Citas ziņas

Ford un General Motors vadītāji ir gatavi strādāt par dolāru gadā

,03.12.2008

Jaunākais izdevums

Auto gigantu Ford un General Motors vadītāji Alans Malalli (Alan Mulall) un Riks Vagoners (Richard Wagoner) paziņojuši, ka gatavi strādāt par 1 dolāru gadā, ja ASV valdība palīdzēs pārvarēt krīzi, ziņo newsru.com.

Ford prezidents gājis vēl tālāk, apsolot atcelt savas kompānijas vadībai prēmijas un algu piemaksas.

Tikmēr ASV kongresa palātas pārstāve Nensija Pelosi brīdināja, ka, pirms rēķināties ar palīdzību, lielajam trijniekam – General Motors, Ford un Chrysler- jāiesniedz savu kompāniju restrukturizācijas plāni.

Otrdien nepieciešamos dokumentus Kongresam iesniedza General Motors un Ford. N. Pelosi paziņoja, ka pēc šo plānu izpētes Kongress lems, vai ir nepieciešama valdības palīdzība kompānijām. Viņa piebilda, ka ir smieklīgi prasīt nodokļu maksātājiem finansēt kompānijas, kas izmaksā savai vadībai miljonus, kamēr pati kompānija zaudē miljardus dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jaunums Baltijas autorallijā – Ford Fiesta R2

,10.08.2009

Ford Fiesta R2 prezentāciju apmeklēja vairāki Latvijas vadošie autosportisti, ieskaitot pērnā gada N3 klases čempionu Uldi Briedi, kā arī šī gada Latvijas N3 klases čempionāta līderu trijnieku Zigurdu Kalniņu (attēlā), Jāni Fārenhorstu un Ivo Priedīti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā nedēļas nogalē Talsu apkārtnē Latvijai tika prezentēta Ford Fiesta R2 rallija automašīna. Šis automobilis rallija trasēs aizstās Eiropā populāro Ford Fiesta ST, kas guvusi daudz uzvaru nacionālajos N3 klases čempionātos.

Jaunais R2 modelis, kura bāze ir jaunākās paaudzes Ford Fiesta ar 1.6 litru benzīna dzinēju, ir daudz sportiskāks un arī ātrāks par iepriekš izmantoto Ford Focus ST. Paredzams, ka jau no nākamā gada šo automašīnu sacensībām izmantos dažādu grupu un interešu rallija braucēji - jaunie sportisti, kuri uzsāk savas gaitas rallijā, pieredzējušie rallisti ar augstām sportiskām ambīcijām, kā arī hobija klašu braucēji visā Eiropā.

Ford Fiesta R2 vēlreiz pasvītro Ford ilggadējo saistību ar ralliju un pasaules trešā lielākā auto ražotāja vēlmi savu ilgtermiņa stratēģiju motoru sportā balstīt tieši uz šo sporta veidu. Tikai pusotru nedēļu atpakaļ Ford paziņoja par savu vēlmi startēt pasaules rallija čempionātā vismaz nākamos divus gadus. Tāpat tika paziņots, ka rallijam izmantotā automašīna būs jaunās paaudzes Ford Fiesta – pasaules čempionāta ātrākajā (WRC) klasē šis auto debitēs 2011. gadā, bet pasaules junioru čempionātam piemērotā Ford Fiesta R2 iegādājama jau šobrīd.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes Ford Focus piedzīvo pasaules debiju 2010. gada Ziemeļamerikas starptautiskajā autoizstādē Detroitā. Paredzams, ka tirdzniecībā jaunos Focus sedanus un hečbekus ieraudzīsim 2011. gada sākumā.

Focus ir pirmais no uzņēmuma Ford globālajiem C-car jaunās paaudzes automobiļiem; tie visi ir veidoti uz vienādas platformas, kas tiks izmantota līdz pat 10 transportlīdzekļos visā pasaulē, un uz šīs bāzes līdz 2012. gadam tiks saražoti līdz pat 2 miljoni automobiļu gadā.

Uz Detroitas izstādes dēļiem kāpa gan Focus četrdurvju sedans, gan piecdurvju hečbeks. Jaunais Focus būs gandrīz identisks visos tirgos, jo 80 procenti tā sastāvdaļu būs vienādas visā pasaulē.

