DC restorāni, kas pārvalda Double Coffee® espresso–kapučīno bāru tīklu Latvijā, slēgusi četras nerentablas iestādes, atlaidusi daļu darbinieku, apcirpusi izdevumus, pabeidzot gadu ilgušo biznesa restrukturizāciju.
Īstenotā pārkārtošanās ļaus tīklam ne tikai pārliecinoši turēties «virs ūdens», bet arī īstenot stratēģisku tirgus pozīciju ieņemšanu, pārliecināts DC restorāni ģenerāldirektors Sergejs Plotņikovs.
Pēc uzņēmuma vadības domām, galvenie veikto reformu rezultāti ir: biroja komanda ieguvusi pieredzi un iemaņas darbam krīzes laikā, pārvaldes personāla skaits ir optimizēts; gada laikā slēgtas četras nerentablas iestādes; izstrādāta zīmola Double Coffee® jauna attīstības stratēģija, kas tiks realizēta gan Latvijas tirgū, gan citos reģionos, kur darbojas Double Coffee®, - pirmās izmaiņas tīkla klienti pamanīs vēl līdz oktobra vidum. Pašlaik Latvijā darbojas 17 Double Coffee® espresso–kapučīno bāri, un tuvākajās divās nedēļās to skaits pieaugs.
«Restrukturizācijas procesā divi galvenie uzdevumi bija biroja darbības efektivitātes koeficienta, tas ir, uzņēmuma virzītājspēka, palielināšana un servisa kvalitātes uzlabošana. Skrupulozi pārskatījām visus izdevumus. Jā, neizpalika arī darbinieku skaita samazināšana, taču galvenais nav sašaurināt štatus, bet gan iemācīties darboties daudz efektīvāk. Ja kompānija ir veiksmīgi restrukturizējusies, tad tā ir spējīga strādāt arī apstākļos, kad ekonomiskā situācija turpina pasliktināties,» norāda S. Plotņikovs.
Uzņēmumam nācies iemācīties vadīt mazāku skaitu cilvēku, kuriem jāpaveic ievērojami lielāks darba apjoms, prasmīgi reaģēt uz pārdošanas apjomu samazināšanos un uzturēt pozitīvu rentabilitāti mazāka apgrozījuma apstākļos. «Mēs mainījām pieeju attiecībā pret iepirkumiem, pret pārrunām ar piegādātājiem un objektu īpašniekiem, no kuriem nomājam telpas, kā arī veicām citas izmaiņas,» stāsta kompānijas vadītājs.
Attiecībā uz par nerentablo iestāžu slēgšanu viņš uzsver: «Šeit biznesa loģika ir vienkārša: kāpēc jāvelk līdzi iestādes, kuras nes zaudējumus, ja visapkārt atbrīvojas jaunas teritorijas un pienācis izdevīgs brīdis, lai uzlabotu savu dislokāciju tirgū.»
Double Coffee® uzsver, ka nav iesaistījies dempinga spēlē, kas pašlaik dominē sabiedriskās ēdināšanas tirgū. Tīkls iešot citu ceļu – tiks uzlabots piedāvājums. Pārmaiņu ceļā ir ieplānoti daudzi soļi. Pavisam drīz Double Coffee® apmeklētāji Latvijā un citās valstīs ieraudzīs un varēs novērtēt daudzus jaunievedumus un, pirmkārt, tiks kardināli mainīta ēdienkarte, sola kompānija un uzsver, ka ir gatava asākai cīņai par klientu par apgrozījumu un rentabilitāti.
Db jau ziņoja, ka tīkls paplašinās arī ārpus Latvijas- gaidāmi jauni restorāni Ķīnā, Ukrainā, drīzumā arī Turcijā.