Jaunākais izdevums

Daudzfunkcionālās halles Arēna Rīga līdzīpašnieks Igors Ivanovs un viņa sieva zobārstniecības klīnikas Elladent īpašniece Ella Ivanova, kura pagājušajā nedēļā tika nogalināta, iepriekš jau bija sagatavojuši visus šķiršanās dokumentus, ziņo Latvijas Radio.

Pēc I. Ivanova advokāta Guntars Antoms domām, šis fakts neesot saistīts ar slepkavību.

Db.lv jau ziņoja, ka noslepkavotajai Arēna Rīga līdzīpašnieka Igora Ivanova dzīvesbiedrei Ellai Ivanovai bijušas romantiskas attiecības ar koncertaģentūras Queen Of Stage direktoru Ojāru Grasmani.

Atgādinām, ka vienas nedēļas laikā bez E. Ivanovas tika nogalināts arī a/s Jelgavas gaļas kombināts un a/s Ruks Cēsu gaļas kombināta vadītājs Aigara Lūša.

Policija nāca klajā ar paziņojumu, ka 2008. gadā pasūtījuma slepkavības būs vēl. Kriminālpolicijas pārvaldes priekšnieks Ints Ķuzis, intervijā radio prognozēja: "2008. gads kļūs par pasūtījuma slepkavību gadu un asiņainu izrēķināšanos starp narkotiku tirgoņiem."

Savukārt Valsts policijas priekšnieks Aldis Lieljuksis atgādināja, ka no cietumiem atgriezīsies tie cilvēki, kuri tika apcietināti 1990. gadā saistībā ar nekustamo īpašumu sadali. "Skaidrs ir tas, ka viņi centīsies iegūt ātru, vieglu naudu, un viņiem varētu būt pretenzijas pret pašreizējiem uzņēmējiem," uzsvēra A. Lieljuksis.

A. Lieljuksis vēlreiz brīdināja uzņēmējus par to, lai viņi ziņo policijai pie vismazākajām aizdomām par draudiem dzīvībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ivanovs: Pēc slepkavības no mājas pazuduši 45 000 eiro un ļoti vērtīgi Krievijas vērtspapīri

,25.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslepkavotās uzņēmējas Ellas Ivanovas vīrs Igors Ivanovs intervijā laikrakstam Čas pastāstījis, ka viņam ir tikai viena slepkavības versija. "Domāju, ka Ella kādam ir izstāstījusi, ka mājās atrodas liela naudas summa," apgalvo I. Ivanovs, piebilstot, ka pēc slepkavības no mājas pazuduši ne tikai 45 tūkstoši eiro, bet arī ļoti vērtīgi Krievijas vērtspapīri.

I. Ivanovs laikrakstam pastāstījis, ka trešdienas vakarā pie viņa ieradies kāds viņam pazīstams kompānijas vadītājs - ģimenes draugs. Viņš esot aicinājis I. Ivanovu atstāt telefonu mašīnā un sekot viņam līdzi mežā, kur neviens viņus nenoklausītos. Viņš I. Ivanovam esot teicis: "Tas tev sveiciens no Krievijas par taviem neizdarītajiem darbiem un parādiem." Tāpat šis cilvēks esot ieteicis I. Ivanovam nolīgt apsardzi sev un saviem bērniem, jo tas esot tikai sākums.

I. Ivanovs pats neatceras, ka viņam būtu kādi nenokārtoti parādi ar Krieviju. Viņš atzīst, ka esot bijušas problēmas, taču kopš tā laika jau pagājuši vairāk nekā 10 gadi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātie grozījumi normatīvajos aktos paredz, ka bezbiļetniekiem maksimālais piemērojamais sods pilsētas nozīmes maršrutos būs vienāds ar lielāko mēneša abonementa biļetes cenu, kas pašlaik ir 36.70Ls.

Savukārt reģionālos starppilsētu un reģionālos vietējās nozīmes maršrutos tas ir vienāds ar attiecīgā pārvadātāja noteikto lielāko biļetes cenu pareizinātu ar pieci.

Plānots, ka sodu par sabiedriskā transporta pakalpojumu izmantošanu bez samaksas vai braukšanai derīgas biļetes pasažieris maksās pašam pārvadātājam, nevis pašvaldībai, Db paskaidroja SM sabiedrisko attiecību speciāliste Sandra Maļuha.

