Bijušais Rīgas mērs Gundars Bojārs intervijā laikrakstam Dienas Bizness pauž viedokli, ka Rīgas centrā bizness tiek iznīcināts.
Fragments no intervijas:
Manuprāt, nekad Rīgas centra skatlogos nav bijis tik daudz sludinājumu «izīrē» vai «pārdod». Vai tas nav saistīts ar dārgajām stāvvietām pilsētas centrā, velojoslām, kas vēl mākslīgi rada sastrēgumus?
Tā bija mana iniciatīva – ieviest šīs stāvvietu maksas. Tas ir mehānisms, ar ko regulēt pilsētas dzīvi. Ir vajadzīgs monitorings, kur jāstimulē satiksme, kas ir pilsētas asinsrite, un kur tā jābremzē. Šobrīd tas ir pārvērties par naudas pelnīšanu. Uzliekot augstās stāvvietu maksas, pilsētas «tēviem» droši vien liekas, ka ienākumi pilsētas budžetā palielināsies. Un tagad varēsim visu «atdot nabagiem». Bet tā tas nenotiek. Kādu brīdi gan notiek. Taču, ja pārmērīgās stāvvietu maksas rada zonas, kur uzņēmējs vairs nevar eksistēt – un par tādu zonu kļūst Rīgas centrs –, tas nav pareizi. Jo nav klientu. Viņi nebrauc, jo tas ir pārāk dārgi – novietot tur savas automašīnas. Bet aiziet uz kafejnīcu, tā arī ir aktivitāte, kas pilsētas budžetā ienes līdzekļus caur nodokļiem. Ja es un daudzi citi Rīgas apkaimē dzīvojošie iedzīvotāji izvēlēsies kafejnīcu nomalē, pilsētas centrā kafejnīcu bizness panīks. Bet es nebraukšu uz centru, kur nav, kur nolikt mašīnu, stāvvietas ir dārgas, ir sastrēgumi. Es patiešām nesaprotu, kāpēc attiecībā uz Rīgas centru, kur jāplaukst kafejnīcām, restorāniem un sīkajai tirdzniecībai, politika ir tāda, kas aizdzen klientus no turienes.
Respektīvi, Rīgas centrs tiek atbrīvots ne tikai no mašīnām, bet arī no mazā un vidējā biznesa?
Tieši tā. Iespējams, ka nav pareizi visu dienu turēt mašīnu Rīgas centrā. Tomēr uzlikt nesamērīgi augstas stāvvietu maksas arī sestdienā, kas ir brīvdiena – vai tiešām tas veicina pilsētas centra attīstību? Barona iela būšot tirdzniecības iela. Tikai kā tur nokļūt?
Uz Barona ielu nebrauks iepirkties ar velosipēdiem?
Brauks ar riteni un mugursomu un tur iestums savu jauno uzvalku? Tas tā nenotiek. Cilvēki, īpaši, ja ir ģimene, brauks visi kopā ar mašīnu. Jo bērni ir jāved uz skolu, jāpaspēj darīšanās. Kad atbraucu uz Rīgu, man divdesmit eiro aiziet tikai par stāvvietu dažādās vietās, kur man ir darīšanas. Tas ir pārāk daudz pat pirktspējīgai iedzīvotāju daļai, kura dzīvo Mārupē, Ādažos, Baltezerā un Berģos. Nebrauks viņi ar riteni uz Rīgas centru darīšanās, tas vienkārši fiziski nav iespējams.
Visu interviju Rīgas centrā bizness tiek iznīcināts lasiet 26. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.