Jaunākais izdevums

Ar Baltkrievijas valsts koncerniem saistītais uzņēmums SIA Oil Logistic kļuva par straujāk augošo uzņēmumu 2007. gadā - Gazeli 2008.

Vladimirs Demidovs

IVladimirs Demidovs ntervijā Db uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Baltkrievijas pilsonis Vladimirs Demidovs stāsta par uzņēmuma darbību, Baltkrievijas konfliktu ar ASV un savu Latvijas un Baltkrievijas sadarbības redzējumu.

Kāds bija uzņēmuma darbības sākums Latvijā?

Baltkrievijai nav pieeja jūrai – citi saka, ka tas ir trūkums, es – ka tā ir priekšrocība. Trūkumus vienmēr vajag pārvērst par priekšrocībām, tā ir izdevīgāk. Mums ir iespēja izvēlēties virzienus, izvēlēties ceļus. Izvēle ir atkarīga no tā, kur ir lētāk, operatīvāk un labāk. Kad es atnācu uz koncernu, es biju speciālists vieglajā rūpniecībā, jo 28 gadus biju nostrādājis tieši šajā nozarē. Mani nosūtīja uz Latviju. Sākumā pieeja bija tāda – brauc pie jūras no Gdaņskas līdz Pēterburgai un meklē, kur mums ir visinteresantākais variants, tur arī atvērsim pārstāvniecību. Mēs izvēlējāmies Rīgu ģeogrāfiski izdevīgā stāvokļa dēļ – 300 km līdz Tallinai, 300 km līdz Klaipēdai. Rīga ir arī Baltijas finanšu centrs. Pieradu pie domas, ka te būs jāstrādā. Tagad jau ir sestais gads, kopš es te esmu. Pirmos divus gadus mēs strādājām kā pārstāvniecība un paralēli – 11 mēnešus pēc pārstāvniecības izveidošanas – izveidojām arī uzņēmumu. Belneftehim Baltic, šodien Oil Logistic principā ir Baltkrievijas valsts kompānija, kuras īpašnieki ir uzņēmumi, kuri ietilpst milzīgajā Baltkrievijas koncernā Balneftehim. Šis ir arī iemesls, kādēļ amerikāņi mums „uzbrauca”. Īpašnieki ir kompānija Belarusjkalij – 55%, pašam Belneftehim koncernam pieder 25%, bet viņi nevada uzņēmumu – viņi savas akcijas ir atdevuši Baltkrievijas naftas namam. Un pa 10% pieder Naftan, kas ir naftas pārstrādes uzņēmums Novopolockā, un naftas ieguves uzņēmumam Belorusjneftj. Principā mums nav neviens procents privātā kapitāla, jo tā ir tāda Baltkrievijas specifika. Arī man kā uzņēmuma vadītājam ir vieglāk pārstāvēt valsts intereses, cīnīties par katru santīmu. Jo es zinu, ka tā nav mana nauda, par ko es cīnos.

Ar ko tieši Oil Logistic nodarbojas?

Mūsu pamatnodarbošanās veids ir tranzīta nodrošināšana. Pirmkārt, tas ir naftas produktu tranzīts, otrkārt, kālija mēslojuma tranzīts, līdz 2008. gadam bija arī naftas produktu pārdošana līdz kuģa bortam. Vēl mēs nodarbojamies ar naftas ķīmijas pārdošanu, ar to es domāju sāli ielu kaisīšanai. Esam dīleri Latvijā un Igaunijā. Protams, mēs konkurējam ar Vācijas un Ukrainas sāli. Pārdodam arī polietilēnu, polietilēntereftolatu, parafīnu, polipropilēna plēvi un naftas bitumu.

Vispirms mēs darbojāmies Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, pēc tam tika izveidota atsevišķa kompāniju Lietuvā, un mēs atdevām tai daļu sava biznesa. Būtībā tanī brīdī tā jau bija dzīvotspējīga kompānija, vienkārši vajadzēja to piereģistrēt. Sākumā uzņēmumā strādāja 18 cilvēku. Daži neticēja, ka ar tādu skaitu var nodrošināt tādu apgrozījumu, kāds mums bija, pierakstīja klāt divas nullītes – sanāca 1800 cilvēku. Mums biroji ir Ventspilī un Tallinā. Mums nav neviena lieka darbinieka – Jūs pati redzat, es pats nodarbojos ar visādām muļķībām. Dzenu vagonus, uzzinu, kur tiks piekrauta mašīna, kad atnāks...

Kādi ir jūsu galvenie sadarbības partneri?

Mēs Latvijā, Lietuvā un Igaunijā strādājam ar visiem termināliem. Dažādos līmeņos, bet ar visiem. Ļoti laba sadarbība mums ir ar Rīgas termināliem – Naftipeks, Mantess, Woodison. Šobrīd pamazām arī ar OVI. Ventspilī mēs strādājām ar Ventbunkeru, nelielos apjomos arī ar Ventspils naftu, pirms tur atnāca Vitol, jo Vitol ir cita sistēma. Tas ir treideris, bet ne stividors. Klaipēdā ar Kalipedas nafta strādā dibinātā lietuviešu kompānija. Ventspilī mēs veicam ostas ekspedītorijas ar kālija mēslojumu. Es uzskatu, ka šis terminālis uzvedas ne īpaši pragmatiski, jo negrib mūs redzēt kā partnerus-ekspeditorus, tādēļ, ka esam pārāk piekasīgi. Bet Rīgā mēs strādājam tieši ar visiem operatoriem, dispečeriem, aģentūrām. Reāli mēs nepieļaujam nekādu vagonu dīkstāvi, ritošā sastāva un krasta tvertņu apgrozāmība mums ir ļoti augsta.

Tātad tāda ir mūsu pamatdarbība, kas arī nes lielāko daļu peļņas. Peļņa nāk no naftas produktu pārvadāšanas – pārsvarā mēs vedam dīzeļdegvielu, nedaudz arī benzīnu un mazutu. Bet pamatā tas ir dīzelis. Cenu nosaka Baltkrievijas puse. Mēs varam nopelnīt tikai uz to, ko mēs reāli darām un ko varam ietekmēt – ar servisu. Redzot, ka apgrozījums ir milzīgs, bet peļņa – parasta uzņēmuma līmenī var brīnīties, bet naftas biznesā tas tā reāli var būt, jo mums cenu nosaka Baltkrievija. Latvija nopelna uz to, ko reāli darām mēs. Mēs Latvijā godprātīgi maksājam visus nodokļus – mums ir milzīga PVN pārmaksa, kuru mēs nevaram atgūt. Tas ir tīri procedūras dēļ, mēs tāpat to kaut kā kompensēsim. Un tas, kāpēc mēs ilgus laikus negribējām runāt ar medijiem bija nepareizā Latvijas valsts pozīcija (ja drīkst tā sacīt. Tas ir mans, kā cilvēka, viedoklis), kad ASV nolēma īstenot sankcijas pret Baltkrievijas valsts ierēdņiem sakarā ar it kā nedemokrātisko režīmu Baltkrievijā – kas īsti ir demokrātijas tāpat neviens nezina. Pēc tam šīs sankcijas vērsa pret Balneftehim koncernu, tad vairākiem tā uzņēmumiem. Šobrīd šīs sankcijas atcēla Eiropas Savienībā. ASV gan nē. Finanšu ministrija ar Federālo rezervju fondu kā izpildorgāns izdeva valdības rīkojumu Nr. 13405 par to, ka jebkādam kapitālam, kurš atrodas struktūrās ASV jurisdikcijā (bankas, firmas, pilsoņi), jābūt iesaldētam, bet ASV personām aizliegts sadarboties vai strādāt ar jebkādām Belneftehim struktūrām.

