Auto

Autovadītāja sieva policistiem piedāvā zelta gredzenu

Lelde Petrāne,08.04.2015

Jaunākais izdevums

Pļaviņu novadā Aiviekstes pagastā 5.aprīlī tika apturēts transportlīdzeklis Audi 100. To vadīja 1956.gadā dzimis vīrietis, kurš ir Lietuvas pilsonis. Autovadītājam tika konstatēts 1.55 promiļu reibums, informē Valsts policijas Zemgales reģiona pārvalde (ZRP).

Savukārt, viņa sieva (dzimusi 1966.gadā), kura arī ir Lietuvas pilsone, lai vīram nebūtu nepatikšanas, piedāvāja policistiem zelta gredzenu.

Kā norāda policija, sieviete gan «iekrita pamatīgās nepatikšanās», jo pret viņu tagad uzsākts kriminālprocess, bet vīram noformēts administratīvā pārkāpuma protokols par transportlīdzekļa vadīšanu alkohola reibumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā 10.martā tika prezentēts jaunais Audi A7 Sportback un uzsākta tā pārdošana Audi dīleru salonos Rīgā.

Bez dizaina, jaunajam Audi A7 ir uzlabota arī vadāmība un komforta līmenis, kā arī automobilis ir aprīkots ar daļējā hibrīda tehnoloģiju.

Jaunais Audi A7 bija apskatāms pie Latvijas Nacionālā mākslas muzeja ieejas. , Jaunā četru durvju kupeja iemieso Audi jaunās luksus klases dizaina valodu, kas tika aizsākta ar 2017. gadā prezentēto Audi A8 un turpinās ar nupat, plašākai publikai, Ženēvas autoizstādē prezentēto jauno Audi A6.

Vienlaikus Audi A7 ietver arī plašu jaunāko tehnoloģiju klāstu – jaunā MMI skārienjūtīgā vadības koncepcija, 39 vadītāja asistenta sistēmas, 400 pielāgojami iestatījumi un daļējā hibrīda sistēma ir tikai daļa no tā.

Apskatot no ārpuses un salīdzinot to ar Audi A8, jaunajam modelim priekšpusē ir vienota priekšējā reste, kas ir platāka un zemāka, šauri priekšējie lukturi un izteiksmīgas gaisa ieplūdes atveres. Bagātīgākajā aprīkojuma līmenī ietilpst HD Matrix priekšējie LED lukturi ar Audi lāzera tehnoloģiju. Aizmugurējos lukturus savieno gaismas josla, kas ir raksturīgs dizaina elements visiem Audi augstākās klases modeļiem. Atslēdzot un aizslēdzot durvis, lukturos izgaismojas unikālas gaismas animācijas. Izteiksmīgās kontūras ap arkām izceļ riteņus, kuru diametrs sasniedz līdz pat 21 collai, godinot Audi quattro mantojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mobilitātes nākotne ir elektriska

Edžus Ozoliņš,17.10.2024

Latvijā ir iespēja izvēlēties starp trim Audi Q6 e-tron versijām: Q6 e-tron performance, Q6 e-tron quattro un SQ6 e-tron.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģisku lēcienu e-mobilitātes nākotnē un elektrificētā transporta tirgū apliecinājis jaunais Audi Q6 e-tron modelis, kas nu jau pieejams arī Latvijas tirgū. Tuvāko gadu laikā zīmols sola vairāk nekā 20 jaunus modeļus, no kuriem aptuveni puse būs pilnībā elektriski.

Zīmols Audi turpina paplašināt savu piedāvājumu premium elektriskās mobilitātes segmentā, septembra sākumā prezentējot jaunā Audi Q6 e-tron modeli Latvijā. Šis modelis, kas ar vienu uzlādi spēj veikt līdz pat 641 kilometram un ir veidots uz inovatīvās PPE (Premium Platform Electric) elektroauto platformas, ir vēl viens svarīgs solis Audi ceļā uz ilgtspējīgu nākotni. Audi Q6 e-tron cena Latvijā ir no 72 700 eiro.

“Esam pārliecināti, ka mobilitātes nākotne ir elektriska. Un jaunais Q6 e-tron ir tā apliecinājums. Tas ir ne tikai nākamais tehnoloģiskais lēciens Audi e-mobilitātes nākotnē, bet arī elektrificētā transporta tirgū. Šis modelis uz jaunās PPE platformas ļauj piedāvāt pircējiem modernākos tehnoloģiskos risinājumus premium segmentā. Vienlaikus mēs šogad un pakāpeniski tuvākajos gados turpināsim klientus iepazīstināt ar arvien jauniem un efektīviem iekšdedzes dzinēja modeļiem un spraudņa hibrīdiem. Tuvāko divu gadu laikā tas būs rekordliels skaits jaunu Audi modeļu visu piedziņu un visā segmentu klāstā. Ar Q6 e-tron prezentāciju Latvijā mēs piedāvājam inovatīvu tehnoloģiju, jaudas un Audi raksturīgās kvalitātes apvienojumu mūsu klientiem,” saka Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā Ilgvars Ļubka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Audi Q8 quattro ir krosoverkupeja, ko ieraugot, aizraujas elpa. Diemžēl to nevar teikt par pagaidām vienīgā dīzeļmotora spējām

