Ikviens veiksmīgs uzņēmējs interesējas par to, kā paaugstināt uzņēmuma darbības efektivitāti un palielināt pārdošanu, vienlaicīgi izprotot un paredzot klientu vēlmes un uzvedību. Novitātes mārketingā un pārdošanā - kognitīvā skaitļošana, kas identificē veiksmīgākās iespējas, lai paaugstinātu biznesa efek-tivitāti, reizē nodrošinot pārdošanas rentabilitāti.
Par to, kā efektīvi izmantot jaunākos kognitīvās skaitļošanas rīkus, kas maina mārketingu un pārdošanu, dažādu nozaru eksperti ar vienkāršiem un uzskatāmiem piemēriem pastāstīs IBM Business Connect Riga 2016 konferencē 19.maijā, kurai reģistrēties iespē-jams šeit : https://www.registration.lv/ibmBusinessconnect2016
Izprast un pielietot datus
Mūsdienu konkurences apstākļos atbildīgs uzņēmējs nevar nodarboties ar minēšanu. Veiksmīgus un pārdomātus biznesa lēmumus var palīdzēt pieņemt kognitīvā skaitļošana, kas spēj analizēt milzīgu informācijas apjomu un saskatīt attiecības starp datiem. Izpratne par klientu vēlmēm un ekspektācijām sniedz priekšrocību sagatavot individualizētus piedāvājumus lojālajiem klientiem, personalizēt uzņēmuma pakalpojumus. Un tā nav tāla nākotne, kognitīvās ēras informāciju tehnoloģiju novitātes savā uzņēmējdarbībā jau veiksmīgi izmanto dažādu nozaru vadītāji Latvijā.
Predictive Solutions biznesa attīstības direktors Edmunds Zemītis atzīst, ka mūsdienu datu apstrādes un analīzes tehnoloģijas strauji attīstās, un bieži vien uzņēmumu vadītāji pat nezina par to plašajām izmantošanas iespējām, bet ja zina, tad nereti pietrūkst kompetences, lai tās pilnvērtīgi izmantotu. Ir vadītāji, kuri uz datiem raugās, kā uz finanšu plūsmas radītājiem, bet datos slēpjas neiedomājami plaša informācija par klientiem un viņu uzvedību – pirkumu biežums un iegādāto produktu groza saturs, lojalitāte, klientu uzvedība pārskatāmā nākotnē. “Piemēram, izmantojot vienu no mūsdienas pasaules analītisko rīku līderiem, var iegūt saprotamus un, galvenais, pielietojamus datus, kā rezultātā uzņēmums var uzlabot savu klientu apkalpošanu un palielināt peļņu,” stāsta Edmunds Zemītis.
Jaunā ēra strauji maina pakalpojumu radīšanu, piegādāšanu, pārdošanu un klientu iesaisti. Ģirts Bērziņš, A/S Swedbank, Baltijas Klientu apkalpošanas kanālu kompetences centra vadītājs stāsta, ka bankas vēsturiski - jau kopš pagājušā gadsimta seš-desmitajiem gadiem - ir bijušas vienas no pirmajām jaunāko informācijas tehnoloģiju intensīvām izmantotājām. “Digitalizācija ir veicinājusi dažādus attīstības viļņus banku sekto-rā, un šobrīd atkal mēs esam pie jauna šāda viļņa. IBM Business Connect konferencē kliedēšu mītus par banku nozares darbību un demonstrēšu dažas - daudziem negaidītas iespējas banku sektoram,” pauž Ģirts Bērziņš.
Kā pārdot vēl efektīvāk?