«Jaunais Ford Focus skaidri demonstrē, ka mūsu VIENA Ford stratēģija klientiem visā pasaulē piedāvā lieliskus produktus, kas iemieso labāko no uzņēmuma Ford Motor Company, » teica Alans Mulalijs (Alan Mulally), Ford prezidents un izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford vadītājs paļaujas uz ekonomikas atlabšanu, luksusa Lincoln un arodbiedrības līgumu

Gunta Kursiša,14.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ford izpilddirektors Alans Mulalijs (Allan Mulally) ir ieguldījis milzīgu darbu Ford atlabšanā, tomēr viņam daudz kas vēl ir jāpaveic. Ford vadītājs paļaujas uz lēnu ASV ekonomikas atlabšanu, cer nākamo četru gadu laikā laist klajā jaunus luksusa klases Lincoln modeļus, kā arī uzskata, ka nesen slēgtais līgums ar arodbiedrību UAW palīdzēs Ford kļūt arvien konkurētspējīgākiem auto tirgū, raksta autonews.com.

Neilgu laiku pēc tam, kad A. Mulalijs sāka pildīt Ford vadītāja amata pienākumus, Ford aizņēmās ievērojamu naudas summu, ieķīlājot pat kompānijas preču zīmi. Tas bija riskants solis, tomēr tādējādi Ford guva pietiekamus līdzekļus, kas bija nepieciešami amerikāņu kompānijas pārstrukturēšanai. Patlaban automašīnu ražotāja pārstrukturēšana ir gandrīz pabeigta, un tās kredītreitings atrodas vienu atzīmi zem investīcijām atbilstoša līmeņa, veiksmīga ir arī jaunu automobiļu tirdzniecība pasaules tirgos, savukārt nesen noslēgtais līgums ar arodbiedrību UAW palielinās Ford fiksētās izmaksas vien par 1%. Tomēr šā gada oktobrī Ford pārdošanas apjomi ASV pieauguši par 9%, kamēr kopumā nozarē tie pieauga par 10%, tajā pašā laikā, kad General Motors pieredzēja 15% pieaugumu, bet Chrysler Group – 24% pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford nopelnījuši mazāk kā cerēts

Gunta Kursiša,27.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu ražotāja Ford aizvadītā gada pēdējā ceturkšņa rezultāti nav bijuši tik labi, kā tika cerēts iepriekš. To ietekmējušas pieaugušās materiālu izmaksas un vājie pārdošanas rezultāti ārpus Ziemeļamerikas, vēsta Reuters.

Ford peļņa no pamatdarbības pērnā gada pēdējā ceturksnī saruka līdz 1,1 miljardiem ASV dolāru jeb 20 centiem par vienu Ford akciju. Attiecīgajā laika posmā pērn Ford nopelnīja 1,3 miljardus ASV dolāru. Analītiķi paredzēja, ka Ford peļņa būs 25 centi par akciju.

Ford 2011. gada pēdējā ceturksnī neguva tik lielu peļņu kā cerēts augstāku materiālu izmaksu, plūdu Taizemē, nelabvēlīgo valūtas maiņas kursu un vājo pārdošanas rezultātu Eiropas, Āzijas un Dienvidamerikas tirgos dēļ. Minētajā ceturksnī Ford izmaksas bija 2,3 miljardi ASV dolāru iepriekš paredzēto 2,2 miljardu ASV dolāru vietā.

Pērnā gada ceturksni Āzijas tirgū Ford noslēdza ar 83 milonu ASV dolāru zaudējumiem iepretim 23 miljoniem ASV dolāru attiecīgajā periodā pirms gada. Galvenis iemesls zaudējumiem Āzijā bija plūdi Taizemē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV prezidenta Barakas Obamas izveidotā darba grupa pirmdien (30. martā) noraidīja autoražotāju General Motors un Chrysler iesniegtos restrukturizācijas plānus un brīdināja, ka abām kompānijām var nākties īstenot bankrota procesus, lai samazinātu parādus, ziņo Reuters.

