Citas ziņas

EBay, tuvojoties Ziemassvētkiem, sāk reklāmas kampaņu

,02.11.2009

Jaunākais izdevums

EBay Inc, cenšoties uzlabot savu kā iepirkšanās vietas tēlu, ir uzsākusi jaunu mārketinga kampaņu, vēsta The Wall Street Journal.

Kampaņas, kura ietvers gan internetu, gan drukātos medijus, gan televīziju, mērķis esot Ziemassvētku iepirkšanās. EBay gan atteikusies publiskot informāciju, cik šī kampaņa tai izmaksās.

Jauno kampaņu izstrādājusi Omnicom Group Inc. aģentūra Goodby, Silverstein & Partners.

Ar jauno kampaņu eBay vēlas pievērst pircēju uzmanību tam, kāds ebay ir šodien, fokusējoties tieši uz jauniem produktiem, taču atsevišķas reklāmas vērstas arī uz otrreizējo tirgu. Piemēram, viena no interaktīvajām reklāmām interneta vidē norāda, ka pagājušā gada mp3 modelis spēj spēlēt šā gada mūziku.

The Wall Street Journal informē, ka pēdējā laikā vērojama tendence pircējiem internetā pāriet no izsoļu vietnēm uz mazumtirdzniecības tipa vietnēm, piemēram, Amazon.com. Ebay esot iecerējis atgūt pircējus, akcentējot preču fiksēto cenu, kā arī mudinot pārdevējus piedāvāt labāku servisu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā e-komercijas platforma "eBay" šonedēļ paziņojusi par komisijas maksājuma atlikšanu uz vēlāku laiku un pārtrauc veiktspējas reitingu samazināšanu mazā un vidējā mēroga pārdevējiem visā pasaulē, kuru biznesu skārusi Covid-19 pandēmija.

Šobrīd, kad visu pasauli pārņēmis koronavīrusa uzliesmojums, maziem un vidējiem uzņēmumiem īpaši steidzami nepieciešams valsts un sadarbības partneru atbalsts, lai turpinātu tirdzniecību, tāpēc kompānija "eBay" pieņēmusi lēmumu, ka turpmāk visi "eBay Store" pārdevēji varēs izmantot iespēju lielāko daļu no komisijas maksājumiem atlikt uz 30 dienu periodu.

Plašāka informācija par maksājumu atlikšanas noteikumiem ir pieejama oficiālajā "eBay" biznesa klientu tīmekļa vietnē export.ebay.com, kā arī e-pasta ziņā, kas izsūtīta visiem platformas lietotājiem.

Tāpat "eBay" sola pasargāt pārdevējus no reitinga pazemināšanas novēlotas piegādes un pasūtījumu atcelšanas gadījumā laika posmā no 20. marta līdz 20. jūnijam. Šī iniciatīva palīdzēs uzņēmējiem samazināt zaudējumus, ņemot vērā, ka platformas lietotāju vērtējums tieši ietekmē pārdošanas apjomus. Taču, ja pārdevēja sniegums šajā laika posmā uzlabojas, tas tiks palielināts atbilstoši iepriekšējai reitingu noteikšanas sistēmai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešsaistes izsoļu vietne eBay aizliegs tirgošanos ar nākotnes paredzēšanas priekšmetiem, burvestībām, buršanās pakalpojumiem un burvju mikstūrām. Tirdzniecību paredzēts aizliegt no 30. augusta, vēsta BBC.

eBay savu lēmumu pamato ar to, ka starp burvestību pārdevējiem un pircējiem rodas strīdi, kurus nereti ir sarežģīti atrisināt, jo neesot iespējams noteikt preču un pakalpojumu kvalitāti. Tikmēr lietotāji, kas nav apmierināti ar šādu eBay lēmumu, sākuši parakstu vākšanas kampaņu, kuru atbalstījuši jau 1,4 tūkstoši cilvēku.

Tas nozīmē, ka eBay vairs nenotiks tūkstošiem izsoļu, kurās iespējams iegādāties «burvju grifa pēdu», mīlas dzērienus, burvestības, kas ļauj pārvērsties vilkatī u. tml. eBay ieplānojis slēgt kopumā visu vietnes sadaļu «metafizika».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Google mārketingu mēs, digitālās mārketinga aģentūras MMN pārstāvji saucam Google Ads reklāmu platformas sniegtās iespējas un mājaslapas SEO optimizāciju uz Google dabiskiem meklēšanas rezultātiem. Abas šīs iespējas uzņēmējiem sniedz lielu potenciālu sasniegt to mērķauditoriju, kas jau ir ieinteresēta produktā vai pakalpojumā. Šodien apskatīsim šo mārketinga kanālu attīstības tendences, par ko vairāk diskutē speciālisti 2022.gadā.

