Lattelecom maina nosaukumu un koncentrēsies uz tehnoloģiskiem risinājumiem un izklaidi
Pēc valsts neatkarības atjaunošanas teju katrai Latvijas ģimenei telefonsakarus, interneta pieslēgumu vai televīzijas pakalpojumu nodrošināja uzņēmums Lattelecom. Tagad tas pāršķir jaunu lappusi – uzņēmums izaudzis ārpus telekomunikāciju jomas, un no 1.aprīļa tas būs zināms ar citu nosaukumu – SIA Tet. Pāreja uz jauno identitāti notiks pakāpeniski, tam vajadzētu atvieglot pierašanu pie trīsburtu vārda.
Vispirms jaunais nosaukums un zīmols ienāks uzņēmuma saziņā, ierastajos publiskajos Wi-Fi tīklos un veikalu noformējumā. Bezmaksas interneta tīkls tiks pārsaukts jau 2. aprīlī, un gandrīz 4600 vietās Latvijā atrodamie Wi-Fi piekļuves punkti turpmāk sauksies Tet-free, Tet-skola un Tet_plus. Tos lietojot pirmo reizi, ierīcē būs jānomaina tīkls un līdzšinējā Lattelecom_plus lietotājiem no jauna jāievada parole.
Visa aprīļa laikā jauno Tet izskatu un vārdu pakāpeniski iegūs arī Lattelecom veikali. Jau pirmajā nedēļā uz Tet pāries veikali Rīgā, tirdzniecības centros Alfa un Akropole, kā arī Rēzeknē, Liepājā, Cēsīs un Jēkabpilī. Savukārt aprīļa izskaņā pie lietotājiem nonāks jaunā Tet mājaslapa. Jau šogad klienti varēs Tet lietotnē vai pašapkalpošanās portālā pieteikt sev vēlamo meistara vizītes laiku, saņemt atgādinājumu par vizīti un sekot līdzi aktuālajai informāciju par meistara tuvošanos – līdzīgi kā kurjera un taksometru pakalpojumu sniedzēju vietnēs.
Jauna laikmeta sākums
«Paldies Lattelecom, ar ko kopā esam izauguši līdz šī brīža sasniegumiem. Tieši Lattelecom ir devis daudz iemeslu lepoties Latvijas un pasaules mērogā – mums ir viens no ātrākajiem optiskajiem internetiem Eiropā, modernākā televīzija un Baltijā drošākais datu centrs. Mūsu Anete ir pirmsākums latviešu valodā runājošiem klientu atbalsta čatbotiem. Tet paņems labāko no Lattelecom un radīs jaunus tehnoloģiskus risinājumus cilvēku ikdienas vajadzībām. Pārejas uz Tet pamatā ir biznesa stratēģija turpmākajiem trim gadiem un vērienīga digitālā transformācija, kur strādāsim pie ārējo un iekšējo procesu pilnveides, kā arī iesaistīsim klientus, lai piedāvātu arvien ātrākus un ērtākus pakalpojumus,» pavēstot par nosaukuma maiņu, uzsvēra Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.
Uzņēmuma vadītājs iepriekš masu medijiem stāstījis, ka Tet koncentrēsies uz tehnoloģiju risinājumu izstrādi un izklaides pakalpojumiem. Tā ir reakcija uz patērētāju paradumu maiņu un vēlme uzlabot cilvēku dzīves kvalitāti. Tet prioritāte būšot noņemt no klientu pleciem rutīnas darbības, lai tie varētu darīt to, kas viņiem šķiet interesants.
2006. gadā uzņēmums jau pārveidoja nosaukumu, taču toreiz tika nomainīts tikai viens burts. Oriģinālais, 1992.gadā izvēlētais nosaukums Lattelekom pārtapa par Lattelecom. Šoreiz izmaiņas ir fundamendālākas, jo Tet neraisa asociācijas ar sākotnējo vārdu, paverot iespēju vēl plašākai uzņēmuma izaugsmei un attīstībai.
