Jaunākais izdevums

Ņemot vērā izmaksas par jaunas infrastruktūras izbūvi, gāzes iekārtu uzstādīšana kā alternatīva degvielas izmantošanai Rīgas sabiedriskā transporta autobusos izmaksātu dārgāk nekā benzīna izmantošana arī nākotnē, kaut arī tā cena turpina augt, saka pašvaldības SIA Rīgas satiksme vadītājs Leons Bemhens. Viņš uzskata, ka Rīgas nākotne ir elektrotransports.

Līdzšinējā izpēte saistībā ar alternatīvās degvielas izmantošanas iespējām sabiedriskajā transportā turpinās, tomēr līdz šim veiktie eksperimenti neuzrāda ievērojamus ekonomiskos ieguvumus, turklāt pašā eksperimenta procesā radušās dažādas tehniskas nepilnības saistībā ar autobusu pārbūvi. Bemhens arī norādīja, ka gāzes cenas seko naftas cenām, līdz ar to arī šī alternatīva nemitīgi sadārdzinās.

«Mēs nevaram rēķināt tāpat kā vieglajām automašīnām - ieliku gāzes sistēmu un ieekonomēju. Mums ir nepieciešams izbūvēt infrastruktūru, gāzes uzpildes stacijas, tās uzturēt. Tās ir mūsu izmaksas, un tajā brīdī tas vairs nav izdevīgi, nemaz nerunājot par tehnisko pusi - izmēģinājām viena respektabla autobusu būvētāja autobusus ziemas apstākļos, un rādītāji par patēriņu un izmaksām bija pat vēl sliktāki nekā dīzelim. Nav jau neviena tīrā gāzes motora - visi ir jauktie, kur palaišanai un paātrinājumam izmanto tikai dīzeli, bet gāze strādā tikai pie nemainīga motora darbības režīma,» skaidroja Rīgas satiksmes priekšnieks.

Bemhens atsaucās uz Eiropas Komisijas vides ekspertiem, kas secinājuši, ka transportu, kas darbojas uz gāzi, vairāk par 5% līdz 7% apjomā ieviest nav izdevīgi. Arī biodīzeļa izmantošana Eiropā tiekot piebremzēta, jo atjaunojamo energoresursu ražošanā izmantojamo kultūru var audzēt industriāli un tā izmaksā lētāk, tāpēc tā no lauksaimniecības platībām izspiež pārtikas audzēšanu.

Viena no lētākajām un videi draudzīgākajām alternatīvām ir elektrotransports, kas nozīmētu ne tikai paplašināt tramvaju un trolejbusu maršrutus, bet arī ieviest autobusu vietā elektrobusus, kas darbojas ar elektrību.

«Ir viena lieta, kur varam Rīgā iet pat priekšgalā, pārejot uz zaļo enerģiju, - tas ir elektrotransports. Tramvaji, trolejbusi, bet autobusu vietā - elektrobusi. Rīgas satiksmes infrastruktūra atļauj ātro lādēšanu izpildīt pusdienas laikā, līdz ar to mums vajag tikai vienu sīkumu - piemērotu piedāvājumu. Pašreiz ražotāji nevar ar vienu akumulatora uzlādi nodrošināt lielāku nobraukumu par 150 kilometriem. Mums vajadzētu, lai nodrošinātu vismaz 200 līdz 230 kilometru nobraukumu, un tādā gadījumā mēs pilnībā varētu pāriet uz elektrotransportu,» uzsvēra Bemhens.

Rīgas satiksme regulāri sekojot aktualitātēm lielas ietilpības elektrotransporta attīstībā, tomēr piemērots modelis vēl nav atrasts. Pa vienam modelim esot uzbūvējuši tādi ražotāji kā Solaris un Mercedes, taču arī tiem neesot pietiekami jaudīgu akumulatoru. Bemhens norādīja, ka elektrotransports Rīgā ir «reāla nākotne», ņemot vērā pilsētas specifiku - elektropievadi -, kabeļi paver plašas iespējas elektrotransportam un šajā infrastruktūrā papildus vairs nav jāinvestē.

Bemhens atzina, ka elektrotransports ir par aptuveni 30% dārgāks transportlīdzeklis nekā autobusi ar ierasto degvielas dzinēju, taču ekspluatācijā tas ir daudz lētāks, kas redzams arī pēc vieglajiem automobiļiem - apkope elektromotoram ir daudz lētāka nekā iekšdedzes motoram, otrkārt, elektroenerģija ir zaļa, atjaunojama enerģija, ko var iegūt no saules, ūdens, vēja.

«Šī nav tikai plika ideja. Rīgas enerģētikas aģentūrai ir projekts par uzlādes punktu tīkla pilnveidošanu, izmantojot daļēji arī Rīgas satiksmes infrastruktūru vieglajām automašīnām. Dažus elektromobiļus jau esam iepirkuši, un Rīgas dome šo projektu turpina. Tiklīdz varēsim dabūt to, ko mums vajag, elektrobusi parādīsies Rīgā,» sacīja Bemhens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Bemhens: finansējums jaunajiem autobusiem un trolejbusiem būs jāpiesaista pašam ražotājam

LETA,25.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieteikumu iesniegšanas termiņš pašvaldības SIA Rīgas satiksme iepirkuma konkursā par jaunu autobusu un trolejbusu piegādi noslēgsies 31.janvārī, taču finansējuma avoti pagaidām ir neskaidri. Uzņēmuma vadītājs Leons Bemhens norāda, ka finansējums ražotājiem būs jāpiesaista pašiem.