Uzticīgākā Audi fanu auditorija varētu būt sašutusi par šādu apgalvojumu. Kā tad tā? Trīs litru V6 dīzelis ar 286 ZS lielu jaudu un 600 ņūtonmetru lielu griezes momentu uz papīra izskatās vairāk nekā iespaidīgi. Tas tiesa, bet stāsts ir par to, kā šie Q8 vienīgā dīzeļmotora zirgspēki un ņūtonmetri izpaužas reālajā dzīvē. Q8 quattro parādītais sniegums plašpatēriņa modelim būtu vērtējams kā izcils, taču premium saimes krosoveram, par kuru pieprasa 100 tūkst. eiro, gribētos, lai motora spēku varētu sajust, jau pieskaroties akseleratora pedālim. Taču tā nav. Momentālā reakcija, iespiežot gāzes pedāli grīdā, ir apzināti kavēta. Tehnika, nevis pilots, izlemj, kurā brīdī automobilim paātrināties. Caurmērā tas notiek ar divu sekunžu aizturi, un tas viss ar mērķi ekonomēt degvielu un uzlabot kaitīgo izmešu rādītājus. Kad elektroniskie vagari ir devuši savu svētību un atļauj 286 zirgu ganāmpulkam kopā ar astoņpakāpju tiptronic automātu izpausties, tālāk jau viss noris tā, kā tam vajadzētu būt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Møller Baltic Import un Elektrum Drive paplašinās elektroauto uzlādi Baltijā

Db.lv,13.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volkswagen automobiļu importētājs Baltijas valstīs un Audi automašīnu importētājs Latvijā un Lietuvā Møller Baltic Import parakstījis sadarbības vienošanos ar energouzņēmumu Elektrum, kas Baltijas valstīs izstrādā elektrisko automobiļu uzlādes infrastruktūru “Elektrum Drive”.

Sadarbības ietvaros vairāk nekā 100 uzlādes punkti 28 Volkswagen un Audi dīleru centros visā Baltijā (izņemot Audi Igaunijā) būs redzami Volkswagen “We Charge” un Audi “Audi Charging” platformā, kā arī automobiļu navigācijas sistēmās un “Elektrum Drive” lietotnē. Uzlādes punkti tiks pakāpeniski papildināti 2023. gada laikā.

Baltija piedzīvo elektroauto bumu 

Šī gada pirmajos sešos mēnešos pieprasījums pēc elektroauto Baltijā palielinājies par 87,8%,...

“Tuvāko gadu laikā paredzam būtisku mūsu elektrisko automobiļu pārdošanas apjoma pieaugumu, tāpēc vēlamies klientiem nodrošināt ilgtspējīgus un elastīgus uzlādes risinājumus par pieņemamu cenu. Šī iemesla dēļ Møller Baltic Import izvēlējies Elektrum kā uzticamu sadarbības partneri mūsu uzlādes pakalpojumu darbības nodrošināšanai un to izvēršanai nākotnē. Mūsu mērķis ir padarīt publisko uzlādi vēl vienkāršāku un pieejamāku gan mūsu esošajiem klientiem Baltijā, gan simtiem tūkstošu Volkswagen un Audi elektromobiļu īpašniekiem visā Eiropā, kuri varēs izmantot šīs uzlādes stacijas, ceļojot pa Baltiju,” skaidro Møller Baltic Import izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

AS “Latvenergo” Elektrotransporta uzlādes tīkla vadītājs Ansis Valdovskis piebilst, ka uzņēmums turpina izvērst darbību visā Baltijā: “Elektromobilitātes jomā mēs strādājam atbilstoši dinamiskajai tirgus situācijai un pieprasījumam, meklējot un radot inovatīvus sadarbības veidus. Sadarbība ar Moller Baltic Import sniedz mums jaunas iespējas, tostarp dalīties “Elektrum Drive” uzlādes servisa pieredzē un zināšanās. “Elektrum Drive” lietotne sniegs iespēju visiem elektromobiļu lietotājiem norēķināties un veikt uzlādi šajās uzlādes stacijās, ļaujot ērti un droši ceļot, plānot galamērķus visā Baltijā, kā arī apmeklēt dīleru centrus. Esam gandarīti, ka mums uzticas tāds sadarbības partneris kā Moller Baltic Import.”

Pirms sadarbības ar “Elektrum Drive” 28 uzlādes stacijas un vairāk nekā 100 uzlādes punkti, kas atrodas Møller Baltic Import dīleru tīklā, galvenokārt tika izmantoti dīleru darbības nodrošināšanai. Jaunās sadarbības rezultātā šie uzlādes punkti būs redzami arī “We Charge” un “Audi Charging” platformā, kā arī “Elektrum Drive” mobilajā lietotnē, tādējādi teju dubultojot “Elektrum Drive” apkalpoto uzlādes vietu skaitu. Šo uzlādes vietu iekļaušanu “Elektrum Drive” sistēmā plānots pabeigt līdz 2023. gada beigām. Tādējādi arī tiks nodrošināts, ka Volkswagen un Audi elektrisko automobiļu navigācijas sistēmās būs pieejama šo jauno uzlādes vietu redzamība un informācija par to noslodzi.

“We Charge” un “Audi Charging” ir abonēšanas pakalpojums, ko Volkswagen vai Audi klienti var izmantot, lai uzlādētu savus elektriskos automobiļus visā Eiropā vairāk nekā 500 000 uzlādes punktos, tostarp Ionity ātrās uzlādes tīklā. Šie pakalpojumi galvenokārt paredzēti privātajiem, bet ir pieejami arī biznesa klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vadītājam uzņēmuma veiksmes stāstā ir liela nozīme, taču vēl būtiskāka ir vadības komandas loma, uzskata Ilze Grase-Ķibilde, bijusī Møller Baltic Import izpilddirektore.