Pirmās puses datu nozīme

No vairākiem aspektiem skatoties, pirmās puses datu, tas ir uzņēmuma/mājaslapas pašu datu nozīme pieaug arvien straujāk. Šobrīd ir privātuma laikmets, daudziem tas ir svarīgs aspekts - gan dažādas organizācijas, valstis, savienības, gan arī sabiedrība satraucas par to, kur nonāk interneta lietotāju dati un kā tie tiek izmantoti.

Trešās puses dati kļūst arvien nepieejamāki un lielās reklāmas platformas diezgan strauji pāriet uz tikai pirmās puses datu izmantošanu. Tas nozīmē, ka jaunam spēlētājam konkrētā digitālās reklāmas tirgū būs daudz grūtāk un dārgāk iekarot vēlamo auditoriju nekā uzņēmumam, kurš tajā jau kādu laiku apgrozās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta izsoļu nams eBay paziņojis par plāniem privātajiem investoriem pārdot 65% Skype akcijas par 1.9 miljardiem USD.

Investoru grupā ietilpst tādi uzņēmumi kā Silver Lake, Index Ventures, Canada Pension Plan Investment un citi.

Reuters raksta, ka Skype vērtība ir 2.75 miljardi USD. Jāatzīmē, ka kompānijai eBay «Skype stāsts» nav beidzies finansiāli izdevīgi, jo, kad kompānija iegādājās Skype tā šķīrās no 3.1 miljardiem USD, bet tagad pārdod par ievērojami mazāku cenu. Šī ziņa samazināja eBay akciju cenu par 2%.

«Kompānijas eBay solis pārdot visstraujāk augošo biznesu pasaulē viennozīmīgi samazinās kopējo kompānijas izaugsmi, kas var novest pie tā, ka investori nevēlēsies investēt lielas summas eBay akciju iegādē,» norādījis Kaufman analītiķis Ārons Keslers (Aaron Kessler).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Ebay mainīs maksājumu pieņemšanas pakalpojumu sniedzēju.

Vairāk nekā divus gadus pēc tam, kad eBay atdalījās no PayPal Holdings, uzņēmums plāno distancēties no tā vēl vairāk, raksta MarketWatch.

EBay paziņojis, ka plāno pārņemt maksājumu apstrādes pakalpojumu savās rokās, jo līdz šim to nodrošināta PayPal saskaņā ar līgumu, kas tika parakstīts 2015.gadā, kad abi uzņēmumi sāka strādāt atsevišķi. EBay informējis, ka pilnībā pāriet uz jauno maksājumu sistēmu plāno 2021. gadam, un tas notiks sadarbībā ar jauno maksājumu partneri Adyen. Vienošanās ar PayPal termiņš ir 2020.gada vidus, un eBay ziņojis, ka PayPal ir piekritis pieņemt pircēju maksājumus līdz vismaz 2023.gadam.

«Jaunajā maksājumu starpniecības modelī mēs vienkāršosim mūsu attiecības ar pārdevējiem un plānojam no viņiem iekasēt tikai vienu komisijas maksu par mūsu platformu un maksājumu pakalpojumiem,» sacījis eBay pārstāvis Skots Šenkels.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors un eBay Inc. sadarbības ietvaros simtiem autoražotāja dīleru no Kalifornijas sāks automašīnu tirdzniecību, izmantojot tiešsaistes izsoļu vietni. Tādējādi pircējiem pirms auto iegādes internetā būs iespēja kaulēties, nosakot sev pieņemamāku cenu, vēsta The Wall Street Journal.

Dīleri līdz 8. septembrim pārdos Buick, Chevrolet, GMC un Pontiac automašīnas, izmantojot eBay automašīnu tirdzniecības vietni eBay Motors.

Šis uzskatāms kā tests, padarot oficiālāku līdzšinējo dīleru rīcību, pārdodot automašīnas tiešsaistē, un paplašina jau esošo abu kompāniju sadarbību, kuras ietvaros eBay tiek pārdotas lietotas General Motors automašīnas.

