Baltijas valstīs lielāko banku klientu vairums izmanto internetbanku, kas savukārt arvien vairāk sāk aizvietot filiāļu funkcijas.
Lielākā daļa Hansabankas, SEB Bankas un arī Parex bankas klientu izmanto internetbankas, kur arī veic lielāko daļu norēķinu. Baltijas valstu skatījumā lielākais lietotāju skaits ir Igaunijā un Latvijā. Nenoliedzami, ka bankas, ņemot vērā vispārēju internetizāciju, varētu izmantot internetbanku kā virtuālo filiāli un palielināt tajā esošo informācijas apjomu par bankas pakalpojumiem, pieļauj SEB Bankas speciālisti.
"Ir bankas Baltijā, kas šādu praksi ir ieviesušas," tā SEB bankas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Sanda Purviņa. Db jau vēstīja, ka jaunas izmaiņas nupat piedzīvojusi Hansabankas internetbanka hanza.net - pilnveidots dizains un lietojamība, tā veidota kā personīgais finanšu konsultants. Banka uzsver, ka jaunajā hanza.net lietotājiem esot pārskatāmāka sava personīgā informācija un izvēles, kā arī pilnveidota precīzi piemērotu piedāvājumu un informācijas proaktīva saņemšana. Izmaiņas, kas nebija saistītas ar jaunu tehnoloģisko risinājumu ieviešanu, sāktas pērn oktobrī, pie tām Hansabankā strādājuši 50 cilvēki. Igaunijā internetbanka jau mainījusies, bet Lietuvā tas notiks tuvākajā laikā.
Pārmaiņu gaidās ir arī SEB bankas internetbanka Ibanka, kuras lietotāju skaits pieaudzis par 23 %, pārsniedzot 433 tūkstošus. Šogad pirmajā pusgadā, salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, attiecīgi par 24 % pieaudzis Ibankā veikto darījumu skaits, lēsa S. Purviņa. "Paredzam, ka internetbanku lietotāju skaits un to izmantošana noteikti palielināsies, kas ir atkarīga arī no interneta pieejamības, klientu ieinteresētības un zināšanām, kā arī banku piedāvātajiem pakalpojumiem un servisa. Mūsu pieredze liecina, ka klienti, kas ikdienā savu finanšu norēķinu veikšanai izmanto internetbanku, uz banku dodas, lai konsultētos," paskaidroja S. Purviņa. SEB Banka uzskata, ka tās Ibanka ir darba vide, kuru cilvēki izmanto ikdienas finanšu darījumu kārtošanai. "Jau šodien, vērojot internetbanku attīstību, varam teikt, ka tās ir sava veida virtuālas bankas filiāles, kas klientam pieejamas 24 stundas diennaktī," tā S. Purviņa.
Internetbanku (IB)* lietotāju un elektronisko veikto norēķinu īpatsvars
Latvija | Igaunija | Lietuva | ||||
IB lietotāju | IB norēķinu | IB lietotāju | IB norēķinu | IB lietotāju | IB norēķinu | |
īpatsvars | īpatsvars | īpatsvars | īpatsvars | īpatsvars | īpatsvars | |
HB | 80% | 96.6% | 73.8% | 96.7% | 48.6% | 81% |
SEB | 50%/75%** | 84% | 68% | 98% | 68% | 75% |
*Hansabankas Igaunijas un Lietuvas dati uz 31.03.2008., Latvijā uz maija beigām.
**privātpersonas/juridiskās personas.
Visu rakstu lasiet šodien, 16. jūlijā, laikrakstā Dienas bizness. Laikraksta abonenti rakstu var lasīt, klikšķinot šeit.