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme šā gada investīciju plāni liecina, ka 175 jaunu autobusu iegādei šogad būtu nepieciešami apmēram septiņi miljoni latu, bet 125 trolejbusu iegādei - 9,6 miljoni latu, taču Bemhens norādīja, ka šie ir aptuveni skaitļi un reālā iepirkuma summa tiks precizēta iepirkuma konkursa rezultātā.

Rīgas satiksme veikusi pārrunas ar Latvijas bankām par iespējamu aizņēmumu transportlīdzekļu iegādei, taču neviena kredītiestāde par to nav izrādījusi interesi.

«Nedomāju, ka tā būtu neuzticība Rīgas satiksmei, bet mums ir pietiekami liela pieredze ar iepriekšējiem aizņēmumiem, kad aizdevumu saņemam, vairākām bankām apvienojoties, un šis modelis nav izrādījies pārāk veiksmīgs. Vienai bankai tas ir pietiekami liels apjoms. Banku apsvērumi ir jājautā tām pašām, bet tas neizslēdz iespēju, ja tāda interese ir, ka ražotājs piesaista Latvijas bankas,» sacīja Bemhens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme 2012.gadu plāno noslēgt ar 3,5 miljonu latu zaudējumiem, atklāj uzņēmuma vadītājs Leons Bemhens.

Kā ziņots, Rīgas satiksmes budžets 2012.gadā sākotnēji tika plānots ar 12,7 miljonu latu iztrūkumu, bet Rīgas dome trīs budžeta grozījumos piešķīra papildus dotācijās 10,26 miljonus latu.

«Nekas daudz nav mainījies salīdzinājumā ar pagājušo gadu. Galvenais mūsu gadījumā ir nodrošināt pozitīvu naudas plūsmu, ko mēs joprojām reāli varam izdarīt un plānojam izdarīt 2013.gadā,» skaidroja Bemhens. Vienlaikus viņš norādīja, ka pašvaldības dotācija Rīgas satiksmei arī 2013.gadā apstiprināta ar teju 13 miljonu latu iztrūkumu.

Kaut arī Rīgas satiksmes budžetā visu laiku ir iztrūkums, pie uzņēmuma apgrozījuma ap 106 miljoniem latu gadā arī šogad trūkstošie miljoni veido 3 līdz 4 % no kopējā finansējuma. Bemhens norādīja, ka naudas plūsma Rīgas satiksmē joprojām ir pozitīva un būs pozitīva, līdz ar to neesot nekāda satraukuma par to, vai uzņēmums spēs vai nespēs pildīt saistības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA «Rīgas satiksmes» (RS) iepirkumu krimināllietā aizdomās turētais bijušais RS valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens šodien tika atbrīvots no cietumu slimnīcas Olainē.

Uz žurnālistu jautājumiem Bemhens, kā arī viņa advokāts Varis Klotiņš neatbildēja. Taču Klotiņš palīdzēja Bemhenam iznest mantas, starp kurām bija arī neliels pārnēsājamais ledusskapis.

Jau ziņots, ka tiesa vakar nolēma pret 200 000 eiro lielu drošības naudu Bemhenu atbrīvot no apcietinājuma. Tiesa šodien saņēma dokumentus par drošības naudas iemaksāšanu Valsts kasē.

Vakar tiesa drošības līdzekli izvērtēja bez Bemhena tiešas klātbūtnes, jo tiesa bija noorganizējusi videokonferenci ar cietuma slimnīcu Olainē.

Likumā teikts, ka drošības naudu var iemaksāt pati aizdomās turētā persona, kā arī jebkura cita fiziska vai juridiska persona. Persona, kura veikusi drošības naudas iemaksu, iesniedz procesa virzītājam arī rakstveida paziņojumu par iemaksātās naudas izcelsmi un personām, kuras piešķīrušas līdzekļus tās iemaksai. Ja aizdomās turētais nepilda procesuālos pienākumus vai izdara jaunu noziegumu, drošības nauda ieskaita valsts budžetā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) sākto kriminālprocesu par pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» (RS) iepirkumiem Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S) nolēmis atstādināt no amata RS vadītāju Leonu Bemhenu, trešdien žurnālistiem paziņoja Ušakovs.

Pēc Ušakova rīcībā esošajām ziņām, Bemhenam nekāds statuss sāktajā kriminālprocesā nav piemērots, tai skaitā viņam nav piemērots arī liecinieka statuss. To Rīgas mēram esot apliecinājis pats Bemhens.

Domes priekšsēdētājs skaidroja, ka, pieņemot lēmumu atstādināt Bemhenu no amata, viņš pamatā vadījies no ziņām, kas izskanējušas plašsaziņas līdzekļos. No KNAB Ušakovs nekādu informāciju par sākto kriminālprocesu pagaidām neesot saņēmis.

Rīgas mērs skaidroja, ka Bemhens paliek RS valdē, bet no uzņēmuma vadītāja amata ir «atcelts vismaz uz izmeklēšanas laiku». Tikmēr Bemhena pienākumus turpinās pildīt uzņēmuma valdes loceklis Andrejs Požarnovs, aģentūra LETA noskaidroja pašvaldībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Rīgas satiksme nekonstatē pārkāpumus mazgāšanas līdzekļu iepirkumā; vienu darbinieku uz laiku atstādina

Baiba Zālīte, speciāli db.lv,16.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptaujājot SIA Rīgas satiksme darbiniekus, kuriem bijusi saistība ar ķīmisko mazgāšanas līdzekļu iepirkumu, uzņēmuma izmeklēšanas komisija nav konstatējusi pārkāpumus.