Līdz šim sodi par braukšanu bez biļetes tika piemēroti administratīvi, taču pieredze rāda, ka šāda sistēma ir neefektīva, jo daudzos gadījumos braukšanas biļešu kontrole no kompetento valsts vai pašvaldību institūciju puses netika veikta vispār. Izveidojusies situācija neveicināja pārvadātāju ienākumu palielināšanu un līdz ar to arī no valsts budžeta nepieciešamās zaudējumu kompensācijas samazināšanu, norāda SM.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Intervija: Rietumi ir zaudējuši pilnvērtīgas sapratnes kompetenci par Krievijā notiekošo

Didzis Meļķis, Dienas Bizness,10.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Entuziasms pēc Aukstā kara, ka Krievija kļūs par Rietumu standartiem pielīdzināmu tirgus ekonomiku, ir piedzīvojis krahu, un starplaikā nav arī tikusi izskolota pētnieku paaudze, ekonomistus ieskaitot, kas pilnvērtīgi saprastu Krievijā notiekošo, saka Lapēnrantas Tehnoloģiju universitātes profesors, Krievijas eksperts Peka Sutela.

Kāpēc Somijas centrālajai bankai ir tāda specifiska interese par pārejas ekonomikām? Jūs ilgus gadus bijāt šo pētījumu vadītājs.

Es nekad neesmu bijis īsts baņķieris, bet Pārejas ekonomiku institūtu tiešām vadīju 11 gadu. Šai interesei pamatā bija mūsu sapratne, gatavojoties eiro ieviešanai, ka mums Frankfurtē vajag savu kompetenci, savu balsi ECB, un vēlams, lai tā būtu lielāka, autoritatīvāka par mums formāli pienākošos teikšanu, kas, kā jau mazai ekonomikai, mums nav liela. Šādu ceļu gāja arī citu mazāku eirozonas valstu centrālās bankas – ka jāliek uzsvars uz pētniecību, lai tām pie tā galda vispār būtu kaut kas sakarīgs sakāms.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Nav jau ko slēpt, citādi jūs aiziesiet uz Tukuma rajona būvvaldi un tāpat visu uzzināsiet," tā premjera amata kandidāts Edgars Zalāns sacījis laikrakstam Neatkarīgā Rīta Avīze intervijas laikā.

Uz Neatkarīgās jautājumu: "Kas ir pēdējais, ko jūs esat projektējis kā arhitekts?", E. Zalāns atbild:

"Aigara Kalvīša privātmāja. (Smiekli.) Nav jau ko slēpt, citādi jūs aiziesiet uz Tukuma rajona būvvaldi un tāpat visu uzzināsiet. Aigars taisījās celt māju, un es biju vienīgais viņam personīgi zināmais arhitekts. Viņš man izstāstīja savas ieceres, un es uzzīmēju.

Pārsvarā ar viņa mājas celšanu nodarbojās viņa sievastēvs. Un tiešām tas viss tad maksāja kapeikas. Mani tiešām izbrīnīja tie stāsti, kuros fantazēja, cik tas viss maksā. Projekts vispār bija draudzība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vēstule redakcijai: Iesākumā bija vārds

Jūsu labvēlis – Mārcis Bendiks Bermudiskā trijstūrī starp Ķekavu – Iecavu – Baldoni, 2018. gada jūlijā,06.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Godātā redakcija, steidzu paust savu atbalstu lieliskai iniciatīvai, kurai pievienojas jauni un veci. Es šeit domāju a. god. zv. adv. Gobzema kga pasākto «nosaukšu uzvārdus, rīt!» kustību.

Līdz šim mēs tikām «baroti» ar gaudeniem solījumiem par atmaskošanu un faktiem, ar mūžīgo piebildi «vārdus šobrīd vēl nesaukšu, ...» un tad gļetu taisnošanos, kādēļ atmaskot var, bet nosaukt nevar. Cik atminos, tā ir bijis kampaņu pēc kampaņas, sākot jau ar Repšes kga solījumu izķert visus korumpantus, vārdos nesauktus, un iedot veselībai papildu 400 miljonus latu. Repšes kgs iejāja valdībā baltā zirgā, ķēra pie zobena un tad tik sākās! Nu ja... Kad putekļi nosēdās, izrādījās, ka vienīgais tai laikā noķertais un notiesātais valsts naudas izkrāpējs bija paša Repšes kga valdības loceklis un partijas dibinātājs Audera kgs, un nekādi miljoni valsts kasē nesabira.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nedēļas viedoklis: Joprojām neizskata ekonomiski izdevīgāko privatizācijas iespēju

Dienas bizness,14.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomiskiem notikumiem bagāta ir bijusi aizejošā nedēļa, taču kronis visam bija pavērsiens kādas bezgalīgā stāsta cienīgas privatizācijas epopejas sakarā.

