Igauņu laikraksta Äripäev redakcija šodien raksta, ka Igaunijas nacionālajai lidsabiedrībai Estonian Air patlaban ir «lieliska iespēja» nostiprināt savas pozīcijas Baltijas valstu tirgū un kļūt par reģiona lielāko aviopārvadātāju, atsaucoties uz Äripäev, vēsta BBN.
Situācija ir kļuvusi īpaši labvēlīga tādēļ, ka airBaltic, kas ir aviokompānijas Estonian Air lielākie konkurenti Baltijā, cīnās ar lieliem zaudējumiem un lidsabiedrības divi lielākie akcionāri – valsts un Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) patlaban atrodas «nikna strīda» stāvoklī, stāsta medijs.
Estonian Air ir daudz mazāka lidsabiedrība nekā airBaltic, tomēr tai ir dažādas iespējas kā kļūt par Igaunijas veiksmes stāstu. Kā kaimiņvalsts nacionālās lidsabiedrības trumpjiem laikrakts min to, ka lielākā daļa (90%) kompānijas pieder valstij, tādēļ tai ir skaidra struktūra, kās arī to, ka Estonian Air ir jauns, ambiciozs un pieredzējis prezidents Tero Taskila. Laikraksta redakcija kā Igauņu lidsabiedrības priekšrocību min arī aptauju rezultātus, kas liecina, ka igauņi citu lidsabiedrību vietā labprātāk izvēlas Estonian Air.
Jau vēstīts, ka T. Taskila, kas pirms Estonian Air vadības pildīja airBaltic komercdirektora amata pienākumus, pievienojās Igaunijas nacionālajai lidsabiedrībai šī gada jūnijā. Viņš solīja līdz 2012. gadam panākt to, ka aviokompānija strādā ar peļņu, turklāt līdz 2015. gadam Estonian Air plāno ievērojami papildināt gaisa floti, par 400 milj. eiro iegādājoties 13 jaunus lidaparātus. Palielinot lidmašīnu skaitu, Estonian Air papildinās kompānijas lidojuma galamērķu skaitu līdz 30. Patlaban lidsabiedrība piedāvā 20 lidojuma galamērķus, savukārt Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic gaisa flotes sastāvā pašaik ir iekļautas 34 lidmašīnas, un airBaltic veic lidojumus uz 70 galamērķiem.