Sākot ar otrdienu, eBay lietotāji varēs apmeklēt tādas lapas, kā, piemēram, gm.ebay.com un chevy.ebay.com, kur varēs aplūkot jaunas 2008. un 2009.gada automašīnas, uzdot jautājumus dīleriem un diskutēt par auto iegādi. Auto pircēji varēs izmantot vienu no divām iegādes iespējām: diskutēt ar dīleri par cenu vai iegādāties auto par cenu, kāda tai ir noteikta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

eBay atlaidīs 2400 darbiniekus

BNS/AFP,22.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta tirdzniecības milzis eBay šajā gada ceturksnī atlaidīs 2400 darbiniekus, kas ir septiņi procenti no darbinieku skaita, jo tas pārstrukturē savu darbību un gatavojas pārdot savu finanšu struktūru PayPal, trešdien paziņoja eBay vadība.

Kalifornijā bāzētais eBay paziņoja par gaidāmo atlaišanu, neraugoties uz to, ka tā peļņa pērnā gada 4.ceturksnī ir pieaugusi līdz 936 milljoniem ASV dolāru (807,4 miljoniem eiro), bet ieņēmumi sasnieguši 4,9 miljardus dolāru (4,2 miljardus eiro).

Darbavietas tiks likvidētas trīs eBay struktūrās: Marketplaces, Enterprise un PayPal.

«Mēs esam uz pareizā stratēģiskā ceļa, un mēs rīkojamies apņēmīgi un agresīvi, pozicionējot eBay un PayPal panākumiem,» sacīja eBay vadītājs Džons Donaho.

Viņš paskaidroja, ka darbavietu likvidēšana ir nepieciešama, «lai vienkāršotu organizāciju, samazinātu sarežģītību, paātrinātu lēmumu pieņemšanu un radītu konkurētspējīgu izmaksu struktūras».

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kurš atbild par reklāmu? Un vai atbild?

Zane Skļamina, advokātu biroja “TGS Baltic” zvērināta advokāta palīgs,08.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikdienā bieži sastopamies ar dažāda veida reklāmām. Reklāmas industrijas radošajiem prātiem, cenšoties dažādos veidos piesaistīt mērķauditorijas uzmanību un pārspēt asprātībā vienam otru, nereti rodas pārdomas un neizpratne – kurš tad īsti atbild par reklāmas saturu un formu, un kas nosaka to, cik daudz un ko var teikt vai rādīt, reklamējot savu produktu vai pakalpojumu.

Par reklāmas regulējumu ir runāts ļoti daudz, bet uzņēmējiem, piedāvājot tirgū arvien jaunas preces, pakalpojumus, kā arī izmantojot jaunus pārdošanas veicināšanas kanālus, bieži vien grūti orientēties, kā tas konkrētajā situācijā ir interpretējams un piemērojams. Arī tiesu prakse, kas varētu kalpot par orientieri tam, kā rīkoties gadījumos, kas nav tipiski, vēl tikai veidojas. Lai nu kā, Latvijā ir vairāki reklāmu regulējoši normatīvie akti, kuri nosaka to, kas ir vai nav pieņemams likumiskā izpratnē.

Saskaņā ar Reklāmas likuma 1. pantā minēto reklāmas definīciju “reklāma ir ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums, vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai tirdzniecība internetā varētu pārspēt tirdzniecības apjomus tradicionālajos veikalos?

Top Media pilna servisa digitālā mārketinga aģentūras vadītājs Mārtiņš Kažemaks,02.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu laikā interneta pirkumu apjomi sasniedz rekordus. Šeit var minēt gan Melnās Piektdienas jeb Black Friday popularitātes pieaugumu, gan arī tradicionālo sezonālo tirdzniecību.

Svarīgs kļūst tieši interneta tirdzniecības faktors, jo pēdējos gados arvien lielāku popularitāti gūst iepirkšanās internetā - tā kļūst arvien pieejamāka un drošāka. Šādu interneta pirkumu izaugsmi sekmē reklāmas iespējas internetā. Tendenci spilgti raksturo fakts, ka pasaulē reklāmas budžeti internetā 2017. gadā ir pārsnieguši TV reklāmas budžetu apjomus.