"Mēs diemžēl esam secinājuši, ka neviens no abu kompāniju iesniegtajiem plāniem nav dzīvotspējīgs un tādējādi abu kompāniju lūgtās papildus investīcijas netiks nodrošinātas," paziņoja ASV Baltā nama amatpersona, kurš vēlējās palikt anonīms.

Baltā nama autorūpniecības sektora darba grupa, kuru vada bijušais investīciju baņķieris Stīvs Ratners (Steve Rattner), nolēma kompānijai General Motors nodrošināt finansējumu tikai nākamajām 60 dienām. Jāatzīmē, ka kompānija General Motors ASV valdībai lūdza 30 miljardus USD lielu aizdevumu.

General Motors vadītājs Riks Vagoners (Rick Wagoner), kurš ar Baltā nama darba grupu tikās piektdien, pēc S. Ratnera pieprasījuma svētdien atkāpās no amata. Reuters raksta, ka jau tuvāko mēnešu laikā tiks nomainīti arī vairums citu General Motors direktoru. Jāatzīmē, ka R. Vagoners un General Motors valde jau vairākkārt tika kritizēta par pārāk lēnu kompānijas problēmu risināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes luksusa auto ražotājs Spyker norādījis, ka uzņēmumam ir nepieciešamie līdzekļi, lai noslēgtu vienošanos ar General Motors (GM) par Zviedrijas autobūves kompānijas Saab iegādi.

Db.lv jau ziņoja, ka General Motors vicepriekšsēdētājas Bobs Lucs (Bob Lutz), norādīja, ka šobrīd viņš neredz iespēju, ka kāds varētu «izglābt Saab», taču piebilda, ka, ja General Motors saņems tiešām labu piedāvājumu, tad to noteikti pieņems.

Kompānijas Spyker izpilddirektors Viktors Mullers (Victor Muller) Detroitā notiekošajā auto izstādē paziņoja, ka viņa kompānija vēljoprojām cer vienoties ar General Motors par Saab iegādi. «No mūsu puses Saab iegādei ir tikai labi nodomi un ceru, ka General Motors mūsu piedāvājumu izskata ļoti nopietni,» uzsvēra V. Mullers.

Atgādinām, ka pirms nedēļas B. Lucs uzsvēra, ka General Motors labāk likvidē Saab, nekā to pārdod kādai kompānijai, kurai General Motors neuzticas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klasisks izskats un moderns tehniskais atbalsts, tostarp lieliska šasija un enerģiski mazlitrāžas motori, būs arī jaunākās paaudzes Ford Focus spilgtākās pazīmes

Lieki būtu pieminēt, ka Ford Focus ir viens no populārākajiem modeļiem uz planētas Zeme, liekams līdzās arī šā brīža sīkstākajiem konkurentiem Toyota Corolla un VW Golf. Skaidrs, ka katra nākamā Ford Focus paaudze no šī modeļa radītājiem prasa ļoti rūpīgu un padziļinātu analīzi, lai arī nākamie būtu tikpat veiksmīgi kā iepriekšējie. Vai arī šoreiz Ford dižpārdokļa ceļa gājums netiks sabojāts?

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Gribētos ticēt, ka ne! Vismaz tajā, kas attiecas uz formu un saturu, Focus atkal viss ir līmenī, blakus savas klases labākajiem paraugiem. Vai Focus brauc labāk par VW Golf? Nē! Tas brauc citādi, bet tikpat azartiski un «garšīgi». Braukšanas izjūtu feinšmekeriem izšķiršanās starp Focus vai Golf drīzāk ir «reliģisks» jautājums. Vieniem vairāk simpatizēs Volkswagen, bet citiem – Ford zīmols.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vauxhall vadītājs: Eiropa cieš no automašīnu pārprodukcijas

Jānis Rancāns,06.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas autobūves uzņēmumi cieš no pārlieku lielas tirgus piesātinātības, pavēstījis General Motors britu meitasuzņēmuma Vauxhall Motors vadītājs.

Runājot Ženēvas autošova laikā, Vauxhall Motors vadītājs Dankans Aldreds norādīja, ka nozares attīstības plāni tika izveidoti vēl pirms parādu krīzes un tie paredzēja, ka līdz 2014. gadam Eiropā varēs pārdot 20 miljonus automašīnu gadā, vēsta laikraksts The Guardian.

