Lasot projekta Biznesa eskalators nosacījumus, Amber Sisters Design (SIA Dzintara māsas) īpašniecei Vinetai Veismanei likās, ka ikviens teikums būtu rakstīts tieši viņas uzņēmumam un piemērots šī brīža attīstības stadijai
«Tieši tagad mums vajag tādu «eskalatoru». Tas ļāva plašākai sabiedrībai mūs pamanīt,» saka V. Veismane. Šis maijs izrādījies finansiāli veiksmīgākais, kāds vien uzņēmumam esot bijis. Īpaši labs rādītājs esot mājaslapas unikālo apmeklētāju skaits. «Tas ir tāpēc, ka esam šeit,» spriež V. Veismane. Lai iegūtu tādu popularitāti bez šī projekta, būtu jāiegulda lieli līdzekļi.
Sev un dāvanām
«Pircējs Alfā ir demokrātiskais latvietis, mēs esam šai auditorijai piemērots uzņēmums, mūsu cenas ir pieņemamas,» saka V. Veismane. Sākumā Amber Sisters Design piedāvāja kuplu preču buķeti, bet ar laiku to samazināja; šobrīd aksesuāru klāstā ir brošas, krelles, matu stīpiņas un rotas, filca istabas kurpes un uzņēmuma meistarstiķis – apkaklītes–kaklasaišu mezgli. «Vieta ir ierobežota. Apkopojām datus par labāk pārdotajām precēm, tās akcentējam,» viņa stāsta.
Daudzi interesenti, kas pienākuši pie stenda un apskatījuši sortimentu, vēlāk ir atgriezušies un kaut ko iegādājušies. Bijuši pircēji, kuri iegādājas divas vai pat trīs identiska dizaina lietas. «Pārsvarā pērk sev, bet daudzi arī dāvanām,» novērojusi V. Veismane.
«Alfa noteikti ir vieta, kur mēs gribētu strādāt. Žēl, ka projekts beidzas. Esam sapratuši, kā labāk vajadzētu strādāt tirdzniecības centrā, jo līdz šim pārsvarā bijām piedalījušās tirdziņos un kontaktējušās ar klientiem internetā. Pārdošana šeit ir neatsverama pieredze – ja neesi bijis un izmēģinājis, to nevar izstāstīt,» viņa uzskata. Īpaša nozīme ir labiem darbiniekiem – lojāliem cilvēkiem, kas ir informēti par precēm, to nēsāšanu un spēj cīnīties par klientiem. Uzņēmēja uzskata, ka atrast šādu pārdevēju tikai projekta mēnesim būtu grūti. Pārdevēja konsultante Monika Štikāne uzņēmumā jau ir strādājusi, zina, kā piedāvāt, nodemonstrēt preci, ko pastāstīt.
Ieklausās ekspertos
«Dzintara māsas pierādīja, ka ar specifisku produktu spēj konkurēt lielā tirdzniecības centrā. Viņu rotas ir lielisks papildinājums Alfas aksesuāru piedāvājumam,» uzskata t/p Alfa menedžere Liene Apine. Uzņēmuma pārdevējas esot atraktīvas, turklāt mēģina pārdot gudri – vairākas preces komplektos vienlaikus.
Uzņēmumam ir plašāks preču klāsts, eskalatora vajadzībām tas ir par lielu, un pastāv iespēja, ka klients nespēj «nolasīt», ko tad īsti uzņēmums piedāvā, tādēļ nemaz nesāk sarunu, teic Mārtiņš Barānovs, Brand Eleven dibinātājs. Rūpīgi būtu jāizvēlas galvenie produkti, ko eksponēt stendā, tas ļautu klientiem precīzi saprast piedāvājumu. Mercuri International valdes loceklis Dzintars Koknēvičs piebilst, ka sākumā pārdevējas bija nedaudz aizslēpušās aiz stenda. «Ieteiktu iet vairāk ārā no stenda, būt vietā, kur klienti pārdevēju labāk redz,» viņš saka. L. Apine uzslavē to, ka uzņēmums ieklausījās ekspertos, ņēma vērā priekšlikumus: «Vairākkārt ir mainīts stends un sortiments, koncentrējoties uz precēm, kas ir pieprasītas. Viņas ņēma vērā ieteikumus, reaģēja, un pārdošanas rezultāti uzlabojās vēl vairāk.» Ja māsas domātu par savu veikaliņu tirdzniecības centrā, nebūtu prātīgi produktu integrēt kādā cita veikala sortimetnā, tas «pazustu» un zaudētu savu unikalitāti. Tā vietā labāk būtu veidot savu tirdzniecības vietu, nelielu veikaliņu, teic L.Apine.
Dienas Biznesa valdes loceklis Jānis Ogsts uzskata, ka uzņēmuma piedāvājums ir gaumīgs un interesants. «Tam ir sava niša, un diez vai ar šobrīd sortimentā esošajiem produktiem uzņēmums kļūst par milzīgu rūpnīcu. Stratēģiski ar mazu nišas produktu nepieciešams liels noieta tirgus, un attiecīgi jāpiedomā par zīmolvedību, pārdošanas stratēģiju, mārketingu. Jāorientējas uz starptautisko tirgu, jāveido spēcīgs internetveikals, jo Latvijā būs par šauru,» viņš uzskata.