Interesanti, ka interneta pirkumu izaugsme ir vērojama tikai pēdējos gados, kaut gan pasūtīt preces internetā varēja jau pirms 10 gadiem, piemēram, Ebay vai Amazon. Tas ir skaidrojams ar preču piedāvājuma ierobežojumiem un svarīgiem faktoriem kā pirkšanas ērtums un drošība, tāpat bija šaubas, vai prece tiešām tiks saņemta, it īpaši, ja tika veikts pasūtījums no ārvalstīm. Ilgu laiku pārdošanas apjomi internetā auga ļoti lēni. Sākotnēji lielākos panākumus guva Ebay, jo viņi piedāvāja pircēju aizsardzības programmu, kur varēja atgūt naudu, ja prece netika piegādāta 45 dienu laikā. To parāda arī šī zīmola popularitāte periodā no 2000. līdz pat 2010. gadam, kad Ebay bija 2-3 reizes populārāka meklējumu frāze nekā Amazon, kas pēdējos 10 gados ir pārņēmis interneta tirdzniecības līdera lomu. Ebay popularitāte ar katru gadu samazinās, un pērn Amazon meklējumu skaits bija 3 reizes lielāks nekā Ebay.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā

Sergejs Volvenkins, iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs,04.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai uzņēmumu aizvadītais gads ir bijis veiksmīgs – uz to norāda mūsu veiktais pētījums par uzņēmumu plāniem attiecībā uz plānoto reklāmas budžetu 2019. gadam, kurā piedalījās vairāk nekā 400 uzņēmumu vadītāju un mārketinga ekspertu. Vairāk nekā puse aptaujāto 2019. gadā plāno palielināt finansējumu komunikācijai sociālajos tīklos, līdz ar to mēs apskatīsim Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā, kas būtu jāzina visiem, kuri aktīvi izmanto Facebook sava uzņēmuma vai produkta virzīšanai tirgū.

Facebook platforma ir nākusi klajā ar daudzām pārmaiņām un pēc StatCounter GlobalStats datiem gada laikā ir palielinājusi savu tirgus daļu starp sociālajiem tīkliem Latvijā par 51%.

1. Facebook ziņu plūsmas (Facebook News Feed) algoritma izmaiņas

11. janvārī Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) paziņoja par izmaiņām Facebook algoritmā, kas lika sarosīties sociālo tīklu mārketinga ekspertiem. Šo izmaiņu mērķis ir lietotāja pieredzes uzlabošana. Proti, algoritms fokusēsies uz to, lai rādītu vairāk publikāciju no draugiem un grupām, kurām lietotājs seko, nevis uzņēmumiem, zīmoliem un medijiem. Facebook biznesa lapu un reklāmu lietotājiem tas nozīmē papildu grūtības savu mērķauditoriju sasniegšanai gan organiski, gan ar maksas reklāmu palīdzību. Konkurence par auditorijām ir ievērojami pieaugusi, kas tiešā veidā ietekmējis reklāmas cenu pieaugumu. Tajā pašā laikā mārketinga ekspertiem šīs izmaiņas lika atteikties no vispārinātiem ziņojumiem un veidot kvalitatīvāku un pielāgotāku saturu izvēlētajām mērķauditorijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interesantu mārketinga triku izdomājusi zviedru kompānija Volvo, kura uzticējusi aklam turku māksliniekam uzzīmēt jauno Volvo S60. Radītais mākslas darbs tiks izsolīts Ebay, bet visi izsolē iegūtie līdzekļi tiks novirzīti Pasaules neredzīgo apvienībai.

Turku mākslinieka Esrefa Armagana (Esref Armagan) radītā mākslas darba izsole Ebay sākās 7. decembrī plkst. 20 pēc Kanādas laika, bet beigsies 17. decembrī plkst. 20. Katrs, kurš vēlas aplūkot vai piedalīties izsolē var apmeklēt interneta vietni www.ebay.com/volvo.

Pēc Pasaules neredzīgo apvienības (World Blind Union (WBU)) datiem, 177 pasaules valstīs dzīvojot aptuveni 160 miljoni neredzīgo. Atgādināsim, ka pirmās oficiālās Volvo S60 fotogrāfijās atklātībai tika nodotas šī gada rudenī, savukārt pašu Volvo S60 pirmo reizi klātienē ieraudzīsim nākamā gada Ženēvas autoizstādē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pasaules reklāmas tirgus 2010. gadā atkopjas ātrāk par plānoto

Dace Skreija,07.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā izaugsme 2010. gadā, salīdzinot ar 2009. gadu, tiek lēsta 4,9% apjomā, kas ir labāks rādītājs nekā gada gaitā prognozētie 2,2%, kā arī labotie skaitļi – 3,5% un 4,8%, liecina jaunākais ZenithOptimedia reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums.