Un kādi bija pārbaužu rezultāti?

Nu, mūs tā pārbaudīja! Es viņiem tādu operu atskaitēs sarakstīju uz sešiem kilogramiem! Un pats tumšākais/aizdomīgākais mūsu darījums, ko viņi atrada, bija apmaksa no naftas bāzes īpašnieka privātā konta. Naftas bāzes kontā 30. datumā nebija pietiekami naudas, bet maksājamā summa jaunajā mēnesī pieauga no 800 līdz 840 dolāriem, tāpēc viņš samaksāja trūkstošo naudu no sava konta. Pēc tam 1. – 5. datumā mēs apmainījāmies ar visiem vajadzīgajiem dokumentiem. Bet tas skaitījās mūsu tumšākais darījums! Pie tam mūsu darījumi ir ļoti vienkārši – katra apmaksa tiek apstiprināta ar vienu tonnu pārvestās, pārkrautās, saņemtās vai pārdotās kravas. Tur neko nevar noslēpt. Mēs principiāli neesam nekādā ofšorā. Latvijā šobrīd biznesmeņiem nepatīk maksāt valstij. Strādā caur ofšoriem. Un tikai tad, kad ir jāparāda, ka viņš ir bagāts cilvēks, tad peļņa uz laiku tiek pārvesta uz šejieni. Lursoftā parādās lieli cipari, visi viņus izpēta un izvazā. Bet no kurienes pēkšņi radusies nauda? Mums tā nav, bet mēs ar interesi sekojam līdzi grāmatām, rakstiem un materiāliem, kas tiek publicēti. Tad var saprast, kas ko patiesībā ietekmē konkrētā biznesā.

Naftas produktus mēs pārdevām līdz 2007. gada 13. novembrim. Mums vēl paveicās, jo starp ASV un Baltkrieviju ir laika starpība. Kad arestēja mūsu ASV kolēģu kontus, mums piezvanīja un mēs paspējām deviņos no rīta pārvērst visus dolārus eiro. Protams, mēs zaudējām konvertācijas dēļ. Bet kad 11:00 Latvijas regulators publicēja Federālo rezervju sistēmas paziņojumu, ka mēs esam tādi slikti.

Tāda ir Latvijas īstenība: neskatīties uz biznesu un kaimiņiem, bet ieklausīties citu viedoklī. Kā tajā anekdotē – ziniet, padomju laikos bija tikai viedoklis. Bez faktiem un apstiprinājuma, tikai viedoklis. Un anekdote savukārt ir tāda: kādam atnes dokumentus par Ivanova nozīmēšanu paaugstināšanai. Viņš domā: Ivanovs... Ivanovs... Kaut kas viņam tur ar cepuri bija. Vai nu viņam nozaga vai viņš nozaga... ai, neiesim noskaidrot, labāk vienkārši nepaaugstināsim. Tāpat arī Latvija – ai, tur Amerikā kaut ko teica. Ai, pazaudēsim pusmiljonu nodokļos. Lieki viņi ir te Latvijā. Latvijas bankas mums parādīja durvis ar daiļskanīgu iemeslu - «lai novērstu imidža riskus».

Kādā rajonā Baltkrievijā iegūstat kāliju?

Minskas rajonā, Soligorskā, Starobinskas sāls atradnēs. Šī vieta ir bagāta ar kālija iegulām. Ziniet, par ko vajag uzrakstīt – par Belaruskalij ģenerāldirektoru (saukts par Bašuru Andreju Nikolajeviču). Tas laiks, kad mēs atnācām strādāt uz Latviju, sakrita ar laiku, kad bija milzīga krīze Belaruskalij uzņēmumā. Vajadzēja celt, vajadzēja paplašināt izejvielu bāzi, bet naudas nav. Labākie viņa palīgi teica – ja naudas nav, kāda tur vēl celtniecība, kāda jauna šahta, kāda jauna atradne – ka tikai izdzīvot! Bet viņš dzenāja darbiniekus pa Latviju, lika sameklēt kaut jel kādus kredītus... Viņš ģenerāldirektora krēslā ir nonācis no ražotājiem, sāka no nulles. Nopirka visu aprīkojumu šahtas izciršanai un patstāvīgi sāka veidot raktuves ar saviem spēkiem. 9. maijā būs nodota piektā raktuves pārvalde – piecu gadu laikā septiņu gadu vietā. Es uzskatu, ka viņš ir pelnījis republikas varoņa titulu. Tagad jau sākuši celt sestās raktuves, lai arī nav zināms, vai tās būs nepieciešamas, vai būs tik liels pieprasījums pēc dzīvā kālija. Bet izejvielu rezerves apvienībai būs. Viņam ir labs izteiciens, kad viņam saka: Andrej Nikolajevič, jūs taču esat pensionārs – 62 gadi! Viņš atbild: Mana vecmāmiņa nodzīvoja līdz 91 gadam – es arī taisos! Lūk – zemnieku dzīves pieeja! Es bieži strīdos ar viņu, jo mums ir dažādi viedokļi daudzos jautājumos, bet vienmēr ir jāizrāda cieņa cilvēkiem, kas ir to pelnījuši.

Kā jūs skatietās uz nākotni – vai mainīsies kaut kas Latvijas vai ASV attieksmē?

Vienmēr vajag domāt tikai to labāko. Daudzi mēs te skrējām pa priekšu vilcienam, darījām lietas uz priekšu, tādas lietas, kas, šķita, nebūs vajadzīgas.

Šodien Latvija ir zaudējusi pārdošanu, nodokļus, apgrozījumu rēķinos – tā ir nauda. Mūsu galvenie konti šobrīd ir Krievijā, jo Latvija nevar garantēt, ka nākamajā brīdī mūsu naudu mums neatņems. Mūsu kolēģiem Ķīnā atņēma 20 tūkstošus dolāru, sacīja – jā, nauda ir pie mums, kad Baltkrievija mainīsies, tad mēs naudu atbrīvosim. Pie tam no Ķīnas naudu izlaida – tā aizgāja līdz ASV bankai un tur tika apturēta. Baltkrievijā naftas biznesā visi pārgāja uz eiro, tagad pāries uz rubli naftas daļā. Kas no tā ieguva, grūti spriest. Visdrīzāk neviens. Arī Baltkrievija zaudēja, jo naftas cenas ir dolāros, bet konvertācija uz eiro rada zaudējumus Tagad ar naftas produktu pārdošanu, ar piegādi līdz kuģa malām (FOB) nodarbojas Baltkrievijas naftas kompānija, kura ir reģistrēta Minskā, bet mēs kļuvām vienkārši par servisa kompāniju, kas apkalpo viņu līgumus. Domājam, kā apvienoties, pārdoties, kļūt par meitas kompāniju. Jo vienmēr ir vieglāk strādāt sasaistē. Viens otram var palīdzēt.

