Šodien, 19.augustā, paziņots a/s Pasažieru vilciens konkursa par 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu jaunu dīzeļvilcienu iegādi uzvarētājs. Tomēr jau pirms uzvarētāja paziņošanas konkursa rezultātu godīgums tika apšaubīts.
Kā jau tika gaidīts, a/s Pasažieru vilciens konkursā par 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu jaunu dīzeļvilcienu iegādi otrajā kārtā vienīgais pieteikuma iesniedzējs Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA (CAF) ir atzīts par uzvarētāju.
A/s Pasažieru vilciens valdes loceklis Mārtiņš Greste izsūtījis paziņojumu, kurā norādīts, ka šajā projektā apdraudēta Kohēzijas fonda finansējuma saņemšana, un iespējams, apzināti konkurss rīkots viena pretendenta interesēs. M.Greste arī uzskata, ka nepieciešams izbeigt iepirkuma procedūru un izsludināt jaunu konkursu vienā kārtā.
Paziņojumā arī atzīmēts, ka šobrīd Pasažieru vilciena apstiprinātais piedāvājums pēc neoficiāliem datiem esot par 30 milj. eiro dārgāks, nekā līdzīgam Igaunijā īstenotam projektam. Neadekvāti dārgas esot arī jauno dīzeļvilcienu uzturēšanas izmaksas. Šaubas pastāvot arī par piedāvājuma atbilstību tehniskajām prasībām.
Savukārt DB jau jūlijā rakstīja, ja par uzvarētāju konkursā netiek atzīts vienīgais pretendents, ES līdzfinansējums jaunu vilcienu ražošanai var tikt zaudēts. Jāpiebilst, ka uz otro konkursa kārtu pieteicies tikai viens pretendents – Spānijas kompānijai CAF.
Visi vilcieni jāpiegādā līdz 2015.gada nogalei. Jaunu pasažieru vilcienu kopējās izmaksas tiek plānotas aptuveni 144 milj. Ls, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs nepilni 100 milj. Ls.
DB jau rakstija, ka a/s Pasažieru vilciens jaunu pasažieru vilcienu konkursa otrajai– izšķirošajai kārtai kvalificēja visus trīs pirmās kārtas pretendentus – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) (Spānija), a/s Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice).
Stadler neapmierināja iepirkumu konkursa gaita, par ko tā iesniedza par šo konkursu sūdzību gan Latvijā, gan Eiropas Komisijā, līdz ar to ir loģiski, ka uzņēmums konkursa otrajā kārtā vairāk nestartēja.
Savukārt RVR konkursā pieteicās kopā ar franču Bombardier Transportation (RVR kā ģenerāluzņēmējs, Bombardier Transportation kā apakšuzņēmējs). Savukārt RVR un Bombardier Transportation tandēmam konkursa komisija izvirzīja papildu prasību par solidāru atbildību.