«[Tas] ir pārāk liels apjoms. Nozare nespēj ilglaicīgi uzturēt šādu apjoma līmeni,» klāstīja D. Aldreds. Viņš arī brīdināja, ka 2012. gads Eiropas autoražotājiem būs sarežģīts un norādīja, ka pārdošanas apjomi Dienvideiropā jau ir «sabrukuši».

D. Aldreds arī norādīja, ka Lielbritānijas autobūve pašlaik spēj veiksmīgi konkurēt, kas notiek pateicoties britu mārciņas zemajam kursam. Lai gan aizvadītajā gadā Lielbritānijā pārdoto automašīnu skaits samazinājās līdz zemākājam līmenim kopš 1994. gada, par 5,8% pieaudzis Lielbritānijā saražoto automašīnu skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas populārākā auto titulu arī 2008. gadā ir nosargājis vācu kompaktklases modelis Volkswagen Golf, aiz sevis atstājos gan Peugeot 207, gan Ford Focus.

JATO Dynamics apkopotā informācija liecina, ka 2008 gadā Eiropā ir reģistrēti 470 399 VW Golf, kas ir par 5,6 % vairāk nekā 2007. gadā. Starp citu, no līderiem Volkswagen ir vienīgais, kurš 2008. gadā var lepoties ar labāku sniegumu nekā 2007. gadā.

1. VW Golf

2. Peugeot 22008. gada Eiropas bestselleru emtop 10/em07

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV valsts kase apsverot iespēju finansiāli palīdzēt savas valsts lielākajam autoražotājam General Motors (GM), ziņo freep.com.

Pastāv iespēja, ka General Motors, kam joprojām notiek sarunas par apvienošanos ar citu autoražotāju – Chrysler – nākošgad var palikt bez finanšu līdzekļiem.

Baltais nams apstiprinājis, ka prezidenta Džordža Buša administrācijai tiešām bijušas sarunas ar grūtībās nonākušo autoražotāju. Sarunu, kas notikušas gan ar General Motors, gan ar citiem, vārdā neminētiem autoražotājiem, saturu Baltais nams nekomentē.

Vēl nav īstas skaidrības, kādā veidā General Motors varētu saņemt palīdzību un kā šīs palīdzības saņemšana varētu būt saistīta ar autoražotāja iespējamo apvienošanos ar Chrysler.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krīzes skartais ASV automašīnu ražotājs Ford gada pēdējā ceturksnī strādājis ar milzu zaudējumiem 5.9 miljardu ASV dolāru apmērā.

Ford arvien turoties pie plāna, kas paredz, ka jau 2011. gadā kompānija sāks strādāt ar peļņu. Abi pārējie lielie ASV autoražotāji General Motors un Chrysler šobrīd spējīgi izdzīvot tikai pateicoties valdības izsniegtajiem kredītiem.

Ford apgrozījums pēdējā ceturksnī samazinājās par vienu trešdaļu līdz 28.2 miljardiem ASV dolāru. Kopumā 2008. gadā Ford strādājis ar 14.6 miljardu ASV dolāru zaudējumiem, lai gan vēl gadu iepriekš kompānijas zaudējumi bija «tikai» 2.7 miljardi. Kompānijas apgrozījums 2008. gadā krities par 15% un sasniedzis 146.3 miljardus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Opel un GM Europe vadītājs iesniedz atlūgumu

Gunta Kursiša,13.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par atkāpšanos no amata paziņojis līdzšinējais automašīnu ražotāja Opel vadītājs Karls Frīdrihs Strake (Karl-Friedrich Stracke). Tajā pašā laikā viņš pametīs arī Opel mātes kompānijas General Motors Eiropas reģiona vadītāja amatu, informē kompānija Opel.

Līdz mirklim, kamēr tiks atrasts jauns kompānijas vadītājs, K. F. Strakes pienākumus turpinās pildīt General Motors vadītāja vietnieks Stīvs Girskijs (Steve Girsky).

Mātes kompānijas General Motors vadītājs Dens Ekersons (Dan Akerson) pauda, ka 56 gadus vecais K. F. Strake «spriedzes apstākļos strādāja nenogurdams, lai stabilizētu šo biznesu».