Mūsu uzdevums – organizēt pareizu, regulāru un sistemātisku procesu iekšējā tirgus naftas produktu piegādēm. Jo vairāk kā 60% no dīzeļdegvielas Latvijā ir no Baltkrievijas. Kvalitāte ir ļoti laba, jo lielāko daļu mēs vedam Eiropai, un daļa paliek te uz vietas.

Dzīve kustās neskatoties ne uz ko. Kādreiz citi kaut ko nožēloja, tagad es nožēloju zaudējumus. Citreiz vēl kāds kaut ko nožēlos. Ziniet, pie manis pirms pāris dienām sēdēja viens mūsu partneris, kas sacīja: ai, kas tev tie 60 tūkstoši dolāru, jūs taču mums tos piedosiet! Bet es skaitu katru centu, jo tā nav mana nauda – tā ir valsts nauda. Tā ir vēl viena mana kaite – es nāku no vieglās rūpniecības un tur ir pierasts skaitīt katru kapeiku. Tur ir pavisam citi mērogi. 500 dolāri man vienmēr ir bijusi viena rūpnieciskās šujmašīnas galviņa! Tas, protams, bija pirms piecpadsmit gadiem. Bet es naudu novērtēju. Ar lidmašīnu nelidoju – braucu ar automašīnu. Lai gan tas ir pilnīgi nepareizi – mūsdienās jau visi uz imidžu skatās (smejas)! Atbrauca viens mūsu ģenerāldirektors uz šo biroju, visu apskatīja un noteica: Tīri. Labi. Bet marmora trūkst (smejas). Bet vispār, svešā valstī ir grūti – reāli esmu te viens, ģimene man ir Minskā. Dzīvojām mēs te pieci baltkrievi, trīs nolēma īrēt dzīvokļus, tā nu mēs te divi palikām dzīvot biroja telpās. Gribu mājās. Bet nu laiks skrien ātri, laikam tāpēc, ka visu laiku jāstrādā.

Vai varat kaut ko arī par sevi pastāstīt?

Smieklīgi jau ir – trešo reizi mainu profesiju, pie tam kardināli. Pabeidzis es esmu Kijevas politehnisko institūtu ar sarkano diplomu. Specializācija bija ķīmiskā mašīnbūve un aparātbūvniecība. Mans pirmais darbs bija inženieris – automašīnu izmēģinātājs. Pats labākais darbs bija, kaut nostrādāju tikai trīs mēnešus. Nopietni! Bet tas bija ļoti interesants darbs – braucām uz automašīnu izturības izmēģinājumiem. Līdz šim institūta mācību laikā piecus gadus biju nostrādājis laboratorijā. Arī nodarbojos ar gumijas un plastmasas pārstrādes aprīkojuma izturību. Pēc tam aizgāju uz zīda audumu ražošanas kombinātu. Atnācu kā inženieris, pēc 25 gadiem biju paaugstināts par ģenerāldirektoru. Vēl pēc četriem gadiem nokļuvu naftas ķīmijas nozarē un sāku nodarboties ar loģistiku un transportu. Ar to arī nodarbojos pēdējos sešus gadus. Interesantākie bija tie pieci gadi, kurus es strādāju kā ģenerāldirektors. Bija jāpieņem lēmumi, bija liela komanda, no rīta līdz vakaram jāskrien un viss jāpārbauda, kaut kas jāsaskaņo. Bet ierēdnis es nekad neesmu bijis un arī negribētu – man nepatīk papīru darbs, nepatīk dumjas vēstules.

Ko vēl par mani? Man ir sieva, divi pieauguši dēli un mazmeitiņa. Ar sievu mēs esam kopā institūtu beiguši, mācījāmies paralēlās grupās. Es jau domāju, kad viņa aizies pensijā, viņa varētu uz šejieni atbraukt, tad es te vēl uzkavēšos. Latvija ir interesanta zeme.

Jūs izteicāt kritiku Latvijas valdībai. Bet, kas ir tas, kas jums Latvijā patīk?

Lūk, ko nozīmē žurnālistu interpretācija. Ja kas, es Baltkrievijas valdību kritizēju ne mazāk kā Latvijas valdību. Tāpēc, ka gribu, lai tā mainītos uz labo pusi! Latvijā ir lieliska banku sistēma, uzņēmumu reģistrācijas sistēma, nodokļu sistēma, kas ir progresīva un vienkārša. Sadzīves līmenī vispār nav nacionālisma. Bet valstiskā līmenī gan ir. Kultūras līmenis Latvijā, protams, ir augstāks nekā Baltkrievijā. Arī serviss. Tas gan nav Eiropas līmeņa serviss. Latvijā saka: tiks izdarīts ceturtdien 16:00! Tikai kurā ceturtdienā neviens nenoprecizē (smejas). Latvijā arī nav problēmu atrast vietu, kur paēst ceļmalās.

Sākumā man prasīja: kur tu īsti dzīvo – Minskā, Mogiļevā vai Rīgā? Es atbildēju: mašīnā. Jo es daudz pārvietojos, it īpaši, kad mēs vēl Lietuvā strādājām. Tad man bija divi maršruti – pa pulksteņrādītāja virzienu un pret. Pa pulksteņrādītāja virzienu, tas nozīmē – Rīga – Novopolocka – Minska – iespējams, Saļigorska – Klaipēda – Rīga. Vai arī attiecīgi pretējā virzienā, atkarībā kādas ir vajadzības.

Savstarpējās attiecībās starp mūsu valstīm es dodu priekšrocību «ražošanas-būvniecības» pieejai, tas ir biznesa izveidošana ar perspektīvu uz parītdienu. Jo – kurš neceļ šodien, ir nolemts novecošanai jau rīt.

Starp citu, lietuvieši ir daudz pragmatiskāki, viņi ķeras pie visa, ko viņiem piedāvā, lai tikai nopelnītu. Bet Latvijā diemžēl tā nav. Lūk, lietuvieši pārņēma 2 miljonus tonnu kālija ar vienu mājienu. Gāja, kaulējās, nolaida cenu, parakstīja līgumu un bija uzvarētāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gazeles 2008 sasniedz rekordstrauju izaugsmi

Dace Skreija kopā ar Katrīnu Iļjinsku,26.01.2009

Laureāti un suminātāji: Vidzemes Gazele - Valmieras uzņēmums SIA Aimasa, vadītājs Jānis Greimanis (no kreisās), Rīgas un Rīgas rajona Gazele un visstraujāk augušais uzņēmums Latvijā - Rīgas uzņēmums SIA Oil Logistic, valdes priekšsēdētājs Vladimirs Demidovs, Zemgales Gazele - Jelgavas uzņēmums SIA Karuss, valdes priekšsēdētājs Kaspars Kazāks, Kurzemes Gazele un visstraujāk augušais rūpniecības uzņēmums valstī - Liepājas uzņēmums SIA Dzelzsbetons MB, direktors Ojārs Jaksts, Izdevniecība Dienas bizness SIA valdes priekšsēdētājs Gastons Neimanis, ekonomikas ministrs Kaspars Gerhards, SEB bankas specbalvas ieguvējs kūdras eksportētājs Compaqpeat, vadītājs Georgs Martens, Latgales Gazele - Rēzeknes uzņēmums SIA Kolors, valdes priekšsēdētājs Guntars Skutelis.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gazeļu TOP 250 augšanas slieksnis šogad palielinājies līdz 364 %, salīdzinot ar pērno gadu, kad tas bija 340 %.

