Šobrīd pagājuši jau nedaudz vairāk par trīs mēnešiem kopš Japānas postošās zemestrīces, un pasaules finanšu tirgos arvien vairāk tiek spriests par to, ka varētu būt pienācis pareizais brīdis, lai investori atgrieztos Japānā. Kopumā investorus vilina samērā zemie akciju novērtējumi, tas, ka Japānā pastiprināsies rekonstrukcijas darbi (un līdz ar to pieaugs ekonomiskā aktivitāte), Japānas Bankas solītie ekonomikas atbalsta pasākumi.
Jāteic, ka zemestrīces ietekme uz trešo pasaules lielāko ekonomiku ir bijusi jūtama - valsts IKP šā gada pirmajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn sarucis par 3,7%, savukārt salīdzinājumā ar iepriekšējo ceturksni - par 0,9%. Tāpat ievērojamu peļņas kritumu vai pat zaudējumus ir cietuši daudzi Japānas uzņēmumi. Jānorāda, ka pasaulslavenais Japānas autoražotājs Toyota paredz, ka šajā finanšu gadā kompānijas peļņa zemestrīces dēļ būs sarukusi par 35%. Tāpat Toyota vadība ziņoja, ka kompānija šogad, visticamāk, pazaudēs savu pasaulē vislielākā autoražotāja titulu un tikšot apsvērta iespēja automobiļu ražotnes pārcelt uz valstīm, kur ir lētāks darbaspēks.
Tiesa gan, kompānijas paziņojumā neiztika arī bez optimistiskāka stariņa - uzņēmuma vadība ziņoja, ka, neskatoties uz visām nedienām, atgriešanās pie agrākajiem automobiļu ražošanas apjomiem notiek ātrāk, nekā prognozēts.
Lai nu kā - tiek lēsts, ka zemestrīce Japānas ekonomikai radījusi 300 miljardus ASV dolāru lielus zaudējumus, kas notikušo padara par dārgāko dabas katastrofu vēsturē. Tiek sagaidīts, ka Japānas ekonomika straujāku izaug- smi varētu piedzīvot šā gada beigās. Kopš zemestrīces vislielāko kāpumu ir piedzīvojušas ar celtniecības nozari saistīto uzņēmumu akcijas, un, domājams, arī tuvākajā nākotnē investoru uzmanību varētu piesaistīt šī sektora pārstāvji, kuri tad arī varētu gūt vislielāko guvumu no plānotajiem rekonstrukcijas darbiem.