Šogad pirmssvētku laikā iedzīvotāju aktivitāte tirdzniecības centros un internetā ir augsta, atklāja aptaujātie nozares pārstāvji.
Tirdzniecības centra "Domina Shopping" direktore Dina Bunce pauda, ka precīzus datus par decembri pagaidām nevar sniegt, jo mēnesis vēl nav noslēdzies, tomēr jau tagad vērojamas pozitīvas tendences.
"Ja vērtējam apmeklētāju plūsmas rādītājus, tad precīzus datus par decembri pagaidām nevaram sniegt, jo mēnesis vēl nav noslēdzies. Taču jau skaidri redzam pozitīvu tendenci, kurai piekrīt arī mūsu nomnieki – ņemot vērā, ka jau decembra pirmajās divās nedēļās sasniedzām aizvadītā gada teju visa decembra rezultātu, mēneša beigās rādītāji būs vēl augstāki. Savukārt, ja atskatāmies uz novembri, kas sakrita ar brīdi, kad veikalos sāka parādīties sezonālās Ziemassvētku preces, pircēju plūsma tad bija par +101% lielāka nekā 2021. gada novembrī," norāda D.Bunce.
Bunce norādīja, ka viens no panākumu ietekmējošajiem faktoriem šogad ir Ziemassvētku tirdziņš, kurā piedalās vairāk nekā 90 pašmāju amatnieku, rokdarbnieku un mājražotāju. Tāpat labus rezultātus uzrāda arī tirdzniecības centra lojalitātes aplikācija "DO Shopping", kuras lietotāju skaits aizvadītajos mēnešos audzis par 45%.
Taujāta par pircēju paradumiem, "Domina Shopping" vadītāja sacīja, ka šogad īpaši iecienītas ir, tā saucamās, klasiskās Ziemassvētku un ziemas preču kategorijas - cilvēki iegādājas gan svētku dekorus un dāvanas, gan apģērbu un apavus svinībām, ikdienai un arī āra sporta veidiem. "Vienlaikus gana noslogotas ir arī mūsu kafejnīcas un restorāni, kā arī izklaides centrs," atzina Bunce.
Iepirkšanās centra "Akropole Alfa" vadītāja Zane Kaktiņa apstiprināja, ka, skatoties uz šī gada tendencēm, iedzīvotāji ir ļoti aktīvi dāvanu sarūpēšanā un cenšas iepriecināt tuviniekus, neskatoties uz cenu pieaugumu ikdienas tēriņiem. Tostarp "Akropole Alfa" un "Akropole Rīga" tirdzniecības centros apmeklētāju skaits atgriezies pie pirms-pandēmijas rādītājiem.
Komentējot pirkumu grozus, Kaktiņa uzskaitīja, ka šajā svētku sezonā pieprasītāko preču kategoriju vidū ir rotaslietas, smaržas, svētku apģērbi un preces bērniem. Apmeklēti ir arī tirdzniecības centru svētku pasākumi.
Tikmēr arī tirdzniecības centra "Rīga Plaza" pārvaldnieka "Colliers" aktīvu pārvaldes direktore Irīna Toropova sacīja, ka apmeklējum skaits nav krities un ir tāds pats kā pirms pandēmijas. Audzis arī pieprasījums, ko viennozīmīgi ietekmējusi ierobežojumu atcelšana.
Vaicāta par pirktākajiem produktiem, kompānijas vadītāja norādīja, ka "Rīga Plaza" veiktā aptauja liecina par cilvēku vēlmi visbiežāk svētkos saņemt interjera priekšmetus mājai, kosmētiku un smaržas, dāvanu kartes un rotaļlietas.
Līdztekus interneta tirdzniecības platformas "220.lv" pārdošanas vadītājs Kārlis Ozols norādīja, ka arī tīmeklī tirdzniecības aktivitāte ir augsta.
Kā liecina "220.lv" apkopotie dati, viena no svētku laikā pieprasītākajām preču kategorijām ir rotaļlietas, kur iecienītas preces ir lelles, rotaļu automašīnu garāžas, rotaļu virtuves, konstruēšanas komplekti, galda spēles, izglītojošas rotaļlietas, spēļu konsoles, krāsu komplekti, gleznas un krāsošana pēc skaitļiem.
Pieaugošas tendences vērojamas arī mazās sadzīves tehnikas kategorijā, proti, pircēji iegādājas elektriskās zobu birstes, šeikerus, masierus, mazo virtuves tehniku, piemēram, fritēšanas iekārtas. Izaugsme novērota arī mājas audio sistēmu kategorijā, kā arī tālruņu kategorijā. Gatavojoties svētkiem, pieaug arī interjera priekšmetu pārdošanas apjomi, īpaši izceļot glāžu un šķīvju komplektus.
Ozols arī pauda, ka iedzīvotāji aktīvi seko līdzi akcijām un atlaidēm, tāpēc šo preču segments tiek "izķerts" visātrāk, tomēr tas nenozīmē, ka ir sagaidāms preču deficīts. "Domājot par dāvanu laiku, sortiments tika veidots jau kopš vasaras un noliktavas ir nodrošinātas ar papildus rezervēm, kā rezultātā iztrūkumi nav gaidāmi," uzvēra Ozols.
Viņš arī minēja, ka, reaģējot uz pircēju intensitāti, "220.lv" svētku laikā ir palielinājis darbinieku skaitu, kas palīdz efektivizēt preču aprites procesus.