Šā gada jūnijā Opel padome apstiprināja nopietnu pārstrukturēšanas plānu, lai ASV automašīnu ražotāja General Motors zaudējumus nesošā daļa atkal sāktu pelnīt.

Pēdējo desmit gadu laikā General Motors Eiropas reģiona daļa uzkrājusi vairāku miljardu zaudējumus. Kopš 1999. gada Opel tā mātes kompānijai izmaksājis 16 miljardus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs General Motors tuvākajā laikā varētu darīt zināmu, vai tas vēlas paturēt savu Eiropas struktūrvienību Opel nevis to pārdot, atsaucoties uz kompānijas Vācijas darbaspēka pārstāvja Armīna Šilda (Armin Schild) sacīto, ziņo Reuters.

A. Šilds sacījis - fakts, ka šī versija par Opel nākotni nākusi atklātībā pirms oficiāla General Motors paziņojuma, varētu liecināt, ka kompānija šo iespēju apsver ļoti nopietni.

Viņš gan to redzot kā sliktu zīmi Opel nākotnei.

Reuters avoti iepriekš informēja, ka General Motors apsver plānu piesaistīt papildus līdzekļus, lai paturētu Opel struktūrvienību, nevis to pārdotu vienam no diviem gribētājiem: Magna International - Kanādas autodetaļu ražotājam, kas apvienojis spēkus ar Krievijas Sberbank - vai RHJ International - Briselē bazētai privātā kapitāla grupai.

Pagājušās nedēļas piektdienā General Motors atteicās nosaukt, kuram no pretendentiem Opel tiks pārdots.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors Co. pārstāvji mudinājuši Vācijas valdību izdarīt spiedienu uz Magna International Inc., lai tā, pretendējot uz General Motors struktūrvienības Opel iegādi, atteiktos no sadarbības ar Maskavā bazēto Sberbank, atsaucoties uz izdevumu Spiegel, vēsta Bloomberg.

General Motors pārstāvji Vācijas amatpersonām sacījuši, ka būtu lielākas izredzes iegūt ASV valdības apstiprinājumu pārdot Opel kompānijai Magna, ja nebūtu iesaistīti krievi.

Vācija šo aicinājumu esot noraidījusi, sakot, ka tā ir devusi solījumu Krievijas prezidentam Dmitrijam Medvedevam.

Db.lv jau rakstīja, ka Opel māteskompānija pašlaik izsver Magna International - Kanādas autodetaļu ražotāja, kas apvienojis spēkus ar Krievijas Sberbank - piedāvājumu un RHJ International - Briselē bazētas privātā kapitāla grupas, piedāvājumu. Vācijas kanclere Angela Merkele ir centusies panākt, lai General Motors apstiprinātu Magna International piedāvājumu, kuram Vācija arī piedāvājusi finansiālu palīdzību, bet General Motors vairāk sliecas uz RHJ piedāvājuma pusi, baidoties, ka Magna un Sberbank varētu izmantot Opel tehnoloģijas Krievijas autoindustrijas vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford plāno piecu gadu laikā tirgū piedāvāt savu autonomās vadības automašīnu

LETA,17.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autoražotājs Ford Motor Company paziņojis, ka līdz 2021.gadam uz autoceļiem būs pieejamas kompānijas automašīnas, kas bez autovadītāja varēs sniegt automašīnas koplietošanas pakalpojumus.

Ford norādīja, ka pastiprina investīcijas šajās tehnoloģijās un dubulto personālu autonomās vadības automašīnas izstrādes kompleksā Silīcija ielejā.

Uzskatām, ka autonomās automašīnas ietekme uz sabiedrību ir tikpat būtiska, kāda pirms 100 gadiem bija Ford slīdošās komplektēšanas līnijai, paziņoja Ford ģenerāldirektors Marks Fīldss.

Esam apņēmušies nogādāt uz ceļiem autonomo automašīnu, kas var uzlabot drošību un atrisināt sociālus un vides izaicinājumus miljoniem cilvēku, nevis tikai tiem, kas var atļauties luksusa automašīnas, viņš norādīja.

