Krīzes gados iestudētā komēdija Ja mana sieva to uzzinās ir bijusi ienesīgākā izrāde Dailes teātra vēsturē – iekasēts vairāk nekā miljons dolāru, kas palīdzējis teātrim izdzīvot
Lai arī latvietim nav raksturīgi par sevi smieties, komēdija no biznesa viedokļa ir izdevīgākais žanrs, – ar salīdzinoši maziem izdevumiem var dabūt pilnas zāles un spēlēt šīs izrādes ilgi, intervijā DB saka Dailes teātra direktors Andris Vītols.
Fragments no intervijas:
Kuras komēdijas ir piedzīvojušas visgarāko mūžu uz Dailes teātra skatuves?
Noteikti jāmin izrāde Ja mana sieva to uzzinās, kas faktiski izglāba teātri. Angļu dramaturga Reja Kūnija komēdija tika iestudēta krīzes laikā, 2009. gadā, to izrādīja četras sezonas pēc kārtas un tā kopumā teātra kasē ienesa vairāk nekā miljons dolāru. Šogad jau otro gadu pēc kārtas sezonu noslēgsim ar Spanovska ballīti, kas būs šī uzveduma otrā sērija.
Tā kā intervija tiek publicēta 1. aprīlī, priecātos, ja jūs pastāstītu kādu joku iz teātra dzīves, kas kļuvis par sava veida leģendu!
Teātra direktoru līdz šim neviens nav mēģinājis izjokot. (Smejas.) Kad es vēl strādāju teātrī par tehnisko direktoru, notika smieklīgs gadījums ar maketu, kurš tika izgatavots mērogā 1:20. Lai sienas labāk turētos, scenogrāfs pie katras maketa sienas piestutēja sērkociņu kastīti. Kad mēs saņēmām pasūtījumu no darbnīcas, pie sienām bija piestiprinātas kastes, kas bija 20 reizes lielākas par sērkociņu kastītēm. (Smejas.) Vēl viens smieklīgs gadījums saistās ar izrādi Lolita. Režisors Dž. Dž. Džilindžers bija iecerējis uz skatuves uzvest jēriņu, kas simbolizētu nevainību. Es uzdevu sagādniekam kādā lauku saimniecībā atrast piemērotu lopiņu. Viņš teicās tādu atradis zooloģiskajā dārzā. Kad pienāca pirmizrādes nedēļa, visiem par milzīgu pārsteigumu, uz skatuves tika uzvests vecs, liels auns. (Smejas.) Kad Džilindžers to aunu ieraudzīja, viņš neko neteica, vienkārši aizgāja projām. Tā kā jēriņa nebija, nolēma izmēģināt aunu, kas izrādījās lielisks aktieris. Tā savā ziņā bija šī dzīvnieka likteņa ironija. Vecais auns, kuru zooloģiskajā dārzā bija plānots sūtīt uz citiem medību laukiem, nodzīvoja vēl vienu teātra sezonu, tik labs aktieris viņš izrādījās.
Kāda ir šī notikuma morāle?
Dzīve mēdz jokot ar mums. Ir jāprot pieņemt dažādus likteņa pavērsienus, izmantojot tos savās interesēs, tiem pielāgoties. Ir slavenā veiksmīga mārketinga formula – četri P – product (produkts), price (cena), place (vieta), promotion (virzīšana tirgū). Manuprāt, ir vēl piektais P – pray (lūgšana). Tā noteikti palīdz. Un tie nav nekādi joki.
Visu interviju Humors izglāba teātri lasiet 1. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.