Vairāk inovāciju
Vērienīgas ir arī patērētāju uzvedības izmaiņas. Vēl gadsimta sākumā aptuveni trīs ceturtdaļas no Lattelecom biznesa apjoma veidoja balss pakalpojumi, bet šodien to īpatsvars ir vien daži procenti. Telefona sakaru vietu ieņēmusi televīzija, izklaides zīmols Helio, pašu veidota satura TV kanāli, datu centri, mākoņpakalpojumi, elektrības pieslēgums, tehnikas tirdzniecība, IT drošības un gudrās mājas risinājumi, un daudzi citi pakalpojumi. Ar Tet vārdu arī plānots intensīvāk iekarot eksporta tirgus, uzsvaru liekot uz datu centra pakalpojumiem, programmatūras izstrādi un uzturēšanu, SAP risinājumiem, datu pārraidi, drošību un optisko tīklu izbūvi ārzemēs.
Šogad Tet sācis vērienīgu digitālās transformācijas projektu, kas tiks īstenots, izmantojot agile pieeju. Projektā paredzēta IT sistēmu maiņa un daudzu procesu pārskatīšana, lai klientiem sniegtu pakalpojumus ātrāk un ērtāk. Tuvākajos gados iekšējo un ārējo procesu digitālajā transformācijā plānots ieguldīt 12 miljonus eiro. Rezultātā tiks uzlabota klientu pieredze dažādos servisa kanālos, klientu apkalpošanā vairāk iesaistīti čatboti, radīti arvien jauni mākslīgā intelekta risinājumi datu analītikā un uzlabota uzņēmuma darbības efektivitāte.
Koncentrēsies uz eksportu
Lielāks uzsvars tiks likts digitālajā vidē uz klientu apkalpošanas kvalitātes uzlabošanu. Pērn Lattelecom digitāli apkalpoto klientu īpatsvars audzis teju divkārt – no 27% līdz 46%. Cilvēkiem ērti un vienkārši lietojami produkti un pakalpojumi tiks attīstīti biznesa stratēģijā definētajās trīs ekosistēmās – Māja, Darbs, Dati.
Lattelecom pārliecinoši iezīmējis savu vietu eksporta tirgos, kuru ienākumi veido desmito daļu no uzņēmuma apgrozījuma. Piemēram, 70% no uzņēmuma datu centra biznesa sastāda eksports, un Ukrainā Lattelecom ir starp trim lielākajiem mākoņpakalpojumu nodrošinātājiem. Veiksmīgā eksporta pieredze Baltijas valstīs, Ziemeļeiropā un Austrumeiropā ļaus Tet pilnvērtīgi attīstīt eksporta potenciālu.
Jāpierod pie jaunā vārda
Klientu dzīvi pāreja uz jauno nosaukumu īpaši neapgrūtinās. Ierastie klientu numuri, uzņēmuma norēķinu konti, pakalpojumu nosacījumi un līdzšinējie rēķinu saņemšanas un apmaksas datumi paliks nemainīgi. Vienīgais, kas klientam jādara, – veicot bankā maksājumu, kā saņēmējs jānorāda jaunais SIA Tet. Tomēr pirmajos pāris mēnešos maksājums nonāks pareizajam adresātam arī tad, ja klientam maiņu veikt būs aizmirsies. Tāpat arī jauns izskats būs pakalpojumu pārskatam – jaunajā Tet vizuālajā identitātē.
Turpmāk klienti saziņā visos kanālos saskarsies ar Tet – kā čatbotā un e-pastos, tā arī zvanu centrā. Aprīļa izskaņā būs pieejama jaunā Tet mājaslapa, kā izstrādē un testēšanā jau šobrīd iesaistījušies vairāk nekā 1100 cilvēki, kuru lietotāju pieredze ņemta vērā mājaslapas izstrādē. Ņemot vērā, ka lielākā daļa mājaslapas apmeklētāju to lieto mobilajās ierīcēs, jaunā mājaslapa veidota, vispirms domājot par tās lietojamību mobilajos ekrānos.
Lattelecom 51 % kapitāldaļu pieder Latvijas valstij, bet atlikušie 49 % — Dānijā reģistrētajam uzņēmumam TILTS Communications, kas pieder telesakaru koncernam TeliaSonera AB.