Īstenojot šo projektu, Ford kopā ar Ķīnas interneta kompāniju Baidu investēs 150 miljonus ASV dolāru (133 miljonus eiro) ASV uzņēmumā Velodyne, kas specializējas autonomās vadības automašīnu sensoru izstrādē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford un GM sadarbība ar arodbiedrību liek Moody’s paaugstināt to kredītreitingu

Gunta Kursiša,28.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Moody’s Investors Service paaugstinājis Ford Motor Co. un General Motors Co. kredītreitingus līdz Ba1, vēsta autonews.com.

Tas noticis, atsaucoties uz abu kompāniju noslēgtajiem līgumiem ar starptautisko daudznozaru arodbiedrību UAW.

Abiem automašīnu ražotājiem noteiktas pozitīvas nākotnes perspektīvas, turklāt Ba1 kredītreitings ir augstākais kredītreitings, kas vēl nav atbilstošs investīcijām. Jau vēstīts, ka kredītreitingu eksperti lēš, ka Ford reitings jau 2012. gadā varētu tikt paaugstināts līdz investīcijām atbilstošam un pirmo reizi piecos gados Ford varētu sākt izmaksāt dividendes.

Kredītreitingu kompānija Standard&Poor’s palielinājia Ford un GM kredītreitingu līdz BB+ līmenim, iepriekš Ford tika novērtēta ar BB-. Savu iepriekšējo zemo kredītreitingu kompānija Ford ieguva pirms sešiem gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ford kompānijas kompaktais krosovers Ford Kuga, beidzot būs pieejams ar automātisko pārnesumkārbu. Kopš jūlija modelis ir iebraucis arī Latvijā.

Automātiskās pārnesumkārbas trūkums bija viens no galvenajiem klupšanas akmeņiem, kas traucēja Ford modelim iekarot lielāku pircēju auditoriju. Atgādināsim, ka līdz šim kompaktā krosovera piedāvātie spēka agregāti, proti, divu litru turbodīzelis un 2.5 litru turbomotors draudzējās tikai ar sešpakāpju mehāniskajām pārnesumkārbām.

Turpmāk Ford Kuga 2,5-litru Duratec Turbo dzinējs būs pieejams arī ar Durashift piecpakāpju automātisko transmisiju. Transmisijas vadība ir izgatavota speciāli Ford vajadzībām Aisin AW kompānijā, kura jau ilgus gadus pasaulē pazīstama kā uzticamu un inovatīvu automātisko transmisiju piegādātāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Antonovs apgalvo, ka piešķīris finansējumu Saab iegādes darījumam

Žanete Hāka,19.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas investors un Latvijas Krājbankas līdzīpašnieks Vladimirs Antonovs, kuram bija jāatstāj Spyker Cars, pirms kompānija no General Motors nopērk Saab, sacījis, ka pirmais maksājums 25 miljonu dolāru apmērā saņemts no viņa, raksta Bloomberg.

«Pirmo iemaksu nodrošināja mūsu bankas,» apgalvojis V. Antonovs. «Varu apliecināt, ka 25 miljoni dolāru tiks izlietoti iegādes izmaksām.»

General Motors piekrita pārdot Saab kompānijai Spyker ar nosacījumu, ka V. Antonovs pārdod savas Spyker akcijas un atstāj vadītāja amatu pēc darījuma beigām, kas var noslēgties nākamnedēļ. Šāds General Motors pieprasījums sekoja pēc tam, kad decembrī pieauga bažas par V. Antonova pagātni.

Nīderlandes C8 Aileron sporta automašīnu ražotājs Spyker pagājušajā mēnesī piekrita iegādāties Saab par 74 miljoniem dolāru skaidrā naudā un 326 miljonu dolāru vērtām priekšrocību akcijām. Visi lielākie akcionāri, ieskaitot General Motors, ir pārliecināti, ka pirmo maksājumu finansējis V. Antonovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Tesla kļūst par visu laiku vērtīgāko ASV autoražotāju

Lelde Petrāne,13.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volstrītas pašreizējā mīlestība pret "Teslu" ir paaugstinājusi tās akcijas cenu līdz līmenim, kādu neviens ASV autoražotājs nekad nav sasniedzis, ziņo "CNN".