No vienas puses, vismaz beidzot kāds augsta līmeņa investors beidzot ir skaļi pateicis, ka Latvijas valstī priekšroka tiek dota nevis tiem, kas var piedāvāt finansiāli izdevīgāko variantu, bet gan tiem, kas ir tuvu stāvoši valdībai. No otras puses, patiesībā jau Šlesers nav piedāvājis TeliaSonera neko jaunu. Pamatbūtība šim piedāvājumam ir vismaz ļoti līdzīga tam kapitāldaļu maiņas variantam, ko savulaik Db izklāstīja vēl toreizējais ekonomikas ministrs un Tautas partijas pārstāvis Aigars Štokenbergs.

Respektīvi, TeliaSonera saņem visu LMT, samaksājot tikai par 23% + 5% tā kapitāldaļu, bet valsts LVRTC personā - skandināvu koncernam piederošos 49 % Lattelecom. Rezultātā būs interesanti redzēt, kur gan radīsies tā lielā Lattelecom nauda, par kuru mūsu valstsvīri taisījās celt Gaismas pili. Tāpat nav skaidrs, par kādu Lattelecom privatizāciju te vispār var runāt, ņemot vērā, ka, atbilstoši šim modelim, tas pilnībā nonāks valsts īpašumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Anša Gulbja veiksmīgā biznesa pamatā nebūt nebija vieglu peļņu nesošā sensacionālā literatūra, bet gan vērtīgi izdevumi.

— Strādājot A. Golta grāmatnīcā reiz ievēroju, ka pie šefa kabinetā ieiet kāds svešs, elegants kungs. Veikalam cauri ejot viņa cigāra dūmi piesmaržoja visu telpu. Šī kunga ārējā stāja un manieres mani, kā nepiedzīvojušu jaunekli, sevišķi interesēja. Kautko līdzīgu biju novērojis tikai pie zobārsta Fr. Mierkalna, kas bija sarakstījis un pats arī izdevis lugu Līdzsvarā. Fr. Mierkalnu vairākas reizes biju redzējis arī uz ielas, kad viņš ar savu draudzeni, Dailes teātra aktrisi Tiju Bangu pastaigājās Vērmanes dārza apkārtnē.

Vienmēr viņš bija tērpies labā uzvalkā, un visas kustības bija nosvērtas. Piem., satiekot uz ielas pazīstamu pretimnācēju, viņš jau laikus pārlika spieķi no labās rokas uz kreisās rokas elkoņa, ar kreiso izņēma papirosu no mutes un ar labo cēli pacēla platmali sveicienam. Pēc tam, tādā pat kārtībā, nesteigdamies visu novietoja atpakaļ. Tas tika izdarīts ar tik apsvērtu smalku kustību, ka prieks bija noskatīties. Kautkas līdzīgs ārējā uzvedībā un manierēs bija vērojams arī pie svešā kunga, kas apmeklēja mūsu grāmatnīcu un ieradās pie šefa. Drīz vien dabūju zināt, ka tas esot lielās Otto Kirchnera firmas pārstāvis Ansis Gulbis no Pēterburgas un piedāvājot firmas ražojumus, galvenā kārtā rakstāmpiederumus un greznuma priekšmetus biroju un dzīvokļu vajadzībām, — lūk, kāds Ansis Gulbis ap 20. gadsimta pašu sākumu šķitis pārdevējam Raitam Ritumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomiskās krīzes apstākļos, kad sarukusi auto tirdzniecība, arī auto zagļi mainījuši darbības specifiku – papildu auto zādzībām, pievērsušies auto detaļu zādzībām. Proti, pēdējo divu mēnešu laikā strauji pieaugušas BMW 5. sērijas un Mecedes Benz S klases auto sānu skata spoguļu zādzības, tā liecina SIA Autonams dati.

