Presē un elektroniskajos medijos nerimst diskusijas par Ekonomikas ministra Arta Kampara neskaidro finanšu dzīvi, parādsaistībām un to ietekmi uz valstisku lēmumu pieņemšanu. Kā ierasts politiskajā komunikācijā, tiek piesaukta «pret ministru vērstā kampaņa» un «sliktā komunikācija». Šādi argumenti figurē 90% gadījumu, kad publiskajā telpā parādās neviennozīmīgi traktējama informācija par vai jebkuru valsts amatpersonu.
Pats ministrs visu šo jezgu ir nosaucis par vēršanos pret viņu personīgi, pret ģimenes locekļiem un savulaik dibināto uzņēmumu. Jāatzīst gan, ka līdzīgi notikumi uz politiskās skatuves risinās regulāri un arī retorika ir tā pati (piem. Lindas Mūrnieces dienesta auto izmantošana privātajām vajadzībām, Lolitas Čigānes lakatiņu bizness uc.). Tomēr aprīlis ir sevišķi pateicīgs mēnesis, jo tad publiski kļūst pieejamas svaigākās amatpersonu deklarācijas, kā tas notika arī Kampara gadījumā.
Nav šaubu, ka gandrīz visām publiskajām aktivitātēm politikas dārziņos ir savi režisori. Un visbiežāk tie nav jāmeklē tikai politiskās opozīcijas druvā. Ir vērts paskatīties sev apkārt. Viena politiķa reputācijas iedragāšana automātiski sniedz iespēju izcelties kādam citam. Un izcelties var gan kolēģis, gan partijas biedrs, gan t.s. koalīcijas partneris. Kaimiņa monitorings un klupšanas akmeņu meklēšana ir politiskā procesa sastāvdaļa, jo priekšvēlēšanu kampaņa sākas ne jau mēnesi pirms kārtējām vēlēšanām, bet gan līdz ar iepriekšējo vēlēšanu rezultātu paziņošanu.
Tomēr, lai nesabiezinātu krāsas par konkrēto situāciju, ir vērts atcerēties, manuprāt, līdz šim vienīgo Latvijas politikā realizēto «īsti veiksmīgo» kampaņu – „Jaunā laika” pirmā Veselības ministra Āra Audera noņemšanu no politiskās skatuves. Tā tiešām bija spēcīga kampaņa, jo tika atrasta reāla «cietēja» – ārsta Audera bijusī paciente Maija Vilciņa, celtas juridiski pamatotas apsūdzības un bijušais ministram tika piespriests notiesājošs spriedums. Kampaņas rezultātā ne tikai tika dots pirmais trieciens Eināra Repšes līdz tam kristāltīrajai valdības reputācijai, bet viens no Latvijas talantīgākajiem neiroķirurgiem tika izmests gan no medicīnas, gan politikas, gan sabiedriskās aprites kopumā. Par ko gan Kampars satraucas?
Pašlaik ministrs ar tradicionālo retoriku «par kampaņām» un publisku vēršanos pret pieteik.com turpina pats uzturēt sabiedrības interesi un dara visu, lai «kampargeita» aizvien ilgāk paliktu žurnālistu uzmanības centrā. Tā vietā Kampara kungam vajadzētu atklāti un pa punktiem izskaidrot visas spekulācijas raisošās epizodes, jo katrs politiķis ir tikai cilvēks un ja grib, tad piesieties var pat stabam.
Vienlaicīgi arī jāpiekrīt, ka tas nav viegls uzdevums, sevišķi cilvēkam, kas ieņem atbildīgo ministra posteni ar, no tā izrietošo, saspringto dienaskārtību. Tāpēc visticamāk būtu jāņem talka profesionāli komunikāciju speciālisti, kas visu saliktu pa plauktiem. Atklāti, godīgi un precīzi – tā, lai tiktu likvidētas jebkādas šaubas un oponentiem nerastos iespēja ministra dzīvi bojājošo tēmu turpināt un attīstīt.
Lai arī politiķi sakās apzinoties sabiedrības un mediju pastiprināto interesi par sevi, tomēr publiskajā telpā nemitīgi parādās aizvien jauni skandāli un skandāliņi. Tāpēc šeit būtu vietā kāda jauna sociālā reklāmas kampaņa, kas politiķiem atgādinātu par mājasdarbu pildīšanu un rūpīgāku savas reputācijas pieskatīšanu. Starp citu, kampaņai varētu būt tas pats sauklis, ko CSDD izmanto ik pavasari, pievēršot uzmanību motobraucēju drošībai - «Skaties divreiz... Divreiz!».