Jau astoto gadu pēc kārtas Dienas bizness sadarbībā ar SIA Lursoft veido Latvijas visstraujāk augošo uzņēmumu - Gazeļu sarakstu un īpašā pasākumā godina tos uzņēmumus, kuru apgrozījuma pieaugums pēdējos trīs gados bijis straujāks nekā konkurentiem. Gazeļu projekta mērķis - tā ir iespēja apzināt Latvijas mazos un vidējos uzņēmumus, kas sevi ir spēcīgi pieteikuši Latvijas biznesa džungļos, tikai kuru darbības apjomi neļauj kļūt pamanītiem caur mediju veidotajiem lielo uzņēmumu un lielāko nodokļu maksātāju sarakstiem, bet kuri ir ļoti būtiski Latvijas ekonomikai, īpaši reģionos. Ekonomikas ministrs Kaspars Gerhards salīdzināja ekonomiku kā savannu, kurā dzīvo gazeles un ir sausums. «Ik pa brīdim savannā līst lietus un lietus laiku jāprot izmantot, uzkrājot ūdeni, kur vien var, lai sausuma laikā to var izmantot,» teica K. Gerhards. Viņš skaidroja, ka «Latvijas ekonomikā lietus ir nolijis un tagad iestājies sausums, kad iepriekšējo gadu veiksmīgākajiem uzņēmumiem ir jāizmanto resursi, ko uzkrājuši ziedu laikos.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vēstule redakcijai: No tāluma, kur sāpes dzīst

Paliekot jūsu vēstuļdraugs - jūsu Mārcis Bendiks, kaut kur ap Ziemeļu platuma 12. paralēli,26.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Godātā redakcija, lai arī liktens vēju virpuļi aiznesuši mani tuvāk ekvatoram, sirdī esmu ar jums un visiem tiem grūtumiem, kas šai laikā mūs piemeklējuši. Tā kā tiešā veidā palīdzēt šobrīd nevaru, lūdzu pieņemt vienīgo, kas man atlicis: dot vērtīgus padomus.

Ne jau valdības veidošanas pūliņos, nē, - tur loģika un pieredze, pat ja nedaudz lietota, jau ir pierādījusi savu nevajadzību, es pat teiktu, arhaisku nolemtību. Šai jomā ļausim jaunajiem, post-postmodernās politikas spēkiem izspēlēt absurda teātri visā tā krāšņumā, atturoties no vecišķiem komentāriem.

Varu līdzēt saistītā jomā, proti, politikas vērotāju plašo masu rūpestu un nedrošības mazināšanā. Kā dzirdu no vēstīm, kas mani sasniedz no sniegotās dzimtenes, daudzus vajā rūpju izraisīti miega traucējumi, bet ierastā aitu skaitīšana aizmigšanai nelīdzot.

Iemesls te manuprāt tāds, ka vecā formula - skaitīt aitas no simta atpakaļ un tad atkal uz priekšu - daudziem jaunlaiku izglītības upuriem ir par grūtu (skaitīt māk tikai uz priekšu, un tad arī putrojoties), bet vecmodīgiem tā pārāk vienkārša miega uzdzīšanai. Tālabad piedāvāju sadalīt šo metodi divās apakšmetodēs: vienu vispār bez matemātikas, kas noderēs pēdējās desmitgades sabiedrisko attiecību un žurnālistikas specialitāšu produkcijai, un otru ar nopietnāku rēķināšanu, iepriekšējo paaudžu midzināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā aplūkot, kā top ragavas!

Šī ir ceturtā sezona, kad Konstantīns Demidovs izgatavo ragaviņas. «Sākotnēji studēju Rīgas Tehniskajā universitātē un iepazinos ar kādu cilvēku, kurš ieteicis: tev jādomā pašam par savu biznesu. Tev ir galva uz pleciem, tādēļ tev jāmeklē ceļi, kā veidot savu biznesu. Tā es sāku savādāk domāt, sāku skatīties internetā, un domāju, sākotnēji noīrēju garāžu, par kuru bija jāmaksā īre 20 lati mēnesī un nopirku figūrzāģi. »

Nesen ražotne pārcelta jau uz daudz plašākām telpām.

Pirmā doma bijusi ražot skrejriteņus, tomēr K. Demidovs sapratis, ka Latvijā nav tik liels pieprasījums un ir citi ražotāji, kuriem ir lielāki apjomi, tādēļ ziemā sācis domāt par ragavu izgatavošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijā inflācija šogad, salīdzinot ar pērno gadu, ir teju 10%, un to visvairāk sekmējis pārtikas cenu kāpums. Lielākais cenu kāpums bijis graudiem, miltiem, dārzeņiem un augļiem, savukārt krievi par cenu kāpumu nekurnot, jo ir pie tā jau pieraduši, raksta BBC.

Griķu cena kopš pagājušā gada ir dubultojusies. Ekonomisti apgalvo, ka cenas nekritīsies piedāvājuma trūkuma dēļ, bet piegādātāji un spekulanti izplata baumas, ka griķu trūkums paaugstina cenas.

«Mēs tērējam arvien vairāk un vairāk naudas pārtikai,» BBC norādīja Krasnojarskas iedzīvotājs Sergejs Nikanovs.

2010. gada pirmajā pusē inflācija Krievijā nedaudz nokritās, bet kopš tā laika tā ir teju dubultojusies – no 5,5% pērnā gada jūlijā līdz 9,6% šī gada janvārī. Inflācijas izraistītājs bija pieaugušās pārtikas cenas, kas šogad Krievijā ir par 15% augstākas nekā pērn.

Labības un miltu cenas kopš pagājušā gada ir pieaugušas par 70%, augļu un dārzeņu cenas – par 51%, bet piena un tā produktu cenas palielinājušās par 16%. Krievijas valdība ir «iesaldējusi» maizes cenu, tādēļ tās kāpums ir tikai 10%, salīdzinot ar pagājušo gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Elmārs Tannis: Mēs visi varam satikties ballītēs, bet gribot negribot visu līdzsvaro maciņa biezums

Romāns Koļeda, Db,15.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viņu dzīvē virzījuši divi sapņi – kļūt par pasaules klases futbolistu un restorāna īpašnieku. Jaunībā atvadījies no lielā futbola, Elmārs pārcēlās uz tēva zemi. Kamēr daudzi joprojām skatās Īrijas virzienā, viņš pamatīgi, tā sakot, stingri uz abām kājām nostiprinājies Latvijā.

Ēst gatavošanu dažreiz salīdzina ar mūzikas radīšanu – vai tu arī tā domā? Vai tev patīk sarežģīti ēdieni?

