Rīgas domes deputāti šodien pieņēma saistošos noteikumus par kuģošanu Rīgas kanālā, nosakot kuģa garuma ierobežojumu līdz 8 metriem, kuģojot pa straumei.
Tādējādi tiek padarīta neiespējama uzņēmēja Aiņa Čaunāna iecerētā kuģīšu satiksmes organizēšana pa kanālu, jo viņam piederošie kuģīši ir 12 metrus gari un tehniski uzbūvēti tā, ka pa straumei braukt nevar. Uzstājoties sēdes debatēs, A.Čaunāns norādīja, ka pagājušā gada septembrī Pilsētas attīstības komiteja ir atbalstījusi viņa priekšlikumu, tāpēc uzņēmējs pasūtījis 2 kuģīšus ASV, kā arī pasūtījis apskaņošanas iekārtas, kur 10 valodās iespējams dzirdēt tekstu par brauciena laikā aplūkojamajiem objektiem, tiek gatavots arī audiovizuāls materiāls par Rīgu, ko pārdos kā suvenīru. Pasūtītas arī kanāla dziļuma mērījumu kartes. Tā ir tikai daļa no veiktajiem darbiem, kas ir nobeiguma fāzē. Jaunajos noteikumos padarīto darbu padara neiespējamu, turklāt 3. aprīlī Vides departaments aizliedzis iekārtot kuģīšu piestātni pie Nacionālās operas.
"Rodas iespaids, ka kāds deputāts ir diktējis priekšā dokumenta autoriem, kas jāraksta, jo tik neloģiski normāls cilvēks nevar uzrakstīt," izteicās deputāts Modris Jaunups. Ja kanālā brauc pa straumei, tas ir daudz nedrošāk nekā tad, ja kuģošana notiktu pret straumi. Pa straumi braucot, kuģītim divas reizes jāšķērso kuģu ceļi. "Kā man teica kādas jahtas kapteinis, tas ir lielākais idiotisms, ko viņš ir redzējis," tā M.Jaunups. Viņaprāt, nav loģiski aizliegt kuģot 12 metrus gariem kuģīšiem ar argumentu, ka tad jābūt augsti kvalificētiem kapteiņiem, jo zemu kvalificētiem kapteiņiem nemaz nedrīkst atļaut vadīt pasažieru kuģus. Igors Pimanovs aicināja atļaut vienu sezonu kuģot ar 12 metrus gadiem kuģiem un tad izvērtēt rezultātus.
Lēmumprojekta aizstāvis, deputāts Jānis Zaržeckis norādīja, ka projektu atzinīgi novērtējusi Koka flotes asociācija. Viņš ieteica atļaut kuģot 10 metrus gariem kuģīšiem, bet komisija drīkstēs izdot atļauju arī garākam kuģītim, ja tas veic komercdarbību. "Čaunāns nav vienīgais akmentiņš jūras malā," izteicās J.Zaržeckis. Kuģošanas virzienu viņš skaidroja emocionāli: braucot no tirgus puses, vispirms esot iespēja patiltē pie Centrāltirgus redzēt bomžus un narkomānus un pēc tam skaistas ainavas. Braucot pretējā virzienā, iespaids par Rīgu tikšot sabojāts.
Db novēroja, ka šis jautājums daudzus deputātus īpaši neaizrāva, jo zālē valdīja troksnis. Pēc ilgām debatēm deputāti neatbalstīja nevienu no iesniegtajiem priekšlikumiem un ar 25 balsīm par (no balsojušajiem 44) nobalsoja par sākotnējo projektu.