Vēl pirms 2010. gada reklāmas tirgus datu apkopošanas visā pasaulē, ZenithOptimedia eksperti prognozē visas pasaules kopējā reklāmas tirgus izaugsmi aizvadītajā gadā 4,9% apjomā, salīdzinot ar 2009. gadu. Lielākajā daļā pasaules valstu reklāmas tirgus ir audzis straujāk par plānoto. 2011. gadā pasaules reklāmas tirgus izaugsme tiek prognozēta 4,6% apjomā, salīdzinot ar 2010. gadu, bet 2012. gadā – 5,2% apjomā, salīdzinot ar 2011. gadu.

Reklāmas tirgus atgūšanas procesā būtiski riski ir: īpaši augstais kredītsaistību apjoms kā privātajā, tā publiskajās sektorā attīstītajās valstīs; konstantais bezdarbs ASV, kā arī citās valstīs; uztraukums par saistību nepildīšanu eirozonā; dažu valstu valdību veiktie budžetu samazinājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā uzņēmumi var palīdzēt lauzt stereotipus, izmantojot reklāmas?

Olga Ekšteine, “Mars” produktu sortimenta vadītāja Baltijas valstīs,14.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēks vienā dienā patērē tiešsaistes saturu aptuveni 90 metru garumā, saskaroties ar dažādām reklāmām. Tāpat reklāmas redzam arī TV, radio un drukātajos medijos. Tā kā reklāmas veido sabiedrības uzskatus un attieksmi, tās ir iespējams izmantot kā platformu ne vien produktu un pakalpojumu prezentēšanai, bet arī svarīgu vēstījumu izplatīšanai, kas var palīdzēt lauzt stereotipus.

Lai gan pēdējā desmitgadē uzņēmumi ir panākuši ievērojamu progresu reklāmas jomā, šajā ziņā vēl ir, kur aug. Arī “Mars” kā globāls uzņēmums un viens no lielākajiem reklāmdevējiem laika gaitā ir guvis dažādas atziņas.

Jau vairākus gadus uzņēmumiem un reklāmas industrijai sagādā grūtības reklāmās proporcionāli un reālistiski attēlot kā sievietes, tā vīriešus. Mēs joprojām redzam, ka sievietes un vīrieši reklāmās tiek attēloti vecmodīgos un pat nepieņemamos veidos, nemaz nerunājot par grūtībām atspoguļot etnisko daudzveidību, LGBTQIA+ kopienu un vēl daudzus citus dažādības aspektus.

Manuprāt, tā ir uzņēmumu atbildība nodrošināt, ka reklāmai ir pozitīva, nevis negatīva ietekme, tā pārstāvētu un veicinātu vienlīdzību un normalizētu dažādību sabiedrībā. Reklāmām var būt ļoti spēcīga ietekme, ne vien radot negatīvu ietekmi uz sabiedrību, tās empātiju un iekļaujošu vidi, bet arī radot negatīvu ietekmi uz zīmola reputāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijā reklāmas tirgus pērn audzis visstraujāk Baltijā

Nozare.lv,26.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas reklāmas tirgus pērn, salīdzinot ar 2011.gadu, ir pieaudzis par 3%, sasniedzot 242,7 miljonus eiro (170,5 miljonus latu), liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia sadarbībā ar Latvijas Reklāmas asociāciju un TNS uzņēmumiem Igaunijā un Lietuvā apkopotā informācija.

Latvijā mediju reklāmas tirgus sasniedza 70,9 miljonus eiro (49,8 miljonus latu), kas ir par 3% vairāk nekā 2011.gadā. Lietuvā 2012.gadā mediju reklāmas tirgus pieauga par 0,7%, salīdzinot ar 2011.gadu, un sasniedza 99,4 miljonus eiro (69,86 miljonus latu). Igaunijā reklāmas tirgus apjoms 2012.gadā bija 72,5 miljoni eiro (50,95 miljoni latu), pieaugot par 0,3% salīdzinājumā ar 2011.gadu.

Analizējot reklāmas tirgus attiecību pret iekšzemes kopproduktu, redzams, ka Baltijā līderpozīcijā, kā ierasts, arī 2012.gadā bija Igaunija ar 0,43%. Latvijā šis rādītājs bija 0,32%, bet Lietuvā - 0,3%. Visās Baltijas valstīs reklāmas tirgus attiecība pret iekšzemes kopproduktu ir krities, salīdzinot ar 2011.gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vērienīgo startautisko kultūras tūrisma reklāmas kampaņu, kas izgāzās vēl nesākusies, plānots sākt rudenī, kad Rīgas kā kultūras galvaspilsētas gads tuvosies jau noslēgumam.

