Jaunuzņēmumu un tehnoloģiju konferences, kas parasti notiek pavasarī, pārceļ to norisi uz vasaras beigām un rudeni, tāpat dažādi pasākumi maina vidi un pārceļas uz tiešsaisti.
"Pavasaris vienmēr ir bijis ļoti aizņemts laiks jaunuzņēmumu un tehnoloģiju konferenču apmeklētājiem, jo tieši šis periods līdz šim ir bijis ļoti populārs pasākumu organizēšanai.
Pašlaik vērojams, ka vairums pavasara pasākumu ir pārcelti uz rudeni. Piemēram, Eiropas tehnoloģiju festivāls "TNW" Amsterdamā, kas parasti norisinājās jūnijā, ir pārcelts uz oktobra sākumu. Arī igauņu "Latitude 59" ir pārcelts uz augusta beigām. Laiks rādīs, kā šīs izmaiņas ietekmēs citu pasākumu norises laiku un to, vai šie pasākumi pēc gada atgriezīsies pie pavasara datumiem," teic Madara Ermansone, "TechChill" vadītāja.
Ir arī tādi pasākumi, kas izvēlējušies mainīt nevis norises datumu, bet gan vidi – tie pārceļas uz tiešsaisti. Pašlaik visā Eiropā norisinās tiešsaistes hakatoni "Covid-19" izraisītās krīzes seku risinājumu meklēšanā. Iniciatīvu aizsāka Igaunija ar hakatonu "Hack the Crisis", nedēļu vēlāk norisinājās pašmāju hakatons "HackForce".
"Rezultāti ir lielisks piemērs tam, ka visi esam gatavi darboties arī attālināti," viņa uzskata.
Tiešsaistes pasākumu rīki bijuši pieejami jau ilgi, taču tagad, kad nepieciešamība pēc tiem ir neizbēgama, vērojama arī interesanta attīstība un iespēju klāsta paplašināšanās.
"Domāju, ka redzēsim daudz interesantus risinājumus tīklošanai virtuālā vidē - jau tagad konferenču tīklošanās aplikācijas piedāvājumu klāstu paplašina ar iespēju organizēt individuālas tikšanās tiešsaistē. Šie risinājumi noteikti noderēs arī ilgtermiņā un palīdzēs konferenču rīkotājiem situācijās, kad dažādu apstākļu dēļ ļoti gaidīti runātāji vai investori pēdējā brīdī nevarēs ierasties klātienē," spriež M. Ermansone.
Dažādie risinājumi un iespējas tiek vērtētas pozitīvi, bet tajā pašā laikā tiešsaistes vide rada jaunus izaicinājumus gan apmeklētājiem, gan pasākumu rīkotājiem. Piemēram, lai veiksmīgi fokusētos uz darbu, tīklošanos un darījumu slēgšanu, cilvēkiem nepieciešama cita vide, nevis sava guļamistaba. Viņa norāda, ka tiešsaistē cilvēkam ir daudz lietu, kas novērš uzmanību, kas šajā gadījumā nozīmē vairāk darba pasākumu vadītājiem, lai noturētu uzmanību un parūpētos par veiksmīgu rezultātu.
M. Ermansone spriež, ka nākotnē konferenču apmeklētāji kārtīgāk izvērtēs savas nepieciešamības un vērtību, ko konference sniedz – vai tās sniegtā vērtība saskan ar to, kas viņiem nepieciešams. Saturs un tēmas noteikti būs tās, kam cilvēki pievērsīs lielāku uzmanību, veicot izvēli, uz kuru pasākumu doties. Tā ir iespēja konferenču rīkotājiem pievērsties tēmām, par kurām iepriekš nav tik daudz runāts. "Konferences ar ne tik spēcīgu piedāvājumu un saistošu saturu var ciest no apmeklētāju skaita samazināšanās," viņa pieļauj.
Bezpeļņas organizācija "TechChill" ir Latvijas jaunuzņēmumu vides pārstāvju iniciatīva. Tās mērķis ir veicināt tehnoloģiju un jaunuzņēmumu ekosistēmas attīstību, starptautisko atpazīstamību un investīciju piesaisti. Organizācijas nozīmīgākais ikgadējais notikums ir tās organizētā starptautiskā konference "TechChill".