Videi draudzīgais kuģis Baltijas jūrā MyStar, kuru pasūtīja Tallink Grupp, un kas pašlaik tiek būvēts Rauma Marine Constructions (RMC) kuģu būvētavā Somijā, tiks pabeigts 2022. gadā.
Tradicionālās kuģa kristības plānotas 2021. gada 12. augustā, un par kuģa krustmāti ir izvēlēta Igaunijas Republikas prezidente Kersti Kaljulaida.
Kuģa MyStar kristību pasākuma ietvaros kuģis pēc kristību ceremonijas tiks nolaists ūdenī, kas ir vēl viens būtisks un svarīgs pavērsiens kuģa būvniecības gaitā, tādējādi pārbaudot uz sauszemes būvētā kuģa gatavību un tā peldspēju.
Kuģa nolaišana ūdenī notiks kuģu būvētavas sausajā dokā, kur kuģis vēl tiek būvēts. Ceremonijas laikā goda viesi svinīgi atver vārstus, lai piepildītu doku ar ūdeni, kurā atrodas kuģis. Pēc kuģa kristīšanas un nolaišanas ūdenī, kuģa būvniecības darbi, kas līdz šim notika kuģa ārpusē, tagad noritēs kuģa iekšpusē.
Kuģu būves tradīcijas paredz, ka piedāvājums kļūt par kuģa krustmāti parasti tiek izteikts kādai ievērojamai un ietekmīgai sabiedrības dalībniecei. Ņemot vērā, ka pašreizējā, ar sašķidrināto gāzi darbināmā ātrgaitas flagmaņa kuģa Megastar krustmāte ir Somijas bijusī prezidente Tarja Halonena, lēmums piešķirt krustmātes godu un titulu jaunam kuģim MyStar, kurš kursēs tandēmā ar kuģi Megastar maršrutā Tallina – Helsinki, Igaunijas prezidentei, ir visai loģisks un likumsakarīgs.
Tallink Grupp valdes priekšsēdētājs Pāvo Negene, komentējot krustmātes izvēli jaunajam uzņēmuma kuģim MyStar, sacīja, ka prezidentes Kersti Kaljulaidas aktivitātes un ieguldījums izpratnes veicināšanā par vides un klimata pārmaiņu jautājumiem gan Igaunijā, gan starptautiskā mērogā, bija viens no nozīmīgākajiem faktoriem kuģa krustmātes izvēlē.
“Pirms diviem gadiem, kad Igaunijas kuģis Admiral Bellingshausen sāka savu Antarktika200 ekspedīcijas braucienu, tas mums palīdzēja iepazīt Igauniju kā kuģniecības un augsto tehnoloģiju valsti, kā arī piesaistīt sabiedrības uzmanību un veicināt tās izpratni par globālajiem vides jautājumiem. Lai gan kuģi MyStar un Admiral Bellingshausen ir ļoti atšķirīgi, tomēr no pirmā acu uzmetiena šo abu kuģu stāsts ir līdzīgs. Igaunija ir jūrniecības valsts, un katru gadu parādās arvien vairāk kuģu ar Igaunijas karogu, kas lepni demonstrē mūsu nacionālās krāsas. Šoreiz mūsu valsts karoga flotes papildināšana ir ļoti īpaša - gan attiecībā uz kuģa izmēriem un tehnoloģijām, gan arī attiecībā uz turpmāko emisiju samazināšanu. Arī Tallink uzņēmuma loma Igaunijas ekonomikā kā vienam no lielākajiem darba devējiem un nozīmīgam spēlētājam pasažieru un kravu pārvadājumu jomā, ir ļoti būtiska,” sacīja Igaunijas Republikas prezidente un MyStar krustmāte Kersti Kaljulaida.
“Jaunais kuģis simbolizē jaunas cerības uz labāku nākotni, jo videi draudzīgāki un energoefektīvāki kuģi nozīmē tīrāku Baltijas jūru un labāku dzīves vidi mums visiem. Kuģu Megastar un MyStar tandēms, kas 2022. gadā kursēs maršrutā Tallina – Helsinki, izveidos “zaļo” tiltu, kas savienos Igauniju un Somiju. Mēs esam īpaši gandarīti, ka, neskatoties uz sarežģīto pandēmijas periodu, esam spējuši turpināt galvenos stratēģiskos investīciju projektus un, neskatoties uz visām grūtībām, plānojam pabeigt kuģa MyStar būvniecību 2022. gadām,” komentēja Tallink Grupp valdes priekšsēdētājs Pāvo Negene.
MyStar ir vēl viens svarīgs solis Tallink Grupp ceļā uz vēl lielāku energoefektivitāti un videi draudzīgāku kuģošanu Baltijas jūrā. Tāpat kā pašreizējais kuģis Megastar, arī MyStar tiks aprīkots ar jaunākajām tehnoloģijām un jauninājumiem, kā arī tiks darbināts galvenokārt ar sašķidrinātu dabasgāzi, kas atbilst visiem pašreiz zināmajiem nākotnes noteikumiem par emisiju standartiem.
“MyStar ir energoefektīvākais kuģis, ko Tallink Grupp ir būvējis RMC kuģu būvētavā Raumā. Mūsu mērķis ir kļūt par ilgtspējīgākajiem kuģu būvētājiem, un mēs lepojamies, ka esam daļa no kuģniecības nozares veidošanas starp Tallinu un Helsinkiem, virzoties uz videi draudzīgāku darbību sadarbībā ar mūsu nozīmīgo un ilggadējo klientu,” piebilst Jyrki Heinimaa, Rauma Marine Constructions prezidents.
Lai atrastu kuģim vārdu, Tallink Grupp organizēja starptautisku konkursu. Kuģa nosaukumu MyStar ierosināja Marietta Kähära no Somijas, paskaidrojot savu izvēli ar pamatojumu, ka MyStar ir katra ceļotāja zvaigzne Baltijas jūrā.
Nākamais nozīmīgais pavērsiens Tallink jaunā kuģa MyStar būvniecības procesā ir kuģa pabeigšana un piegāde Tallink Grupp, kas paredzēta 2022. gada pirmajā pusē.
Tallink Grupp kuģa MyStar būvniecība tika uzsākta 2020. gada 6. aprīlī, Rauma kuģu būvētavā (RMC) Somijā, un tas ir līdz šim lielākais RMC būvētais kuģis.
Kuģa MyStar tehniskā informācija:
• Būvniecības vieta: Rauma Marine Constructions (RMC), Somija.
• Plānots pabeigt 2022. gadā.
• Pasažieru kapacitāte: 2 800
• Pasažieru kajīšu skaits: 46
• Klāju skaits: 12
• Līnijmetri: 3190 lm uz 4 automašīnu klājiem
• Garums: 212m
• Platums: 30,6m
• Bruto ietilpība: 50 000 tonnas
• Maksimālais ātrums: 27 mezgli
• Ledus klase: 1A
• Galveno dzinēju jauda: 42 000 kW