Latvijas Televīzijai (LTV) būs trešais kanāls - paralēli LTV1 un LTV7 tiek veidots kanāls LTV3, šodien intervijā Latvijas Radio raidījumam Krustpunktā pastāstīja LTV ģenerāldirektors Edgars Kots.
Jaunais kanāls būs pieejams kā interneta platforma. Kots stāstīja, ka patlaban kanāls, kas būs pieejams internetā un domāts ārvalstīs dzīvojošajiem, tiek testēts sadarbībā ar sakaru operatoru Lattelecom. Paredzams, ka plašākai sabiedrībai LTV3 tiks piedāvāts pēc 2-3 mēnešiem.
Komentējot LTV pieejamību internetā ārpus Latvijas dzīvojošajiem, Kots skaidroja, ka to apgrūtina dažādi ar autortiesībām saistīti jautājumi. Tāpēc notiekot darbs pie jaunā kanāla - LTV3.
Iepriekš starptautiskā mediju koncerna Modern Times Group (MTG) direktors Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš sacīja, ka telekompānijas LNT un TV3 raidījumus varētu piedāvāt par maksu internetā skatīties ārzemēs dzīvojošajiem un strādājošajiem latviešiem.
Ozoliņš gan atzina, ka ārzemēs dzīvojošo latviešu auditorijas apguve, kas, iespējams, skaitāma simtos tūkstošos, nav starp galvenajām prioritātēm, gatavojoties LNT pārņemšanai, ja to atļaus Konkurences padome.
«Patlaban mūsu reklāmas tirgus ir Latvijā, un par reklāmas pārdošanu Īrijā vēl tikai domājam. Šāds projekts nav saraksta augšgalā, jātiek galā ar Latvijas tirgu, Ozoliņš sacīja un paskaidroja, ka sākotnējā TV3 programmu rādīšana internetā ar rīka TV3 Play palīdzību visiem interneta lietotājiem esot bijusi nerentabla, tādēļ pārtraukta,» sacīja Ozoliņš.
«No sākuma TV3 Play bija pieejams visā pasaulē. Taču, kad pārskatījām mūsu video straumēšanas izmaksas, sapratām, ka vietējais reklāmdevējs nav gatavs maksāt par latvieti kaut kur citur pasaulē. Patlaban strādājam, lai radītu veidu, kā cilvēki ārpus Latvijas robežām var apmaksāt satura straumēšanu un skatīties šo saturu,» sacīja Ozoliņš.
Vaicāts, vai TV3 ārzemju auditorijai nevarētu izmantot tos pašus paņēmienus, kādus lieto Krievijas televīzijas kanāli, kuri Latvijas maksas televīzijas tīklos rāda vietējo uzņēmumu reklāmas, Ozoliņš teica, ka tas tehniski esot iespējams, taču MTG ar to nesteigšoties. Tomēr šāds risinājums, piesaistot ārzemju reklāmdevējus, varētu mazināt interneta pārraides izmaksas.
«Mūsu interneta projekts vēl ir ļoti zaļš, un reklāmdevēji vēl nav aptvēruši, cik labi var izcelties uz šī interneta pārraižu fona. Ētera televīzija ir pārsātināta ar reklāmām, internetā vēl var izcelties, turklāt ar iespējām izvietot interaktīvas reklāmas. Patlaban mūsu reklāmas tirgus ir Latvijā, un par reklāmas pārdošanu, teiksim, Īrijā, vēl tikai domājam. Šāds projekts nav saraksta augšgalā, jātiek galā ar Latvijas tirgu,» viņš sacīja.
Kā ziņots, pagājušā gada novembrī savu interneta televīziju sāka piedāvāt sociālais tīkls draugiem.lv. Draugiem TV paralēli nacionāliem kanāliem un citam maksas saturam plānots piedāvāt skatuvi kvalitatīvam pašmāju saturam.