«Piegādātajai precei bijusi attiecīgā smarža, krāsa un konsistence,» balstoties uz aptaujāto darbinieku atbildēm, preses konferencē norādīja SIA Rīgas satiksme Administratīvo resursu pārvaldības direktore Elīna Epalte-Drulle.

Tāpat nevienā no mazgāšanas līdzekļu iepirkšanas stadijām komisija nav saskatījusi interešu konfliktu.

Neskatoties uz to, SIA Rīgas satiksme valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens informēja, ka sākot no 16. februāra no sava amata pildīšanas atstādināts Rīgas satiksmes Tehniskās kontroles daļas priekšnieka vietnieks Vjačeslavs Stunžāns, kurš, kā iepriekš norādīja raidījums Nekā personīga, bijis iesaistīts iespējamā krāpšanas shēmā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektrotransports nav jauna tēma, taču tā kļūst aizvien aktuālāka. Daudziem tas kļuvis par ikdienas pārvietošanās līdzekli, un elektroauto vairs nevar uzskatīt tikai par luksusa preci. Salīdzinot ar kaimiņvalstīm, Latvijā šī nozare attīstās salīdzinoši lēnāk, kā arī valsts nesniedz atbalstu elektroauto iegādei. Toties to lietošana ļauj izbaudīt ievērojamas priekšrocības un arī atteikties no atsevišķām izmaksu pozīcijām savā ikdienā.

Uzlabojoties elektroauto pieejamībai un cenai, ir sasniegts brīdis, kad arvien vairāk cilvēku nopietni apsver to iegādi.

Dārga investīcija, ko atpelna lietošana

Pamazām pieaug ne tikai elektroauto, bet arī elektromopēdu un autobusu popularitāte.

Tieši mazie transportlīdzekļi lietotājam ir visizdevīgākie, jo to cena daudz neatšķiras no analogiem ar iekšdedzes dzinēju. Kamēr Latvijā tie vēl iegūst popularitāti, tikmēr, piemēram, Ķīnā daudzām ģimenēm jau tagad aizvieto parasto automašīnu ikdienā.

Tiesa, jauna elektroauto cena tirgū šobrīd pat divreiz apsteidz līdzvērtīgu auto ar benzīna vai dīzeļa dzinēju. Te nepieciešams ilgtermiņa skatījums, jo bonusi, braucot ar elektromobili ikdienā, 5 - 10 gadu termiņā atpelna pirkuma cenu ar uzviju, nemaz nerunājot par samazināto kaitējumu videi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta - KNAB aizturējis arī bijušo Rīgas satiksmes vadītāju Leonu Bemhenu

LETA,14.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) darbinieki aizturējuši un lūgs apcietināt arī nu jau bijušo pašvaldības SIA Rīgas satiksme (RS) valdes priekšsēdētāju Leonu Bemhenu.

Bemhena mobilais patlaban ir izslēgts. KNAB sankciju par apcietinājuma piemērošanu Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa skatīs piektdienas pēcpusdienā.

Neminot personas vārdu, KNAB apstiprināja, ka kriminālprocesā par RS veiktajiem iepirkumiem aizturēta vēl viena persona. Patlaban plašāku informāciju KNAB nesniegs.

Pēc aģentūras LETA rīcībā esošas neoficiālas informācijas, Bemhena aizturēšana varētu būt saistīta ar to, ka kriminālprocesā par RS iepirkumiem kāds sniedzis jaunas liecības. Rīgas mērs Nils Ušakovs (S) Bemhenu atstādināja no amata saistībā ar KNAB sākto kriminālprocesu par RS iepirkumiem.

Ceturtdien visi pieci RS valdes locekļi, tostarp Bemhens atkāpās no amata. Ušakovs trešdien aģentūrai LETA norādīja, ka, pēc viņa rīcībā esošajām ziņām, Bemhenam nekāds statuss sāktajā kriminālprocesā nav piemērots, tai skaitā viņam nav piemērots arī liecinieka statuss. To Rīgas mēram esot apliecinājis pats Bemhens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunciema kapos pirmo reizi vēsturē sāk kursēt sabiedriskais elektrotransports.

Pirmais reiss notika šodien, 30. aprīlī.

Jaunciema kapsētas platība ir 134 hektāri, un ne visi apmeklētāji var bez grūtībām tikt līdz vajadzīgajai vietai. Elektrotransports palīdzēs cilvēkiem taupīt laiku un spēkus, kā arī samazinās privātā autotransporta daudzumu kapu teritorijā.

Pēc Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta aprēķiniem, sezonas laikā elektromobilis varēs pārvadāt līdz 6000 pasažieru.

Mājokļu un vides departamenta rīkotajā konkursā par tiesībām veikt pasažieru pārvadājumus Jaunciema kapsētā uzvarēja kompānija Rīgas tūrists. Apmeklētāju ērtībai kursēs elektromobilis ar speciālu piekabi. Vienā reizē tas varēs pārvadāt līdz 22 cilvēkiem un pieturēs pēc pasažieru pieprasījuma. Tas kursēs ne retāk kā vienu reizi stundā. Saskaņā ar konkursa nosacījumiem pasažieru pārvadāšana tiks nodrošināta kapsētas darba laikā no plkst. 9.00 līdz 17.00 visu nedēļu, izņemot pirmdienas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1.februāra biļešu cenu līdz 1,15 eiro par braucienu plānots palielināt arī Rīgas mikroautobusos, informēja Rīgas domē.