Jaunākās paaudzes analītikas instrumenti spēj analizēt milzīgu informācijas apjomu un saskatīt sakarības starp datiem, kuri ir svarīgi noteiktā kontekstā un atklāt datu sakarības, kuras nebūtu konstatējamas, vienkārši salīdzinot tabulas. Visu informāciju var iedalīt di-vās grupās. Pirmā ir strukturētā informācija (piemēram, skaitļi tabulās), kuru datori prot apstrādāt jau kopš piecdesmitajiem gadiem. Otra daļa ir nestrukturētā informācija - vārdi, bildes, kas sastāda ir 90 līdz 95 procentus no visas kopējās informācijas. Organizācijās aptuveni 20 procentu ir strukturētā, bet 80 procenti - nestrukturētā informācija. Ie-priekšējās paaudzes informāciju tehnoloģiju sistēmas nevarēja analizēt to informāciju, kuru mūsdienās cilvēki saņem pa e-pastu, sociālajos medijos, bet to spēj jaunās izziņas sistēmas. Kognitīvās tehnoloģijas ļauj analizēt klientu uzvedību sociālajos tiklos, portālu lietošanu, klienta sūdzības un atsauksmes internetā. Izziņas sistēmas var ieteikt konkrēta zīmola jaunākos produktus vai uzņēmuma pakalpojumus, jo izprot klientu vēlmes un iepirkšanās ieradumus.
Jaunākie informāciju tehnoloģiju analīzes risinājumi var apvienot vairākus mainīgos, piemēram, aprēķinot gan to, cik maksā preču piegāde tirdzniecības vietai, gan nodokļu apjomu, gan pārdevēju darba efektivitāti un dažādu mārketinga akciju izmaksas, gan pārdošanas rādītājus konkrētā tirdzniecības vietā, ņemot vērā veikala platību, lai noteiktu, kurā vietā veikalā vislabāk atrasties konkrētam pārdevējam un kā izkārtot produktus veikala plauktos.
Also ir informācijas tehnoloģiju preču vairumtirgotājs - starpnieks starp ražotāju un mazumtirgotāju. Also Latvia valdes priekšsēdētājs Juris Ducens stāsta, ka savā uzņēmējdarbībā izmanto divus kognitīvās ēras risinājumus, lai atvieglotu mazumtirgotāju darbu. Elektroniskās programmatūras vairumtirdzniecības iespējas nodrošina to, ka patē-rētājs veikalā vai internetā izvēlas programmatūru, apmaksā pirkumu, saņemot reģistrāci-jas kodu ar lejupielādes saiti. Šīs programmas priekšrocības ir tās, ka ne mazum, ne vairumtirgotājam nav vajadzīgas noliktavas. Izvēlētos produktus var iegādāties gan tiešsaistē, gan reālā tirdzniecības vietā. Sistēma ir pilnībā automatizēta, ir viegli paplašināt piedāvājuma klāstu, saglabājot esošo preču izplatīšanas kanālu.
Also radījis arī savu mākoņa pakalpojumu tirdzniecības platformu, kurā mazumtirgotājs var izveidot savu pakalpojumu tirdzniecību vai arī integrēt to savā pakalpojumu tirdzniecības platformā. Priekšrocība klientiem ir tā, ka mazumtirgotājs var komplektēt pa-saulē vadošo mākoņskaitļošanas pakalpojumu piegādātāju pakalpojumus ar saviem. Platformu var izmantot arī vietējie informācijas tehnoloģiju pakalpojumu ražotāji savu pa-kalpojumu pārdošanai. Risinājums tiek izmantots primāri dažādu mākoņskaitļošanas risi-nājumu pārdošanai līdzīgi kā dažādu preču tirdzniecībai, bet ar atšķirību, ka par pakalpo-jumu klients norēķinās reizi mēnesī.
Ja arī Jūs vēlaties gūt jaunas idejas, kā vēl efektīvāk pārdot produktus vai pakalpojumus, izmantojot modernākos informāciju tehnoloģiju rīkus savam biznesam, apmeklējiet IBM Business Connect 2016 biznesa konferenci Rīgā, 19.maijā. Nozaru eksperti no dažādām Eiropas valstīm dalīsies ar zināšanām un pieredzi, kas gūta, izmantojot jaunākos kognitīvās ēras tehnoloģijas un biznesa analītikas instrumentus. Pieteikties konferencei iespējams šeit: https://www.registration.lv/ibmBusinessconnect2016