Zini, kā tas ir? Kas vienam ir sarežģīti, otram būs vienkārši. Šodien saprast, kas ir sarežģīti, gandrīz nav iespējams. Tas atkarīgs no auditorijas. Bet man patīk gatavot kā mājās, lai cilvēks saprastu, ko viņš bāž mutē, un būtu garšīgi paēdis, nevis ieknābājis kaut ko ļoti smalku – nezinu, vai ikdienā pie galda ir vajadzīga dārga izsmalcinātība. Protams, ir forši dažreiz aiziet uz kādu šiku restorānu, bet es dodu priekšroku vienkāršākām lietām. Ja man, piemēram, būtu jāēd steiks par 90 latiem, man to būtu ļoti grūti sagremot, jo es meklētu, kur tā lielā vērtība. Tiklīdz tev pie galda kaut kas jāmeklē, tā zūd patiesā bauda. Cita lieta, ja cilvēks ir ļoti turīgs un viņam tie deviņdesmit lati ir kā deviņi. Bet man nekad nav paticis no ēdiena gaidīt dārgus brīnumus un, izgaršojot katru kumosiņu, meklēt augstās cenas iemeslus. Nesaskatu šādā procesā ne prieku, ne jēgu. Varbūt tāpēc esmu tāds demokrāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nakts tirgū iepirkties izdevīgāk

,31.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nakts tirgū tirgotāji uz placi ierodas jau ap 12 vakarā, savukārt pircēji sāk ierasties ap trijiem, četriem no rīta, ziņo laikraksts Neatkarīgā.

"Pagājušajā gadā bija krietni labāk, tagad pircēju ir aptuveni uz pusi mazāk. Iztikšanai un benzīnam sanāk, taču par iekrājumiem var aizmirst. Reti gadās, ka prece jāved mājās, sliktākā gadījumā palieku arī uz dienas tirgu," stāsta tirgotāja Stase.

Savukārt kāds cits tirgotājs norāda: "Uz kaulēšanos es neielaižos, jo cenas jau tā ir zemas. Ja ņem vairākas kastes zemeņu, tad par kilogramu iedodu desmit santīmu atlaidi, bet citādi nepiekāpjos."

Cenas nakts tirgū (par kilogramu)
Tomāti50 līdz 60 santīmu
Gurķi50 līdz 60 santīmu
Kartupeļisākot no 10 santīmiem
Sviesta pupas70 santīmi
Loki1 lats
Ziedkāposti40 santīmu
Ķiploki1,2 līdz 1,6 lati
Lietuviešu ķiploki70 līdz 90 santīmu
Kabači15 santīmu
Zemenes2 lati
Jāņogassākot no 70 santīmiem
Āboli70 santīmu (cena pieaugs)

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālās vēlēšanu komisijas statistika liecina, ka starp Rīgas domes deputātu kandidātiem atrodams arī liels skaits dažādu uzņēmumu pārstāvju.

Tā vēlēšanās startē gan valdes priekšsēdētāji, gan valdes locekļi, gan direktori, gan citi augstākā līmeņa uzņēmumu darbinieki.

Lūdzām daļai no viņiem sniegt atbildes uz diviem jautājumiem:

1. Vai šis ir Jūsu pirmais starts politikā?

2. Kādēļ izlēmāt iet politikā? Kāda ir Jūsu motivācija un kādi ir plāni?

(Partijas sakārtotas secībā, kādā tās atrodamas cvk.lv)

Atbildes:

- Politisko partiju apvienība Saskaņas Centrs, Partija Gods kalpot Rīgai

Deņiss Jeļizarovs, dzimšanas gads: 1981, dzīves vieta: Rīga, tautība: nav norādīta

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mārtiņš Lauva: Krīzes vaininieki tagad sēž Havajās, dzer kokteili un ņirdz par to visu

Ieva Mārtiņa, Db,10.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pelnījis miljonus, spēlējoties Latvijas nekustamā īpašuma tirgū, viņš tagad ceļ mājas Amerikā, bet to, kas pašlaik notiek Latvijā, sauc par laiku, kad beigušies Ziemassvētki. Tāds ir 29 gadus vecais uzņēmējs, basketbola kluba VEF dibinātājs, Latvijas basketbola savienības padomes loceklis Mārtiņš Lauva.

picturegallery.3b336331-1cac-4940-9607-cd2afa28aa12

Sarunas sākumā Mārtiņš atgādina, ka vēl pirms gada teicis, ka vienīgā reālā iespējamā mūsdienu apokalipse ir finanšu krīze, jo pasaules finanšu sistēma uzbūvēta ļoti absurdā un gandrīz nepārvaldāmā veidā. Kā piemēru viņš min Čikāgas preču biržu, kur no dienā noslēgtiem daudzu miljardu darījumiem tikai 1 % ir reālas preces, bet pārējie 99 ir uz to procentu atvasinātie vērtspapīri. Tas pats notika ar nekustamo īpašumu ASV, skaidro Mārtiņš. «Iedomājies, kāds nabaga amerikānis maksā par savu māju kredītu 500 dolārus mēnesī, šo kredītu kāds smuki iepako un pārdod biržā, bet uz šī iepakojuma tiek uzcelta vesela piramīda ar atvasinātajiem vērtspapīriem, tā ka beigu beigās tāds Lehman Brothers, kurš bija piramīdas augšgalā, beigās pat nesaprata, ko īsti pērk. Te nu ir rezultāts. Lielākie cietēji īstenībā nav amerikāņi, jo tie iepakoja nekustamā īpašuma vērtspapīru portfeļus, bet Āzijas, Eiropas, Austrālijas, Japānas investīciju bankas, pensiju fondi, kas ieguldīja šajās investīciju bankās (Lehman Brothers, Chase Manhattan, Bearn Stearns utt.) vai arī aizdeva tām naudu. Tie, kas pārdeva vērtspapīrus, tagad sēž Havajās, dzer kokteili un ņirdz par to visu. Pašreizējās finanšu sistēmas pieredze ir šausmīgi īsa, kādi 30 – 40 gadi, kā reaģēt uz šādām krīzēm, vells viņu zina! Var tikai izteikt pieņēmumus.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Aldis Hofmanis: labdarība spēj dot cerību un gaišuma staru

Kristīne Stepiņa,07.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labdarība prasa iedziļināšanos sabiedrības vajadzībās, tā nedrīkst būt formāla, aprobežojoties ar kārtējo saldumu paciņu

Tā uzskata aģentūras Digg Deep MGMT vadītājs, pirmais grupas Prāta Vētra menedžeris Aldis Hofmanis, kurš kopā ar kultūras biedrību Spektrs organizē populārās Ziemassvētku dziesmas Klusa nakts, svēta nakts 200 gadu jubilejas koncertu tūri Latvijas baznīcās.

Fragments no intervijas, kas publicēta 7. decembra laikrakstā Dienas Bizness:

Ar ko tu šobrīd nodarbojies?