Cik spēcīga ir vadības komanda, tik spēcīgs ir arī uzņēmums, jo mēs nevaram likt visas kārtis uz vienu cilvēku. Svarīgi apzināties, ka neviens no mums nav supercilvēks - mēs visi pieņemam gan pareizus, gan kļūdainus lēmumus, tāpēc ir būtiski darbavietā radīt tādu vidi, kurā nevienam no mums nav jābaidās atzīt savas kļūdas vai palabot citam citu, domā I.Grase-Ķibilde. Tādā veidā tiek radīts spēcīgs komandas kodols, kurā mēs viens otru atbalstām un kopā dodamies nosprausto mērķu virzienā. Es pati esmu dalītās līderības piekritēja, kas nozīmē, ka es uzticos savai vadības komandai un man viņu viedoklis ir svarīgs, atzīst I.Grase-Ķibilde.

Augustā tapa zināms, ka pēc 12 gadu darba jūs esat nolēmusi atstāt Møller Baltic Import izpilddirektores amatu, lai turpinātu karjeru vienā no pasaules vadošajiem automobiļu ražotājiem Audi. Kas bijuši jūsu nozīmīgākie ieguvumi Møller Baltic Import, un kā tie ir palīdzējuši jūsu profesionālās karjeras veidošanā?

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO, VIDEO: Audi prezentē savu pirmo pilnībā elektrisko apvidus auto

Laura Mazbērziņa,02.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto zīmols Audi šodien Rīgā prezentēja jauno e-tron - savu pirmo pilnībā elektrisko apvidus automašīnu.

«Audi šis ir jauns sākums. Šā gada nogalē tiks prezentēta vēl viena elektriskā automašīna un nākamajā gadā - vēl divas. Līdz 2025. gadam aptuveni 35%, kas atbilst vienam miljonam automobiļu, būs aprīkoti ar elektriskās piedziņas tehnoloģijām,» norādīja Elīna Egle, Audi pārdošanas vadītāja Latvijā un Lietuvā.

Elektriskā pilnpiedziņa nodrošina to, ka ir iespējams vadīt automašīnu jebkuros ceļa apstākļos un visos laikapstākļos. E-tron būvēts uz Audi Q5 bāzes, kas ir viens no populārākajiem šā segmenta modeļiem, kura tiešo konkurentu vidū ir Bmw X3 un Volvo XC60. «Dzinējs ir automašīnas sirds. Audi e-tron ir aprīkots ar diviem elektromotoriem, un 100 km/h ātrumu spēj sasniegt nepilnās 6 sekundēs,» stāstīja E. Egle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Volkswagen" un "Audi" Latvijā prezentē tiešsaistes 360° autosalonu, kas sniegs iespēju iepazīties ar jaunākajiem zīmolu modeļiem, neizejot no savām mājām.

Tiešsaistes autosalonā attālināti var izpētīt nesen klajā laisto 100% elektrisko "Audi e-tron Sportback" apvidus auto, astotās paaudzes "Volkswagen Golf" un jaunāko papildinājumu komercauto segmentā – "Volkswagen Multivan 6.1." busiņu.

VIDEO: Autoserviss dodas uz mājām 

Autoservisu un rezerves daļu veikalu tīkla "Gros Auto" komanda ir pārliecināta, ka...

"Mēs esam pieejami tur, kur mūsu klienti mūs vēlas sastapt. Mājās vai klātienē dīleru centrā – mūsu mērķis ir nodrošināt daudzpusīgu pieredzi. 360 grādu digitālais autosalons ir iespēja virtuāli apmeklēt "Audi" un "Volkswagen" dīlercentrus un iepazīt jaunākos modeļus attālināti.

"Tas papildinās arī mūsu pārstāvēto zīmolu interneta veikalu, kura atklāšana gaidāma drīzumā. Jau šobrīd savu "Volkswagen" automašīnu ir iespējams rezervēt, taču tuvākajās dienās tiks pievienota arī apmaksas iespēja," stāsta "Volkswagen" un "Audi" automašīnu importētāja izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

Autotirdzniecības nākotne ir internetā 

Autotirdzniecības darba lielāko daļu iespējams veikt interneta vidē, pēc pirmās uzņēmuma rīkotās...

"Volkswagen" un "Audi" tiešsaistes autosalonā šobrīd iespējams apskatīt trīs modeļus, bet piedāvājums tiks papildināts līdz ar jaunu automašīnu nonākšanu tirgū. Tagad, neizejot no mājām, ir iespējams aplūkot ikvienu automašīnas detaļu – interjera un eksterjera dizainu, kā arī risinājumu funkcionalitāti un augstākās tehnoloģijas, kuras "Volkswagen" un "Audi" piedāvā tirgū.

"Moller Baltic Import SE" ir "Møller Mobility Group" AS (iepriekš pazīstama kā "Møller Group") pilnībā piederošs uzņēmums, kas ir "Audi" automašīnu izplatītājs Latvijā un Lietuvā, bet "Volkswagen" automašīnu izplatītājs Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Vai uzlādes infrastruktūra ir pietiekami laba, lai Baltijā varētu pāriet uz elektroauto?

Db.lv,11.07.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laikā sabiedrībā ir aktualizējušās diskusijas un šaubas par elektrisko automobiļu nākotni. Vai nākotne patiešām ir elektriska un vai uzlādes infrastruktūra ir pietiekami laba, lai iegādātos elektroauto?

Šie un citi jautājumi tika aplūkoti Moller Baltic Import nesen rīkotajā vebinārā “Elektroauto uzlādes infrastruktūra Baltijas valstīs”.