Pērn strauji pieauga jaunu apvidus auto zādzību skaits, savukārt šobrīd, kad ekonomiskās situācijas ietekmē šādus auto ir kļuvis daudz grūtāk realizēt, auto zagļi ir atraduši jaunu veidu, kā gūt papildus ienākumus – dārgu auto daļu zādzības un to realizācija. Eksperti uzskata, ka situācija var tikai pasliktināties, pieaugot šo detaļu pieprasījumam melnajā tirgū. Viens no efektīvākajiem risinājumiem, kā sevi pasargāt no šīm zādzībām, ir auto detaļu marķēšana.

Edvīns Panders, Autonams Pārdošanas un attīstības direktors, valdes loceklis: "Jauno auto tirdzniecība samazinās, cilvēki vairs nevar atļauties iegādāties jaunu auto, bet remontē jau esošo, tādēļ arī zagļi papildu auto zādzībām sākuši pastiprināti pievērsties jaunai nišai, zogot un realizējot auto detaļas. Protams, arī līdz šim auto detaļu zādzības nebija retums, tomēr šobrīd aktualizējas tieši specifisku un dārgu detaļu zādzības – sānskata spoguļu un distances sensoru. Faktiski zagļi sākuši mākslīgi radīt pieprasījumu savai precei – bez sānskata spoguļiem saprotams braukt nav iespējams, tādēļ nāksies iegādāties jaunus nozagto vietā. Sarunās ar apdrošinātājiem esam secinājuši, ka pašlaik veidojas absurda situācija, kad auto īpašnieki un auto servisi faktiski palīdz zagļiem biznesu vērst plašumā un, paši nezinot, iepērk nozagtos spoguļus. Ja spogulis nav marķēts, tad nav iespējams noteikt tā izcelsmi - vai spogulis ir zagts vai tiešām jauns un pieder pārdevējam."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar šī gada 1. oktobri Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair palielina bagāžas nodevu, maksu par katru lieko bagāžas kilogramu, kā arī atļaus līdzi ņemt divus koferus, ziņo Telegraph.

Ryanair turpmāk ļauj saviem pasažieriem ņemt līdzi divus koferus, taču no 1. oktobra par šo pakalpojumu būs jāmaksā. Pirmais koferis pasažierim maksās 15 eiro, savukārt otrais 35 eiro.

Lidsabiedrība nolēmusi palielināt arī maksu par bagāžas kilogramu, kas ir virs noteiktajiem 15 kilogramiem, proti, par katru lieko bagāžas kilogramu pasažierim nāksies šķirties no 20 eiro.

Ryanair nodevu palielināšanu pamato ar to, ka lielākā daļa aviokompānijas pasažieru savos lidojumos iztiek tikai ar rokas bagāžu. Lidsabiedrība apgalvo, ka pasažierim ir visas iespējas no šīm nodevām izvairīties, vienkārši ceļojot ar rokas bagāžu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ryanair grib izskaust pasažieru aizmāršību ar augstākām pakalpojumu cenām lidostā

Ritvars Bīders, Db,12.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānijas Ryanair pasažieriem, kuri lidostā ieradīsies bez savas iepriekš izdrukātās iekāpšanas kartes, turpmāk varētu nākties maksāt 100 eiro līdzšinējo 40 eiro vietā, vēsta Irishcentral.com.

Ryanair vadītājs Maikls O’Līrijs (Michael O’Leary) skaidro, ka iekāpšanas kartes maksas palielināšana par 150% tiek plānota, lai līdz minimumam samazināt to pasažieru skaitu, kuri lidostā ierodas bez savām iekāpšanas kartēm.

Db.lv jau vēstīja, ka no šī gada 1. oktobra Ryanair palielināja arī maksu par pārvadājamo bagāžu - pirmais koferis pasažierim maksās 15 eiro, savukārt otrais 35 eiro. Lidsabiedrība nolēmusi palielināt arī maksu par bagāžas kilogramu, kas ir virs noteiktajiem 15 kilogramiem, proti, par katru lieko bagāžas kilogramu pasažierim nāksies šķirties no 20 eiro. Turklāt, ja pasažieris ar diviem koferiem būs aizmirsis piereģistrēt tos internetā, viņam lidostā nāksies šķirties no 100 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Tas, ko cēlusi priekšā Tieslietu ministrija, daudziem ir izskatījies kā dāvana, kas patiešām ļoti iepriecinātu visdažādākā kalibra noziedzniekus,» vēstīja TV3 raidījums Nekā personīga, kā iespējamos ieguvējus no šīs ieceres minot Igoru Ivanovu, Nainu Cibuļsku, bērnu slimnīcas skandālā iesaistītos un citus.

