Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienots sabiedriskais medijs ir neizbēgama lieta, tomēr ar to saistītas divas nozīmīgas problēmas – budžeta veidošana un neizlēmība, pat bailes, ka Latvijā var būt šāds medijs, uzskata Latvijas Televīzijas ģenerāldirektors Edgars Kots.

Raidījumā Dienas Rīts, komentējot izskanējušās bažas, ka jauna saviedriskā medija veidošanās ietvaros LTV varētu «apēst» Latvijas Radio, E. Kots uzsvēra, ka ar bažām un priekšstatiem aizraujas daudzi. «Es uzskata, ka jauns medijs ir neizbēgama lieta. Jāsaprot, kā mediji strādās pēc dažiem gadiem un tāpēc vajag vienotu mediju,» norādīja Latvijas Televīzijas ģenerāldirektors.

Viņš atzina, ka, neskatoties uz to, kādu mediju veidos – tam būs vajadzīgs budžets. Lielākā problēma esot saistīta ar to, ka tad, kad jāveido budžets, sākoties kaislības un jautājumu nevar atrisitnāt. Otra problēma esot saistīta ar neizlēmību un pat bailēm, ka Latvijā varot būt sabiedrisks medijs.

Runājot par Latvijā esošām divām informatīvajām telpām – latviski un krieviski runājošajām auditorijām, E. Kots uzsvēra, ka ar to iespējams cīnīties ar investīcijām. «Ja ir skaidra investīciju programma informatīvajā telpā – tad var veidot spēcīgu programmu krievvalodīgajā telpā,» klāstīja E. Kots.

Komentējot LNT un TV3 apvienošanos, Latvijas Televīzijas ģenerāldirektors sacīja, ka viņam esot ļoti maz informācijas, ko nozīmējot šāda apvienošanās. Viņu vairāk uztraucot process, kas notiek pašlaik – paralēli apvienošanai izvirzīt likumu, kurš katram kabeļoperatoram nosaka maksu par kanālu retranslāciju.

E. Kots norādīja, ka esot īpatnēji, ka šādi tiek aizstāvēts tikai viens komersants, jo arī LTV ir komersants. Latvijas Televīzijas ģenrāldirektors apliecināja, ka vērsīšoties Konkurences padomē ar jautājumu - vai var pieņemt vienam komersantam labvēlīgu likumu.

Db.lv jau vēstīja, ka E. Kots iepriekš norādīja uz Latvijas politiķu spēju sadzirdēt un uzklausīt komerctelevīziju problēmas, bet sabiedriskās Latvijas Televīzijas ilgstošu turēšanu «badā» un tās ilgtermiņa un ilgtspējīgas attīstības neveicināšanu.

Vēstīts arī, ka Nacionālo elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes priekšsēdētājs Ainārs Dimants iepriekš uzsvēra, ka sabiedriskā medija koncepciju pienācis laiks pabeigt, bet pēc tam tā jāsāk īstenot nekavējoties. Tāpat ir nepieciešama pakāpeniska pāreja uz abonomentu maksām, vai arī sabiedriskā medija nodokli.

Komentāri

Pievienot komentāru