Francijas aviosatiksmes dispečeru streika dēļ Latvijas nacionālajai aviokompānijai airBaltic nācies atcelt lidojumus uz Nicu, informē lidsabiedrības pārstāvji. Tāpat nozares pārstāvji paredz, ka līdzīgi streiki drīzumā varētu notikt arī citās Eiropas lidostās.
Trešdien lidsabiedrība airBaltic atcēlusi reisu Rīga – Nica – Rīga (BT695 / BT696), kas tiek veikts līdz četrām reizēm nedēļā. Savukārt otrdien airBaltic Francijas aviosatiksmes dispečeru streika dēļ atcēla lidojumus uz Parīzi. Citas aviokompānijas, kas lido no starptautiskās lidostas Rīga, streiks Francijā nav ietekmējis, Db.lv stāstīja lidostas pārstāve Elīna Krastiņa.
Pasažieriem, kuru lidojumi tikuši reisā Rīga – Nica – Rīga, airBaltic nodrošina kuponus maltītēm un piedāvā lidot uz citiem galamērķiem, kas ir atceltā galamērķa tuvumā, pauda airBaltic pārstāvji. Tāpat «tiek darīts viss iespējamais», lai nodrošinātu pasažieriem viesnīcas, ja ielidot Nicā vai izlidot no tās nebūs iespējams aviosatiksmes dispečeru streika dēļ.
Francijas lielākajās lidostās sakarā ar aviosatiksmes dispečeru streiku atcelta aptuveni puse no visiem lidojumiem, ziņo pasaules mediji. Paredzēts, ka streiks, kas sākās otrdien, turpināsies vēl divas dienas.
Trešdien zemo cenu aviokompānija Ryanair bija spiesta atcelt vairāk nekā 240 lidojumus, savukārt EasyJet – 128 lidojumus. Kopš streika sākuma EasyJet nācies atcelt 256 lidojums, bet Ryanair – ap 450 lidojumus.
Kopumā Francijā atcelti aptuveni 1,8 tūkst. lidojumu
Tiek paredzēts, ka aviosatiksmes kontrolieri drīzumā varētu pievienoties streikotājiem Francijā, raksta BBC.
Streikā piedalās teju 100% visu Francijas gaisa satiksmes dispečeru.
Aviosatiksmes dispečeri Francijā protestē pret Eiropas Savienības (ES) plāniem izveidot vienotu Eiropas gaisa telpu Single European Sky. Savukārt Francijas satiksmes kontrolieri norāda, ka jaunā sistēma ietekmēs sabiedrības drošību un dispečeru darba apstākļus.
Patlaban katra ES dalībvalsts ir pati atbildīga par kārtības nodrošināšanu gaisa satiksmē savas valsts robežās, taču Eiropas Komisija vēlas ieviest centralizētu gaisa satiksmes kontroli, paužot, ka tādā veidā reģiona aviosatiksmes kapacitāte varētu pat trīskāršoties, turklāt tiktu samazinātas izmaksas un aizkavētu lidojumu apjoms. Ja plāns Single European Sky tiks īstenots, daudzas nacionālās aviosatiksmes kontroles sistēmas tiks apvienotas deviņos Funkcionālos gaisa blokos (Functional Airspace Blocks, FABs), kuru ietvaros aviosatiksmi plānos jauns Eiropas gaisa satiksmes tīkla vadītājs.
«Tās mērķis ir nodrošināt Eiropas iedzīvotājiem labākus, efektīvākus un stabilākus gaisa satiksmes nosacījumus. Jaunajās regulās akcents ir likts uz visu aviācijas uzņēmumu, sākot no aeronavigācijas pakalpojumu sniedzēju, gaisa telpas lietotāju – aviosabiedrības un lidostas – efektivitātes palielināšanu. Lai paaugstinātu aviācijas konkurētspēju, visiem iesaistītajiem būs jāveic virkne pasākumu darbības shēmu ieviešanā un nākamajā pārskata periodā jāsasniedz konkrēti mērķi lidojuma drošuma, kapacitātes, vides un izmaksu efektivitātes komponentē,» skaidrots Latvijas Civilās Aviācijas aģentūras mājas lapā.
Paredzēts, ka jaunie noteikumi stāsies spēkā šā gada jūnijā.
«Izmaiņas ir valsts suverenitātes pārkāpums un tām būs negatīva ietekme uz darba apstākļiem,» uzskata Francijas aviosatiksmes dispečeru kontrolieru arodbiedrība USAC-CGT. Gaisa satiksmes kontrolieri norāda, ka Eiropas Komisijas plāni ir «tiešs uzbrukums sektoram kā sabiedriskam pakalpojumam», kā arī solis ceļā uz privatizāciju.
Dispečeru streika dēļ visvairāk lidojumu atcelts Parīzes lidostās, savukārt Nicā kopumā atcelti 70 lidojumi.