Piena produktu un saldējuma ražošanas grupa “Food Union”, kurā šobrīd ietilpst AS “Rīgas piena kombināts” un AS “Valmieras piens”, 2020. finanšu gadu noslēgusi ar grupas konsolidētā apgrozījuma pieaugumu par 11%, tam sasniedzot 109,7 miljonus eiro.
Uzņēmums norāda, ka 2020. un 2019. gadu apgrozījumu dati nav savstarpēji salīdzināmi. Proti – 2019. gada datos tika prezentēts “Food Union” summārais apgrozījums Latvijā 114,3 miljonu eiro apmērā, jo SIA “Rīgas Piensaimnieks” vēl nebija iekļauts AS “Rīgas piena kombināts”. Savukārt 2020. gada datos ir konsolidētais apgrozījums, jo kopš aizvadītā gada februāra SIA “Rīgas piensaimnieks” ir juridiski pievienots AS “Rīgas piena kombināts”.
Pērn “Food Union” grupas uzņēmumi Latvijā turpināja koncentrēties uz savas galvenās uzņēmējdarbības jomas attīstību – ražot spēcīgu vietējo zīmolu saldējumu un piena produktus ar augstu pievienoto vērtību. Tāpat arī ieviest jauninājumus visā vērtību ķēdē, izmantojot padziļinātas tirgus zināšanas, pieejamos biznesa analīzes rīkus un globālās tendences.
“Pērn tika īstenota ļoti nepieciešama restrukturizācija, pārejot uz divu ražotņu modeli – produktu izstrādi un galveno kategoriju ražošanu AS “Rīgas piena kombināts”, savukārt nišas un specializēto produktu ražošanu – AS “Valmieras piens”. Pienesumu sniedza arī operatīva pielāgošanās jaunajiem tirdzniecības apstākļiem, efektivizējot darbību, optimizējot izmaksas, un vienlaikus radot jaunus inovatīvus produktus un diversificējot pārdošanas kanālus. Pērn aprīlī atvērām Pienaveikals.lv,” skaidro Irēna Holodnaja, “Food Union” ģenerāldirektore Latvijā.
2020. gada beigās tika pabeigta “Food Union” svaigo piena produktu Izcilības centra izveide. Vairāku gadu laikā projektā tika ieguldīti ap 15 miljoni eiro, kā rezultātā tika uzbūvēts jauns biezpiena sieriņu ražošanas cehs, iegādātas vairākas jaunas ražošanas iekārtas un visa ražošana Rīgā koncentrēta tikai AS “Rīgas piena kombināts” telpās. Projekts tika īstenots ar mērķi paplašināt grupas jauno un inovatīvo piena produktu klāstu vietējam un ārzemju tirgiem.
“Mūsu mērķis ir nostiprināt savu kompetenci tādu augstas pievienotās vērtības piena produktu kā biezpiena sieriņu, desertu un jogurtu izstrādē un ražošanā, lai sniegtu iespēju tos baudīt ne tikai Latvijas, bet arvien vairāk arī Lietuvas, Igaunijas un tālāku Food Union eksporta valstu pircējiem,” papildina Normunds Staņēvičs, “Food Union” grupas vadītājs Eiropā.