Pāreja uz elektriskajiem transportlīdzekļiem Baltijā uzņem apgriezienus, sekojot pasaules tendencēm ilgtspējīgas mobilitātes jomā. Tomēr, lai gan Lietuvā, Latvijā un Igaunijā elektrisko transportlīdzekļu skaits strauji pieaug, šo transportlīdzekļu atbalstam nepieciešamā infrastruktūra ir tikusi kritizēta, jo elektroauto skaits ir pieaudzis straujāk, nekā publiskā uzlādes infrastruktūra. Autoražotāju un uzlādes infrastruktūras attīstītāju aktīvais darbs šo plaisu ir ievērojami mazinājis, padarot patērētājiem vieglāku izvēli par labu elektroauto iegādei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Audi e-tron vajadzībām Latvijā esošie uzlādes punkti jau ir novecojuši

Aldis Zelmenis,12.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Audi e-tron ir 100% elektrisks četrriņķu zīmola krosovers, kas atver jaunu lappusi kompānijas vēsturē

Drīzumā dažādu izmēru un stilu sērijveida elektroautomobiļu Latvijas autotirgotāju salonos vai vismaz cenu lapās parādīsies arvien biežāk. Apzinoties elektromodeļu dārdzību, elektrovāģu uzbrukums, kas tiek gaidīts tuvākajos divos gados, uz Latviju atstās pieticīgākas sekas nekā bagātajā Rietumeiropā. Savukārt, ja runa ir par premium klases modeļiem, kāds ir arī jaunais Audi e-tron, tā cena pirktspējīgai publikai šķitīs pat vairāk vilinoša nekā, pērkot modeļus ar iekšdedzes motoriem.

Notestējot jauno Audi e-tron padziļinātāk, izdevās pārbaudīt arī, cik ērti ir to uzlādēt, izmantojot ātrās elektrouzlādes tīklu, kas šobrīd pa visu Latviju ietver 72 elektrouzlādes punktus. Jāsaka, kā ir: Audi e-tron standartiem jaunie CSDD paspārnē izveidotie uzlādes punkti jau ir novecojuši.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Varbūt eksterjera dizaina evolūcija ir pārāk pieticīga, toties šis auto rādīs, kā jābrauc gandrīz piecus metrus garam vāģim. Tāds ir jaunais Audi A6 limuzīns.

Raugoties uz A6 salona vadības paneli, līdzīgi kā jaunajiem Audi A7 Sportback vai Audi Q8, atklāsies līdzīga bilde. Daudz ekrānu un maz pogu, attiecīgi pārsteiguma efekts, nokļūstot pie A6 stūres, vairs nebūs tik liels. Tomēr, salīdzinājumā ar eksterjera mikroskopisko evolūciju, salona iekārtojuma pārvērtības ir pieskaitāmas pie revolucionāriem notikumiem.

Audi A6 vienmēr ir bijis pareizais zēns, kas simpatizējis juristiem, finansistiem un visādi citādi apsviedīgiem un turīgiem ļaudīm. Arī jaunākais izstrādājums ir laikmetīgs produkts, kas atklāti aizraujas ar visu digitālo, kas spoži spīd un labi izskatās. Visi šie viedie verķi paver plašas personalizēšanas iespējas, sākot no taustiņu izvietojuma un beidzot ar iemīļoto aplikāciju TOP izveidi. Par papildaprīkojuma daudzveidību un dziļumu nemaz nerunāsim. Lai rūpīgi iepazītos ar visu to, ko var dabūt zem A6 limuzīna ādas un pēcāk arī saprast, cik tad tas viss galarezultātā maksās, vajadzēs vismaz vairākas stundas. Noslēgumā atliek pārlieku nesteigties, jo pretējā gadījumā no Audi A6 bāzes modeļa cenas, kas ir 56 800 eiro, nebūs ne vēsts. To nebūs viegli apturēt pat pie salīdzinoši saprotamiem 80 tūkst. eiro, jo tā gaismas ātrumā jau būs aiztraukusies 100 tūkst. eiro virzienā. Starp citu, lai to izdarītu, nevajadzēs ķerties nedz pie Audi A6 oriģinālajiem aksesuāriem, nedz pie Audi exclusive sadaļas studēšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no šodienas, 15. jūlija, jaunais Audi R8 Spyder V10, kas pirmo reizi tika prezentēts 2016. gada Ņujorkas Starptautiskajā autoizstādē, ir pieejams pasūtīšanai arī Latvijā.

Tā dabiskās vilkmes 5,2 l FSI dzinējs nodrošina līdz pat 397 kW (540 ZS) jaudu un 540 Nm griezes momentu, lai paātrinātu šo augstas veiktspējas superautomobili no 0 līdz 100 km/h 3,6 sekundēs, savukārt tā maksimālais ātrums ir 318 km/h. R8 Spyder ir ne tikai jaudīgāks par tā priekšgājēju, bet arī ātrāks par to.

Jaunizstrādātā Audi Space Frame virsbūve ir veidota no dažādām savstarpēji savienotām sastāvdaļām, kas ražotas no alumīnija un strukturāli integrētas oglekļa šķiedru pastiprinātas plastmasas. Tās vērpes stingums salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli ir palielināts par 50%. Salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli jaunais Audi R8 Spyder V10 patērē līdz pat 10% mazāk degvielas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kādas automašīnas izvēlas Latvijas pelnošākie uzņēmumi?

Zane Atlāce - Bistere,03.01.2018

Populārākais modelis Latvijas pelnošāko uzņēmumu autoparkos - Dacia Duster

Avots: Lursoft pētījums

Foto: netcarshow.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai noskaidrotu, kādas automašīnas visbiežāk atrodamas Latvijas pelnošāko uzņēmumu autoparkos, Lursoft veicis pētījumu, analizējot, cik lieli ir šo uzņēmumu autoparki, kādu marku automašīnas tajos pārstāvētas visbiežāk un kāds ir to nobraukums.