«Ekonomiska rakstura noziegumi Latvijā ir viena no tām jomām, kur noziedznieku ķērājiem ir ļoti daudz un smagi jāstrādā. Un viņi ir ievērojuši, ka aizdomās turamie plašā lokā - no korumpētas amatpersonas līdz narkodīlerim - visvairāk baidās no tāda soda kā mantas konfiskācija. Taču nupat gandrīz ir iznācis tā, ka biedējošais soda mērs no likuma tiktu izsvītrots.

Pēkšņi un negaidīti ir pārsteigti vairāki desmiti likumsargu, kas regulāri ierodas uz Tieslietu ministrijas rīkotām sanāksmēm par jaunajiem Krimināllikuma grozījumiem. Jo tas, ko cēlusi priekšā Tieslietu ministrija, daudziem ir izskatījies kā dāvana, kas patiešām ļoti iepriecinātu visdažādākā kalibra noziedzniekus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oficiālā preses konferencē Minhenē vācu auto ražotājs BMW ir paziņojis, ka pēc 2009. gada sezonas beigām pārtraukšot piedalīties Formula 1 sacīkstēs.

BMW AG vadītājs Norberts Reithofers (Norbert Reithofer) norādījis, ka šis esot bijis ļoti smags lēmums, jo īpaši tādēļ, ka pavadītais laiks Formula 1 vācu autogigantam ir bijis ļoti vērtīgs un aizraujošs. Taču uzņēmuma plānos ir mainīt BMW sporta aktivitāšu stratēģiju. Vienlaikus BMW AG vadītājs neizslēdz iespēju, ka BMW nākotnē varētu atgriezties Formula 1 apritē.

Bēdīgs par šo lēmumu ir arī BMW Motorsport direktors Mario Tīsens (Mario Theissen), atzīstot, ka būšot žēl šķirties, no sacīkstēm, kurās BMW ir ieguldījis milzu darbu un zināšanas. Tagad mūsu uzdevums ir koncentrēties 2009. gada sezonas atlikušajiem posmiem un uzrādīt iespējami labākus rezultātus, tā M. Tīsens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sabiedrība

Baumas apstiprinājušās - Ušakova un Kononovas ceļi šķiras

Lelde Petrāne,22.01.2013

Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs un mēra preses sekretāre Anna Kononova pirms preses konferences, atgriežoties darbā pēc gandrīz divu mēnešu ārstēšanās "Charite" klīnikā Berlīnē.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neilgi pirms pašvaldību vēlēšanām pārmaiņas gaidāmas Rīgas mēra Nila Ušakova komandā, decembrī vēstīja Latvijas Televīzija. Raidījuma Panorāma rīcībā bija nonākusi neoficiāla informācija, ka jau tuvākajā laikā Ušakovs plāno atteikties no līdzšinējās preses sekretāres Annas Kononovas pakalpojumiem. Šodien Kononova izsūtījusi paziņojumu medijiem, kurā apstiprina, ka aiziet no Rīgas domes.

Kononova Rīgas domē strādā jau vairāk nekā desmit gadus un bijusi vairāku vadošu amatpersonu preses sekretāre.

«Sveiki, dārgie draugi un sadarbības partneri! Katram no mums ik pa laikam pienāk brīdis pāršķirt jaunu lapaspusi savā dzīvē, nu šāds brīdis ir pienācis man.

Vēlos jaunu pieredzi, apgūt jaunas zinšanas un iemaņas. Citu dzīves ritmu :) No nākamās nedēļas pārtraukšu savas darba attiecības ar Rīgas domi,» izsūtītajā paziņojumā informē Kononova.

«Domē esmu nostrādājusi 12 gadus. Pa šiem gadiem daudz ko esmu iemācījusies, cerams, esmu arī ko labu sastrādājusi pašvaldībā, par to gan Jums spriest.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Viļņas elektrisko skrejriteņu koplietošanas pakalpojums pārsteidz ar cenu

LETA--BNS/LRT,02.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņā no šodienas sāk darboties elektrisko skrejriteņu koplietošanas pakalpojums, ko ar pirmajiem simt skrejriteņiem sākotnēji piedāvās visā Lietuvā labi pazīstamais automašīnu koplietošanas pakalpojumu uzņēmums «CityBee».

