«Situācija ar aprīļa datiem jāskatās plašākā kontekstā – līdz ar izmaiņām Lattelecom interaktīvās televīzijas piedāvājumā no 2.aprīļa, strauji ir augusi krievu valodā raidošo kanālu auditorija. Krieviski raidošo kanālu spēks ir pieaudzis, jo tos sākuši skatīties vairāk latviešu, un šobrīd viņus turpina sasniegt tendenciozā informācija no Krievijas mediju telpas,» tā, lūgta komentēt pētījumu kompānijas TNS aprīļa TV kanālu auditorijas mērījumus, biznesa portālam db.lv norādīja mediju grupas Modern Times Group pārstāve Marta Zandersone.
Jāatgādina - pētījums apliecina: kanāls TV3 zaudējis auditoriju un pirmo vietu TV topā. Skatītākais kanāls šā gada aprīlī bijis PBK, kura vērošanai veltīti 11,6% no visa kopējā TV skatīšanās laika. Otrs skatītākais kanāls bija TV3, kura vērošanai veltīti 10,8% no kopējā TV skatīšanās laika. Vēl šā gada martā skatītākais kanāls bija TV3 ar 12,1% lielu skatīšanās laika daļu.
«Prognozēt notikumu attīstību šobrīd ir grūti, jo to ietekmē fakts, ka ar Lattelecom nav noslēgts līgums, un grūti pateikt, cik ilgi viņi nebūs ar mieru nākt pretī un noslēgt jaunu līgumu,» sacīja M. Zandersone.
Pēc viņas vārdiem, aprīlis skaidri apliecinājis, ka «TV3 skatītāji nav gatavi atteikties no viņus interesējošā Latvijā veidotā satura, un to atrod TVPlay video portālā un aplikācijā. Šobrīd nedēļas auditorijas pieaugums TVPlay ir aptuveni 40%, salīdzinot vidējo apmeklētāju skaitu martā un aprīlī.»
Trešajā vietā aprīlī, ar 9,3 % lielu skatīšanās laika daļu katrs, ierindojušies kanāli LNT un NTV Mir Latvija. Kanāla LTV1 skatīšanās laika daļa bija 8,1%, kanāla TV5 – 5%, kanāla REN Baltija – 4,9%, kanāla 3+ - 4,5% un kanāla TV6 – 3,1%. Kanālam LTV7 veltīti 2,7%, kanālam RTR Planeta Baltija – 1,7%, Kanālam 2 – 1,0% un kanālam FOX – 0,7%.
TNS mediju pētījumu lielo klientu direktors Mārtiņš Traubergs komentēja: «Kā jau bija paredzams, aprīlī notikušas vērā ņemamas izmaiņas kanālu auditorijās. Pēc kanāla TV3 pārstāšanas raidīt Lattelecom Interaktīvajā televīzijā, kanāls ir zaudējis daļu auditorijas. Tāpat arī kanāla RTR Planeta Baltija aizliegums raidīt tuvākos trīs mēnešus ir nesis kanālam ievērojamu auditorijas kritumu. Ņemot vērā šos, kā arī visus pārējos ārējos faktorus, kas var ietekmēt TV skatīšanās paradumus, piemēram, sezonalitāte, siltāka laika iestāšanās, kad pie TV ekrāniem tiek pavadīts ievērojami mazāks laiks, nekā, piemēram, ziemā, kā arī ģeopolitiskos notikumus Ukrainā, lielākie ieguvēji ir bijuši krievu valodā raidošie kanāli.»
Kā vēstīts, mediju grupai Modern Times Group (MTG) un Lattelecom neizdevās panākt vienošanos par jaunu līgumu, tādēļ kopš 2.aprīļa Lattelecom interaktīvās televīzijas lietotājiem vairs nav pieejams kanāls TV3.