Man ir uzņēmums Digg Deep MGMT, kas nodrošina visa veida menedžmenta pakalpojumus mūziķiem, kā arī stratēģisko plānošanu un tehnisko menedžmentu dažādiem projektiem un pasākumiem. Šobrīd strādāju ar vienu no talantīgākajiem šī brīža pianistiem Andreju Osokinu. Piedāvāju arī pakalpojumus mūzikas noskaņas radīšanai veikalos un restorānos. Manu klientu vidū ir, piemēram, Vīna studija, kurai jau sešus gadus veidoju muzikālo fonu. Tā nu ir sagadījies, ka šogad ir Latvijas valsts simtgade, grupai Putni – 25 gadu, bet dziesmai Klusa nakts, svēta nakts – 200 gadu jubileja. Pirms gada vokālās grupas Putni vadītāja Antra Dreģe mani uzrunāja un izstāstīja par ideju organizēt populārās Ziemassvētku dziesmas Klusa nakts, svēta nakts 200 gadu jubilejas koncertu tūri Latvijas baznīcās. Man šķita interesanti salikt kopā klasiskās Ziemassvētku dziesmas un Matīsa Čudara un Jēkaba Nīmaņa mūsdienīgo izpratni par to izpildījumu. Ir radīti gan jaundarbi, gan šīs dziesmas aranžējumi, izmantojot gan viduslaiku mūziku, gan agrīno latviešu komponistu darbus. Piemēram, Matīss Čudars speciāli šiem koncertiem ir radījis muzikālu triloģiju Es nomodā par Tevi palecos ar Ivetas Šimkus, Arvīda Ulmes un Aivara Neibarta vārdiem. Ir tapusi ļoti skaista – reizē akadēmiska un mūsdienīga – Ziemassvētku programma, koncerti notiks septiņās Latvijas baznīcās, uz tiem bez maksas tiks aicināti arī maznodrošinātie un daudzbērnu ģimenes. Pirmssvētku laikā, kad visapkārt valda iepirkšanās bums, starp mums ir cilvēki, kuriem nepietiek naudas savām primārajām vajadzībām, nemaz nerunājot par iespēju garīgi bagātināties. Tāpēc mēs vēlamies iespēju robežās uz šiem koncertiem aicināt tos cilvēkus, kuri paši to nevarētu atļauties. Plānojam, ka 20–30% no visiem koncertu apmeklētājiem būs trūcīgie Latvijas iedzīvotāji. Mēs aicinām uzņēmējus atbalstīt mūsu iniciatīvu, iegādājoties biļetes, kuras tiks nogādātas adresātiem. Šobrīd ir atsaukušies divi uzņēmēji, kuri ir vēlējušies palikt anonīmi. Priecāsimies, ja mūsu iniciatīvai pievienosies vēl kāds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Sentor farm aptiekas un Recipe plus valdes priekšsēdētāju Dmitriju Juskovecu

Lelde Petrāne,02.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild AS Sentor farm aptiekas un AS Recipe plus valdes priekšsēdētājs Dmitrijs Juskovecs. Fotogrāfijas no personīgā arhīva skatāmas raksta galerijā.

- Trīs svarīgākie fakti par Jūsu pārstāvētajiem uzņēmumiem?

Pirmkārt, abi uzņēmumi, kurus pārstāvu, kā Latvijas kapitāla uzņēmumi ir vieni no lielākajiem katrs savā jomā. Tas ir nozīmīgi, jo Latvijā varam vērot, ka līderpozīcijas daudzās mūsu tautsaimniecībai svarīgās jomās ir ieguvuši ārzemju uzņēmumi.

Otrkārt, abi uzņēmumi strādā jau kopš deviņdesmitajiem gadiem. AS Sentor farm aptiekas īpašumā esošais zīmols Mēness aptieka ir viens no pirmajiem aptieku zīmoliem Latvijā, tātad tam jau ir gandrīz 20 gadi. Tā ir gara veiksmīgas taktikas un stratēģijas vēsture, kuru veido un ar savu darbu, idejām attīsta pašmāju komanda. Tas apliecina, ka ne tikai no citām zemēm aizgūtas idejas var izpelnīties Latvijas patērētāju uzticību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Intervija ar jauno Infogr.am izpilddirektoru: kas ir kopīgs Infogr.am un Google?

Anda Asere,05.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģitāra ražo skaņu, kas ir produkts. Mārketings ir skaņas pastiprinātājs. Ja skaņa ir slikta, pastiprinātājs nepalīdzēs. Vari pastiprināt, cik vien gribi, bet tas tik un tā būs tikai troksnis

Tā intervijā DB pauž Miko Jervenpē (Mikko Järvenpää), jaunais Infogr.am izpilddirektors. Sanfrancisko dzīvojošais soms Miko Jervenpē pavisam nesen kļuvis par Latvijas datu vizualizācijas rīka Infogr.am izpilddirektoru. Lai arī mūsdienu virtuālajā vidē valstu robežas komunikācijai netraucē, viņš katru mēnesi aptuveni nedēļu ir Rīgā, lai kopā ar komandu un uzņēmuma dibinātājiem Uldi Leitertu, Raimondu Kaži un Alisi Semjonovu satiktos klātienē un kaltu uzņēmuma attīstības plānus. Šobrīd uzņēmumā strādā 21 cilvēks un Miko ir pirmais darbinieks Infogr.am Sanfrancisko birojā. Sarunā ar DB viņš stāsta par to, kāpēc izvēlējies strādāt Latvijas uzņēmumā, atceras pirmo iespaidu par Latvijas biznesa vidi un domā, ka uzņēmuma vadībai jāļauj cilvēkiem strādāt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Riska projekts «nekurienē» gatavs konkurēt pat ar Michelin restorāniem

Monta Glumane,31.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā tikai degustāciju ēdienkarti, vēlas mainīt pašmāju kulinārijas nozari.

Aizvadītajā gadā bijušās kokapstrādes rūpnīcas telpās tika atvērts restorāns, kas novērtēts gan kā labākais jaunais restorāns, gan kā dārgākais Rīgā. Tā īpašnieks, šefpavārs Maksims Cekots, ir ambiciozs – investori projektam nav noticējuši, taču viņš vēlas Latvijas vārdu pasniegt pasaulei un ir gatavs konkurēt pat ar Michelin restorāniem.

Vai jūs bērnībā sapņojāt kļūt par pavāru?

Noteikti pavāra profesija netika uzskatīta par kaut ko nopietnu manā ģimenē. Tēvs saredzēja, ka kļūšu par jūrnieku, jo pats darbojās tajā profesijā. Bērnībā man ļoti patika palīdzēt vectēvam dārzā, jo viņam viss kaut kas bija. Ziemā viņš audzēja zemenes, tomātus, un tas man šķita kaut kas nereāls. Ļoti garšoja, kā gatavoja mana vecmāmiņa, iespējams, no turienes arī ir tā mīlestība uz kulināriju. Bērnībā vairāk sapņoju par to, ka izdarīšu savā dzīvē kaut ko izcilu un pamanāmu. Līdz kulinārijai mani atveda pati dzīve, pats par to nesapņoju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Autobrava direktoru Andri Sivicki

Lelde Petrāne,01.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Autobrava (FIAT, Alfa Romeo, JEEP, Hyundai, Isuzu, Suzuki, SsangYong un Seat autorizētais pārstāvis Latvijā) direktors Andris Sivickis. «Esam viens no jaunākajiem auto nozares uzņēmumiem Latvijā un 2015.gada oktobrī svinējām savu piecu gadu jubileju. Manā vadībā katru jaunu gadu attiecībā pret iepriekšējo noslēdzam ar vairāk nekā 40% vispārējā apgrozījuma apjomu pieaugumu. Esam komanda un savu rezultātu sasniedzam kopā,» stāsta uzņēmuma vadītājs.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

– Esmu kopā ar motorizēto tehniku no 14 gadu vecuma, kad sāku aizrauties ar kartingu. Nozares izvēle jau bija skaidra tajā mirklī. Un man vienmēr ir patikuši izaicinājumi un atrašanās ārpus komforta zonas. Uzsākot savas gaitas SIA Autobrava, pieņēmu dzīves izaicinājumu. Savukārt, par izaicinājuma dinamiku esmu atbildīgs pats un droši varu apgalvot, ka dinamikas netrūkst!

