Tūkstošiem Lielbritānijas zemo cenu aviokompānijas easyJet pasažieru nācies samierināties ar lidojumu kavēšanos un pamatīgām rindām lidostās, kad visā Eiropā pārtrauca strādāt lidsabiedrības datorsistēma.
Lidsabiedrības galvenajā bāzē – Londonas Getvikas lidostā - atcelti 14 lidojumi, bet pārējie kavējušies vidēji divas stundas. Izveidojušās lielas rindas pie aviokompānijas reģistrācijas galdiņiem, jo tehnisku problēmu dēļ reģistrēties lidojumam nav bijis iespējams internetā.
easyJet atzinusi, ka problēmas tās datorsistēmas piemeklējušas visā Eiropā un tāpēc reģistrācija lidojumiem notikusi manuāli, kas prasījis daudz ilgāku laiku. Pretēji Eiropas regulām, pasažieriem, kuru lidojumi tika atcelti, netika piedāvātas viesnīcas, bet gan norādīts izmēģināt veiksmi, kad datorsistēmas atsāks darbu, vēsta ārvalstu plašsaziņas līdzekļi.
Aviācijas eksperti prognozē, ka easyJet šādas datorsistēmu problēmas varētu izmaksāt visai dārgi – lidsabiedrībai, saskaņā ar Eiropas normām, pasažieriem, kuru lidojums ir atcelts, jānodrošina pusdienas un naktsmājas, bet tiem, kuru reiss kavējas par vismaz trīs stundām – jāizsniedz kompensācija vismaz 250 eiro apmērā.
Db.lv jau vēstīja, ka aizvadītajā gadā easyJet izdevās ievērojami audzēt pasažieru skaitu. Kopumā 2012. gadā lidsabiedrība pārvadājusi 54,41 miljonu pasažieru. easyJet biznesa gada pirmajos sešos mēnešos, kas noslēdzās martā, zaudējumi samazinājušies līdz 47 miljoniem britu mārciņu (aptuveni 39 miljoni latu), salīdzinot ar 90 miljoniem mārciņu (aptuveni 75 miljoni latu) tādā pašā periodā pirms gada.
Jūnijā kļuva zināms, ka easyJet iegādāsies 135 aviobūves kompānijas Airbus ražotās A320 pasažieru lidmašīnas.