Tehnoloģisku lēcienu e-mobilitātes nākotnē un elektrificētā transporta tirgū apliecinājis jaunais Audi Q6 e-tron modelis, kas nu jau pieejams arī Latvijas tirgū. Tuvāko gadu laikā zīmols sola vairāk nekā 20 jaunus modeļus, no kuriem aptuveni puse būs pilnībā elektriski.
Zīmols Audi turpina paplašināt savu piedāvājumu premium elektriskās mobilitātes segmentā, septembra sākumā prezentējot jaunā Audi Q6 e-tron modeli Latvijā. Šis modelis, kas ar vienu uzlādi spēj veikt līdz pat 641 kilometram un ir veidots uz inovatīvās PPE (Premium Platform Electric) elektroauto platformas, ir vēl viens svarīgs solis Audi ceļā uz ilgtspējīgu nākotni. Audi Q6 e-tron cena Latvijā ir no 72 700 eiro.
“Esam pārliecināti, ka mobilitātes nākotne ir elektriska. Un jaunais Q6 e-tron ir tā apliecinājums. Tas ir ne tikai nākamais tehnoloģiskais lēciens Audi e-mobilitātes nākotnē, bet arī elektrificētā transporta tirgū. Šis modelis uz jaunās PPE platformas ļauj piedāvāt pircējiem modernākos tehnoloģiskos risinājumus premium segmentā. Vienlaikus mēs šogad un pakāpeniski tuvākajos gados turpināsim klientus iepazīstināt ar arvien jauniem un efektīviem iekšdedzes dzinēja modeļiem un spraudņa hibrīdiem. Tuvāko divu gadu laikā tas būs rekordliels skaits jaunu Audi modeļu visu piedziņu un visā segmentu klāstā. Ar Q6 e-tron prezentāciju Latvijā mēs piedāvājam inovatīvu tehnoloģiju, jaudas un Audi raksturīgās kvalitātes apvienojumu mūsu klientiem,” saka Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā Ilgvars Ļubka.
Q6 e-tron automobiļa prezentācijas pasākuma ietvaros septembra sākumā norisinājās paneļdiskusija “Nākotnes (e-)mobilitāte”, kurā piedalījās Klimata un enerģētikas ministrijas Enerģijas tirgus departamenta direktors Gunārs Valdmanis, portālā Kursors.lv žurnālists, tehnoloģiju entuziasts un auto profesionālis Māris Gaugers, TV Autoziņas žurnālists un producents Aldis Zelmenis, Moller Baltic Import dīleru tīkla un jaunu uzņēmējdarbības virzienu vadītājs Bertrāns Sijons (Bertrand Sillon) un Volkswagen un Audi importētāja Moller Baltic Import e-mobilitātes vadītājs Matīss Zemītis.
Diskusijas dalībnieki secināja, ka pēdējo gadu tehnoloģiskās inovācijas un pieaugošais elektroautomobiļu lietotāju skaits kā pasaulē, tā Latvijā parāda, ka nākotne jau tiek aktīvi veidota un nozare jau šobrīd virzās pretim ilgtspējīgam transportam. Ja elektroauto Latvijas klimatiskajos apstākļos var nobraukt 350-400km un nodrošināt labu uzlādes jaudu, tad nav nozīmīgu šķēršlu elektroauto kļūt par vienīgo ģimenes auto. Vienlaikus uzlādes infrastruktūras tīkls jau šobrīd spēj apmierināt esošo lietotāju vajadzības un turpina augt.
Klimata un enerģētikas ministrijas pārstāvis diskusijas laikā atkārtoti apstiprināja, ka valsts uzklausa nozari un elektroauto lietotājus un jau tagad adaptē atbalsta sistēmas tā, lai ieguvums būtu iespējami plašāks.2024. un 2025. gadā Audi prezentēs vairāk nekā 20 jaunus modeļus, no kuriem vairāk nekā 10 būs elektriski. Runājot par Q6 e-tron, klienti Latvijā var izvēlēties starp trim Audi Q6 e-tron versijām: Q6 e-tron performance, Q6 e-tron quattro un SQ6 e-tron. Q6 e-tron performance ir pieejams no 72 700 eiro, Q6 e-tron quattro – no 79 700 eiro, bet SQ6 e-tron – no 99 000 eiro.Audi Q6 e-tron izceļas ar efektivitāti un ātras uzlādes iespējām. Pateicoties jaudīgo elektromotoru un jaunās paaudzes 100 kWh akumulatora iespējām, autovadītājiem tiek nodrošināta sniedzamība līdz 625 km ar vienu uzlādi Q6 e-tron quattro modelim un līdz pat 641 km Q6 e-tron performance aizmugures piedziņas versijai. Inovatīvā 800 voltu tehnoloģija nodrošina ātru automobiļa uzlādi ar līdz pat 270 kW jaudu. Piemērotās ātrās uzlādes stacijās 10 minūtēs var uzlādēt automobili, lai nobrauktu līdz pat 255 kilometriem. Savukārt uzlāde no 10% līdz 80% aizņems vien aptuveni 21 minūti. Uzlādes veiktspēju nodrošina arī inteliģenta augstas veiktspējas termiskā pārvaldība.
#1/4
Latvijā ir iespēja izvēlēties starp trim Audi Q6 e-tron versijām: Q6 e-tron performance, Q6 e-tron quattro un SQ6 e-tron.
#2/4
Q6 e-tron automobiļa prezentācijas pasākuma ietvaros septembra sākumā norisinājās paneļdiskusija “Nākotnes (e-)mobilitāte”, kuras dalībnieki bija vienisprātis, ka nozare jau šobrīd virzās pretim ilgtspējīgam transportam.