Veikalu tīkls “Lats”, pateicoties investīcijām tiešsaistes tirdzniecības platformas attīstībā, gada laikā spējis palielināt apgrozījumu no pasūtījumiem internetā par 18%, pastāstīja SIA "Latvijas Tirgotāju savienības" valdes priekšsēdētājs Raimonds Okmanis.
““LaTS” interneta veikala priekšrocības novērtē arvien vairāk cilvēku – galvenokārt jāmin tas, ka e-veikalā visas cenas, atlaides un akcijas ir tieši tādas pašas kā fiziskajos veikalos. Otrkārt, produktu piegāde mājās ir ļoti ērta, jo īpaši tālākos reģionos un cilvēkiem, kuri izmanto sabiedrisko transportu,” skaidro R. Okmanis. Pēc R. Okmaņa vārdiem, vērojama arī stabila tendence, ka pilsētās dzīvojošie pircēji pasūta produktus ar piegādi mājās saviem vecākiem vai citiem radiniekiem reģionos.
“LaTS” tiešsaistes tirdzniecībai attīstoties, tiek pievienotas arvien jaunas piegādes zonas. “Šovasar aptvērām reģionu Kuldīga-Vārme-Saldus, plānojam attīstīties arī citviet Latvijā. Šo virzienu sākām ar Rīgu un Pierīgu, kur sākotnēji arī bija aktīvākā tirdzniecība, bet nu jau arvien vairāk pirkumu tiek veikti citos reģionos. Tāpēc droši var teikt, ka e-veikala attīstība turpināsies arvien straujāk,” prognozē R. Okmanis.
Interneta tirdzniecības platformas attīstībā veikalu tīkls “LaTS” investējis vairāk nekā 50 000 eiro, un šobrīd e-veikala platformai tiek pieslēgtas arvien jaunas lauku tirdzniecības vietas, kas atbilst tīkla prasībām. “Arī paši veikalnieki ir sapratuši, ka e-veikals palīdz kāpināt apgrozījumu, jo īpaši tas vērojams laika posmā no septembra līdz maijam, kad tradicionāli fiziskajos veikalos ir apgrozījuma kritums – beidzies vasaras atvaļinājumu periods. Tirdzniecība internetā un piegādes mājās palīdz šo starpību izlīdzināt,” piebilst R. Okmanis.
Pasūtījumus saņem un apstrādā centralizēts zvanu centrs, nodrošinot vienotu platformu tirdzniecībai. Pateicoties internetveikala attīstībai, pieaug arī “LaTS” apgrozījums. Kopējais neto gada apgrozījums “LaTS” tīklam pārsniedz 280 miljonus eiro.
“LaTS” dibināts 2007. gadā kā SIA “Latvijas tirgotāju savienība”, kas apvieno mazos un vidējos Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumus ar mērķi samazināt to izmaksas, uzlabot konkurētspēju vietējā tirgū un veikt kopējus mārketinga pasākumus. Tīklā šobrīd apvienojošies 270 uzņēmumi ar vairāk nekā 700 tirdzniecības vietām visā Latvijā.
Veikalu ķēdes "LaTS" pārvaldītājs SIA "Latvijas Tirgotāju savienība" ("LaTS") pērn strādāja ar 11,276 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 3% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 7,5% - līdz 1,038 miljoniem eiro.