«Ja viss notiks pēc plāna, kultūras tūrisma kampaņa sāksies no septembra. Kampaņa tiek plānota divās daļās – pirmā daļa aicinās rudenī apmeklēt kultūras galvaspilsētu. Šo statusu neviens neatņem, līdz ar to Tallina mārketinga izpratnē joprojām ir 2011. gada kultūras galvaspilsēta. Otrs kampaņas vilnis plānots 2015. gada sākumā, kas sakristu ar Latvijas prezidentūru Eiropas Savienības Padomē,» stāsta Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) direktors Armands Slokenbergs. Rīga 2014 ir labs iemesls, kāpēc apmeklēt mūsu galvaspilsētu un Latviju, jo tiek piedāvāta interesanta programma, notiek pasākumi, tomēr «ar to jau kultūras dzīve nebeidzas».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LMT piederošais mobilo sakaru nodrošinātājs SIA ZetCOM, kas tirgū pazīstams ar mobilo sakaru sarunu karti Amigo, savā radošajā konceptā izmantojis sajaucami līdzīgus tēlus, kas sākotnēji bija izmantoti Bites komunikācijā, secinājusi Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) Ētikas padome, liecina publiskotais lēmums.

Ētikas padome konstatējusi, ka pārkāpti vairāki Ētikas kodeksa punkti – 6.3. punkts, kas nosaka, ka aizliegts izmantot cita reklāmas profesionāļa radītās reklāmas idejas vai koncepcijas, punkts 7.1.4., kas nosaka reklāma nedrīkst mazināt sabiedrības uzticību reklāmas nozarei un reklāmai kā informācijas avotam, kā arī nedrīkst negatīvi ietekmēt nozares reputāciju, un punkts 7.2.5., kas nosaka, ka reklāma nedrīkst būt sajaucami līdzīga ar citu.

Padome norāda, ka Ētikas kodekss ir saistošs visām personām, kas atzīstamas par reklāmas profesionāļiem un ir pievienojušās kodeksam. Savukārt attiecībā uz reklāmas profesionāļiem, kas kodeksam nav pievienojušies – ir tikai rekomendējošs raksturs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

10 soļi līdz efektīvai Google reklāmai

Dr. Sergejs Volvenkins, interneta mārketinga eksperts,31.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google reklāmas vadīšanai nepieciešamas noteiktas zināšanas un kompetences. Vadot reklāmas kampaņas Google meklētājā bez priekšzināšanām, aptuveni 30-50 % no reklāmas budžeta tiek izmantoti neefektīvi, tādējādi radot zaudējumus. Šajā rakstā esmu apkopojis 10 būtiskākās darbības, kas jāveic, lai jūsu Google reklāmas kampaņas būtu efektīvas un jūs sasniegtu labākus pārdošanas rezultātus. Šos paņēmienus mūsu eksperti praktizē arī savā ikdienas darbībā. Iesaku tos izmantot arī jums, ja pārvaldāt reklāmas kampaņas Google meklētājā.

1. Jāizvēlas pareizais Google reklāmas risinājums. Google piedāvā vairākus reklāmas produktus: reklāma Google meklētājā, Remarketings, Display tīkls, Gmail Sponsored Promotions, Youtube. Atkarībā no reklāmdevēja izvirzītajiem mērķiem un uzdevumiem ir jāizvēlas atbilstošs reklāmas produkts.

2. Jāveic atslēgvārdu analīze. Izvēloties neatbilstošus atslēgvārdus, reklāmas budžets var tikt izmantots neefektīvi. Šī iemesla dēļ pirms reklāmas kampaņas uzsākšanas ir nepieciešams veikt rūpīgu atslēgvārdu analīzi.

3. Jāizveido AdWords konta struktūra. Ja pareizi netiek izveidota Google AdWords konta struktūra, reklāmdevējs nevar pretendēt uz zemāku cenu par klikšķu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešsaistes izsoļu rīkotājs eBay jau tuvākajā laikā paziņos, ka ir piekritis pārdot interneta telekomunikāciju biznesu Skype, raksta BBC.

Tiek gaidīts, ka Skype tiks pārdots kādai privāto investoru grupai. eBay jau kādu laiku cenšas pārdot Skype, norādot uz lielajām atšķirībām pret kompānijas pamatbiznesu.

eBay nopirka Skype 2005. gadā par 3.1 miljardiem ASV dolāru. Tolaik daudzi analītiķi uzskatīja, ka šī summa ir parāk liela.