Pētījums atklāj, ka TOP 50 Latvijas pelnošāko uzņēmumu autoparkā reģistrētas 2419 automašīnas, kuru kopējais nobraukums ir 120,54 milj.km. Lursoft aprēķinājis, ka šo automašīnu vidējais vecums ir nepilni 3 gadi, savukārt vidējais motora tilpums – 1598 cm2 (pētījumā izmantota CSDD Transportlīdzekļu reģistrā reģistrētā informācija, kuras dati apkopoti uz 07.11.2017).

Aprēķini rāda, ka 22,07% no visiem TOP 50 pelnošāko uzņēmumu autoparkos esošajiem auto reģistrēti 2014.gadā, bet vēl 21,65% – 2013.gadā.

Visvairāk automašīnu reģistrēts AS Latvenergo (535 automašīnas), AS Latvijas valsts meži (492 automašīnas) un SIA Lattelecom (359 automašīnas) autoparkos. Pētījumā apskatīto uzņēmumu autoparkos kopumā atrodami 43 ražotāju 212 dažādi automašīnu modeļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzīgi kā modes nozare no PET pudelēm izgatavo apģērbus, somas un pat juvelierizstrādājumus, autoražotājs "Audi" no otrreizējiem izejmateriāliem izgatavo automobiļu sēdekļu apdari.

Pirmais "Audi" modelis, kurā sēdekļi izgatavoti no pārstrādāta materiāla, ir ceturtās paaudzes "Audi A3".

Līdz pat 89% izmantoto tekstilmateriālu ražoti no pārstrādātām PET pudelēm, kas pārvērstas par dziju, tādējādi nodrošinot gan izskata, gan sajūtu ziņā tādus pašus kvalitātes standartus kā tradicionālā tekstila apdare.

Valstīs, kur darbojas depozīta sistēma, nododot pudeles tukšās taras pieņemšanas automātos, iespējams saņemt atlīdzību. Piemēram, Vācijā tie ir 25 centi par pudeli. Kad pudeles ir nogādātas pārstrādes rūpnīcā, tās tiek sašķirotas pēc krāsas, izmēra un kvalitātes, bet vēlāk iekārta tās sasmalcina pavisam smalkos gabaliņos, kurus mazgā, izžāvē un izkausē. No šīs masas tiek izveidoti nepārtraukti plastmasas pavedieni. Kad tie ir izžuvuši, iekārta tos sagriež mazos gabalos un izveido granulas, kas tiek saspiestas tā, lai radītu diegus. Diegus, savukārt, uztin uz spolēm un izmanto noslēguma posmā, lai izgatavotu nepieciešamos materiālus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Nākotnes enerģija

Māris Ķirsons,09.11.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transportlīdzekļi ar alternatīvo degvielu pakāpeniski ienāks ikdienas dzīvē, to veicinās gan tehnoloģiju attīstība, gan Eiropas Savienības klimata mērķu sasniegšana un valstu valdību lēmumi attiecībā uz mazu emisiju vai bezemisiju transportlīdzekļu iegādi un ekspluatāciju.

Tāds secinājums skanēja izdevniecības Dienas Bizness sadarbībā ar AS Gaso, Neste Latvija un Møller Baltic Import SE rīkotajā nozares pasākumā, kas veltīts tīras enerģijas izmantošanai. Šāda konference tiek organizēta jau otro gadu, šogad tās nosaukums bija NĀKOTNES ENERĢIJA: mobilitāte. efektivitāte. klimats.

Alternatīvo degvielu attīstība ir ļoti būtiska arī Latvijai, it īpaši, ja vairāk nekā 700 000 spēkratu lielais autoparks lielākoties ir vecāks par 10 gadiem. Risinājumi attiecībā uz tā dēvēto tīro enerģiju autotransportam ir vairāki – visvienkāršākais ir fosilo degvielu aizstāt ar atjaunojamo, ir iespējas iegādāties auto, kuri izmanto saspiesto dabasgāzi (CNG), kuru perspektīvā varētu iegūt no Latvijā saražotā biometāna, un tādējādi tas jau būtu BioCNG, sava veida alternatīva varētu būt sašķidrinātā dabasgāze (LNG) un, protams, elektroauto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volkswagen pārdošanas apmēri Latvijā pērn auguši par 7,8%

LETA,30.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto ražotāja Volkswagen (VW) pārdošanas apmēri Latvijā pērn palielinājušies par 7,8%, liecina VW grupas pārdošanas dati par pagājušo gadu.

Tiesa, kā žurnālistiem atzina VW grupas pārstāvji Moller Baltic Import direktors Ilgvars Ļubka un Volkswagen komerctransporta zīmola vadītājs Maris Zoltners, pagājušā gada sākums neesot bijis vienkāršs. To ietekmēja tā dēvētais VW dīzeļa skandāls. Tomēr, neskatoties uz to, 2016.gads kopumā bijis viens no veiksmīgākajiem gan Latvijā, gan Baltijas tirgū.

Latvijā pērn pirktākais VW grupas zīmola produkts bija Audi Q5, kopumā pārdodot 144 automašīnas, kas, salīdzinot ar 2015.gadu, ir pieaugums par 92%.

Pārdodot 847 automašīnas Lietuvā un Latvijā, zīmola Audi automašīnu pārdošana pērn augusi par 28%, vienlaikus arī pārsniedzot pirmskrīzes līmeni, norādīja VW grupas pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais pasaulē TDI uzlādējamais hibrīdauto ar quattro piedziņu Audi Q7 e-tron nonācis arī Latvijas tirgū. Audi Q7 e-tron standartaprīkojuma cena Latvijas tirgū ir, sākot no 82 700 EUR ar PVN.