Līdz ar to "Teslas" tirgus vērtība palielinājusies līdz 86,5 miljardiem ASV dolāru. Tas elektromobiļu ražotājam ļāvis kļūt par visvērtīgāko ASV autoražotāju vēsturē.

Iepriekšējais rekords pieder "Ford", kura vērtība 1999. gadā sasniedza 76,1 miljardu ASV dolāru, savukārt nesenāks labs sniegums bija "General Motors", kad tā tirgus vērtība 2017. gada oktobrī sasniedza 67,7 miljardus ASV dolāru.

Tagad abu šo autoražotāju akciju cenas ir krietni sarukušas. "General Motors", kura vērtība ir 50,7 miljardi ASV dolāru, un "Ford", kura vērtība ir 36,9 miljardi ASV dolāru, abi kopā ir vērti vien apmēram 1% vairāk nekā viena pati "Tesla".

Protams, "Tesla" nav "Apple", kuras tirgus vērtība 1,4 triljonu ASV dolāru apmērā padara to par visu laiku visvērtīgāko ASV uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Ford akcionārus atalgos dāsnāk

Žanete Hāka,09.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražošanas uzņēmums Ford Motor palielinās ceturkšņa dividendes apjomu par 20% līdz 0,15 dolāriem par akciju, raksta 24/7 Wall St.

Dividendes tiks maksātas 2. martā.

Pagājušajā gadā Ford akcijas cena saruka par aptuveni 2,5%, jo uzņēmumam īsti neveicās ar F-150 Series kravas automašīnas pārdošanu. Jaunie General Motors un Fiat Chrysler furgonu modeļi pēdējā laikā atņem tirgus daļu Ford, kas vairākus desmitus gadu ir bijis līderis šajā segmentā.

Jaunā F150 izveide kompānijai izmaksāja miljardiem dolāru. Ziņas par dividenžu palielināšanu norāda uz Ford pārliecību, ka jaunā automašīna gūs labus panākumus un uzņēmums šajā gadā atgūs tirgus daļu un palielinās pārdošanas apjomu.

Ņemot vērā trešdienas tirdzniecības sesijas noslēguma cenu – 15,04 dolārus, kompānijas dividendes ienesīgums ir aptuveni 4%, kas ir vairāk nekā konkurentiem – General Motors 3,4% un Chrysler, kurš vispār nemaksā dividendes. Nav arī paredzams, ka šis uzņēmums varētu sākt tās maksāt, taču eksperti prognozē, ka General Motors dividendes šogad varētu palielināt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kravu pārvadātājs SIA "Kreiss" par deviņiem miljoniem eiro iegādāsies 110 "Ford Trucks F-MAX" vilcējus, informē oficiālā "Ford Trucks" pārstāvja Latvijā SIA "ZK9" direktors Mario Raugulis.

Pašreiz uzņēmumam "Kreiss" piegādātas 70 "Ford Trucks F-MAX" automašīnas, bet līdz gada beigām kopumā paredzēts piegādāt 110 auto.

Līdz novembrim "ZK9" Latvijā klientiem ir piegādājis 77 "Ford Trucks F-MAX" vilcējus. Līdz šī gada beigām "ZK9" plāno Latvijā piereģistrēt līdz pat 140 "Ford Trucks" automašīnu.

Šogad pavasarī, saņemot tiesības Latvijā pārstāvēt "Ford Trucks" automašīnas, "ZK9" izveidoja testa automašīnu parku, ko dot izmēģināšanai potenciālajiem klientiem. Pirmajā pusgadā tirdzniecības rādītāji, salīdzinot ar tuvākajām kaimiņzemēm, izrādījušies labāki.

"Ford Trucks" reģionālais vadītājs Centrālajā un Austrumeiropā Selims Jaziči pauž, ka kompānijas "Kreiss" pasūtījums ir viens no lielākajiem autoparka pasūtījumiem reģionā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ford Europe jūlijā ir spējusi uzrādīt labākos rādītājus kopš 1999. gada, iekarojot Eiropā 9 % lielu tirgus daļu.