Patlaban Skype visā pasaulē reģistrējušies vairāk nekā 400 miljoni lietotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

eBay nopelna par 85 miljoniem dolāru vairāk

Ritvars Bīders,22.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešsaistes izsoļu rīkotājs eBay šā gada otrajā ceturksnī strādājis ar 412 miljonu ASV dolāru lielu peļņu, kas ir par 85 miljoniem dolāru vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, ka eBay iekasēja 327 miljonus dolāru, ziņo Reuters.

Peļņas palielināšanos veicināja eBay piederošā tiešsaistes maksājumu sistēmas PayPal spēcīgie finanšu rezultāti, kā arī izsoļu biznesa pārdošanas apjomi Eiropā.

eBay apgrozījums šā gada otrajā ceturksnī bija 2,2 miljardi ASV dolāru, kas ir par 6% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada. Visam finanšu gadam eBay prognozē apgrozījumu 8,8 miljardu dolāru apmērā.

Pēc finanšu rezultātu paziņošanas eBay akcijas cena palielinājās par 3,6%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešsaistes izsoļu vietne eBay plāno atdalīt savu maksājumu sistēmu PayPal atsevišķā uzņēmumā, ziņo BBC.

To plānots paveikt 2015. gada otrajā pusē.

Ebay vadītājs Džons Donahoe skaidrojis: «Stratēģiskais pārskats liecina, ka eBay un PayPal arī turpmāka būšana kopā pēc 2015. gada acīmredzami kļūs nelabvēlīgāka katram no tiem - gan no stratēģiskā, gan konkurētspējas viedokļa.»

Paypal ieņēmumi aug par 19% gadā, kas ir divreiz ātrāk nekā eBay. PayPal gada ieņēmumi ir 7,2 miljardu ASV dolāru apmērā, bet

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

eBay iesūdzēts par PayPal patenta pārkāpumu

Anete Ugaine, speciāli Db.lv,15.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta izsolītājs un mazumtirgotājs EBay Inc iesūdzēts tiesā par sešu patentu pārkāpšanu, attīstot tādas ienesīgas maksājumu sistēmas kā PayPal, vēsta Reuters.

Prasības iesniedzējs ir intelektuālā īpašuma firma XPRT Ventures LLC. Kompānija eBay apsūdz par komercinformācijas nozagšanu, iekļaujot to tādās maksājumu sistēmās kā PayPal, Pay Later, PayPal Buyer Credit.

XPRT apgalvo, ka eBay, iesniedzot patenta pieteikumu «Automātiskā maksājuma un tirdzniecības darījuma metode un sistēma», neinformēja ASV Patentu un preču zīmju biroju, ka kompānija zina par XPRT iepriekš izgudroto tehnoloģiju.

XPRT partneris Stīvens Mūrs (Steven Moore) apgalvo, ka eBay rīcība uzskatāma par komercnoslēpuma zādzību un milzīgu patenta pārkāpumu. «Pietiekami slikti ir piesavināties kāda cita izgudrotu tehnoloģiju, bet ir nepiedodami to izmantot savā patenta pieteikumā,» uzskata Mūrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

eBay paziņo par būtisku «lieliskā gada ceturtā ceturkšņa» peļņas kāpumu

Lelde Petrāne,19.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta izsoļu vietne eBay paziņojusi par apjomīgu ceturkšņa peļņas pieaugumu, ziņo BBC.

Tīrā peļņa 2011. gada pēdējos trīs mēnešos bijusi 1,98 miljardi ASV dolāru. Atbilstošajā laika posmā iepriekšējā gadā eBay nopelnīja 559 miljonus ASV dolāru.

«Mums bija spēcīgas lieliskā gada ceturtā ceturkšņa beigas,» teicis eBay prezidents Džons Donahoe.

EBay norāda, ka peļņas pieaugums daļēji skaidrojams ar ieguvumu no atlikušo Skype akciju pārdošanas.

Par to, ka Microsoft iegādājas Skype par 8,5 miljardiem ASV dolāru, tika paziņots pagājušā gada maijā, bet konkurences iestādes šim darījumam zaļo gaismu deva oktobrī.

