Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju (IT) Izglītības fondu, kas ir izstrādājis bezmaksas materiālus datorikas un programmēšanas pamatu apguvei skolās, kā arī organizē IT profesionāļu vizītes skolās un citas aktivitātes, turpmāk vadīs Anda Priedīte.

A.Priedīte ir izglītības nozares profesionāle, kurai ir vairāk nekā desmit gadu pieredze fizikas skolotājas darbā dažādās skolās, piemēram, Piltenes pamatskolā, Ogres 1. vidusskolā un Ventspils Valsts 1.ģimnāzijā, kā arī viņa strādājusi par direktori Piltenes pamatskolā un Mežciema pamatskolā. Viņai ir maģistra grāds datorzinātnēs (Ventspils Augstskola) un profesionālais maģistra grāds izglītībā un skolotāja kvalifikācija (Latvijas Universitāte).

A.Priedīte guvusi pieredzi programmā “Iespējamā misija” gan kā programmas dalībniece, gan vēlāk, strādājot ar jaunajiem skolotājiem, kā kuratore. Viņa ir piedalījusies Skola2030 mācību programmu izstrādē un vadījusi skolotājiem profesionālās pilnveides kursus, kas saistīti ar efektīva mācību procesa plānošanu un realizēšanu.

“Esmu gandarīta pievienoties IT Izglītības fonda komandai, lai turpinātu iesāktos projektus un attīstītu jaunas idejas. Viens no svarīgākajiem veidiem, kā veicināt pozitīvas pārmaiņas izglītības nozarē, ir stiprināt skolotāju profesionālās kopienas, kurās pedagogi var apmainīties ar idejām, pārrunāt problēmsituācijas, saņemt atbalstu, atgriezenisko saiti un kopīgi attīstīt savu mācību priekšmetu. Rīkojot regulārus pasākumus un īstenojot citas aktivitātes, IT Izglītības fonds atbalstīs tehnoloģiju mācību jomas skolotāju kopienu. Otrs nozīmīgs fonda darbības virziens būs sekmēt karjeras izglītību skolās, lai skolēniem veidotu izpratni par profesiju daudzveidību, mazinātu esošo stereotipu ietekmi, skolēniem izvēloties studiju virzienu vai nākotnes profesiju. Tāpat plānojam aktivitātes, lai veicinātu aktīvāku meiteņu iesaisti STEM jomās,” norāda A. Priedīte.

Tuvākais IT Izglītības fonda pasākums “Iedvesmas diena” ir plānots 7. jūnijā. Tajā vairāki tehnoloģiju mācību jomas skolotāji dalīsies savā pieredzē un risinājumos par sadarbību ar kolēģiem, kas viņiem ir palīdzējuši sasniegt labus rezultātus, savukārt skolēni pastāstīs par savu mācīšanās pieredzi un īstenotajiem projektiem.

Šajā mācību gadā IT Izglītības fonds, sadarbībā ar IT uzņēmumiem Accenture un eazyBI, īstenoja un veiksmīgi noslēdza kampaņu StartIT. Tās ietvaros 41 tehnoloģiju jomas profesionālis devās uz 57 skolām, kopumā satiekoties ar vairāk nekā 2900 skolēniem. Kopumā tika novadītas mācību stundas 147 klasēm. Nozares profesionāļi skolēniem pastāstīja par profesiju daudzveidību tehnoloģiju nozarē, sniedzot ieskatu IT nozares aktualitātēs, kā arī atbildēja uz skolēnu jautājumiem, piemēram, kādas prasmes un īpašības ir nepieciešamas karjeras uzsākšanai IT. Skolu vizīšu projektu plānots turpināt arī nākamajā mācību gadā. Skolas vizīšu projekta ietvaros tika veikta aptauja, kurā piedalījās vairāk nekā 1500 skolēni. Tajā tika noskaidrots, ka vidusskolēni savas nākotnes darba iespējas visbiežāk saskata tehnoloģiju nozarē, jo tehnoloģijas ir klātesošas visās tautsaimniecības jomās.

Lielākā daļa jeb 68% skolēnu uzskata, ka tehnoloģiju loma viņa nākotnes profesijā būs liela, 38% domā, ka vidēji liela, bet 9% jauniešu uzskata, ka tehnoloģijām viņu plānotajā profesijā būs maza nozīme. Kopumā 47% skolēnu norādīja, ka vēlētos strādāt un veidot karjeru tehnoloģiju nozarē. Mūsdienās jauniešiem redzeslokā ir vairākas jomas, kurās viņi vēlētos sevi pierādīt profesionāli. Jaunieši visbiežāk atzīmēja 2 vai 3 izvēles vienlaicīgi, bet daudz retāk bija novērojams, ka jaunietis ir pārliecināts par savu studiju izvēli, atzīmējot vienu konkrētu virzienu.

Vairāk nekā puse jeb 59% jauniešu tehnoloģiju jomu atzīmēja kā vienu no savām izvēlēm karjerā, savukārt vismazākā popularitāte bija dabaszinātņu un valodu jomai, tās izvēlētos 26% skolēnu. Salīdzinot datus starp meitenēm uz zēniem, var redzēt, ka visvairāk meiteņu jeb 54% vislabprātāk izvēlētos turpināt mācības jomās, kuras saistītas ar kultūru un mākslu, otrajā vietā meitenes norādīja tehnoloģiju virzienu, bet vismazāk jeb 29% meiteņu redz sevi matemātikas virzienā. Savukārt 66% zēnu atbildēja, ka izvēlētos tehnoloģiju jomu, bet vismazāk – valodu jomu.

Aptaujā tika noskaidrots, ka profesijas izvēlē jauniešiem ir izteikti divi galvenie motivatori – stabils un labs atalgojums, kā arī viņiem ir svarīgi, lai darbs patiktu, padotos un neapniktu. Tāpat neiztikt bez elastīga darba grafika, izaugsmes iespējām, labiem darba apstākļiem un draudzīga kolektīva.

IT Izglītības fonda dibinātāji ir Accenture, Rīgas Tehniskā universitāte, Mitigate. Fonda atbalstītāji ir Accenture, eazyBI, Latvijas Mobilais Telefons, VISMA. Fonda sadarbības partneri: Izglītības un zinātnes ministrija, Workland, Omniva, Tipogrāfija ULMA, ZAB Reihmanis & Partneri, VEFRESH, Valsts izglītības satura centrs, Elements of AI, Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija, Latvijas Universitāte, Transporta un sakaru institūts, Rīgas Kultūru vidusskola, Rīgas Itas Kozakēvičas Poļu vidusskola, Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzija.

Komentāri

Pievienot komentāru