Eiropas Savienībā (ES) piektdien stājies spēkā stājies Digitālo pakalpojumu akta (DSA) pirmais posms, kura nolūks ir panākt, lai pasaulē lielākie tehnoloģiju uzņēmumi apkarotu nelikumīgu saturu un garantētu lietotāju drošību internetā.
DSA pirmais posms ietekmē 19 ļoti lielas digitālās platformas, tai skaitā sociālo mediju tīklus, vietnes un interneta mazumtirdzniecības uzņēmumus ar vismaz 45 miljoniem aktīvu ikmēneša lietotāju ES.
Tādējādi jaunās prasības attiecas uz "Alibaba AliExpress", "Amazon Store", "Apple AppStore", "Booking.com", "Meta" piederošajiem sociālajiem tīkliem "Facebook" un "Instagram", "Google" pakalpojumiem "Maps", "Play" un "Shopping", "LinkedIn", "Pinterest", "Snapchat", "TikTok", "X" (agrāk "Twitter"), "Wikipedia", "YouTube" un "Zalando", kā arī "Bing" un "Google Search".
"Šīm sistēmiskajām platfiormām ir ļoti, ļoti svarīga loma mūsu ikdienas dzīvē, un šobrīd pienācis laiks Eiropai un mums noteikt savus noteikumus," norāda ES iekšējā tirgus komisārs Tjerī Bretons.
Uzņēmumi tiks pakļauti ikgadējiem auditiem, un tiem, kas pārkāps šī akta prasības, varētu tikt piemērots naudassods līdz pat 6% no gada apgrozījuma pasaulē.
Jaunie noteikumi paredz, ka uzņēmumiem jānodrošina cilvēkiem viegli lietojama sistēma, lai ziņotu par nelikumīgu saturu, un jāsniedz lietotājiem iespēja atteikties redzēt saturu savos sociālo mediju kanālos, pamatojoties uz profiliem, kas izveidoti, uzraugot viņu personīgo tīmekļa lietojumu.
Piektdiena noteikts kā gala termiņš, pēc kura visām 19 platformām būs jāsniedz savs riska novērtējums, bet pēc diviem mēnešiem jāpublisko atklātības ziņojumi.
DSA visiem digitālajiem pakalpojumiem tiks piemērots no 2024.gada februāra.