Domē skaidro, ka oficiāli par šo jautājumu lems Rīgas domes Satiksmes departamenta autotransporta komercpārvadājumu licencēšanas komisija sēdē otrdien, 20.janvārī.

Mikroautobusu satiksmi Rīgā nodrošina pilnsabiedrība Rīgas Mikroautobusu satiksme.

Kā ziņots, ņemot vērā, ka valdība tā arī nav piekritusi sadarboties ar Rīgas domi pilsētas sabiedriskā transporta finansēšanā, kā arī to, ka ir traucēts piemērot atšķirīgus apmaksas noteikumus rīdziniekiem un nerīdziniekiem, no šī gada 1.februāra stāsies spēkā jaunas biļešu cenas Rīgas sabiedriskajā transportā, informēja Rīgas domē.

Pēc Rīgas satiksmes izmaksu aprēķiniem, jaunā pilnās biļetes cena Rīgas sabiedriskajā transportā no februāra būs 1,15 eiro. Tas nozīmē, ka ikvienam cilvēkam, kurš neietilpst kādā no pasažieru kategorijām, kam dome noteikusi atlaides, neatkarīgi no deklarētās dzīvesvietas biļete maksās 1,15 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

KNAB pārbaudīs Rīgas satiksmes lietā iesaistīto personu atbrīvošanai iemaksātās drošības naudas izcelsmi

LETA,15.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) pārbaudīs SIA «Rīgas satiksme» (RS) iepirkumu krimināllietā aizdomās turēto atbrīvošanai iemaksātās drošības naudas izcelsmi.

KNAB atgādināja, ka, pildot likumā noteikto pienākumu pēc diviem mēnešiem atkārtoti izvērtēt apcietinājuma pamatotību, izmeklēšanas tiesneši laikā no 4.februāra līdz 14.februārim atkārtoti izskatīja jautājumu par nepieciešamajiem drošības līdzekļiem četrām apcietinātajām personām. Trijos gadījumos pieņemts lēmums mainīt drošības līdzekli no apcietinājuma uz drošības naudu attiecīgi 70 000, 100 000 un 200 000 eiro apmērā.

KNAB lūdza izmeklēšanas tiesnesim visām četrām personām pagarināt apcietinājuma termiņu, argumentējot ar konkrētiem faktiem, kurus šobrīd izmeklēšanās interesēs birojs nevarot izpaust.

Pret 70 000 eiro drošības naudu atbrīvots uzņēmējs Edgars Teterovskis, bet RS Infrastruktūras uzturēšanas un attīstības departamenta direktors Igors Volkinšteins un bijušais RS valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens no cietuma izlaists attiecīgi pret 100 000 un 200 000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau iegādātās Rīgas sabiedriskā transporta biļetes par pašreizējo tarifu varēs izmantot līdz februāra beigām, piektdien žurnālistiem sacīja Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmuma Rīgas satiksme valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

Savukārt pēc tam atlikumu no marta līdz gada beigām varēs saņemt atpakaļ naudā Rīgas satiksmes klientu centros vai izmantot citiem Rīgas satiksmes produktiem.

«Līdz 1.februāriem tiek tirgoti visi tie produkti, kas šobrīd ir pārdošanā. No 1.februāra sāk tirgot jaunos produktus - gan ar jaunajām atlaidēm, gan ar jaunajām cenām. Vecie produkti strādās vēl veselu mēnesi - līdz 1.martam. No 1.marta strādā tikai jaunie produkti - ja kādam tie ir palikuši neizmantoti, tad Rīgas satiksmes klientu apkalpošanas centros, tos varēs apmainīt pret naudu vai [atlikušo vērtību] izmantot jauno produktu iegādei. Katrā ziņā nauda nekur nepazudīs,» klāstīja Bemhens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Neskatoties uz sūdzībām, Rīgas satiksme atvērusi «mikriņu» konkursam iesniegtos pieteikumus

Elīna Pankovska,10.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme konkursā par pasažieru pārvadājumiem paaugstināta servisa maršruta tīklā galvaspilsētā saņemti divi piedāvājumi, DB pastāstīja uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.

Viņš arī norāda, ka abus pieteikumus pārstāv pārvadātāju uzņēmumu apvienības. Šobrīd abi iesniegtie pieteikumi ir reģistrēti, tomēr kad tie varētu tikt izskatīti un pieņemts lēmums, šobrīd vēl nav zināms piebilda V. Zaķis. Jāmin, ka šo iepirkumu vajā nepārtrauktas sūdzības. Kā liecina informācija Iepirkumu uzraudzības mājaslapā, arī 4. decembrī SIA Taxi4you.

iesniedzis sūdzību, kuras izskatīšanas termiņš ir 17. decembris. Kopumā par šo iepirkumu tika saņemtas septiņas sūdzības, daļa no kurām ir izskatītas un noraidītas. Piemēram, uzņēmums SIA VAS-SV iesniedza sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā) saistībā ar to, ka tam neesot sniegta savlaicīgi pieprasītā informācija. Uzņēmuma pārstāvis Guntis Šķerbergs iepriekš norādīja, ka iebildumi neesot par pašu iepirkuma dokumentu, uzņēmumam bija radušies jautājumi saistībā ar maršrutiem, e-talona ieviešanu u. c. Savukārt pirmo reizi izsludinot šo iepirkumu, sūdzība tika saemta no Riga Transport OU, un iepirkuma procedūra uz laiku tika apturēta, bet Iepirkumu uzraudzības birojs vēlāk pieņēma lēmumu, aizliegt SIA Rīgas satiksme slēgt līgumus ar sarunu procedūras uzvarētājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