Q7 modelis ir Premium klases lielizmēra SUV automobilis, kas, pateicoties litija jonu akumulatoram un dīzeļdzinējam, spēj nobraukt 1410 km, nodrošinot 48-50 g/km kombinēto CO2 izmešu daudzumu un mazāk nekā 2l/100km kombinēto degvielas patēriņu.

Tas spēj attīstīt ātrumu no 0 līdz 100 km/h 6,2 sekundēs, sasniedzot maksimālo ātrumu līdz 135 km/h tikai ar elektriskās jaudas palīdzību un līdz 230 km/h, iedarbinoties dīzeļdzinējam. V6 dīzeļdzinējs nodrošina 190 kW (258 ZS) jaudu un 600 Nm griezes momentu. Savukārt ar elektrisko motoru tiek nodrošināta 94 kW (127 ZS) jauda.

Audi Q7 e-tron quattro litija jonu akumulatoru var uzlādēt vairākos veidos. Ātrai uzlādei var izmantot īpašās ātrās uzlādes stacijas vai arī industriālās kontaktligzdas. Akumulatoru iespējams uzlādēt 2,5 stundās, izmantojot augstsprieguma jaudu, ka arī pieslēdzot to pie parastās sadzīves kontaktligzdas, bet jārēķinās ar to, ka pēdējais uzlādes veids prasīs 8 stundas. Pateicoties rekuperācijas procesam, akumulators daļēji uzlādējas arī braukšanas laikā. Papildu efektivitātes komponents ir standarta siltuma pārvaldības sistēma ar iebūvētu siltumsūkni, kas ļauj lieko siltumu no elektriskās piedziņas komponentiem novadīt uz auto salonu, tādējādi nodrošinot ātrāku salona sasilšanu un komfortablāku braukšanu, jo īpaši ziemas mēnešos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds izsniedza aizdevumu, kāds iegādājās auto, kāds nopelnīja ar īpašuma izīrēšanu - lūkojam, kādi pērn bijuši 14.Saeimas deputātu tēriņi, ienākumi un pirkumi, raksta žurnāls "Kas Jauns".

Daigas Mieriņas alga – 85 tūkstoši

Saeimas priekšsēdētāja Daiga Mieriņa (55) par savu darbu pagājušajā gadā saņēmusi 85,4 tūkstošus eiro lielu algu.

Nekādu ievērojamu uzkrājumu Mieriņai nav, arī aizdevumus viņa nav izsniegusi, vien lūkojams, ka parādsaistību ailītē gozējas ierakstīti 35 tūkstoši eiro. Transportlīdzekļu politiķei nav, viņas īpašumā ir zeme Aronas pagastā, lietošanā – zeme un ēkas Carnikavas pagastā.

Krištopanam 50 tūkstošu eiro pensija

Vilis Krištopans (69) aizvadītajā gadā veicis pārdevumu par 41,4 tūkstošiem eiro, algā Saeimā saņēmis 63 tūkstošus eiro, kā arī ticis pie 50,2 tūkstošu eiro lielas pensijas.

41 400 eiro ienākumu Krištopans saņēmis no SIA "Stiga RM Mežs", kas pieder meža nozares uzņēmēja Andra Ramoliņa sievai Annai. Politiķis deklarācijā arī norādījis, ka skaidrā naudā glabā 9380 eiro, "Swedbank" kontā ir gandrīz 13 tūkstoši eiro, parādu nav, bet veikti vairāki aizdevumi – kopumā vairāk nekā 170 tūkstošu eiro apmērā. Tāpat viņam valdījumā ir 2017. gada izlaiduma automašīna "Toyota C-HR", īpašumā – pērn iegādāta piekabe "Tiki SP500-R/Promo25", zemes gabals Garkalnes pagastā, kapitāla daļas SIA "Berģu tūjas" un SIA "Upes-Plostiņi". SIA "Berģu tūjas", kas nodarbojas ar nekustamā īpašuma izīrēšanu un pārvaldīšanu, aizpērn strādāja bez apgrozījuma un uzrādīja 180 tūkstošu eiro lielus zaudējumus, pērn dota arī 1,95 miljonu eiro liela komercķīla Igaunijas uzņēmumam "Estateguru tagatisagent OÜ". Vilim Krištopanam šajā uzņēmumā pieder 50,8 procenti daļu, pārējās ir viņa sievai Aijai. Tiesa, visas SIA "Berģu tūjas" daļas ir ieķīlātas "Rietumu bankā".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reproduktīvās veselības klīnikā Mama Rīga atklāta Baltijā pirmā olnīcu audu kriobanka, informē klīnikas pārstāvji.

Investīciju apmērs ir aptuveni 100 tūkstoši eiro.

Tā ir struktūra, kuras ietvaros notiek sievietes olnīcas audu paņemšana, sasaldēšana un uzglabāšana līdz turpmākai audu pārstādīšanai. Olnīcu audu sasaldēšana ir Latvijā jauna iespēja sievietēm saglabāt un atjaunot savas reproduktīvās funkcijas pēc onkoloģisko slimību izārstēšanas.

