Pasaulē popularitāti gūst dažādu pakalpojumu abonēšanas biznesa modelis, šo ceļu izvēlējušies arī lasīšanas programmas Fastr izstrādātāji
«Mēs vairs neesam tikai ātrlasīšanas programma. Šobrīd Fastr var saukt par e-grāmatu Spotify. Tā ir lielākā mūzikas abonēšanas vietne, kur tiek maksāts nevis par katru dziesmu vai albumu, bet par fiksētu mēneša maksu ir pieeja visam katalogam. Līdzīgi Netflix ASV piedāvā abonēt filmas, taču e-grāmatu abonēšana ir jauns pakalpojums. Mums ir visas iespējas kļūt par pirmajiem vai otrajiem un sākt attīstīt jaunu pakalpojumu,» spriež Eldars Loginovs, lasīšanas rīka Fastr līdzīpašnieks un idejas autors.
Šobrīd visā pasaulē izdevēju galvenais arguments pret e-grāmatu abonēšanas rīkiem ir pieņēmums, ka cilvēki nelasa tikpat daudz grāmatu, cik skatās filmas un klausās mūziku. «Abonēšanas modelis kļūst izdevīgs, ja satura patēriņš ir salīdzinoši liels,» spriež E. Loginovs.
Izdevējiem esot bažas, ka viņi zaudēs ienākumus, ja nepārdos grāmatas, bet piedāvās tās abonēt. «Ir liela daļa cilvēku, kuri nelasa grāmatas, bet interesējas par konkrētām tēmām. Viņu vēlmes šobrīd netiek apmierinātas, jo, ja interesē tikai viena tēma vai nodaļa, visu grāmatu pirkt viņiem var būt par dārgu. Abonēšanas modelis varētu piesaistīt cilvēkus, kuri šobrīd nav grāmatu pircēji, bet kam ir interese un vajadzība pēc informācijas. Abonēšanas modelis sevi ir pierādījis citos biznesos, tāpēc grūti atrast iemeslu, kāpēc tas nevarētu sevi attaisnot arī šajā jomā,» teic Dāvids Štēbelis, Fastr līdzīpašnieks.
Šobrīd Fastr ir pārrunas ar Penguin, kas pēc apvienšanās ar Random House ir lielākā grāmatu izdevniecība pasaulē ar 36% tirgus daļu. Pēc Lielbritānijas Penguin ielūguma Fastr oktobrī piedalīsies Frankfurtes grāmatu izstādē Vācijā.
Pirmo reizi DB par Fastr rakstīja pagājušā gada jūnijā. Kopš tā laika ir nodibināts uzņēmums gan Latvijā, gan Somijā; Fastr ir iestājies Valmieras biznesa un inovāciju inkubatorā un piesaistījis investīcijas 90 tūkstošu eiro apmērā.