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar PakMarkas direktoru Viktoru Grigorjevu

Lelde Petrāne,10.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild iepakošanas un marķēšanas risinājumu piedāvātājas SIA PakMarkas direktors Viktors Grigorjevs. Svarīgākais notikums SIA PakMarkas šogad ir uzņēmuma 20 gadu jubileja. Latvijā uzņēmums darbojas no 1995. gada. «Otrs svarīgākais fakts ir apgrozījuma rādītājs, ko sasniedzām pagājušajā gadā - 4,4 miljoni eiro, kas uzņēmumam, kurā strādā tikai 30 darbinieki, ir labs rādītājs. Šajā uzņēmumā strādāju jau gandrīz 14 gadus un esmu patiesi lepns par to,» norāda V. Grigorjevs.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Statoil degvielas uzpildes stacijās 95. markas benzīna cena noslīdējusi zem 60 santīmu robežas un bija pilna servisa stacijās bija 0.599 Ls litrā, bet automātiskajās 1-2-3 stacijās – 0.587 Ls litrā.

Citās degvielas uzpildes stacijās 95. markas benzīns vēl pagaidām maksā nedaudz virs 60 santīmiem par litru. Toties dīzeļdegvielas Statoil, kā arī vairākās citu firmu, uzpildes stacijās cenas vēl aizvien saglabājas diez gan augstas – ap 68 santīmiem par litru. Ja pirms nedēļas starpība starp dīzeļdegvielas un 95 markas benzīna litra cenu bija aptuveni 6 santīmi, tad tagad tā ir 8 santīmi. Savukārt Trest uzpildes stacijās noslīdējusi arī dīzeļdegvielas cena - tur tā šodien jau maksāja 66 santīmus litrā.

Db.lv jau rakstīja, ka Parex Asset Management tirgus analīzes daļas vadītājs Zigurds Vaikulis prognozēja, ka, ja naftas cenas turpinās kristies, degvielas cena Latvijā varētu nokrist pat līdz 50 santīmiem par litru. Šodien jēlnaftas cena gan Ņujorkas, gan Londonas biržās bija jau zem 50 dolāru par barelu atzīmes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas degvielas tirgus flagmanis Latvija Statoil par santīmu paaugstinājis 95E markas benzīna cenu, kas draudīgi pietuvojusies 70 santīmu atzīmei – 0.699 Ls/l.

(Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB) Par to Db informēja kompānijā. Savukārt 95Ultima cena jau pārsniegusi 70 santīmus – 0.704 Ls/l. Par santīmu pacelta arī 98Ultima cena līdz 0.729 Ls/l, savukārt dīzeļdegvielas cena Statoil uzpildes stacijās palikusi nemainīga – 0.639 Ls/l.

Aizvadītajā nedēļas nogalē, kad akcijas cenu, tirgojot par diviem santīmiem lētāku degvielu, veica Neste Latvija, arī Latvija Statoil cenas par diviem santīmiem pazemināja, un 95E markas benzīnu tirgoja par 0.669 Ls/l. Savas cenas tirgus līdera diktātam pielīdzināja arī citi tirgotāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar apdrošināšanas sabiedrības BALTA valdes priekšsēdētāju Bogdanu Benčaku

Lelde Petrāne,27.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) valdes priekšsēdētājs Bogdans Benčaks (Bogdan Benczak). «Esmu lepns par savu komandu, jo kā vadītājs ar pārliecību varu teikt – mūsu komandā ir labākie Latvijas speciālisti nozarē,» pauž B. Benčaks.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šī ir ļoti specifiska un interesanta nozare, un tā mani aizrauj ar visu savu būtību. Apdrošināšana ir vairāk nekā tikai pakalpojums – tā ir drošības sajūta. Pārdodot šo drošības sajūtu klientam, Tu sagaidi, ka risks, kuru apdrošini, nerealizēsies vai realizēsies ar noteiktu, iepriekš plānotu biežuma tendenci. Ja nespēj uzņemties risku, noteikti neesi piemērots apdrošināšanas uzņēmuma vadīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Žurnāla Nedēļa un portāla nozare.lv galveno redaktoru Māri Zanderu droši vien var dēvēt par intelektuālo huligānu, par kura izdarībām tā arī īstas skaidrības nav – viņš vispirms runā un tad domā vai arī katrs viņa pateiktais teikums tiek pausts ar zināmu aprēķinu.

Katrā ziņā salīdzināt Latvijā notiekošos procesus ar Miloševiča režīmu Serbijā vai arī Reihstāga dedzināšanu, Zanderam īpašas problēmas nesagādā. Nu jau viņam arī piezvanīt vai aizsūtīt īsziņu varēs katrs, kurš to vēlas.

picturegallery.aaa8b81d-90bd-4df8-a636-a5777505e141

Parasti tu visai ironiski vērsies pret dažādiem Latvijā notiekošiem ekonomiskiem un politiskiem procesiem. Kāda tad, tavuprāt, šodien ir situācija mūsu valstī?

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Radisson Blu Rīdzene Hotel ģenerāldirektoru Jāni Vālodzi

Lelde Petrāne,14.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Radisson Blu Rīdzene Hotel ģenerāldirektors Jānis Vālodze. Radisson Blu Rīdzene Hotel ir pieczvaigžņu viesnīca Rīgas centrā ar 95 istabām un darbojas ar Radisson Blu zīmolu kopš 2010. gada 1. jūnija.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Viesnīcas man ir šķitušas interesantas un patikušas jau no pašas bērnības, kad ceļoju kopā ar vecākiem, bet mērķtiecīgi uz to nekad neesmu gājis. Pēc vidusskolas beigšanas iestāšanos tūrisma skolā noteikti varētu raksturot kā nejaušību, jo tāda īpaša plāna, ko darīt, man nebija. Runājot par uzņēmumu, darbs starptautiskā viesnīcu tīklā, manuprāt, ir noteikti labākā izvēle profesionālā ziņā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izejvielu sadārdzinājums un darbaspēka pieejamība būs galvenie ēdināšanas nozares izaicinājumi

Uzņēmēji DB un DNB bankas rīkotā apaļā galda diskusijā prognozē jaunu spēlētāju ienākšanu tirgū un paredz, ka nākotnē varētu pieaugt gatavo maltīšu piegādes klientiem.

Kāda šobrīd ir situācija sabiedriskajā ēdināšanā? Vai, uzlabojoties ekonomiskajai situācijai un augot iedzīvotāju labklājībai, ēdināšanas uzņēmumi izjūt tendenci vairāk ieturēt maltīti ārpus mājas?

