Groupe Renault sadarbībā ar kravas kuģu būvētāju un operatoru Neoline īsteno projektu - samazināt oglekļa dioksīda pēdu par 25%, informē Delphine Dumonceau Costes.
Risinājums nākotnei ir divu ar vēju darbināmu kravas kuģu būve līdz 2020. gadam, lai samazinātu atkarību no fosilā kurināmā, kā arī siltumnīcefektu izraisošās gāzes pārokeāna pārvadājumos starp Sannazēru, Amerikas austrumu piekrasti un Senpjēru un Mikelonu.
«Groupe Renault mērķis ir samazināt katra transportlīdzekļa ietekmi uz vidi visā aprites ciklā, sākot no detaļu transportēšanas līdz automobiļu piegādei un nolietoto transportlīdzekļu pārstrādei. Saskaņā ar mūsu stratēģiju meklēt jaunus ilgtspējīgas mobilitātes risinājumus un turpināt oglekļa emisiju samazināšanu,» paziņoja Žans Filips Ermins, Groupe Renault stratēģiskās vides plānošanas grupas viceprezidents.
«Partnerība ar Neoline ir jaunākais piemērs mūsu apņēmībai laikā no 2016. gada līdz 2022. gadam piegādes ķēdē samazināt tā oglekļa emisiju ietekmi par 6%. Gandrīz 10 gadus mēs esam strādājuši, lai apzinātu videi draudzīgākos risinājumus, piemēram, optimizējot konteineru un kravas automašīnu piepildījuma līmeni, ražojot videi draudzīgu iepakojumu un ieviešot multimodālu sistēmu. Mēs strādājam vēl arī pie citām iniciatīvām, piemēram, dabasgāzes izmantojuma detaļu pārvadājumos starp piegādātājiem un ražošanas vietām, pārvadātāju vides rādītāju novērtēšanas, kravas automobiļu parku modernizācijas un, protams, mūsu plūsmu optimizācijas, lai samazinātu nobraucamo kilometru skaitu un novērstu tukšas kravas braucienus,» sacīja Žans Fransuā Salls, Alliance Global direktors ražošanas kontroles jautājumos.
Lai izveidotu jūras transporta risinājumu, kas spēj risināt mūsdienu vides problēmas, Neoline izstrādā rūpnieciska mēroga ar vēju darbināmus kravas pārvadājumus, kas ir tīrāki, pielāgoti un konkurētspējīgi un atbild uz piegādātāju loģistikas vajadzībām. Šis kuģu īpašnieku projekts jūrniecības profesionāļu komandas vadībā ir rezultējies komerciālā demo piedāvājumā ar potenciālu samazināt CO2 emisijas līdz pat 90%, galvenokārt izmantojot vēja enerģiju kopā ar izmaksu samazināšanas ātruma un enerģijas optimizācijas apvienojumu, ja salīdzina ar tradicionālo kravas kuģi līdzvērtīgā maršrutā. Demo versija, kas ir 136 metrus «ro-ro» tipa kuģis un 4200 kvadrātmetru liela bura, ir inovatīva tehnisku risinājumu kombinācija, kas aizgūta no jūras transporta nozares, kā arī no burāšanas sacensībām, lai padarītu transportu loģistiski un ekonomiski izdevīgāku, vienlaikus ievērojot augstu energoefektivitāti.
Mērķis ir izveidot divus kuģus, par pamatu ņemot šo modeli, un 2020.–2021. gadā sākt tos izmantot izmēģinājuma maršrutā, kas savieno Sannazēru Francijā, ASV austrumu piekrasti un Senpjēru un Mikelonu (salas Atlantijas okeāna ziemeļos).