Ar laiku šai darbībā plāno iesaistīties arī vairāki citi uzņēmumi - «Flash», «MyScooter», «Swood» un «Unicorn Scooters».

Skrejriteņu noma darbosies pēc brīvplūsmas sistēmas principa - izmantojot mobilās lietotnes, kartē būs redzams, kur pašlaik atrodams brīvs skrejritenis, ko varēs paņemt no šīs vietas, bet atstāt citur.

Skrejriteņos būs iemontēti sensori, kas nomas pakalpojumu punktiem sniegs informāciju par transportlīdzekļa atrašanās vietu, bojājumiem un citiem apstākļiem.

Šis transportlīdzeklis, kura ātrums ir lielāks nekā kājāmgājējam, bet mazāks nekā automobilim, pilsētās gada siltajā laikā kļūst aizvien iecienītāks, taču ne katrs var atļauties to iegādāties pats, tādēļ koplietošanas noma ir laba alternatīva. Jāatzīst gan, ka pakalpojums nepavisam nav lēts - fiksētā sākuma maksa ir 50 centi, bet katra turpmākā brauciena minūte maksās vēl 10 centus, tātad par stundu ilgu braucienu nāksies šķirties no 6.50 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kādus riskus klientiem rada zemapdrošināšana?

Jānis Abāšins, Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents,19.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemapdrošināšana ir pastāvējusi vienmēr, taču līdz ar inflācijas straujo lēcienu pirms pāris gadiem un cenu korekcijām it visās dzīves jomās, tai skaitā būvniecībā un nekustamā īpašuma jomā, tā ir kļuvusi par sērgu Latvijas apdrošināšanas tirgū. Tā nopietni apdraud īpašnieku iespējas saņemt pietiekamas apdrošināšanas atlīdzības un atjaunot savu īpašumu.

Zemapdrošināšana diemžēl nav “slimība” tikai fizisko personu apdrošināšanas jomā, tā ir izplatīta arī juridisku personu, piemēram, lauksaimnieku, vidū.

Kas ir zemapdrošināšana?

Katrs īpašums ir apdrošināts par konkrētu atjaunošanas vai aizvietošanas vērtību – tā ir maksimālā atlīdzības summa, ko klients var saņemt, ja notiek negadījums un īpašums tiek bojāts. Ja īpašums ir apdrošināts aizvietošanas vērtībā, tad apdrošināšanas atlīdzība ir atjaunošanas izdevumi, lai veiktu apdrošinātā nekustamā īpašuma atjaunošanu tādā kvalitātē un apjomā, kādā tas bija tieši pirms apdrošināšanas gadījuma iestāšanās. Savukārt, ja īpašums pēc negadījuma vairs nav atjaunojams, tad atlīdzības apmērs ir aizvietošanas vērtība (tirgus vērtība) tieši pirms apdrošināšanas gadījuma iestāšanās brīža.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Celtnieki, kuru profesija vairākus gadus bija sinonīms garantētai pārticībai, sākuši ieņemt pirmās vietas kredītmaksājumu kavētāju sarakstos un spiesti šķirties no līzingā iegādātām automašīnām, šodien, 26.martā, vēsta Latvijas Avīze.

"Celtnieku dzīvesbiedres, kas uz vīru lielās algas rēķina agrāk varējušas atļauties būt mājsaimnieces, nu meklē darbu lielveikalos. Tikmēr agrākie pelnītāji vīri, būvniecības zelta āderei izsusot, met instrumentus pie malas, pārkvalificēdamies par šoferiem. Vienlaikus būvuzņēmēji turpina apgalvot, ka īstu meistaru ar labu izglītību vēl arvien trūkst un tie par darbu arī turpmāk var būt droši," skaidro laikraksts.