No aprīļa plānots palielināt arī Rīgas satiksmes apsaimniekoto autostāvvietu tarifus

BNS,16.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1.aprīļa plānots palielināt pašvaldības sabiedriskā transporta uzņēmuma Rīgas satiksme apsaimniekoto autostāvvietu tarifus, piektdien žurnālistiem pastāstīja kompānijas valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

Viņš norādīja, ka autostāvvietu tarifu palielinājums ir saistīts ar plānotajām izmaiņām sabiedriskā transporta biļešu cenās no februāra. «Tā kā šis ir jautājums par Rīgas satiksmes organizāciju, kuras viens no segmentiem ir autostāvvietu apsaimniekošana, dabīgi jūs saprotat, ka notiks kaut kāds izmaiņas braukšanas paradumos. Lai arī šo visu procesu mēs varētu kontrolēt, mēs plānojam, ka no 1.aprīļa mainīsies autostāvvietu gan zonējums, gan tarifi,» klāstīja Bemhens.

Plānotās izmaiņas:

Tarifa zona

līdz 1.aprīlim

no 1.aprīļa

1 stunda EUR

katra nākamā stunda EUR

1 stunda EUR

katra nākamā stunda EUR

A

1.99

2.85

2.50

3.00

B

1.42

2.28

2.00

2.50

C

1.14

1.71

1.50

2.00

D

0.85

1.14

1.00

1.50

R

4.27

7.11

5.00

8.00

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Līdz trekno gadu algām neaizsniedzas

Lāsma Vaivare,24.09.2014

Turpmāk galerijā: Rīgas pašvaldības uzņēmumu vadītāju algas 2013. gadā, tūkst. eiro

SIA Rīgas ūdens valdes priekšsēdētāja Dagnija Kalniņa 53.6

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldības uzņēmumu peļņa vai zaudējumi uzņēmumu vadītāju ienākumus neietekmē, lai gan algas palēnām aug

Par to liecina DB izpēte, izmantojot Lursoft un Valsts ieņēmumu dienesta datubāzēs rodamo informāciju.

Peļņu nepieprasa

DB jau ziņoja (18.09.2014.): lai gan daudzi Rīgas pašvaldības uzņēmumi 2013. gadu noslēguši ar zaudējumiem vai sarūkošu peļņu, kopējā situācija ir pozitīva. Proti, uzņēmumi kopumā strādājuši ar lielāku apgrozījumu nekā gadu iepriekš, turklāt tiem izdevies gadu noslēgt ar plusa zīmi pretstatā 5,9 milj. eiro lielajiem kopējiem zaudējumiem 2012. gadā. Lai cik paradoksāli tas nebūtu, kopējo situāciju būtiski uzlabojusi galvenokārt no dotācijām dzīvojošās SIA Rīgas satiksme spēja zaudējumus samazināt no 7,79 milj. eiro 2012. gadā līdz 676,8 tūkst. eiro pērn. Tiesa, tas noticis, Rīgas domei būtiski palielinot dotāciju pasažieru pārvadājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Būs,» tā, atbildot uz jautājumu, kāpēc kontrolieri gadījumos, kad sabiedriskajā transportā pieķerts tā sauktais «zaķis», nevarētu pieņemt maksājumu ar karšu nolasīšanas aparātiņu, sacījis SIA Rīgas satiksme valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

«Pašreiz izskatām piedāvājumu, kur tehniskais risinājums ir elementārs: viedtālrunim pievieno lasītāju, instalē programmu, ir uzņēmuma konts, un tajā pārskaita soda naudu. Tad varēs samaksāt uzreiz arī ar karti. Atvieglosim kontrolieriem darbu,» viņš skaidrojis laikrakstam Neatkarīgā.

Runājot par to, ka novembra beigās bezbiļetniekiem būs jāsāk maksāt lielās soda naudas, par ko tauta jau tagad šausminās, Rīgas satiksmes vadītājs laikrakstam sacījis: «Man ir jautājums – kāpēc uztraucamies, vai sodu varēs samaksāt? Tāpēc, ka jau iepriekš plānojam pārkāpumu? Sodam ir jāstimulē izpildīt pienākumu – nopirkt biļeti. Nepateikšu, kāds sods draud par to, ka veikalā nozog maizi, kas arī maksā apmēram piecdesmit santīmu. Tā ir zādzība. Vai tad transportā nav tas pats? Bet ir viedoklis, ka zaķis – tas jau nekas. Tramvajs taču brauks, ja arī zaķis iekāps. Arī tad, kad būs jaunie sodi, cilvēks varēs maksāt un maksāt, un neiekļūt soda reģistrā. Mums gan ir cerība, ka varbūt apniks maksāt un viņš nopirks biļeti.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gada laikā Rīgas Satiksme atlaidusi 20 uzticību zaudējušu autostāvvietu kontrolieru

Dienas Bizness,23.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo 12 mēnešu laikā Rīgas satiksmei (RS) nācies atlaist aptuveni 20 autostāvvietu kontrolieru, kas zaudējuši darba devēja uzticību saistībā ar nesankcionētām darbībām, sacīja RS valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

Sarunā ar Latvijas Radio viņš norādīja, ka nesankcionētās darbības bijušas nereģistrēšana, kvīts neizsniegšana, automašīnas riteņa bloķētāja noņemšana bez maksas un citas darbības.