«Pirms gada, atverot klīniku Mama Rīga, mēs solījām Latvijā ieviest pasaulē zināmus, bet Latvijā jaunus, un līdz ar to pacientiem nepieejamus, pakalpojumus un tehnoloģijas reproduktīvās veselības jomā. Tāpēc olnīcu audu kriobankas izveide, - kas cieši saistīta ar cilvēku dzīves kvalitāti pēc izārstēšanās no onkoloģiskajām saslimšanām, - ir likumsakarīgs solis jaunu pakalpojumu ieviešanas jomā. Jau šobrīd jūtam interesi no ārstiem – onkologiem, sadarbībā ar kuriem tiek plānotas pirmās operācijas mūsu klīnikā olnīcu audu paņemšanai pirms vēža ārstēšanas terapijas uzsākšanas. Nākošais mūsu solis būs darbs pie vīriešu sēklinieku audu kriobankas izveides, kas vīriešiem – līdzīgi kā šobrīd sievietēm - ļaus saglabāt savu reproduktīvo funkciju pēc onkoloģisko slimību izārstēšanas,» stāsta klīnikas Mama Rīga valdes loceklis Imants Smirnovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Šā gada pirmajā ceturksnī Latvijā jau nozagtas 214 automašīnas - 104 no tām jaunākas par 10 gadiem. Šo mašīnu kategorijā dominē apvidus automašīnas, bet zagtāko automašīnu saraksta augšgalā atgriežas BMW modeļi. Bieži atklājas, nozagtajām mašīnām bijušas tikai rūpnīcā uzstādītās drošības sistēmas,» informē AAS Gjensidige Baltic KASKO produktu vadītājs Ivars Getliņš.

Jau pēdējos trīs gadus vērojama satraucoša statistika par nozagtajām automašīnām - kopš 2013. gada vidēji nozagts par turpat 100 vecumā līdz 10 gadiem automašīnām vairāk, nekā iepriekšējā gadā. Tā 2013. gadā bija nozagtas 368 automašīnas vecumā līdz 10 gadiem, 2014. gadā tādu bija 467, bet pērn - 539. «Savukārt šā gada pirmajos trijos mēnešos nozagtas jau vairāk nekā 100 automašīnas vecumā līdz desmit gadiem un, ja šādos tempos situācija turpinās attīstīties, gada kopējā statistika būs ievērojami bēdīgāka, nekā pērn,» komentē I.Getliņš.

Viņš uzsver, ka īpaši piesardzīgiem jābūt Toyota Land Cruiser, BMW, Toyota RAV4 un Audi markas automašīnu īpašniekiem. «Jau pērn bija vērojams, ka mazinājusies zagļu interese par Toyota Land Cruiser, tomēr šis auto joprojām ir starp zagtākajām mašīnām. 2014. gadā bija nozagti 32 šīs markas auto, bet pērn - 26. Turpretim būtisks popularitātes pieaugums zagļu acīs, vērojams BMW markas automašīnām, kas pēdējo trīs gadu laikā strauji iekļuvušas zagtāko sarakstā. Tā 2013. gadā nozagtas 5, 2014. gadā - 13, bet 2015. gadā - 35 BMW 5. sērijas automašīnas. 3. sērijas BMW statistika ir ar līdzīgi pieaugošu tendenci - attiecīgi 2013. gadā nozagtas 7, 2014. gadā - 10, bet aizvadītajā - 19 šīs sērijas automašīnas. Turklāt BMW ir populārākais zagtais automašīnas modelis arī šā gada trijos mēnešos - kopā janvārī, februārī un martā nozagtas 17 BMW 3.un 5. sērijas automašīnas, kas jaunākas par 10 gadiem,» informē I.Getliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ar tādu motoru un transmisijas klātbūtni neviens Audi sērijveida modelis nav vēl dižojies

Aldis Zelmenis,09.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Audi SQ7 TDI quattro ir ārpus civilizācijas un fizikas likumiem esošs milzis, kas spēs paātrināties tikpat zibenīgi kā elektroauto, apstāties kā sacīkšu auto un pie tā visa patērēs ap desmit litriem smagās degvielas

Līdz brīdim, kad tika izziņota sērijveida Bentley Bentayga dīzeļmodeļa izlaišana, SQ7 TDI bija ātrākais un jaudīgākais šāda tipa braucamais, tā maksimālais ātrums tiek iegrožots pie 250 km/h atzīmes. Bentley Bentayga Diesel jeb SQ7 TDI dvīņubrālis, kas tikai nākamā gada sākumā dosies pie saviem pircējiem, izmantojot Volkswagen aliansē iedibināto subordinācijas principu, atļāvies maksimālā ātruma latiņu pacelt līdz 270 km/h. Līdz ar to SQ7 TDI ātrākā un jaudīgākā visurgājēja gods bija gaužām īss. Lai vai kā, tas nemazina SQ7 TDI pamatvērtības, jo ar tādu motoru un transmisijas klātbūtni neviens Audi sērijveida modelis nav vēl dižojies. Turklāt šādas tehnikas esamība pilnībā sagrauj SQ7 TDI līdzību ar standarta Q7 modeļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paradoksāli, taču britu luksuszīmola jaunais Bentley Bentayga Diesel ir ne tikai ātrākais, bet arī videi draudzīgākais modelis, kādu jebkad Bentley ir saražojis