Izņemot ārkārtas peļņu, piemēram, Skype pārdošanu, eBay peļņa ceturksnī būtu 789 miljoni ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jau tiek izmantotas Google reklāmas, iespējams, ir nācies aizdomāties, vai ir vērts ieguldīt arī SEO. Galu galā, mājaslapa jau parādās meklēšanas rezultātu augšgalā, pateicoties apmaksātām reklāmām, tad kāpēc gan investēt arī ar SEO? Patiesībā SEO un Google reklāmas ir divas dažādas stratēģijas, kas var lieliski papildināt viena otru. Pat ja Google reklāmas sniedz rezultātus, SEO var piedāvāt ilgtermiņa ieguvumus, ko vien ar reklāmām nav iespējams nodrošināt.

Šajā rakstā tiks izskaidrots, kā SEO atšķiras no Google reklāmām un kā abu kombinācija var palīdzēt uzņēmumam gūt lielākus panākumus internetā.

SEO un Google reklāmas: kāda ir atšķirība?

Vispirms jānoskaidro galvenās atšķirības starp SEO un Google reklāmām. Google reklāmas ļauj uzņēmumiem izmantot PPC (maksā par klikšķi) modeli, kas nozīmē, ka tiek veidotas pielāgotas reklāmas, kuras parādās Google meklēšanas rezultātu augšgalā. Pielāgojot reklāmas atbilstoši atslēgvārdiem, iespējams piesaistīt auditoriju tieši tad, kad viņi meklē konkrētus risinājumus.

SEO, savukārt, ir process, kura laikā mājaslapa tiek uzlabota, lai tā labāk parādītos organiskajos (neapmaksātajos) meklēšanas rezultātos. Rezultāti var nebūt redzami uzreiz, bet SEO ir ilgtermiņa ieguldījums, kas laika gaitā nodrošina stabilu un regulāru apmeklētāju plūsmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā reklāmas tirgus šogad varētu pieaugt par 3-4%, intervijā aģentūrai LETA prognozēja Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa.

Viņa skaidroja, ka reklāmas tirgus parasti diezgan labi reaģē uz iekšzemes kopprodukta (IKP) svārstībām - ja IKP krīt, tad reklāmas tirgus krīt straujāk, ja IKP aug, reklāmas tirgus arī aug straujāk. "Šā gada IKP izaugsmes prognoze ir 2% robežās, tādējādi varētu sagaidīt, ka reklāmas tirgus izaugs par 3-4%," teica Liepiņa.

Asociācijas vadītāja norādīja, ka investīcijas reklāmā lielā mērā virza cilvēku pirktspēja un optimisms, kas saistīts ar patēriņa precēm. "Cilvēkiem ir nauda, bezdarba līmenis šobrīd ir neliels un ienākumu līmenis joprojām pieaug, tādēļ izskatās, ka optimisms ir, cilvēki tērēs naudu, pirks preces un pakalpojumus. Domājams, ka reklāmas tirgus tam sekos un atkal atgūsies," prognozēja Liepiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pasaules reklāmas tirgus aug, Latvijas - krīt

Lelde Petrāne,04.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules reklāmas tirgus 2010. gadā pieaugs par 4,8%, bet Latvijas – samazināsies par 10 -11%, liecina MMS Communications Latvia sniegtās aplēses. Latvijas reklāmas tirgus sarukšot vairāk nekā iepriekš prognozēts, jo priekšvēlēšanu cīņas laikā reklāmā ieguldīts mazāk nekā gaidīts.

2010. gada laikā jau vairākkārt uzlabota šā gada pasaules reklāmas tirgus izaugsmes prognoze, kas mainīta no 2,2% uz 3,5% un tagad uz 4,8% izaugsmi, salīdzinot ar 2009. gadu. Tam pamatā ir ZenithOptimedia pētījumi un apkopotā informācija par reklāmas tirgus pašreizējo attīstību pasaulē.

Visos pasaules reģionos 2010. gadā fiksēta ātrāka reklāmas tirgus izaugsme un atgūšanās no recesijas, kuras sekas 2010. gadā sākotnēji tika plānotas iespaidīgākas.

Lai gan ZenithOptimedia eksperti palielinājuši arī izaugsmes prognozi pasaules reklāmas tirgum 2011. gadā no 4,5% uz 4,6%, viņi atzīst, ka prognoze vērtējama uzmanīgi. Attīstīto reklāmas tirgu reklāmdevēji joprojām esot piesardzīgi attiecībā uz saviem nākotnes plāniem, kuros netiek paredzēta ambicioza ekspansija, jo bezdarba un kredītsaistību līmenis joprojām ir diezgan augsts, kā arī dažādu valstu valdības ar budžetu samazināšanu apdraud tirgus veselīgu izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru