Šā gada pirmajā pusgadā Ergo Baltijas valstīs uzrādīja teicamus parakstīto prēmiju un peļņas rezultātus, kā arī pārspēja tirgus rādītājus visos apdrošināšanas segmentos.
Ergo parakstīto prēmiju apmērs sasniedza 89,3 miljonus eiro, un tas ir par 15% vairāk nekā pērn šajā periodā. Ergo Baltijā divkāršoja peļņas apmēru, salīdzinot ar darbības rezultātiem pērn. Šajā pusgadā tā bija 5,22 miljoni eiro eiro, informē apdrošinātājs.
Šī gada divos ceturkšņos Ergo apsteidza vidējos tirgus rādītājus Baltijas valstīts visos apdrošināšanas segmentos, kā arī palielināja savu tirgus daļu līdz 13,2%. Baltijas apdrošināšanas tirgus auga par 6,2%, savukārt Ergo – par 15%. Latvijā tirgus auga par 7,6%, bet Ergo pieaugums sasniedza 16,6%. Igaunijā apdrošināšanas tirgus un Ergo izaugsme bija attiecīgi 4,6% un 15,3%, savukārt Lietuvā – 6,4% un 11,9%. Arī Ergo noslēgto apdrošināšanas līgumu skaits Baltijā pieauga par 17%.
Ergo O valdes priekšsēdētājs Baltijas valstīsKestutis Bagdonavičus atklāj, ka labie pirmā pusgada rezultāti sasniegti, pateicoties izaugsmes iniciatīvām, kā arī stabilam apdrošināšanas atlīdzību līmenim un mazākām administratīvajām izmaksām:
Ergo parakstīto prēmiju pieaugumu Baltijā veicināja veiksmīga darbība visos segmentos: nedzīvības, dzīvības un veselības apdrošināšanā. Nedzīvības apdrošināšanā izaugsme ir vērojama visos biznesa veidos, izņemot kravu un pārvadātāju atbildības apdrošināšanā ģeopolitiskās situācijas dēļ. Lielākie Ergo izaugsmes virzītāji pirmajā pusgadā nedzīvības apdrošināšanā bija transportlīdzekļu apdrošināšanas veidi (OCTA, KASKO). Tāpat, neskatoties uz sīvo konkurenci, Ergo ir nostiprinājusi vadošā veselības apdrošinātāja pozīciju Baltijā.
Latvijā lielāko izaugsmi Ergo uzrādīja dzīvības apdrošināšanā, kur tirgus auga vidēji par 17%, savukārt Ergo parakstīto prēmiju pieaugums bijis divkārt straujāks, sasniedzot 35%. Ergo pieaugums vienā no straujāk augošajiem apdrošināšanas veidiem Latvijā – veselības apdrošināšanā pirmajā pusgadā bija 11%, kamēr tirgus – 8,4%. Savukārt nedzīvības apdrošināšanā Ergo parakstīto prēmiju apjoms pieauga par 13%, un to galvenokārt veicināja pieprasījums pēc transportlīdzekļu un civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas.
2015. gada pirmajā pusgadā Ergo klientiem Baltijas valstīs atlīdzībās izmaksāja 44 miljonus eiro, kas ir par 17% vairāk nekā pērn šajā periodā. Ergo lielākā izmaksātā atlīdzība Baltijā bija Lietuvā – 1,5 miljoni eiro par ugunsgrēka nodarītiem zaudējumiem. Arī Latvijā būtiski – par 35% pieauga Ergo klientiem izmaksāto atlīdzību apmērs. Lielākās Ergo izmaksātās atlīdzības Latvijā bija par ugunsgrēka postījumiem komercīpašumā – 411,4 tūkstoši eiro un privātīpašumā – 150 tūkstoši eiro.
Abas Ergo sabiedrības Baltijā ir labi kapitalizētas un izpilda Ergo Apdrošinātāju grupas ilgtermiņa minimālās prasības - 140% kapitāla pietiekamības līmeni. Ergo nedzīvības apdrošināšanas sabiedrības Maksātspējas I (Solvency I) rādītājs pieauga no 207% līdz 224%, savukārt Ergo dzīvības apdrošināšanas sabiedrības kapitalizācija ir 141%. Ievērojamais Ergo ieguldījumu portfeļa pieaugums, sasniedzot 328 miljonus eiro (2014. gada pirmajā pusgadā – 319 miljoni eiro), ir saistīts ar pieaugošajiem dzīvības apdrošināšanas apjomiem.
Komentējot apdrošināšanas tirgus tendences Baltijas valstīs, K. Bagdonavičus prognozē arī turpmāku tirgus izaugsmi: Ergo prognozes liecina, ka Baltijas valstu ekonomika atgūstas, līdz ar to arī nedzīvības, dzīvības un veselības apdrošināšanas biznesa apjoms šogad turpinās augt. Tomēr ir jāņem vērā ģeopolitiskā vide. Gada nogalē mūs sagaida arī jauns Eiropas Savienības (ES) tiesiskais regulējums – Maksātspējas II (Solvency II) direktīva, kas stāsies spēkā 2016. gada 1. janvārī. Tā ieviesīs jaunu veidu, kā tiek noteiktas kapitāla prasības apdrošināšanas uzņēmumiem ES attiecībā uz riska jautājumiem. Visiem tirgus dalībniekiem būs jāievēro šīs prasības, un tās būtiski ietekmēs apdrošinātāju darbu, jo ikvienam būs jārēķinās ar nepieciešamību nodrošināt atbilstošu kapitāla pietiekamību.
Tomēr Kestutis Bagdonavičus uzskata, ka lielākais izaicinājums apdrošināšanas jomai būs klientu paradumu maiņa un straujā digitalizācijas attīstība.