Kopumā jūlijā Eiropā tika pārdotas 125 tūkst. Ford automašīnas. Ekonomiskās klases modeļi Ford Fiesta un Ford Ka ir bijuši kompānijas lielākie maizes devēji, īpaši lielajos tirgos kā Vācija, Lielbritānija un Itālija, kuros tiek īstenota veco auto utilizācijas programma. Jūlijā priekš Ford zīmola galvenais noieta tirgus bija Vācija, kur tika pārdotas 29400 Ford automašīnas, savukārt Ford tirgus Nr. 2 bija Lielbritānija ar 28 500 pārdotām Ford automašīnām. Kopumā 2009. gada septiņos mēnešos Ford Europe tirdzniecības apjomi ir sarukuši par 15.3 %

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autobūves giganta General Motors (GM) elektroauto Chevrolet Volt un tā Eiropas brālis Opel Ampera Ženēvas autošovā atzīti par Eiropas 2012. gada automašīnām.

Abi hibrīdi spēja izkonkurēt Toyota Yaris, Volkswagen Up, Citroën DS5, Ford Focus, Land Rover Evoque un Fiat Panda. GM Chevrolet Volt un Opel/Vauxhall Ampera kopīgajai kandidatūrai izdevās iegūt 330 punktus. Otro vietu žūrija piešķīra Volkswagen Up! (281 punkts), bet trešo – Ford Focus (256 punkti).

Dažas dienas iepriekš General Motors paziņoja, ka uz laiku aptur Chevrolet Volt un Opel Ampera ražošanu, lai saskaņotu piegādi ar vājo pieprasījumu pēc šīm automašīnām, vēsta ārvalstu plašsaziņas līdzekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienīgā lielā Amerikas Savienoto Valstu autoražotāja, kas vēl nav griezies pēc finansiālas palīdzības pie ASV valdības, Ford Motor zaudējumi šā gada otrajā ceturksnī sasnieguši 638 miljonus ASV dolāru, raksta Bloomberg.

Tomēr tirgus dalībnieki Ford Motor izredzes izķepuroties no krīzes vērtē cerīgi, jo īpaši tādēļ, ka gadu iepriekš Ford zaudējumi otrajā ceturksnī bija nesalīdzināmi lielāki, proti, 8.7 miljardi USD. Pārējo ASV autoražotāju problēmas (kas tiek vērtētas smagāk nekā Ford Motor) ļāvušas Ford Motor ASV tirgus daļai pieaugt līdz 16.1 %.

Ford Motor pašlaik aktīvi strādā pie tai piederošā Volvo pārdošanas, ziņo uzņēmuma vadība. Kā iespējamie pircēji tiek minētas Ķīniešu kompānijas: Geely Holding Group Co. un Beijing Automotive Industry Holding Co.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

General Motors atsauc vēl 1,7 miljonus automašīnu

Gunta Kursiša,18.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikāņu automašīnu ražotājs General Motors paziņojis, ka atsauc vēl 1,7 miljonus savu ražoto spēkratu. Tādējādi šogad kopumā atsaukto General Motors automobiļu skaits pasaulē sasniedzis 3,3 miljonus, vēsta Wall Street Journal.

General Motors šā gada februārī jau nācās atsaukt 1,6 miljonus automašīnu. Autoražotājs aprēķinājis, ka ar automobiļu atsaukšanu saistītie zaudējumi šā gada pirmajos mēnešos varētu veidot 300 miljonus ASV dolāru.

Pēc automobiļu atsaukšanas tiem tiks vērsti par labu defekti, kas varētu būt vainojami vairāku desmitu cilvēku nāvēs. Vairākas ASV varasiestādes pret GM sākušas izmeklēšanas saistībā ar to, kāpēc kompānija General Motors tik lēni reaģējusi uz Chevrolet Cobalt un Saturn Ion automašīnu aizdedzes defektiem, kas tiek saistīti ar 31 nelaimes gadījumu un 12 nāves gadījumiem. Tāpat ASV drošības regulatori konstatējuši 303 nāves gadījumus saistībā ar gaisa spilvenu nepienācīgu atvēršanos automašīnās, kuras nesen atsaucis ASV autobūves gigants General Motors. Problēma ar automašīnu aizdedzes slēdžiem konstatēta jau 2001. gadā, taču GM gaidījis līdz šā gada februārim, lai Ziemeļamerikā divos posmos atsauktu 1,62 miljonus automobiļu.

Komentāri

Pievienot komentāru