RS vadītājs uzsvēra, ka lielākā daļa uzņēmuma darbinieku strādā godīgi un ir sava uzņēmuma patrioti, tomēr atrodoties tādi, kas izmantos dienesta stāvokli, sevišķi, ja tas ir saistīts ar skaidru naudu.

Komentējot iepriekš izskanējušo informāciju, ka RS un Rīgas satiksmes departamenta pārstāvjiem ir nodrošināta iespēja izvairīties no maksas par autostāvvietu un soda naudas, L. Bemhens uzsvēra, ka par stāvvietu izmantošanu ir jāmaksā visiem, izņemot īpašas grupas, kuras noteiktas normatīvajos aktos. RS vadītājs pastāstīja, ka šāda iespēja ir darbiniekiem, kuru darba pienākumi ir saistīti ar stāvvietu uzraudzību un remontu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, Rīgai nebūs nepieciešami visi iepirkumā plānotie trolejbusi; tad to izmaksas attiecīgi būs nedaudz vairāk kā 100 milj. eiro, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Tomēr tas būs zināms tikai pēc pieciem gadiem, kad pašvaldības SIA jau būs piegādāti 125 jaunie 18 metrus garie trolejbusi Škoda 27 TR. Tad tiks izvērtēts, vai ir nepieciešams piegādāt Rīgai vēl papildu 38 trolejbusus, norāda Rīgas satiksmes valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

«Mēs vienojāmies, ka piecu gadu laikā tiek piegādāti 125 trolejbusi, un ir iespēja nepieciešamības gadījumā piektajā gadā šo līgumu pagarināt skaita ziņā vēl uz 38 mašīnām. Līguma kopējā summa ir 131,8 milj. eiro, kas ietver arī šo iespējamo palielinājumu,» skaidro L. Bemhens, piebilstot – ja gadījumā nebūs nepieciešami papildu trolejbusi, tad arī līguma summa būs mazāka. Tie varētu būt nedaudz vairāk nekā 100 milj. eiro. Viena trolejbusa izmaksas ir aptuveni 800 tūkst. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Rīgas satiksmes pagaidu vadītājs Matīss saņem Ušakova atbalstu un paliek amatā

LETA,28.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» pagaidu vadītājs Anrijs Matīss turpinās vadīt uzņēmumu, lai arī vēl šodien tika pieļāvis iespēju to pamest, ja negūs skaidru atbalstu viņa rosinātajām izmaiņām, - par to viņš paziņoja pēc vairāk nekā stundu ilgas tikšanās ar Rīgas mēru un «Rīgas satiksmes» akciju turētāju Nilu Ušakovu (S).

Ušakovs žurnālistiem sacīja, ka šodien ar Matīsu izrunājis daudzus jautājumus, kas saistīti ar uzņēmuma funkcionēšanu gan tuvākā, gan tālākā nākotnē un patlaban neesot iemeslu runāt par to, ka uzņēmumam draudētu nestabilitātes problēmas.

Viņš atkārtoti uzsvēra, ka Matīss darot «ārkārtīgi grūtu darbu» un daudzas lietas neuztvert emocionāli nemaz neesot iespējams.

Tāpat viņš norādīja, ka pēc sarunas ar medijiem abi ar Matīsu turpinās strādāt pie uzņēmuma šī gada budžeta veidošanas. «Rīt, »Rīgas satiksmes« akcionāru sanāksmē lemsim par uzņēmuma budžetu, skatot to kontekstā arī ar pašvaldības budžetu, kuru iecerēts pieņemt 27.martā,» sacīja Ušakovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saņemti pieci Rīgas kapsētu apsaimniekošanai paredzētie elektromobiļi

Dienas Bizness,26.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas kapsētas saņēmušas piecus pašvaldības iegādātos elektromobiļus, kas palīdzēs padarīt kapsētu apsaimniekošanu ne tikai efektīvāku, bet arī videi draudzīgāku, informē Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Projekta ietvaros iegādātos elektromobiļus plānots izmantot I un II Meža, Jaunciema, Pļavnieku un Bolderājas kapos. Tie tiks izmantoti kapsētu teritoriju apsekošanai; mazā inventāra pārvadāšanai pa teritoriju; kapsētu tīrības nodrošināšanai u.c.

Nākotnē to kapsētu tuvumā, kurās tiks izmantoti elektromobiļi, plānots uzstādīt uzlādes stacijas, kas būs pieejamas arī iedzīvotāju privātajiem elektromobiļiem.

«Šo elektromobiļu iegāde atvieglos Rīgas kapsētu darbu. Kapsētu teritoriju kopējā platība Rīgā divkārt pārsniedz dārzu un parku platību, sasniedzot 450 hektārus. Sanāk, ka uz katriem 90 kapsētu hektāriem ir viens elektromobilis. Turklāt jāņem vēra, ka kopējā kapsētu teritorija Rīgā katru gadu pieaug par aptuveni diviem hektāriem, tāpēc es ceru, ka šie elektromobiļi kļūs par pirmajiem, nevis vienīgajiem kapsētu elektromobiļiem,» - jaunā transporta prezentācijā pauda Rīgas domes Mājokļu un vides komitejas priekšsēdētājs Vjačeslavs Stepaņenko.

