums bijis visos galvenajos noieta tirgos un nesis gandrīz miljonu eiro peļņu, kas vairākas reizes pārsniedz 2012. gada rezultātu, kad uzņēmums nopelnīja 264,2 tūkst. eiro. Akciju sabiedrības mātes uzņēmumam pērnais gads bijis mazāk veiksmīgs.
Attīsta pārdošanu
2013. gadā Lauma Lingerie atvēra 11 jaunus franšīzes veikalus, tostarp divus no tiem Latvijā, divus Igaunijā, divus Saūda Arābijā, četrus Baltkrievijā un vienu Ukrainā. Pašlaik Lauma Lingerie pieder 50 mazumtirdzniecības veikali, kuru vidū ir 39 franšīzes, kas izvietotas astoņās pasaules valstīs – Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Krievijā, Baltkrievijā, Ukrainā, Albānijā un Saūda Arābijā. Pērn akciju sabiedrība franšīzes veikalu atvēršanā, kā arī jaunu iekārtu iegādē ieguldīja 237 tūkst. eiro. A/s Lauma Lingerie valdes priekšsēdētāja Linda Matisone pērnā gada pozitīvos finanšu datus saista ar veiksmīgu franšīzes attīstību un spēju piedāvāt dizaineru radītas kolekcijas. «Tās ne tikai atbilst pasaules modes tendencēm, bet arī nosaka veļas gaumi pārdošanas tirgos. Turklāt pēdējās sezonās mūsu produkcija ir tikusi atzīta par īpaši inovatīvu un sievietei draudzīgu,» apgalvo L.Matisone. Viņa lēš, ka apgrozījums veļas ražošanas nozarē ir audzis strauji ne tikai Latvijā, bet visās Baltijas valstīs. DB rakstīja, ka tekstila nozares kopējais apgrozījums pērn bija 664,5 milj. eiro, tostarp 585,4 milj. eiro bija eksporta apjoms.
Plaša auditorija
A/s Lauma Lingerie ražo produkciju ar diviem zīmoliem – Lauma Lingerie un Laumelle. «Mēs piedāvājam ļoti plašu sortimentu ar izvērstu izmēru skalu. Pieprasījums audzis pēc jauniešu zīmola Laumelle kolekcijām,» komentē L. Matisone. Produkcijas cienītāju netrūkst, par to liecina 2013. gadā saņemtais The Red Jacket apbalvojums un 25.vieta Latvijas eksportētāju sarakstā. Sortimenta paplašināšana, tāpat kā mazumtirdzniecības tīkla veidošana, ir viens no pamatprincipiem.Sieviešu veļu papildinājušas miega maskas, cimdiņi, halāti un ķermeni koriģējošā veļa. Produkcijas eksports regulāri notiek uz 20 valstīm.
«Mātei» pieticīgāk
Atšķirībā no Lauma Lingerie tās mātes uzņēmuma Silvano Fashion Group konsolidētais apgrozījums samazinājies – no 123,5 milj. eiro 2012.gadā līdz 121 milj. eiro pērn, bet neto peļņa sarukusi par 26,3%, liecina grupas finanšu pārskats. Aizvadītais gads bijis trauksmains visā nozarē, teikts Tallinas biržā iesniegtajā gada pārskatā. Tas saistīts ar ekonomisko klimatu galvenajos noieta tirgos – Krievijā, Ukrainā, Baltkrievijā, Kazahstānā un Moldovā, kur makroekonomiskajā līmenī bija vērojams kritums.
Krievijā, piemēram, IKP pieaugums no 3,4 % 2012.gadā noslīdējis līdz 1,4 % pērn. Otrais lielākais tirgus – Baltkrievija – ekonomisko izaugsmi samazināja no 1,7% 2012.gadā un 5,5% 2011.gadā līdz 0,9% no IKP pērn. Ukrainas izaugsme pielīdzinājās nullei, turklāt politiskais spiediens izraisīja valūtas faktisku devalvāciju, kas ietekmē pirktspēju, norādīts gada pārskatā.
Krievijas rublis pērn samazinājās par 12% attiecībā pret eiro, Baltkrievijas rublis par 15%, Ukrainas grivna un Kazahstānas tenge – 7%, audzējot importēto produktu cenas. Silvano Fashion Group pieder uzņēmumi, kas saistīti ar sieviešu veļas dizainu, ražošanu un tirdzniecību, tā apvieno zīmolus Milavitsa, Alisee, Aveline, Lauma Lingerie, Laumelle un Hidalgo. Grupa nodarbina vairāk nekā 3100 cilvēku, tajā ietilpst vairāki Igaunijas, Krievijas, Baltkrievijas, Ukrainas, Francijas un Latvijas uzņēmumi.