Būvfirmas MTK Construction (agrāk – Kalnozols celtniecība) mārketinga vadītājs Oskars Priede Latvijas Avīzei pastāstījis, ka starp darba meklētājiem celtniecībā parādījusies konkurence. "Bija brīdis, kad uzņēmējiem būvniecībā nācās ņemt darbā pat tādus cilvēkus, kuriem īsti nav kvalifikācijas. Policisti, skolotāji un citu profesiju pārstāvji pameta līdzšinējos darbus un izdomāja, ka kļūs celtnieki. Un, ja viņi atnāca un teica: es gribu saņemt tik un tik, darba devējam nebija izvēles. Nav noslēpums, ka tagad daudzos uzņēmumos notiek štatu samazināšana, cilvēku resursi atbrīvojas, tādēļ darba devējs tagad ir tas, kurš var izvirzīt prasības," skaidrojis O. Priede.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien valdību veidojošajām frakcijām jāizšķiras par mājokļu nodokļa aprēķina veidu. Db jau vēstīja, ka viens no darba grupas izstrādātajiem variantiem paredz privātmāju īpašniekiem šķirties no vairāku simtu līdz pat vairāku tūkstošu lielas summas.

FM tika uzdots līdz šodienas sēdei sagatavot bāzes scenāriju, kas tiks piedāvāts diskusijām un par kuru jāpanāk vienošanās.

Tāpat plānotas izmaiņas kapitāla pieauguma un kapitāla ienākuma nodokļos, kas nozīmētu, ka nodoklis būs jāmaksā arī par peļņu no depozītiem. Šobrīd gan vēl nav zināms, vai ar nodokli plānots aplikt tos depozītus, kas noguldīti iepriekšējos gados, jebšu tas attieksies tikai uz jaunajiem ieguldījumiem.

Partijām nodokļu jautājumos ir lielas pretrunas, tādēļ visnotaļ iespējams, ka izšķirošās diskusijas par jaunajiem nodokļiem, lai pierādītu Starptautiskajam Valūtas fondam spēju izpildīt plānotos nodokļu ieņēmumus, notiks Saeimā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Diemžēl ne vienmēr darbinieki aiziet, lai meklētu jaunus izaicinājumus vai tāpēc, ka atraduši labāku darba vietu. Reizēm tā vienkārši ir nespēja sastrādāties ar savu vadītāju.

Darbinieku noturēšana ir problēma, ar kuru saskaras visi vadītāji. Atalgojums vai pat darba pienākumi šajā gadījumā neatsver to, kā darbinieki tiek vadīti un kā tie jūtas attiecībās ar savu priekšnieku. Vai viņi jūtas novērtēti? Vai saņem kompānijas atbalstu un regulāras atsauksmes par padarīto?

Labi zināmajā amerikāņu psihologa Abrahama Maslova vērtību piramīdā ir trīs vajadzību līmeņi, kuros spēj darboties arī vadītājs – drošība, mīlestība un piederība un atzinība. Šie trīs līmeņi pārstāv dažādus darba vides elementus. Pirmais, drošība, attiecas uz darba un karjeras stabilitāti, kā arī sociālo un veselības apdrošināšanu. Vai darbiniekam nenākas dzīvot nepārtrauktās bailēs par algas samazināšanu? Vai viņš zin, ka vadītājam rūp gan viņa darbs, gan labklājība?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pirmā septembra par elektroniskās darba laika uzskaites pārkāpumiem būvlaukumos darbinieki tiks sodīti ar nelielu naudas sodu - no diviem līdz divdesmit eiro, savukārt darba devējiem nāksies šķirties no lielākas naudas summas - līdz pat četrsimt eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides apsaimniekošanas uzņēmums SIA "Eco Baltia vide" Saldū izvietojis otrreiz izmantojamu mantu skapi, informē uzņēmumā.

Skapis atrodas pie "Eco Baltia vide" Saldus filiāles administrācijas ēkas, un tajā tiek ievietotas lietas, no kurām cilvēki izvēlējušies šķirties un nogādājuši uz kādu no reģiona šķirošanas punktiem vai atveduši uz šķirošanas laukumu. Skapis Saldū atklāts jūnija beigās.

Pieaugot mantu klāstam skapī, palielinājusies arī cilvēku interese par lietām, ko var paņemt par brīvu. Mantu skapī lielākoties tiek ievietoti trauki un mazas mājlietiņas, taču gadās arī rotaslietas, gludekļi, gaisa mitrinātāji vai kafijas dzirnaviņas.