Komentāri

Pievienot komentāru
Politika

Gerhards neizskatīs iespēju atstādināt Ušakovu, bet virzīs likumprojektu par visas domes atlaišanu

LETA,08.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards (VL-TB/LNNK) neizskatīs iespēju atstādināt no amata Rīgas mēru Nilu Ušakovu (S), bet virzīs likumprojektu par Rīgas domes atlaišanu, otrdien žurnālistiem sacīja Gerhards.

LETA jau rakstīja, ka pēc konsultācijām ar juristiem Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) secinājis, ka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) sagatavotajā likumprojektā par Rīgas domes atlaišanu nav konstatēts neviens likumpārkāpuma fakts, uz kā pamata šobrīd juridiski varētu atlaist pašreizējo domi, aģentūrai LETA pastāstīja premjera preses sekretārs Andrejs Vaivars. Vienlaikus juristi norādījuši uz vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra tiesībām vienpersoniski, bez Ministru kabineta lēmuma atstādināt Rīgas mēru no pienākumu pildīšanas.

Komentējot Kučinska preses sekretāra pausto, ka ministrs var vienbalsīgi no amata atstādināt Rīgas mēru, Gerhards uzsvēra, ka viņš šādu priekšlikumu nav saņēmis. Tajā pašā laikā ministrs uzsvēra, ka VARAM virzīsies uz priekšu ar Tieslietu ministrijas (TM) saskaņoto likumprojektu par Rīgas domes atstādināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) aizdomās par kukuļošanu aizturējis partijas «Gods kalpot Rīgai» (GKR) biedru, uzņēmuma «Rīgas karte» valdes locekli un pašvaldības uzņēmuma «Rīgas satiksme» amatpersonu Aleksandru Brandavu.

Birojs otrdien sācis kriminālprocesu par valsts un privāto akcionāru kopuzņēmuma SIA «Rīgas karte» amatpersonas izdarītiem, iespējams, noziedzīgiem nodarījumiem, proti, kukuļdošanu un starpniecību kukuļošanā, informē KNAB.

Krimināllietas materiāli satur ziņas par kukuļa nodošanu starpniekam tālākai nodošanai amatpersonām, lai tās, izmantojot savu dienesta stāvokli, izdarītu darbības kukuļa devēja interesēs.

Kriminālprocesā aizturēta viena persona, kura saskaņā ar aģentūras LETA rīcībā esošo informāciju ir Brandavs. Korupcijas apkarotāji Brandavu aizturējuši trešdien.

Krimināllietas izmeklēšana šobrīd ir sākuma stadijā. Detalizētāku informāciju par konkrēto kriminālprocesu KNAB sniegs, līdzko tas būs iespējams, nekaitējot izmeklēšanas interesēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) sagatavotajā likumprojektā par Rīgas domes atlaišanu nav konstatēts neviens likumpārkāpuma fakts, uz kā pamata šobrīd juridiski varētu atlaist pašreizējo domi, pastāstīja Ministru prezidenta Māra Kučinska (ZZS) preses sekretārs Andrejs Vaivars.

Vienlaikus juristi norādījuši uz vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra tiesībām vienpersoniski, bez Ministru kabineta lēmuma atstādināt Rīgas mēru no pienākumu pildīšanas.

Kā stāstīja Vaivars, Kučinskis ir ticies ar juristiem no Valsts kancelejas, Saeimas Juridiskā biroja, kā arī ar konstitucionālo tiesību ekspertu Edgaru Pastaru, kuri izdiskutējuši jautājumu par minēto likumprojektu. Tāpat premjers iepazinies ar medijos publicētajām Satversmes tiesas tiesneša domām.

«Juristi secinājuši, ka jebkuras pašvaldības kā sabiedrības tieši vēlētā kopuma atlaišana ar likumu ir galējs līdzeklis, kuram jābūt pamatotam ar konkrētiem faktiem. Konkrētajā likumprojektā nav konstatēts neviens likumpārkāpuma fakts, uz kā pamata šobrīd juridiski varētu atlaist pašreizējo Rīgas domi,» atzina Vaivars.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autoražotājs Volvo Trucks novembrī testa braucienos Spānijā iepazīstināja ar jaunajām kravas automašīnām, kas darbojas ar sašķidrināto dabasgāzi (liquefied natural gas – LNG), kas ļauj pazemināt kaitīgo CO2 izmešu apjomu atmosfērā par 20–100%. Tādējādi Volvo Trucks ideja ievērojami samazināt smago transportlīdzekļu kaitīgo ietekmi uz klimatu ir kļuvusi par realitāti. Volvo Trucks prezentēja sešas kravas automašīnas, kas darbojas ar dabasgāzi kombinācijā ar dīzeļdegvielu (5%). Jaunie kravas automašīnu modeļi Volvo FH LNG un Volvo FM LNG var strādāt ar biogāzi, samazinot kaitīgo CO2 izmešu emisiju līdz 100%, kā arī ar dabasgāzi, kas samazina izmešu apjomu līdz 20%, salīdzinot ar gāzes un dīzeļa dzinēju. Tāpat salīdzinājumā ar kravas automašīnām, kas strādā ar dīzeļdzinēju, jaunās kravas automašīnas izmanto 15–25% mazāk degvielas, un, izmantojot LNG, salīdzinot ar dīzeļdzinēju, ietaupījums veido 40%. Volvo Trucks pārstāvji uzsver, ka kravas automašīnas, kas izmanto LNG, ar pilnu tvertni var mērot no 550 līdz 1000 kilometriem atkarībā no transportlīdzekļa modeļa un 1 kg LNG rada tikpat daudz enerģijas kā 1,39 litri dīzeļdegvielas.

