Latvijā turpina augt vietējo kafijas grauzdētāju skaits, tiek paplašinātas ražotnes, atvērtas kafejnīcas un stiprinātas pozīcijas arī ārvalstu tirgū. Visiem ir viens kopīgs mērķis – parādīt un pierādīt, ka Latvijā grauzdēta kafija var būt tikpat kvalitatīva un pat vēl kvalitatīvāka par importēto.
SIA Kalve Coffee nupat pārcēluši ražotni no VEF teritorijas Rīgā uz Jaunmārupi un plāno ar Latvijā grauzdētu kafiju turpināt iepazīstināt ne vien Latvijas, bet arī pasaules iedzīvotājus. Arī Kalve Coffee šis laiks ir izaicinošs, bet uzņēmums attīstās, neskatoties uz to, ka pārstāv nozari, kas ir būtiski cietusi. Iepriekš uzņēmums darbojās 250 kvadrātmetru plašās telpās VEF teritorijā, kur atradās Kalve Coffee ražošana, kafejnīca un treniņu centrs kafijas profesionāļiem, taču tur kļuva par šauru. Ja līdz šim Kalve Coffee lielākais kafijas grauzdētājs bija 15 kilogramu ietilpīgs, tad jaunajā grauzdētājā satilpst 120 kilogrami kafijas pupiņu, kas uzņēmumam ļauj sagrauzdēt 60 tonnas kafijas pupiņu mēnesī.
“Tas mums paver iespēju konkurēt nevis vietējā tirgū, piemēram, ar Andrito, Rockeat Bean Roastery, bet ar lielajiem Eiropas spēlētājiem. Mēs esam diversificējuši biznesus. Esam palielinājuši ražošanas jaudu vairāk nekā 10 reizes. Mūsu ambīcijas ir kļūt par lielākajiem, kvalitatīvākajiem kafijas ražotājiem reģionā, nevis tikai Latvijā un Baltijā, bet vēl plašāk. Piemēram, Somijā nav neviena šāda veida kvalitatīva ražotāja, arī Krievijā nav tādu, kas apvienotu specializācijas kafijas kopienu un padarītu produktu pieejamāku, nevis ekskluzīvu. Viens no mūsu primārajiem mērķiem ir ilgtspēja. Tas ir aktuāli daudziem, un daudzi arī to izmanto tikai kā mārketinga lietu, bet jau 2017. gadā, kad dibinājām uzņēmumu, mēs bijām definējuši, ka tā ir viena no pamatvērtībām,” stāsta Gatis Zēmanis, SIA Kalve Coffee līdzdibinātājs.
Pircēji izglītojas kafijas sfērā, tāpēc meklē svaigu un kvalitatīvu produktu, atzīst vietējie kafijas grauzdētāji. “KUUP kafijas grauzdētava pastāv tikai divus gadus, un mūsu pastāvīgo klientu loks paplašinās, tāpēc, neskatoties uz kopējo situāciju valstī, grauzdētavas ražošanas kapacitāte palielinās,” komentē kafijas grauzdētavas KUUP radītājs un izveidotājs Oskars Maculevičs. Tomēr pandēmija ir ietekmējusi gan KUUP, gan citus uzņēmumus. “Jāatzīst, ka ne tik drastiski un dramatiski, ja mēs skatāmies uz citām nozarēm, piemēram, viesmīlības nozari, kas mums ir ārkārtīgi tuva un kuras virzienā mēs strādājam ar savu grauzdēto kafiju,” stāsta Andrito Coffee Roastery dibinātājs un vadītājs Andris Petkevičs.
Visu rakstu lasiet 25.maija žurnālā Dienas Bizness!
ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!
#9/13
Rocket Bean Roastery globālā zīmola vadītājs un valdes loceklis
Ancis Romanovskis.