"Eco Baltia vide" pārstāvji min, ka patlaban bezbudžeta projektā, pašiniciatīvas vadīti, piedalās vairāki "Eco Baltia vide" darbinieki, kas mantu skapī novietojamās lietas pirms tam sakopj un pārliecinās par to kvalitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porsche Cayenne Turbo S labi pazīstamā apvidus automobiļa Cayenne jaudīgākā versija, ziņo Carscoop.

Cayenne Turbo S piedzīvojis atjaunošanu. Turbo S tagad nozīmē 4.8 litru V8 turbo motoru ar 550 Zs jaudu. Jāatzīmē, ka mašīna līdz 100 km/h ieskrienas nieka 4.7 sekundēs un tās maksimālais ātrums ir 280 km/h.

Jāpiemin, ka jaunais Cayenne Turbo S būs pieejams sākot ar šā gada augustu un, lai to iegādātos topošajām automašīnas saimniekam nāksies šķirties sākot no 111 400 EUR.

picturegallery.c97c007c-d4f4-46d9-9d62-ff63d993d1d5

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

14. novembrī kādam Lietuvas pilsonim, kurš uz Latviju ieradās ar reisu Kijeva – Rīga, Starptautiskajā lidostā Rīga nācās šķirties no 0.5 miljoniem ASV dolāru un 231 000 eiro.

Lietuvietis, kura vārds pagaidām netiek atklāts, naudu negrasījās deklarētu un centās izvairīties arī no muitnieku jautājumiem par to, kas atrodas datora somā. Pēc atkārtotiem aicinājumiem parādīt somas saturu viņš teicis, ka tajā atrodas daži tūkstoši dolāru personīgo līdzekļu, medijiem prese brīfingā sacīja Valsts ieņēmumu dienesta Muitas kriminālpārvaldes vadītāja pienākumu izpildītājs Marjans Burijs.

Db jau ziņoja, ka 11.novembrī kādā maršruta Minska - Viļņa - Rīga pasažieru autobusā tika atklāti 343 tūkst. USD. 20.novembrī šai naudai tika uzlikts arests. M.Burijs informēja, ka šo naudu, to nedeklarējot, centās ievest divi Lietuvas un viens Latvijas pilsonis, un šobrīd versija par to, ka abi gadījumi ir saistīti, netiek izslēgta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Coca – Cola Enterprise vadītājs Francijā padara sev galu

Sandra Dieziņa, Db,25.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Coca – Cola Enterprise Francijas pārstāvniecības prezidents Žans Pjērs Bagards (Jean-Pierre Bagard) dzīvi beidzis pašnāvībā, vēsta lenta.ru.

50. gadus vecais Bagards atrasts miris pirmdien Aix-en-Provence. Oficiālajā Coca – Cola Enterprise Francijas pārstāvniecības paziņojumā teikts, ka Bagards pieņēmis lēmumu šķirties no dzīves, taču netiek ziņoti šī lēmuma iemesli.

Žans Pjērs Bagards sāka vadīt Coca – Cola Enterprise Francijā 2007. gadā, agrāk viņš ieņēma citus posteņus uzņēmumā, kur sāka strādāt 2001. gadā. Bagardam palika divi nepilngadīgi bērni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbu oficiāli sākusi Latvijā pirmā legālā biļešu un dāvanu karšu otrreizējās tirdzniecības platforma BilesuTirgus.lv.

BilesuTirgus.lv piedāvā legālu veidu pasākuma biļešu īpašniekiem, kas paši nevar apmeklēt konkrēto pasākumu - pārdot savas biļetes, savukārt pircējam – droši un ar naudas garantiju iegādāties biļeti, turklāt par godīgu cenu, norādīja uzņēmuma pārstāvis Jānis Ābele.

«Pirmās nedēļas novērojumi liecina, ka pēdējā brīža piedāvājumi, piemēram, pēdējās dienās vai pat vien dažas stundas pirms pasākuma, mēdz būt par ļoti labām cenām - ja biļetes pārdevējs ir pilnībā pārliecināts, ka nevarēs pasākumu apmeklēt, tad ir gatavs no savas biļetes šķirties, atpakaļ saņemot tikai daļu no sākotnējās cenas. Par izdevīgākajiem piedāvājumiem tiek regulāri informēts arī BilesuTirgus.lv sociālo tīklu kontos,» komentēja J.Ābele.

Komentāri

Pievienot komentāru