LNG patlaban lielākoties izmanto ražošanas nozarē, taču tā ir arī ļoti laba iespēja palielināt konkurētspēju degvielas jomā un samazināt apkārtējās vides kaitīgo piesārņojumu, norāda Volvo Trucks pārstāvji. Kā zināms, šā gada maijā Eiropas Komisija pieņēma regulu, kas liek kravas automašīnām samazināt kaitīgo CO2 izmešu apjomu. Volvo Trucks šajā regulā saskata iespēju, kā paplašināt LNG izmantošanu tirgū. “Mūsu vīzija ir kaitīgo izmešu apjoms nulles līmenī, tiesa gan, tam nederēs viens vienkāršs risinājums, bet gan vesels risinājumu komplekss,” stāsta Volvo Trucks apkārtējās vides un inovāciju direktors Larss Martensons.

“Es uzskatu, ka gāze ir dzīvotspējīgs veids dīzeļdegvielas nomaiņai kravas automašīnām, kas brauc tālajos maršrutos,” norāda Volvo Trucks produktu menedžeris Matss Frenzens. Viņš uzsver, ka, lai arī biogāzi ražo ierobežotā daudzumā, ilgtermiņā dabasgāzes pieejamība ir lieliska perspektīva. Saskaņā ar zinātnieku prognozēm attiecībā uz enerģētikas attīstību 21. gadsimtā dabasgāze kļūs par galveno enerģijas avotu pasaulē. To izmantos dažādās nozarēs, tostarp lauksaimniecībā, komunālo pakalpojumu sektorā un, protams, transporta sektorā, kas ir īpaši perspektīvs virziens starptautisko pārvadājumu izaugsmes dēļ, ņemot vērā šķidrās degvielas pieejamību un nosacījumu samazināt toksisko izmešu apjomu atmosfērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa piektdien nolēma paturēt apcietinājumā pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» iepirkumu lietā aizdomās turēto uzņēmuma «Škoda Transportation» amatpersonu Vladislavu Kozaku.

Advokāts Jānis Dzanuškāns pirms un pēc tiesas sēdes žurnālistiem komentārus nesniedza.

Tiesas lēmums vairs nav pārsūdzams. Saskaņā ar likumu Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesai pēc diviem mēnešiem būs jāizvērtē, vai aizdomās turētajam nepieciešams turpināt piemērot apcietinājumu. Vienlaikus Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) izmeklētājs var jebkurā laikā izlemt par šāda drošības līdzekļa grozīšanu.

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa apcietinājumu Kozakam piemēroja 13.decembrī, taču viņš tiesas lēmumu pārsūdzēja Rīgas apgabaltiesā.

Piektdien tiesa pārskatīja drošības līdzekli vēl divām šajā lietā aizdomās turētajām personām - «Rīgas satiksmes» infrastruktūras uzturēšanas un attīstības departamenta direktoram Igoram Volkinšteinam un bijušajam «Rīgas satiksmes» valdes priekšsēdētājam Leonam Bemhenam -, nolemjot viņus paturēt apcietinājumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Rīgas pašvaldības uzņēmumi startēs kapitāla tirgū jau tuvākajos gados

Jānis Goldbergs,24.10.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kapitāla tirgus aktivitāti var vairot ne tikai lielie valsts uzņēmumi, bet arī pašvaldību kapitālsabiedrības. Rīgas pašvaldības uzņēmumi, ievērojot tirgus mērogu, ir vieni no lielākajiem valstī un noteikti atstātu jūtamu ietekmi uz biržas aktivitāti kopumā, tādēļ arī Dienas Biznesa jautājumi trīs prāvāko Rīgas pašvaldības kapitālsabiedrību vadītājiem par viņu redzējumu, kapitāla nepieciešamību un iespējamajiem riskiem un ieguvumiem procesā.

Jautājumus Dienas Bizness uzdeva AS Rīgas Siltums valdes priekšsēdētājam Ilvaram Pētersonam, SIA Rīgas ūdens valdes loceklei Agnesei Ozolkājai un SIA Rīgas namu pārvaldnieks valdes priekšsēdētājam Mārim Ozoliņam.

Visticamāk, jau esat dzirdējuši par atsevišķu valsts kapitālsabiedrību ienākšanu kapitāla tirgū, emitējot obligācijas par dažādām summām. Kā redzat Latvenergo, Augstspriegumu tīklu un Altum obligāciju emisijas, vai šī pieredze varētu būt noderīga arī pašvaldību kapitālsabiedrībām?

Ilvars Pētersons:- Rīgas Siltums ar interesi seko līdzi valsts kapitālsabiedrību ienākšanai kapitāla tirgū. Šīs obligāciju emisijas ir veiksmīgs piemērs tam, kā kapitāla tirgus var kalpot par papildu finansējuma ieguves avotu, lai nodrošinātu uzņēmumu attīstības un investīciju projektus, vienlaikus piesaistot privāto un institucionālo investoru līdzekļus.Ienākšana kapitāla tirgū, emitējot obligācijas, varētu būt arī potenciāli noderīgs solis, lai finansētu stratēģiskus uzņēmuma projektus vai investīcijas, īpaši tajās jomās, kas saistītas ar ilgtspējību un infrastruktūras modernizāciju. Pirms šādas iniciatīvas izskatīšanas būtu jāveic rūpīga izvērtēšana, analizējot tirgus apstākļus, uzņēmuma finansiālo situāciju un vajadzības, kā arī potenciālos ieguvumus un riskus.

Komentāri

Pievienot komentāru