Latvijā tapusi jauna spēle Swipe Bo, kas paredzēta spēlēšanai iOS ierīcēs un kuras lejupielāžu skaits AppStore nepilnu divu mēnešu skaitā sasniedzis 35 tūkstošus, turklāt lielākā interese ir no Ķīnas spēļu faniem.
Latvijā radītās spēles ideja ir palīdzēt spēles galvenajam varonim Bo sakrāt atslēgas, lai atvērtu portālu, kas aizved uz nākošo spēles līmeni. Pašlaik spēlē ir pieejami 80 līmeņi. Dažādos spēles līmeņos atrodami arī interaktīvi elementi: portāli, caur kuriem iespējams teleportēties no vienas vietas uz otru, un bīdāmi bloki, kuri palīdz atrast noslēptus spēles elementus. Savukārt, ja spēles līmenis tiks paveikts ar pēc iespējas mazāk gājieniem, spēlētājs tiek apbalvots ar attiecīgu kausu: zelta, sudraba vai bronzas. Ja spēles līmenis šķiet par grūtu, to ir iespējams arī izlaist.
Spēli, kuru izstrādājusi divu cilvēku komanda – mākslinieks Artūrs Cimmermans un programmētājs Vasilijs Siņicins –, lejuplādējama AppStore un to var spēlēt iPhone un iPad ierīcēs. iPhone versija ir bezmaksas, bet iPad versija nopērkama par 0,99 ASV dolāriem (aptuveni 50 santīmiem), Db.lv stāsta galvenais spēles idejas autors Guntis Pontags.
Pašlaik AppStore veikti 35 tūkst. šīs spēles lejupielāžu, un spēles idejas autors G. Pontags norāda, ka tas ir «normāls sākums, bet varētu labāk», paužot, ka spēles radītājiem gribētos sasniegt 100 tūkst. lejupielāžu.
Pašlaik lielākā spēles auditorija ir ķīnieši, un spēli spēlē gan pieaugušie, gan bērni. «Sākotnēji šīs spēle bija paredzēta cilvēkiem, sākot no desmit gadu vecuma, taču Riga App Show 2012 izstādē spēle guva necerēti lielu atsaucību, turklāt to spēlēja arī daži piecus gadus veci bērni,» Db.lv stāsta G. Pontags.
Cilvēkus šajā spēlē piesaista intuitīvā darbība – to var spēlēt, neiedziļinoties detalizētā aprakstā un pamācībā. Spēli ātri var apgūt ikviens, novērojuši Riga App Show 2012 stenda darbinieki.
Spēle izstrādāta šā gada vasarā dibinātā kompānijā Estoy, un ir pirmais nesen dibinātā uzņēmuma produkts, taču iepriekš Estoy komandai jau ir bijusi pieredze spēļu izstrādē. Pašlaik spēles radītāji nav aprēķinājuši precīzas šīs spēles radīšanas izmaksas, Db.lv stāsta Swipe Bo idejas autors.
Viņš stāsta, ka pašlaik nav grūti izveidot labu spēli, kas varētu patikt cilvēkiem. Grūtākais ir panākt, ka jauno spēli ievēro un ka tā parādās dažādos spēļu topos, kas veido produkta popularitāti.
G. Pontags atzīst – pašlaik, kad tirgū ir daudz dažādu spēļu, ir grūti izdomāt kaut ko pavisam jaunu un oriģinālu, tomēr vienmēr var veikt uzlabojumus spēlēs, padarīt tās interesantākas.
Drīzumā spēli plānots papildināt ar jauniem, Ziemassvētku tematikā ieturētiem līmeņiem, un nākamā gada sākumā spēli paredzēts izveidot arī Android operētājsistēmas ierīču lietotājiem.