Tehniski Bentayga Diesel izmanto to pašu V8 «superdīzeli» ar 435 ZS lielu jaudu un 900 ņūtonmetru lielu griezi, kas tiek lietots Audi SQ7 vajadzībām. Tas pats dīzelis ar diviem klasiskajiem atgāzu turbokompresoriem, kam piespēlēts vēl trešais – EPC (electric powered compressor) jeb elektriskais kompresors ar 48 voltu sprieguma apakšsistēmu. Saņemot šo agregātu, Bentayga Diesel tehniskajā pasē ir ieraksts, ka kaitīgo CO2 izmešu daudzums ir tikai 210 g/km. Bentley vēsturē līdz šim neviens modelis nav bijis tik saudzīgs pret apkārtējo vidi. Būtiski ir uzsvērt, ka Bentley un Audi inženieru kopīgiem spēkiem veidotais motors un citi tehniskie komponenti Bentley Bentayga Diesel gadījumā ir ar pilnīgi atšķirīgu uzstādījumu un regulējumiem. Ja Audi gadījumā astoņcilindru motors tandēmā ar astoņpakāpju automātu ir krietni asāks un uz sportu orientēts braucamais, tad Bentayga Diesel atbilstoši savam zīmola tradīcijām ir daudz mierīgāks un nosvērtāks. Vēl jau jāpatur prātā, ka Bentayga Diesel pret SQ7 ir arī miesās brangāks, proti, SQ7 pašmasa ir 2270 kilogrami, četrvietīgā Bentayga Diesel svars būs 2499, bet piecvietīgā versija - jau 2506 kilogrami. Tas gan neliegs Bentayga Diesel ar pilnu bāku norikšot līdz 1000 kilometru lielu attālumu, kā Db pārliecinājās, vidēji uz 100 kilometriem apēdot līdz 10 litriem dīzeļdegvielas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014.gadā auto zādzību skaits, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir palielinājies un pērn kopā nozagti auto 6,98 miljonu eiro vērtībā. Zagtākās automašīnu markas pārliecinoši ir bijušas Volkswagen, Audi un Toyota, bet zagtākie automašīnu modeļi nemainīgi ir Volkswagen Golf, Transporter un Passat, liecina uzņēmuma Autonams apkopotie dati.

Pēc Autonams apkopotajiem datiem, visbiežāk tiek zagtas tās automašīnas, kurām ir plašs noieta tirgus un tās rezerves daļām ir liels pieprasījums, līdz ar to šo produktu ir viegli realizēt tālāk melnajā tirgū.

2014.gada zagtāko auto Top10 aplūkojams raksta galerijā!

Salīdzinot ar 2013.gadu, saraksta pirmās divas vietas ir saglabājušās nemainīgas - jau otro gadu pēc kārtas visbiežāk tiek zagtas automašīnas Volkswagen un Audi. Volkswagen markas zagto auto skaits pērn palielinājies par nepilniem 4%. Gandrīz uz pusi palielinoties zādzību skaitam, saraksta 3.vietā ierindojas Toyota markas automobiļi. Gadu iepriekš šīs markas auto bijuši vien 5. zagtākie auto Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Baltijas restorānu vīna kartēm piešķirs zvaigznes

Linda Zalāne,09.03.2018

Raimonds Tomsons 2017.gada Riga Wine & Champagne laikā, uzstādot esošo Baltijas sabrage rekordu. Šogad viņš plāno labot savu rezultātu un sasniegt Ginesa rekordu.

Foto: Renārs Koris

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien pirmo reizi notiek Baltijas vīna saiets Baltic Wine Forum, kura mērķis ir kopā pulcēt Baltijas vadošo restorānu īpašniekus, vīnziņus, HoReCa nozares pārstāvjus un viedokļu līderus, lai veicinātu pieredzes un ideju apmaiņu, kā arī stimulētu nozares izaugsmi.

«Vadošo Latvijas un Baltijas restorānu vīna kartes pirmoreiz atklātā konkursā vērtējam, lai noskaidrotu restorānus, bārus un viesnīcas ar labāko vīna piedāvājumu, lai piesaistītu publikas uzmanību vietām ar pārdomātu, uz klientiem vērstu vīna piedāvājumu, stimulētu vīna apkalpošanas kultūras veidošanos, kā arī uzsvērtu vīna un vīnziņu nozīmi restorānu atraktivitātes un rentabilitātes celšanā,» stāsta Riga Wine & Champagne dibinātājs un organizators Aigars Nords. Konkurss Baltic Wine Forum tiek rīkots šampanieša festivāla Riga Wine & Champagne ietvaros, kas noslēgsies šo sestdien ar Audi Burbuļu parādi, kas pirmo reizi notiks Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā ar Baltijā vērienīgāko šampaniešu degustāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Automašīnas visbiežāk saskaras ar dzinēja vai akumulatora darbības traucējumiem

Db.lv,05.08.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajā pusgadā TOP5 raksturīgākās ķibeles, kas atgadījās automašīnām, bija problēmas ar dzinēju (26 %) un akumulatoru (25 %), kā arī bojājumi riepai (12 %), ģeneratora darbības traucējumi (4,5 %) un nobraukšana no ceļa (4,5 %), liecina dati par klientiem, kuri iegādājušies “Tele2” apdrošināšanas pakalpojumu “SOS palīdzība uz ceļa”.

TOP5 auto ražotāji, par kuriem visvairāk pieteikti apdrošināšanas gadījumi, ir “Volkswagen”, “Audi”, “BMW”, “Volvo” un “Opel”. Savukārt TOP5 auto modeļi pēc apdrošināšanas pieteikumu skaita ir “VW Golf”, “Renault Megane”, “Audi A6”, “VW Touran” un “BMW 3. sērija”.

“Automašīnas tehniskās palīdzības apdrošināšanu jeb SOS palīdzību uz ceļa piedāvājam jau gadu, un tā ir iemantojusi atzinību autovadītāju vidū, jo viņi ļoti ērti ar “Tele2” mobilās lietotnes palīdzību var izsaukt un saņemt diennakts tehnisko palīdzību jebkurā vietā Baltijā,” stāsta “Tele2” apdrošināšanas pakalpojumu vadītājs Zemgus Eglītis. “Dati rāda, ka katrai septītajai apdrošinātajai automašīnai bija nepieciešama palīdzība un vidējā summa tehniskās palīdzības nodrošināšanai automašīnām, kuras saskārās ar tehniskām problēmām, bija gandrīz 80 eiro.”

Komentāri

Pievienot komentāru