McDonald’s Mārketinga direktore Baltijas valstīs Baiba Zaķe:

Šobrīd noteikti ēšana ārpus mājas kļūst arvien populārāka. Ja kādu laiku bija sajūta, ka cilvēki vairāk gatavo, tagad vairs tā nav. Jo laika, kas paliek pāri pēc saspringtās ikdienas, ir tik maz, ka cilvēki labāk izvēlas vairāk laika pavadīt ar draugiem un ģimeni, nekā būt pie katliem. Redzam arī, ka McDrive vairāk cilvēku brauc, lai ietaupītu savu laiku, paņem maltīti un brauc tālāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Brīvdienu intervija ar OlyBet Latvia mārketinga un tirdzniecības nodaļas vadītāju Mariju Žuku-Dživagu

Db.lv,08.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brīvdienu intervija ar SIA OlyBet Latvia mārketinga un tirdzniecības nodaļas vadītāju Mariju Žuku-Dživagu.

Par ko Jūs sapņojāt kļūt bērnībā? Kāpēc?

M.Žuka-Dživaga: Man īsti nebija tāds klasisks sapnis par nākotnes profesiju. Vismaz nedz es, nedz mani vecāki neatceras, ka es par kaut ko tādu būtu runājusi. Taču vidusskolā es nopietni nodarbojos ar vieglatlētiku un tad vienā vakarā, skatoties kāda liela sporta notikuma TV tiešraidi, es diezgan spontāni mammai teicu, ka gribu kļūt par sporta komentētāju.

Tagad atskatoties uz šo sarunu, es pieņemu, ka jau tad es sapratu, ka par lielu/slavenu sportiski es nekļūšu, taču sports mani diezgan aizrāva un komentēšana būtu bijusi laba alternatīva kā palikt tuvu lielajam sportam. Skaidrs, ka šis nekad nav realizējies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas brīvostu apmeklē Baltkrievijas ārlietu ministrs Vladimirs Makejs

Lelde Petrāne,07.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien 7. jūlijā darba vizītes ietvaros Rīgas brīvostu apmeklēja Baltkrievijas ārlietu ministrs Vladimirs Makejs.

Vizītē piedalījās arī LR satiksmes ministrs Uldis Augulis, Baltkrievijas vēstniece Latvijā Marina Dolgopolva, kā arī Baltkrievijas naftas kompānijas (Белорусская нефтяная компания) ģenerāldirektors A. Demidovs un VAS Latvijas Dzelzceļš valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš. Tā kā Baltkrievijas ārlietu ministra atbildības lokā ietilpst arī tranzīta jautājumi, apmeklējuma laikā Rīgas brīvostā ar Satiksmes ministru, Rīgas brīvostas un VAS Latvijas Dzelzceļš pārstāvjiem pārrunāta turpmākā sadarbība un iespējamā naftas produktu eksporta palielināšana caur Latviju.

Pašreiz galvenais Baltkrievijas kravu veids, kas tiek apkalpots Rīgas ostā ir naftas produkti no Baltkrievijas. Pārējo daļu veido kokmateriālu kravas. Pēdējos trīs gados Baltkrievijas kravas veidoja aptuveni 7% no visa Rīgas ostas kravu apgrozījuma. Savukārt, naftas produktu segmentā Baltkrievijas kravu īpatsvars veido ap 30% no visa apgrozījuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Papildināta - Juris Savickis un Guntis Belēvičs nodibinājuši jaunu uzņēmumu - AS SVC Group

Dienas Bizness,12.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā uzņēmumu reģistrā un komercreģistrā reģistrēts 199 jauns subjekts, kas ir par 28 subjektiem mazāk nekā pirms nedēļas, liecina UR dati.

Biedrību un nodibinājumu reģistrā tika reģistrēti 16 subjekti. No kopējā skaita visvairāk jeb 177 bija sabiedrības ar ierobežotu atbildību un 15 biedrības.

Pagājušajā nedēļā likvidēti 385 subjekti, kas ir par 54 subjektiem vairāk nekā pirms nedēļas.

Lielākais reģistrētais uzņēmums pagājušajā nedēļā bija AS SVC Group ar 100 tūkstošu eiro pamatkapitālu. Kompānijas juridiskā adrese ir Rīga, Skanstes iela 50. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs ir Jānis Lauga, bet valdes locekļi – Juris Savickis un Anatolijs Demidovs. Savukārt uzņēmuma padomes priekssēdētājs ir Juris Savickis, padomes priekšsēdētāja vietnieks – Guntis Belēvičs, bet padomes locekle – Aija Rumba.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltkrievijas naftas kompānijas SIA Oil Logistic pārstāvis Vladimirs Demidovs Baltijas ekonomikas forumā apstiprināja, ka notiek pārrunas par iespēju transportēt Venecuēlas naftu pa cauruļvadu no Ventspils uz Baltkrieviju.

Viņš gan norādīja, ka šis neesot vienīgais transporta veids, kas tiekot apspriests, proti, pastāvot vēl iespēja transportēt pa dzelzceļu un caur Odesas ostu. Patlaban tiek vestas pārrunas ar Ventspils un Rīgas ostu pārstāvjiem.

Pašreizējās Baltkrievijas valdības vizītes ietvaros Latvijā šis jautājums tiekot apspriests.

Jāatgādina, ka Novopolockas naftas pārstrādes uzņēmuma Naftan ģenerāldirektors Vjačeslavs Jakuševs iepriekš arī norādīja, kaVenecuēlas naftu uz Baltkrieviju visizdevīgāk būtu nogādāt pa cauruļvadu no Ventspils.

Baltkrievijas transporta ministrs Ivans Šķerbo Baltijas ekonomikas forumā atzina, ka šobrīd viņi naftas kravas ved caur Odesas, Tallinas un Klaipēdas ostām, taču tā kā apjoms ir 10 milj. tonnu gadā, visizdevīgākais transporta veids būtu cauruļvads.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no starptautiskās kompānijas StatoilHydro ASA stratēģēm Baiba Rubesa stāsta par biznesa īpatnībām Āzijas un Kaukāza valstīs, problēmām Latvijas ekonomikā un cilvēku domāšanā, kā arī atzīst — pastāsts par to, ka pēdējais, kurš pametīs Latviju, lidostā izslēgs gaismu, vairs nav joks.

picturegallery.1871c320-00f3-4f53-ba76-e1f696c09786

Kādus jūs redzat tos ekonomiski politiskos procesus, kas šobrīd norisinās Latvijā?

Man ir milzīgs kauns par to, kas ir noticis Latvijā, ir nesapratne par to, ka joprojām, lasot ziņas un skatoties TV raidījumus, ir vērojama tēlošana, ka viss vēl ir normāli, ka ar valsts pārvaldes procesiem viss vēl ir kārtībā un kaut kā jau izķepurosimies. Visās krīzēs ir jāatrod kāds grauds, no kura var kaut ko būvēt, nevis vilkt vēl dziļāk bedrē, iztiekot ar īstermiņa risinājumiem. Es saprotu pašreizējās valdības nepieciešamību pa fikso nodrošināt to, lai valsts nebankrotē. Domāju, ka Latvija no bankrota turas par mata tiesu. Ja valsts tiešām bankrotētu, situācija būtu ievērojami drūmāka, nekā tā ir šobrīd. Tajā pašā laikā šausmīgi gribas redzēt spožus, konstruktīvus, skaidrus virzienus, kas nav iezīmējušies pēdējos 15 gadus — ko darīt tālāk?!

Komentāri

Pievienot komentāru