Šī gada deviņos mēnešos apdrošināšanas kompānijas Ergo parakstītās prēmijas Baltijas valstīs pieauga par 5%, sasniedzot 117 miljonus eiro, ko galvenokārt veicinājusi veselības un dzīvības apdrošināšanas izaugsme 19% apmērā.
Savukārt Ergo apdrošināšanas sabiedrību peļņa Baltijas valstīs sasniegusi vairāk nekā 3,6 miljonus eiro, kas ir 10% pieaugums, salīdzinot ar līdzvērtīgu periodu pērn, informē uzņēmuma pārstāvji.
Kopumā Ergo Baltijas valstīs sasniegusi 9,7% izaugsmi, apsteidzot vidējo apdrošināšanas tirgus izaugsmes rādītāju, kas ir 7,5%. Īpaši labus rezultātus Ergo uzrādījusi veselības apdrošināšanas tirgū, palielinot savu tirgus daļu Baltijā līdz 22,9% un saglabājot līdera pozīcijas.
«Šī gada pirmo trīs ceturkšņu rezultāti apliecina, ka Ergo stratēģija – koncentrēties uz nozīmīgākajiem biznesa segmentiem – ir bijusi pareiza. Mēs augam straujāk nekā Baltijas apdrošināšanas tirgus kopumā, arvien turpinot palielināt savu tirgus daļu,» stāsta Ergo valdes priekšsēdētājs Baltijas valstīs Kestutis Bagdonavičius.
Veselības un dzīvības apdrošināšana Ergo joprojām ir visstraujāk augošais segments, šī gada deviņos mēnešos peļņas pieaugumam sasniedzot pat 40%. Īpaši nozīmīgs pieaugums sasniegts Ergo Latvijā, kur prēmiju apjoms šajos apdrošināšanas veidos audzis vairāk nekā par piektdaļu (+22%), kopumā sasniedzot 16,89 miljonus eiro. Igaunijā ERGO šajos segmentos parakstījusi prēmijas 4,39 miljonus eiro (+19%), bet Lietuvā – 16,5 miljonus eiro (+16%) apmērā.
Gada pirmajos trīs ceturkšņos Ergo klientiem Baltijas valstīs apdrošināšanas atlīdzībās izmaksāti 57,4 miljoni eiro. Starp lielākajām ir Lietuvā izmaksātā 2,2 miljonu eiro lielā kompensācija Āfrikas cūku mēra dēļ, savukārt Igaunijā lielākā izmaksātā atlīdzība bija OCTA lietā – 1,02 miljoni eiro. Ergo Latvijā šī gada deviņos mēnešos lielākā izmaksātā atlīdzība bija par ugunsgrēkā cietušu komercīpašumu, kam nodarīti zaudējumi vairāk nekā 700 tūkstošu eiro apmērā.
«Šī gada būtiskākā tendence Baltijas apdrošināšanas tirgū ir dzīvības apdrošināšanas segmenta izaugsme,» stāsta K. Bagdonavičius. «To veicina kā ekonomiskās situācijas uzlabošanās, tā arī pieaugošā iedzīvotāju izpratne un informētība par apdrošināšanas produktiem. Savukārt nedzīvības apdrošināšanā līdz šim diezgan sīvo konkurenci samazinās tirgus konsolidācija. Tajā pašā laikā iedzīvotāju ienākumu pieaugums veicinās apdrošinātāju konkurenci ne vien ar cenu, bet arī ar kvalitātes kritērijiem.»